Mastodon
26.2 C
València
Dimarts, 9 setembre, 2025

Condemnen a la Generalitat a pagar per un home que va morir en punxar-li l’anestèsia

Sanatori San Jorge Alcoi

El Sanatori San Jorge d’Alcoi, codemandat en la causa | Google Maps

 

La sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) ha condemnat a la Conselleria de Sanitat i a un centre sanitari privat d’Alcoi i a una asseguradora –com a codemandats– a indemnitzar amb 45.000 euros a la viuda d’un home de 57 anys que va morir en la taula d’operacions. La víctima va morir després de rebre l’anestèsia per a ser operat d’una hèrnia inguinal en el Sanatori San Jorge d’Alcoi.

 

La sentència considera que la causa de la mort del pacient va ser alguna cosa «fora del normal», però opta per aplicar la doctrina del «mal desproporcionat» i condemnar als demandats a una indemnització de 45.000 euros, davant dels 150.000 que reclamava la viuda.

 

La doctrina del «mal desproporcionat»

La resolució, facilitada pel Defensor del Pacient, estima parcialment el recurs presentat per la viuda a on va exposar com un fet «irrefutable» que el seu home –de 57 anys– un pacient «relativament jove i sa, va morir després de ser-li administrada una anestèsia local» i sense que s’iniciara la cirurgia prevista.

 

L’administració sostenia que el pacient va ser «degudament informat i va prestar el seu consentiment» davant d’un tractament quirúrgic que «inclou risc de mort» i, per tant, al·legava que no podia parlar-se de «mal desproporcionat» quan la mort està entre «els riscos típics de la intervenció».

 

No obstant això, per al tribunal existix relació de causa–efecte, ja que el pacient va ingressar en un «bon estat de salut» per a una intervenció «menor» i va morir quan no s’havia arribat a realitzar la cirurgia –que és la que inclou el risc–, sinó que únicament se li havia practicat una incisió. Per això, tot i que la sala entén que la mort va excedir «allò normal o previsible», aplica la doctrina del «mal desproporcionat» i ha donat la raó a la viuda.

Últimes notícies

La CHJ lamenta faules després de la DANA a València i detalla la seua gestió i la crescuda en Forata

La Confederació Hidrogràfica del Xúquer assegura que després del 29O va haver de combatre faules atribuïdes al Consell. L'informe a les Corts detalla anomenades, la situació de Forata i noves alertes.

La CHJ denuncia desinformació després de la DANA i apunta al Consell

La CHJ sosté que, després de la DANA del 29 d'octubre, va dedicar dies a contrarestar faules que atribuïx al Consell. En un informe a les Corts detalla la seua actuació, la situació en Forata, 702 incidències i un pla d'alertes.

Catalá, sobre Gaza: és una barbaritat i els dirigents han d’estar a l’altura

L'alcaldessa de València evita la disputa per les etiquetes i sosté que el que ocorre a Gaza és una barbaritat. Reclama responsabilitat política i que cessament la violència.

Mazón coordina des d’Alacant la resposta al temporal de pluges i vent

Mazón supervisa des d'Alacant la resposta al temporal i manté contacte amb diputacions i alcaldes. L'alerta taronja per pluges i vent continua activa a l'espera de la vesprada.

El Projecte FER homenatja quatre campions del món pels seus recents èxits

El Projecte FER va reconéixer a Ricardo Ten, Bárbara Pardo, Eric Igual i Blanca Ferrando després dels seus títols i medalles mundials, en un acte celebrat en la seu de la Fundació Trinidad Alfonso.

Ricardo Ten aconseguix or i plata en el Mundial després de dos fractures de clavícula

Ricardo Ten valora com a inesperat el doble podi en Ronse després d'arribar amb poca preparació per dos lesions de clavícula. Obri la porta a Los Angeles 2028.

Diego López critica que seguisca sense definir-se l’estadi del Barcelona-València

Diego López considera increïble que, a cinc dies del partit, encara no es conega l'estadi del Barcelona-València. Demana una resposta per a l'afició i assegura que l'equip es prepara igual.

Eutopía es consolida a les aules: el videojoc educatiu ja està en més de 40 col·legis

Eutopía, el videojoc educatiu de Zynergic, s'expandix a més de 40 col·legis en un curs gràcies a la seua avaluació competencial automatitzada i a l'estalvi de temps docent. L'empresa tanca 250.000 euros per a ampliar continguts i reforçar el seu creixement nacional i internacional.