Detinguda a Bigastro per presumptament matar al seu fill de 2 anys

Agents de la Guàrdia Civil han detingut a una dona de 32 anys per presumptament matar al seu fill de dos anys en la localitat alacantina de Bigastro.

La dona de 32 anys, mare de dos bessons de 27 mesos, se li atribueixen el delicte d’homicidi d’un d’ells, i un delicte de lesions a l’altre germà, per un presumpte maltractament continuat comés sobre els dos menors.

Cap a les 21.15 hores del passat dissabte 11 de juny, una trucada al telèfon d’emergències 112 va alertar d’un suposat accident domèstic ocorregut en un cèntric carrer de la localitat de Bigastro.

La persona que telefonava era la mare de dos bessons de 27 mesos, que es trobava sola amb ells en el moment en el qual van ocórrer els fets. Segons va explicar a l’arribada dels serveis sanitaris i dels agents de la Guàrdia Civil de San Miguel de Salinas i de la Policia Local de Bigastro, un dels xiquets s’havia colpejat al cap amb la taula, perdent el coneixement. El personal sanitari va tractar de reanimar al xicotet sense èxit, certificant la seua mort a penes 20 minuts després.

A les 22.00 hores, l’Equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Guardamar va acudir a realitzar la Inspecció Tècnic Ocular en el domicili. Es trobaven contradiccions entre la manifestació de la mare i els primers indicis observats.

Ja de matinada, després d’un primer estudi realitzat pel Mèdic Forense, a les 1.15 hores es va realitzar l’alçament del cos del xicotet i el seu trasllat a l’Hospital General d’Alacant per a un examen mèdic, i posteriorment, a l’Institut de Medicina Legal d’Alacant per a la realització de l’autòpsia.

Després d’obtindre diversos indicis que apuntaven al fet que el desgraciat succés fora el resultat d’un episodi de maltractaments continuats en l’àmbit familiar, el dilluns 13 de juny a les 19.30 hores, l’Equip de Policia Judicial de Guardamar del Segura va detindre a la mare dels menors.

Una vegada realitzades diverses proves s’ha constatat que el cos del menor mort presentava seqüeles de nombroses lesions patides en diferents dates, moltes d’elles anteriors, algunes el dia previ a la seua mort, i altres fins i tot del dissabte. Serà traslladat a l’Institut de Medicina Legal de València, per a un estudi més exhaustiu amb la finalitat d’esclarir els detalls de l’ocorregut.

L’altre germà, que ja des de la matinada del dissabte havia quedat sota la custòdia de l’únic familiar amb el qual tenien contacte, va ser traslladat a l’Hospital General d’Alacant el dia 13 per a un estudi detallat de les lesions que també presenta.

Hui, dimecres 15 de juny, la detinguda serà posada a la disposició del Jutjat d’Instrucció número 2 d’Orihuela. Es tracta d’una dona de 32 anys, de nacionalitat albanesa. No li consten antecedents, si bé en el passat, havia tingut retirada la custòdia dels dos menors per problemes de drogodependència.

Se li imputa un delicte d’homicidi del menor mort, i un altre de lesions al germà bessó. Les víctimes són dos xiquets de 27 mesos, de nacionalitat espanyola que vivien solos amb l’ara detinguda, en el domicili en el qual van ocórrer els fets.

Últimes notícies

Rebuig veïnal a Tavernes de la Valldigna per les agressions racistes a dos jóvens

Uns 200 veïns de Tavernes de la Valldigna s’han concentrat davant l’Ajuntament per condemnar dues agressions racistes del cap de setmana passat contra un jove magribí i un altre senegalés, que han sigut gravades i difoses a xarxes socials.

Un avió de Swiss Air aterra d’emergència a Manises i provoca 5 desviaments

Un avió A-320 de Swiss Air procedent de Zúrich ha aterrat d’emergència este divendres a l’aeroport de Manises i ha obligat a desviar cinc vols mentre la pista romania bloquejada. Aena ha confirmat que, resolta la incidència, l’aeroport ha représ la seua operativa amb normalitat.

Un jutjat d’Alacant obliga el Sabadell a tornar 6,5 milions a la Fundació Mediterráneo

Un tribunal d’Alacant ha condemnat el Banco Sabadell a restituir prop de 6,5 milions d’euros a la Fundació Mediterráneo per les quantitats abonades a afectats per les quotes participatives de la CAM, després de quasi 14 anys de litigi.

Cinc anys de presó per retindre i pegar a un menor que va aconseguir escapar i demanar ajuda

Dos hòmens han sigut condemnats a cinc anys de presó per segrestar i agredir un xic de 14 anys en un domicili de la Zona Nord d’Alacant. El menor va aprofitar que dormien per fugir, acudir a una tenda 24 hores i alertar la Policia.

Els Moros i Cristians d’Elda i Calp ja són Festa d’Interés Turístic Internacional

Indústria ha reconegut 16 noves festes d’interés turístic nacional i internacional, entre elles els Moros i Cristians d’Elda i de Calp. El ministeri destaca la participació ciutadana, la sostenibilitat i la diversitat cultural com a criteris clau.

El CCCC es transforma en el gran aparador de José Segrelles amb 155 obres úniques

El Centre del Carme Cultura Contemporània ha obert la major exposició dedicada a José Segrelles, amb 155 pintures originals de fantasia, 60 d’elles inèdites, oberta fins a gener de 2027. La mostra destaca la projecció internacional del pintor d’Albaida i el seu llegat en el cinema i la il·lustració actuals.

Tres viatges diaris tot l’any entre Tabarca i la península, en negociació amb les navilieres

La Generalitat i els ajuntaments d’Alacant i Santa Pola negocien amb huit navilieres per garantir tres connexions diàries tot l’any entre Tabarca i la península, a més de millores al port i a l’estació marítima.

La futura base logística de l’Exèrcit a Còrdova oferirà servicis a altres països aliats

La Base Logística de l’Exèrcit de Terra que es construïx a Còrdova es dissenya com un centre obert a països amb sistemes de defensa similars al d’Espanya i amb un alt component de digitalització i manteniment predictiu. Empresaris de la Comunitat Valenciana han conegut el projecte, que preveu ser operatiu en 2029 i generar 1.500 llocs de treball directes.