Funcionaris de presons rescaten de la seua cel·la a un pres que havia botat a foc un matalàs a Picassent

Ejemplo de shortcode con estilo
Funcionaris de presons van rescatar aquest diumenge a la vesprada de la seua cel·la a un intern que havia botat a foc a un matalàs en el mòdul que alberga a presos molt perillosos de l'establiment penitenciari de Picassent, segons ha informat en un comunicat el sindicat Acaip, que ha explicat que dos treballadors van haver […]

Funcionaris de presons van rescatar aquest diumenge a la vesprada de la seua cel·la a un intern que havia botat a foc a un matalàs en el mòdul que alberga a presos molt perillosos de l'establiment penitenciari de Picassent, segons ha informat en un comunicat el sindicat Acaip, que ha explicat que dos treballadors van haver de ser atesos en la Infermeria del centre i un haurà d'estar de baixa mèdica.

  

Els fets van succeir aquest diumenge, sobre les 17:00 hores, en una cel·la del mòdul 19 de la presó, «que alberga a interns molt perillosos, en la seua majoria reincidents, i classificats en primer grau de tractament i que han tingut greus problemes de durant la seua trajectòria penitenciària en aquest o en altres centres penitenciaris», d'acord amb el sindicat.

 

«Era pràcticament impossible veure res i es feia difícil el poder respirar»

 

Un intern va botar a foc al matalàs de la seua cel·la, la qual cosa va generar «gran quantitat de fum, de manera que era pràcticament impossible veure res i es feia difícil el poder respirar», explica el sindicat, que detalla que els funcionaris de servei van rescatar al reclús i van desallotjar al pati a la resta d'interns del mòdul fins que l'incendi va ser sufocat.

  

A conseqüència dels fets, varis dels funcionaris presentaven picors en els ulls, nas i gola. Dos d'ells van haver de ser atesos en la Infermeria del centre i un va ser derivat a un servei d'urgències hospitalàries, on se li va posar oxigen, i, a conseqüència del fum inhalat, haurà d'estar alguns dies de baixa mèdica, detalla Acaip.

 

Acaip demana el tancament d'aquest mòdul

 

El sindicat denuncia que el mòdul on es va produir l'incendi en aquests moments es troba «quasi al límit de la seua capacitat» i «no reuneix les condicions de seguretat necessàries per a albergar a aquest tipus d'interns molt perillosos».

    

«De fet, malgrat que suposadament és el mòdul més segur de la presó, quan un intern protagonitza en ell un incident, donada la seua estructura, no és possible separar-lo de la resta, per la qual cosa se li trasllada a un altre departament que encara té menys mesures de seguretat», exposa Acaip, que afig que ha demanat el tancament d'aquest mòdul en «nombroses ocasions» als responsables de la Secretaria General d'Institucions Penitenciàries.

  

Així mateix s'ha denunciat davant diputats, senadors i Defensor del Poble, institució que va emetre un informe «posant de manifest la falta de condicions d'aquell departament que també ha sigut ignorat pels responsables del Ministeri de l'Interior».

 

Últimes notícies

El Villarreal disputa diumenge el seu partit 1.000 en Primera

El Villarreal arribarà als 1.000 partits en Primera davant del Getafe, després de 27 temporades en l’elit repartides en dos períodes.

Sánchez estudiarà el reconeixement de Guillem Agulló com a víctima

El Govern s'ha compromés a estudiar la petició dels pares perquè Guillem Agulló siga reconegut oficialment com a víctima del terrorisme. La família manté esta reivindicació des de l'assassinat del jove, el 1993.

Ayuso reclama un canvi polític i critica Sánchez

En un acte del PP a València, Ayuso ha reclamat traure Sánchez del Govern i ha criticat les seues polítiques. María José Catalá i Juanfran Pérez Llorca també han intervingut.

Ayuso visita el Cabanyal després del míting de Sánchez

Ayuso ha recorregut el Cabanyal i el seu mercat amb l’alcaldessa María José Catalá i el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca.

Els rius d’Oliva i Els Poblets reben obres urgents després de la dana

La CHJ està reparant les lleres d’Oliva i Els Poblets després dels danys causats per la dana Adam d’octubre. Les actuacions inicials precedixen una intervenció d’emergència més completa.

El Levante necessita punts en la visita al Celta a Balaídos

El Celta i el Levante s’enfronten diumenge a Balaídos amb la necessitat de sumar punts. Hugo Sotelo tornarà a l’estadi en un duel amb baixes i rotacions possibles.

Villarreal i Getafe busquen tancar les ferides europees

El Villarreal i el Getafe s’enfronten diumenge a La Cerámica, després de perdre a Europa. Els madrilenys també volen trencar la mala ratxa fora de casa.

El Levante busca punts a Vigo sense confiar-se del triomf anterior

Luís Castro ha advertit que la victòria de la temporada passada no dona punts al Levante en la visita d’este diumenge a Vigo. L’equip arriba després de dues derrotes seguides.