Rescatades 22 persones en quedar atrapades pel fort vent quan feien paddle surf en una cova de Xàbia

Salvament

Un moment del rescat | Europa press

 

Un total de 22 persones van haver de ser rescatades este diumenge, per un helicòpter de Salvament Marítim i l’embarcació Salvamar Diphda, després de quedar-se atrapades pel vent quan feien paddle surf en els voltants de la Cova Llop Martí, en el municipi de Xàbia, dins de la comarca de la Marina Alta (Alacant) on algunes d’elles es van vore obligades a resguardar-se. Alguns dels rescatats presentaven símptomes d’hipotèrmia i fractures, segons han informat fonts de Salvament Marítim i de la Guàrdia Civil.

 

El primer avís de la situació d’alerta en la que es trobaven estes persones es va rebre al voltant de les 18.00 hores de la vesprada del diumenge. El grup havia eixit a realitzar esta pràctica organitzada per una empresa de València.

 

El Centre de Coordinació d’Emergències havia decretat per a eixa jornada preemergència per vents en el litoral nord d’Alacant i nivell groc en el sud per fenòmens costaners. El fort vent va provocar ones de fins a dos metres i es registraven unes condicions molt difícils degut també a la presència de roques.

 

En el rescat van intervindre el Helimer 202 amb la col·laboració de la Salvamar Diphda. L’emergència va ser coordinada pels controladors marítims del Centre de Salvament Marítim. En un primer moment, els efectius van evacuar a set d’estes persones, entre les que es trobava una dona amb un braç trencat i un menor, que van ser traslladades en helicòpter fins a l’aeroport de l’Altet.

 

El Helimer 202 va desplaçar a altres huit persones en l’aeroport de Manises. Altres tres persones més van ser transportades en una embarcació fins al port de Xàbia. L’últim rescat es va realitzar al voltant de les 23.45 hores. Bussos de la Guàrdia Civil van atendre prèviament estes persones.

 

 

S’estudiarà si l’empresa té responsabilitats en estos fets

El delegat del Govern en la Comunitat Valenciana, Juan Carlos Fulgencio, ha indicat que s’estudiarà si l’empresa que va organitzar l’activitat de paddle surf té responsabilitats en estos fets i si en eixe cas ha d’assumir el cost del rescat.

 

En este sentit, ha destacat que «hi havia alerta taronja» i ha assenyalat que davant una situació d’este tipus «és raonable entendre que ni adults ni xiquets han d’eixir a practicar deports aquàtics». «Potser esta activitat aquàtica no era el millor dia per a realitzar-la», ha agregat. 

 

A més, el delegat ha manifestat que «si hi ha algun tipo de responsabilitat, sobretot, en relació amb els menors, la determinarà qui l’haja de determinar» i ha assenyalat que la comesa dels efectius que han participat en el rescat ha sigut dur a terme aqueixa actuació.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Baldoví demana a Feijóo que exigisca a Mazón l’acta de diputat després de l’enviament del cas DANA al TSJCV

Baldoví ha reclamat al PP que demane a Carlos Mazón la seua acta de diputat després que la jutgessa de la DANA haja elevat una exposició raonada al TSJCV per la seua condició d'aforat.

Mouriño vol guanyar al Barcelona per a retallar la distància en la taula

Mouriño fixa com a objectiu derrotar al líder Barcelona al Camp Nou per a reduir els 10 punts de diferència. El pla passa pel contraatac i l'eficàcia, amb l'uruguaià recuperat i una defensa més sòlida.

La jutgessa de la DANA manté la testifical i no espera al TSJ sobre Mazón

La magistrada ha rebutjat ajornar la declaració d'un alt càrrec del Consell malgrat que el TSJCV ha de decidir sobre la imputació del expresident Carlos Mazón. La defensa d'Emilio Argüeso va demanar suspendre-la, però el jutjat seguix amb les diligències.

Els taxis paralitzen 24 hores el servici en la Comunitat amb marxa a València i protesta davant la Generalitat

El taxi ha detingut la seua activitat des de les 06.00 amb excepcions per a urgències i trasllats hospitalaris. Reclama equilibri enfront de les VTC mentres la Generalitat ultima un decret.

Detinguts tres menors de 14 i 15 anys per la violació d’una menor de 16 a València

Tres menors de 14 i 15 anys han sigut detinguts per la violació d'una jove de 16 a València. També estan investigats per gravar i difondre les imatges; queden en llibertat vigilada amb prohibició d'acostar-se.

El MARQ presenta al MAN la investigació de la major necròpoli bizantina a Rojales

El MAN ha acollit la presentació dels avanços del MARQ sobre la major necròpoli bizantina peninsular a Rojales. La investigació es relaciona amb ritu cristià primerenc, mobilitat oriental i rastre de 'yersina pestis'.

La Comunitat Valenciana, segona exportadora de fruites i hortalisses amb el 28% del total

La Comunitat Valenciana va ser la segona comunitat exportadora de fruites i hortalisses en 2025 amb el 28%, en vendre 3,3 milions de tones per 4.790 milions. Espanya va retallar el volum un 4% però va elevar el valor un 4%, amb Europa com a principal destí.

La menstruació condiciona la vida diària de més del 80% de les dones a Espanya

Un estudi amb més de 4.000 participants assenyala que la menstruació impacta la vida quotidiana, la participació social i el benestar. El dolor i l'estigma impulsen canvis d'hàbits.