21.6 C
València
Dimarts, 4 novembre, 2025

Vols estalviar per Nadal? Ací et presentem cinc consells per a aconseguir-ho

Aquestes festes venen acompanyades d’un increment dels preus i un gran creixement de la inflació. Ja per si mateix aquestes dates són un moment de Vols estalviar per Nadal? Ací et presentem cinc consells per a aconseguir-ho: regals, sopars, viatges per a veure a la família…. però enguany sembla que la costa de gener serà encara més empinada.

La factura de la llum és un dels problemes més importants de les famílies espanyoles quan es parla de consum, però també la compra d’aliments especials per a aquestes dates tan assenyalades.

Per això, ací pots llegir una sèrie de consells per a estalviar i ser consumidors intel·ligents en aquesta època.

Planeja les teues compres: encara que semble obvi, acudir a les botigues sense una idea clara del que s’està buscant pot convertir-se en la tempesta perfecta per a eixir amb molt més del que es tenia planejat comprar.

Compara preus: malgrat l’escassetat que viuen hui els proveïdors, hi ha moltes opcions per a adquirir el que estàs buscant, totes amb preus i condicions diferents, per la qual cosa la millor opció per a evitar usar més diners del que és necessari, és comparar els preus dels articles que vols comprar.

Destina un pressupost: és veritat que, com ja es va esmentar, en aquestes dates hi ha una mica més de liquiditat, tanmateix, això no significa que la capacitat de compra siga infinita.

Evita “l’última hora”: a més que cal evitar també les aglomeracions, és molt important no deixar tot fins al final perquè la pressió i les presses ens poden portar a prendre decisions poc encertades, com el joguet més car, la roba de nova temporada o el llibre que tots busquen hui però que demà estarà en oferta. El millor és prendre’s el temps necessari per a fer les compres amb calma per a pensar amb claredat el que cada membre de la família necessita.

Ser pràctic amb els regals. Els regals per compromís s’acaben estenent massa i acaben consumint un bon percentatge del nostre pressupost. Una bona idea és proposar fer un ‘amic invisible’ entre la família o grup d’amics, així cadascun regalarà a algú i tots rebran un regal. Altres opcions a tindre en compte és regalar el teu temps amb ‘vals’ per a fer el sopar, portar el desdejuni al llit o tallar la gespa; o els regals fets a mà.

Aprofitar les despeses d’enviament.  Si les compres de diversos regals es realitzen de manera en línia, una bona opció és intentar cenyir-se a una sola web per a així aprofitar les despeses d’enviament i estalviar est una xicoteta despesa extra al no anar pagant-los en diferents botigues en línia”.

Buscar descomptes i vigilar els preus.  Una opció és utilitzar webs de descomptes i fer un seguiment de les coses que volem segur per a vigilar els seus preus. A més, en moltes d’aquestes plataformes es poden crear alertes per a ser el primer a assabentar-te de les gangues que més interessen.

Esperar a les rebaixes.  Les rebaixes d’hivern estan molt a la vora. Abans de comprar roba nova o electrònica es pot plantejar la possibilitat d’esperar uns dies i així aprofitar els descomptes durant les rebaixes.

Aquests consells podran ajudar al fet que la butxaca patisca el menys possible en aquestes dates de tanta despesa, tenint una mica de previsió i organitzant-nos amb temps podem aconseguir passar unes festes per a gaudir com sempre i donar-li un respir a la nostra butxaca.

Últimes notícies

Els taxis demanen un pla per a limitar les VTC després d’una marxa lenta amb retencions a València

El sector del taxi ha reclamat a la Conselleria un pla eficaç perquè les VTC deixen d'operar íntegrament en urbà i se sancione a les multinacionals. La mobilització, amb vaga de quatre hores i marxa lenta, ha causat retencions a València.

Compromís reclama eleccions i rebutja que Madrid impose ‘un nou Mazón’

Baldoví ha defés que siguen els valencians els qui trien al pròxim president o presidenta després de la dimissió de Mazón i ha denunciat paràlisi institucional. També ha demanat més dimissions en el Consell i ha assegurat que Compromís està preparat per a anar a les urnes.

Camarero demana humanitat i la fi de la cacera política contra Mazón després de la seua dimissió

La vicepresidenta del Consell en funcions ha reclamat frenar els atacs contra Carlos Mazón després de presentar la seua dimissió i ha qualificat la jornada de 'dia difícil'. També ha reivindicat l'orgull del Consell pel projecte i ha denunciat 'atacs brutals' de l'esquerra.

El Consell guarda un minut de silenci per l’assassinat masclista d’una dona a Alacant

El Consell ha guardat un minut de silenci per l'assassinat masclista d'una dona a Alacant. Igualtat ha confirmat el cas, eleva a 35 les víctimes en 2025 i hi ha dos detinguts.

Compromís ha anunciat un ple extraordinari per a reprovar a l’alcaldessa María José Catalá

Compromís ha anunciat un ple extraordinari a l'Ajuntament de València per a reprovar a María José Catalá. Reclama que reba a les víctimes de la dana i els demane perdó.

Vox afirma que no hi ha negociacions amb el PP i es declara preparat per a eleccions

Plans assegura que, després de la dimissió de Mazón, no hi ha negociació, candidats ni propostes i reclama al PP que s'aclarisca. Vox sosté que està llest per a anar a les urnes.

Vox condiciona el seu suport després de la dimissió de Mazón i prioritza l’estabilitat en la Comunitat

Vox adoptarà la decisió que més contribuïsca a l'estabilitat de la Comunitat Valenciana després de la dimissió de Carlos Mazón. El PP no té majoria i la seua investidura depén del partit d'Abascal.

Feijóo i Abascal parlen del relleu de Mazón en una crida cordial

Feijóo i Abascal han parlat per telèfon sobre el substitut de Carlos Mazón sense tancar noms. El PPCV pilotarà amb Vox una nova investidura amb seguiment de la direcció nacional.