Alerta al·lèrgics: presència de cacauet en onze marques de xocolate

La Xarxa d’Alerta Alimentària Europea (RASFF) ha traslladat a l’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària (AESAN) una alerta relativa a la presència de proteïna de cacauet en la lecitina de soja procedent de l’Índia.

Posteriorment, les autoritats sanitàries de Catalunya han informat que aquesta lecitina ha sigut utilitzada en l’elaboració de productes de xocolate de diferents marques, sense que aquesta circumstància s’advertira en l’etiquetatge.

L’alerta afecta quasi un centenar de productes elaborats amb xocolate, tant tauletes, com a xocolatines, figures (amb forma de monedes, paraigües, llapis) d’onze marques:

• Amatller
• Bon Preu
• Xocolates Amatller
• Xocolates de Mendaro
• Xocolates Lacasa
• Xocolates Simon Coll
• Xocolates Simon Coll/Waksman
• Faborit
• Ca Kaw
• Lekkerland
• Museu de la Xocolata

Segons la informació disponible, aquests productes han sigut distribuïts en la majoria de les Comunitats Autònomes. Les autoritats estan comprovant la seua retirada del mercat.

Com a mesura de precaució, es recomana a les persones al·lèrgiques al cacauet que pogueren tindre els productes esmentats en les seues llars que s’abstinguen de consumir-los. Per a la resta de la població no comporta cap risc.

Atés que diversos d’aquests productes van dirigits als xiquets (tenen forma de paraigua, monedes, llapis…), OCU recomana als pares estar a atents als possibles símptomes d’una al·lèrgia alimentària, que poden ser molt variats i combinar-se entre si: urticària (erupció cutània en forma de faves i/o picor), inflor en els llavis, esternuts, picor nasal, moqueig, vòmits, diarrea, nàusees, etc. En cas d’una simptomatologia intensa i, especialment, de dificultat respiratòria, és recomanable sol·licitar assistència sanitària.

Últimes notícies

Els bombers donen per extingit l’incendi forestal de Tuéjar després d’una nova reactivació

L’incendi forestal declarat el 15 de setembre a Tuéjar, que dissabte es va reactivar i va obligar a mobilitzar mitjans aeris i terrestres, ha sigut donat per extingit pels bombers després d’haver arrasat 835 hectàrees d’un paratge de la Reserva de la Biosfera de l’Alt Túria. La Delegació del Govern va descartar des del principi causes naturals i va assenyalar al factor humà, amb totes les línies d’investigació encara obertes.

La defensa de Salomé Pradas recorrerà l’arxiu de les queixes contra la jutgessa de la DANA

La defensa de l’exconsellera Salomé Pradas, investigada per la gestió de la DANA, considera precipitat que el CGPJ haja avalat l’arxiu de tres queixes contra la jutgessa de Catarroja i anuncia recurs. Critica que no s’haja escoltat les víctimes ni el lletrat que denuncien la intervenció del marit magistrat de la jutgessa.

El dèficit comercial valencià supera els 1.100 milions malgrat l’alça exportadora

La Comunitat Valenciana ha registrat fins a juliol un dèficit comercial de 1.117 milions, tot i que les exportacions han crescut un 5,1 % fins als 23.611 milions. El dinamisme exportador se centra sobretot en el sector alimentari i en els béns d’equip, però les importacions han avançat encara més, un 11,2 %.

La valenciana Carmen Amoraga guanya el Premi de Novel·la Policia Nacional 2026

La novel·la 'En ese silencio', de l’autora valenciana Carmen Amoraga, ha guanyat el Premi de Novel·la Policia Nacional 2026, dotat amb 20.000 euros, entre 528 manuscrits presentats.

Cheste tornarà a tancar el Mundial de MotoGP en 2027 al Circuit Ricardo Tormo

El Circuit Ricardo Tormo de Cheste tornarà a acollir en 2027 l’últim Gran Premi de MotoGP. El calendari arrancarà en març a Tailàndia.

Cheste tornarà a tancar el Mundial de MotoGP en 2027

El Circuit Ricardo Tormo acollirà de nou en 2027 l’últim Gran Premi del Mundial de Motociclisme, que en 2026 també es tancarà a Cheste entre el 27 i el 29 de novembre.

Detingut un home per dotze robatoris amb força en negocis de Santa Pola

Un home de 45 anys ha sigut detingut com a presumpte autor de dotze robatoris amb força en establiments de Santa Pola. El jutge ha decretat la seua llibertat amb càrrecs després de la instrucció de la Guàrdia Civil.

Pérez Llorca carrega contra la comissió de la DANA i parla d’“instrumentalitzar el dolor”

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat la comissió d’investigació de la DANA al Congrés d’“instrumentalitzar el dolor” i ha defensat que només el PP ha assumit responsabilitats polítiques. També ha descartat acollir menors migrants de Ceuta i ha qualificat la situació d’“invasió”.