Arriba la 4a pastera en dos dies a la costa valenciana

Un immigrant atés per la Creu Roja

Els immigrants que han arribat en pastera a les costes valencianes són atesos per la Creu Roja | Agències
 

ACTUALITZAT 21.30 hores. Cap a les 20.30 hores d’este dijous, Creu Roja Alacant rescatava la quarta pastera que arriba a la costa valenciana en dos dies. Es tracta de deu persones que viatjaven en una pastera en front de la platja de la Mata en Torrevieja, en la comarca del Baix Segura (Alacant).

 

Abans de què arribaren a terra ferma, una llanxa de salvament marítim ha localitzat a l’embarcació i, a estes hores, està sent traslladada «a port i segura», segons ha explicat la mateixa Creu Roja en la xarxa social Twitter.

 

 

La tercera pastera en dos dies

Una pastera amb deu migrants, tots ells hòmens i majors d’edat i en bon estat, ha arribat esta matinada a la platja alacantina de l’Albufereta. Es tracta de la tercera embarcació en dos dies que ha arribat a les costes valencianes, segons ha confirmat Creu Roja.

 

La Policia Local va trobar l’embarcació en la platja cap a les 04.15 hores amb quatre ocupants, que van ser traslladats a dependències de la Policia Nacional. Posteriorment, passades les 5.00 hores de la matinada, van localitzar a altres sis migrants que havien arribat en la mateixa embarcació i que van ser portats a les mateixes dependències policials.

 

Creu Roja ha mobilitzat un Equip de Resposta Immediata en Emergències (ERIE) especialitzat en l’atenció a persones nouvingudes en la costa que ha atés als deu migrants en les dependències policials. Tots ells són hòmens, majors d’edat, de nacionalitat marroquina i estaven en bon estat. Només un d’ells va requerir una atenció en el lloc per unes contusions, però de caràcter lleu.

 

Es tracta de la tercera pastera que ha arribat a les costes valencianes en dos dies. La primera, amb 10 migrants, va arribar cap a les 08.30 hores a la cala del Moraig del Poble Nou de Benitatxell, en la comarca de la Marina Alta i, posteriorment, se’n va vore una altra amb 12 persones enfront del Far de l’Albir, en l’Alfàs del Pi, en la comarca de la Marina Baixa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor un treballador de l’Arenal Sound de Borriana durant l’última jornada del festival

Un treballador de l’Arenal Sound de Borriana ha mort este diumenge, últim dia del festival, després de ser traslladat a l’Hospital de la Plana, presumptament per causes naturals.

Entrenament sorpresa de Carlos Alcaraz a Alacant abans de tornar al circuit

Carlos Alcaraz ha reaparegut amb un entrenament sorpresa en el complex Arena de la Platja de Sant Joan d’Alacant per a preparar el seu retorn a la competició en el Masters 1.000 de Cincinnati, després de quasi quatre mesos lesionat al canell dret.

Gulácsi reforça la porteria del Villarreal amb un fitxatge de dos anys

El Villarreal ha incorporat el porter hongarés Péter Gulácsi, de 36 anys, procedent del Red Bull Leipzig, amb un contracte de dos temporades.

Les màximes baixen dels 40 graus i Alcoi registra 37,9 com a valor més alt

Les temperatures han baixat este dilluns dels 40 graus a la Comunitat Valenciana i el valor més alt s’ha registrat a Alcoi, amb 37,9 graus, segons Aemet. Les capitals de província han quedat per davall dels 33 graus.

Armoni Brooks arriba cedit al Valencia Basket per a la temporada 2026-27

El Valencia Basket ha incorporat l’escorta nord-americà Armoni Brooks cedit des del LDLC ASVEL Villeurbanne per a la temporada 2026-27, després de destacar a l’EuroLeague amb l’Armani Olimpia Milan. El jugador, de 28 anys i amb experiència a la NBA i a la G League, arriba com a especialista en el tir exterior.

Un cotxe es calfa en ple carrer de Novelda i els ocupants en ixen il·lesos

Un cotxe ha quedat calfat este dilluns en plena via urbana a Novelda, però els ocupants han pogut eixir-ne il·lesos. Bombers i Policia Local han intervingut per controlar el foc i evitar danys majors.

Les persones amb ELA en dependència extrema cobren fins a 9.850 € al mes sense llista d’espera

La Generalitat ha reconegut el grau màxim de dependència a 102 persones amb ELA fins a juliol de 2026, amb prestacions de fins a 9.850 euros mensuals i sense llistes d’espera per al Grado III+ a la Comunitat Valenciana.

El PP retreu al PSPV l’augment de 16.000 milions del deute valencià

La portaveu d'Economia del PP en Les Corts, Mari Carmen Contelles, acusa el PSPV d'haver augmentat en quasi 16.000 milions el deute de la Generalitat durant els governs del Botànic i li nega autoritat per a donar lliçons de gestió econòmica. També reclama una reforma estable del sistema de finançament acordada en el Consell de Política Fiscal i Financera.
FILMOTECA D'ESTIU