Com gestionar amb èxit la família per Nadal

Estem en plenes festes nadalenques, una època en la qual els regals, els bons desitjos i, especialment, les llargues sobretaules són una constant. Estes dates estan repletes de retrobaments amb familiars que pot ser que vegem poc, i mantenir el componiment i l’harmonia sembla, a vegades, tasca complicada. Per això, Psicopartner, l’últim concepte de psicoteràpia i referent en el sector de la salut de la psique, explica en 8 punts com gestionar amb èxit les relacions familiars este Nadal i aconseguir que només es respire bon ambient.

1. Cal acceptar que la família és la que un crea, no de la que un procedeix. Sabent això, es podrà començar a recol·locar a la resta de la família i a organitzar les prioritats. El més senzill són les visites breus i afables (especialment si estem parlant de la família política o de familiars als quals veiem poc).

2. És molt important no tractar de canviar a la família, i en estes dates s’han d’evitar les discussions en la mesura que siga possible. Cal esquivar els temes de política, religió, preferències sexuals i tot allò que puga suscitar opinions oposades.

3. Si parlem de família política, el repartiment equitatiu de les visites i estades en totes dos famílies és molt rellevant, igual que dels diners que s’inverteix en oci i regals amb uns i amb uns altres. Això estalviarà molts ressentiments.

4. És valuós acostumar-se a dir coses boniques a la família política i lloar la bellesa dels bebés de la família. La sinceritat i la veritat cal administrar-les amb molta prudència, bondat i intel·ligència…

5. Cal ser conscients que la bona gestió de la família política passa per la contenció i, a vegades, per la falsedat. No cal ser combatiu, un ha de transformar-se en un aspersor de positivitat i bon rotllo.

6. Gaudir del que es té és important, ja que en la majoria dels casos, la família (siga o no política) està predisposada a voler-nos. A més, tothom té coses bones, cal escoltar la família, aprendre d’ells i divertir-se.

7. Un ha d’estar sempre disponible per a ajudar, si els familiars estan preparant un menjar, per exemple, un ha de col·laborar activament.

8. S’ha d’anar amb compte amb l’alcohol i la cafeïna tan presents en estes dates. Estos són falsos amics i grans ansiògenes, el millor és substituir-los per descafeïnats i succedanis.

Últimes notícies

Nit històrica del Valencia Basket a l’Euroliga amb 111 punts al Baskonia

El Valencia Basket ha aconseguit la millor anotació de la seua història en l’Euroliga en sumar 111 punts davant el Kosner Baskonia en la segona jornada (111-88). Un triple final de Dylan Osetkowski ha fixat el nou rècord, que supera els 108 punts signats al febrer a Vitòria.

El Valencia Basket esclafa el Baskonia amb una exhibició a l’Eurolliga (111-88)

El Valencia Basket ha passat per damunt del Kosner Baskonia al Roig Arena (111-88) en la segona jornada de l’Eurolliga, amb un joc molt més ràpid i contundent que el del conjunt basc.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al nord de Castelló este dijous

Aemet ha activat per a este dijous a la vesprada l’avís taronja al nord de Castelló per pluges que poden arribar a 100 l/m2 en poques hores, i el nivell groc s’estén a València i al sud de la província castellonenca per ruixats intensos i tempestes.

La defensa d’Emilio Argüeso denuncia al CGPJ per no comunicar-li l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exsecretari autonòmic d’Emergències Emilio Argüeso ha denunciat davant el Defensor del Poble que el CGPJ haja fet públic a la premsa l’arxiu de les seues queixes contra la jutgessa de la DANA de Catarroja sense notificar-li formalment la resolució. Anuncien que impugnaran la decisió quan tinguen accés a l’acord complet.

Buñol reconeix Màxim Huerta com a Fill Adoptiu per la seua trajectòria cultural

El Ple de l’Ajuntament de Buñol ha nomenat l’escriptor i exministre de Cultura Màxim Huerta Fill Adoptiu del municipi, en reconeixement al seu vincle personal i a la seua aportació a la vida cultural local. El guardó destaca també el paper de la Llibreria de Doña Leo com a focus literari i motor de la Festa del Llibre.

El decret Mari Carmen, entre els titulars i la realitat de l’habitatge

Albert Llueca valora el decret Mari Carmen com a resposta a la crisi residencial i a la necessitat d'un habitatge digne.

La IA impulsa la transformació del teixit empresarial valencià, segons Jordi Sevilla

L’exministre Jordi Sevilla ha destacat a València la transformació del teixit empresarial valencià gràcies a la intel·ligència artificial i la digitalització, i ha advertit d’un cicle econòmic menys generós. Íñigo de la Serna ha reclamat reformes estructurals i més educació i formació per a reforçar la productivitat i la competitivitat d’Espanya i d’Europa.

València distingix Ceuta i els futbolistes valencians campions del món

El ple de l'Ajuntament de València ha aprovat els Honors i Distincions de 2026, amb una Medalla d'Honor excepcional per a Ceuta i títols per als futbolistes Ferran Torres i Alejandro Grimaldo, campions del món amb Espanya.