La Diputació de València presenta el vídeo sobre lèxic faller ‘El goig de la paraula’

La Unitat de Normalització Lingüística de la Diputació de València, que dirigix Immaculada Cerdà, ha presentat un nou vídeo de la sèrie dedicada al lèxic faller en el qual es promociona el món de les lletres falleres i el seu vocabulari específic.

Els creadors del treball audiovisual són Granissat Estudi Creatiu. El guió és de l’expert en literatura fallera i membre de l’Associació d’Estudis Fallers, Josep Lluís Marín, que fa un recorregut des dels orígens i destaca l’oratòria dels mantenidors, els sainets i altres peces teatrals, i els poemes sobre l’explicació de la falla.

El goig de la paraula’ és un vídeo amb una estètica gràfica inspirada en el desenvolupament dinàmic de la tipografia com a element evocador de les lletres falleres i que suggerix alhora innovació.

La música ha sigut composta expressament per al vídeo per la DJ Làuder, una jove compositora que ha reinterpretat amb una sonoritat exòtica la peça clàssica del mestre Josep Serrano, ‘El fallero’.

La locució és de la reconeguda presentadora de programes i documentals culturals, Maria Josep Poquet, que precisament va començar la seua carrera en programes literaris radiofònics.

El vídeo està disponible en el portal de la UNL (https://www.dival.es/normalitzacio) i en el canal de YouTube de la UNL (https://www.youtube.com/@*ValenciaalaDipu).

Enllaç directe al vídeo: https://youtu.be/irbfjlu0n08

Altres vídeos

La Diputació de València, a través de l’àrea de Normalització Lingüística, ha publicat diversos vídeos sobre diferents temàtiques per a promocionar el valencià. Concretament sobre les Falles, Patrimoni de la Humanitat per la Unesco, s’ha publicat, entre altres,  ‘Artistes!’ i ‘Ja estem en Falles’.

Sobre altres temes, destaquen els pódcast ‘Contes de Nadal’, una sèrie que s’ha incrementat en l’última edició amb sis relats de Vicent Blasco Ibáñez, Emilia Pardo Bazán, Ramón María de la Vall-Inclán i Leopoldo Alas “Clarín”.

Últimes notícies

Així funcionen els requisits d’empadronament per a l’abonament transport segons cada comunitat

La limitació de Madrid per a la targeta de transport personal ha reobert el debat sobre si cal estar empadronat per a obtindre l’abonament en cada comunitat autònoma.

Dimarts assolellat i lleuger descens de les màximes al sud d’Alacant

Dimarts l'oratge serà estable a la Comunitat Valenciana, amb cel poc nuvolat o ras i un lleuger descens de les temperatures màximes a la mitat sud d'Alacant.

Un jurat popular declara culpables dos acusats d’assassinar i descuartitzar el propietari del pis on vivien

Un jurat popular ha declarat culpables d’homicidi un home i una dona per la mort i el descuartizament del propietari del pis on vivien, al barri de Verge del Carme d’Alacant. La Fiscalia manté la petició de 17 anys de presó per a cadascun, mentres les defenses anuncien recurs.

Un jove es presentada a la comissaria de Burjassot i és detingut per apunyalar mortalment un home

La Policia Nacional ha detingut un jove de 24 anys després que es presentara a la comissaria de Burjassot amb les mans plenes de sang i confessara haver matat un home presumptament apunyalant-lo.

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904 milions extra per a cobrir el dèficit de 2025

La Comunitat Valenciana rebrà 1.904,25 milions d’euros de l’Extra FLA, més de la mitat del total estatal per a cobrir l’excés de dèficit de 2025. A més, el Govern li ha assignat 2.126,03 milions per al tercer trimestre de 2026.

Troen a internet un manuscrit del segle XVIII perdut fa més de 50 anys a Oriola

El Cabildo Catedralicio d'Orihuela ha recuperat a través d'una web de venda un manuscrit del segle XVIII de Marcelo Miravete de Maseres, perdut des de fa més de mig segle i pertanyent a la Biblioteca del Seminari d'Oriola.

Barcones assegura que Mazón va tindre tots els recursos de l’Estat disponibles durant la dana de València

Virginia Barcones defensa en la comissió del Congrés que la Generalitat tenia tots els mitjans estatals disponibles durant la dana de València i responsabilitza al govern autonòmic de no alçar prompte el nivell d’emergència.

Una festa amb música alta acaba en tiroteig i nou detinguts a Alacant

Una discussió per la música alta en una vivenda del barri Juan XXIII d'Alacant ha acabat en tiroteig i amb nou detinguts, tres d'ells ferits, encara que sense impactes d'arma de foc.