Pillen a un home que ha cremat una trentena de contenidors en Alacant

Contenidor cremant a la Gran Via de Sabadell en les protestes del 15 d'octubre del 2019

Els focs s’han originat en diferents punts de la ciutat   | València Diari

 

Esta matinada de diumenge, agents de la Policia Local han detingut en Alacant a un home de 61 anys com a presumpte autor de cremar una trentena de contenidors. Estos fets venen produïnt-se des del passat dijous, i els focs s’originaven de forma simultània i progressiva en la ciutat.  

 

Els agents de la Policia Local van iniciar este divendres un operatiu, per tal de saber qui és l’encarregat d’estos fets i obrir una investigació sobre els focs. Tant els policies com des del consistori, sospitaven que els incendis haurien sigut intencionats. 

 

L’Ajuntament ha anunciat este diumenge la detenció del presumpte responsable, que ha sigut sorprés in fraganti. Durant la passada nit, sobre les 22.25 hores, una veïna ha alertat a la Policia perquè havia vist com una persona estava cremant un contenidor. La testimoni ha facilitat la seua descripció i cap a on es dirigia.

 

Els agents del dispositiu que s’havia organitzat per a resoldre este cas, han localitzat al presumpte responsable dels incendis i l’han detingut al carrer Castellar. El sospitós, portava un encenedor, fulles, cartons, i feia una forta olor de fum.

 

L’home està acusat de provocar els incendis en els carrers de l’Arquitecte Morell, ronda de Melilla, Reis Catòlics, Óscar Esplà, Doctor Just, Carlet, Sant Agatàngelo, Churruca, Salamanca, Alona, Pintor Aparicio, Aguilera, Isabel la Catòlica, Salamanca, Pérez Medina i Arquitecte Guardiola, entre altres. L’Ajuntament ha xifrat els danys en més de 50.000 euros.

 

La Policia Local ha traslladat a la Comissaria al detingut per un presumpte delicte d’incendis provocats. A més, l’home, ha sigut informat dels motius de la seua detenció, així com els drets que li assisteixen, i posat a disposició judicial.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.