El nou descobriment dels científics: Identifiquen la conjuntivitis com un possible símptoma del coronavirus

 

Un cas de conjuntivitis és ara una raó principal per a ser sospitós de patir Covid-19, segons els investigadors de la Universitat d’Alberta, en Canadà. La tos, la febre i la dificultat per a respirar són símptomes comuns de la malaltia, però un estudi recent d’un cas que involucra a una dona d’Edmonton i que es va publicar en el ‘Canadian Journal of Ophtalmology’ ha determinat que la conjuntivitis i l’ull sec també poden ser símptomes primaris.

 

En març, una dona de 29 anys va arribar a l’Institut Oftalmològic de l’Hospital Reial Alexandra d’Alberta amb un cas greu de conjuntivitis i símptomes respiratoris mínims. Després de què la pacient fora sotmetesa a alguns dies de tractament amb poca millora, i després que es determinara que la dona havia tornat recentment a casa des d’Àsia, un metge va demanar una prova de Covid-19. Va donar positiu.

 

«L’interessant en este cas, i potser molt diferent del que s’havia reconegut en este moment específic, va ser que la principal presentació de la malaltia no era un símptoma respiratori. Era l’ull. No hi havia febre ni tos, per este motiu no ens va portar a sospitar al principi. No sabiem que es podia presentar principalment en l’ull i no en els pulmons», explica un dels autors, Carlos Solarte.

 

L’ull: d’actor secundari a actor principal

Segons els investigadors, els estudis acadèmics al principi de la pandèmia del coronavirus van identificar la conjuntivitis com un símptoma secundari al voltant del 10 al 15% dels casos de la Covid-19. Des d’este moment, els científics han adquirit un major coneixement de com el virus es pot transmetre a través del sistema de membranes mucoses del cos i afectar-les, de les que la conjuntiva, la clara i la fina membrana que cobrix la superfície frontal de l’ull, és una extensió.

 

«En este cas el pacient es va recuperar bé sense problemes. Però alguns residents i personal que estaven en contacte amb el pacient van haver d’estar en quarantena. Afortunadament, cap dels que van estar involucrats curant-lo van donar positiu», assenyala Solarte.

Últimes notícies

Xàfecs forts en l’interior de Castelló este dissabte i calor intensa

Este dissabte continuen els xàfecs amb tronades en l’interior nord de Castelló, que poden ser forts, amb temperatures encara molt altes al sud del golf de València.

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.
FILMOTECA D'ESTIU