10.3 C
València
Dilluns, 22 desembre, 2025

Polèmica per una ‘performance’ semi nua davant una Catedral i una església

La Policia Nacional ha dissolt una ‘performance‘ a la porta de l’església Verge de la Llum de Conca amb diverses persones seminous i amb símbols religiosos.

Els cossos de seguretat han explicat que els fets s’han produït aquest dilluns enfront de la Catedral de Conca i enfront de l’església de la Verge de la Llum, patrona de la ciutat.

La Neomudéjar, consistia a plena llum del dia i al carrer, a veure a sis persones posar semi nues mentre els realitzaven fotografies amb cues d’egua en les seues natges enfront de l’església de la Verge de la Llum i la Catedral de Conca. L’acció va ser dissolta per la Policia Nacional de Conca i ha generat gran controvèrsia en la capital.

LOTERÍA DE NAVIDAD

Comprueba tu décimo (premios provisionales)

Información provisional ofrecida por SELAE. Los premios definitivos se confirmarán con el listado oficial.

Davant aquesta imatge, la Policia Nacional ha rebut una trucada i s’ha desplaçat fins al lloc d’aquesta ‘performance‘, ha identificat a aquestes persones i els ha instat a abandonar el lloc, ja que “aquest tipus de fotos obscenes no es poden fer“. Aquestes fonts han al·legat que en cas que hi haguera menors, podrien estar cometent delicte d’exhibicionisme, però no han sigut ni multades ni detingudes.

Contra la falocracia

Eguada Llatinoamericana és un projecte de performance que convida a “accionar a dones i dissidències sexuals“. Així, disposa els seus cossos en l’espai públicper a subvertir la servitud antropocèntrica i falocràtica de la societat, ironitzant i desafiant els règims classistes, patriarcals, colonials i espasistes, per mitjà del desacatament a les més poderoses figures de l’ordre a través de la imaginació polític-estètica“, segons resa l’Institut Goethe de Xile.

Al llarg de la seua trajectòria, l’eguada, denominada germanor artística feminista, ha protagonitzat accions com una irrupció a la Sala de la Cambra de Diputats de Xile inclinant-se per a mostrar les seues conegudes cues de cavall per a declarar-se avortistes.

També van participar en la marxa contra la visita del papa Francesc al seu país, s’han enfrontat a policies i militars en marxes LGTBI+ i amb corones de flors van escriure la paraula ‘Violadors‘ davant el monument als màrtirs de carabiners enfront de l’Església San Francisco de Borja a Santiago de Xile.

Cheril Linett és llicenciada en Teatre amb esment Intèrpret, de la Universitat Acadèmia d’Humanisme Cristià. Va iniciar el seu treball artístic el 2015, participant en trobades, festivals i, principalment, realitzant performance de manera independent en espais públics.

Fins ara, ha dirigit nombroses obres, agrupades en sèries de performance com a Coreografia de la Succió, Poètica de les Aigües, Vessant Fúnebre i Casa.

El bisbat de Conca respon

El Bisbat de Conca ha declinat fer declaracions sobre les performances que el grup Eguada Llatinoamericana ha dut a terme aquest dilluns a les portes de la Catedral i diversos temples de la ciutat, però ha destacat “la falta de respecte a llocs tan emblemàtics”. Fonts de la diòcesi de Conca consultades per Europa Press, d’aquesta manera, han destacat “la falta de respecte a llocs tan emblemàtics i volguts pels de Conca“.

Al mateix temps, també han ressaltat “el mal gust i la vulgaritat del fet” que s’ha dut a terme tant a les portes de la Catedral de Conca així com a l’església Verge de la Llum i a les portes del temple del monestir de la Immaculada de les Concepcionistas franciscana a la Porta de València.

Últimes notícies

El tercer premi 90.693 deixa 11,95 milions en la Comunitat Valenciana, 10 a Alacant

El 90.693 ha repartit 11.950.000 euros en la Comunitat Valenciana. L'administració 30 d'Alacant ha venut 20 sèries i concentra 10 milions.

Un despatx de la Platja de Sant Joan embene 10 milions del tercer premi 90.693

L'administració número 30 d'Alacant, en el centre comercial Garden, ha venut 20 sèries del 90.693, tercer premi, i ha repartit 10 milions. El número ha sigut cantat a les 11.13 pels xiquets Aurora i Armín Rodríguez Osorio.

El tercer quint, 77.715, deixa 2,34 milions amb la majoria a Elda

Un despatx d'Elda ha venut 38 sèries del 77.715 i concentra la major part del premi. Altres 10 dècims han caigut a Manises, Alaquàs, Benidorm, Orihuela, Torrevieja i Xirivella.

El 77.715, tercer quint de la Loteria de Nadal, deixa 2,28 milions a Elda

L'administració número 7 d'Elda ha venut 380 dècims del 77.715 per 2.280.000 euros. El número també ha caigut a Benidorm, Alaquàs i altres localitats.

El segon quint premi 60.649 deixa 60.000 euros a Torrevieja (Alacant)

El segon dels quints premis, el 60.649, ha deixat 60.000 euros a Torrevieja després de vendre's deu dècims en l'administració 5. El número s'ha repartit també en altres ciutats.

El primer premi de la Loteria de Nadal cau en el 79432 i reparteix 4 milions d’euros per sèrie

El número agraciat ha deixat la major part del premi a Castella i Lleó i també ha sigut venut a Madrid

El 23.112, primer quint premi, repartix 180.000 euros a Alaquàs, Alfara del Patriarca i Manises

El 23.112, primer quint premi del sorteig, ha deixat 180.000 euros en tres municipis valencians. S'han venut tres sèries amb 10 dècims de 6.000 euros cada una.

Investiguen a un home per robar 8 tones de mandarines a les Alqueries

La Guàrdia Civil investiga a un home pel furt de 8.000 quilos de mandarines Leanri en dos finques de les Alqueries. La collita estava valorada en uns 8.800 euros.