Localitzen un caiman d’ulleres al llit del Vinalopó després de mesos de busca

Ejemplo de shortcode con estilo
La Policia Local de Sax i agents del Seprona de la Guàrdia Civil han localitzat i capturat al llit del Vinalopó l’exemplar de caiman d’ulleres que buscaven des de juliol, quan un vídeo en les xarxes socials va alertar de la seua presència.

La Policia Local de Sax i agents del Seprona de la Guàrdia Civil han localitzat i capturat al llit del riu Vinalopó, a la província d’Alacant, l’exemplar de caiman d’ulleres que buscaven des de juliol, quan un vídeo en les xarxes socials va alertar de la seua presència.

Segons el comunicat de la Guàrdia Civil emés este divendres, després de la publicació en les xarxes del vídeo, agents del Seprona a Alacant i Monòver van dur a terme diversos servicis preventius de busca durant l’estiu, amb visors nocturns i vols de dron, en els quals van comptar amb agents del lloc de Sax i de la Policia Local del municipi.

El caiman, localitzat al Vinalopó

El 16 d’octubre, operaris municipals van advertir de la presència del que podia ser un fragment de la cua d’un caiman mentre desbrossaven el llit del Vinalopó.

Després d’això, efectius de la Policia Local de Sax van localitzar l’exemplar i el van capturar per a posar-lo a disposició de la patrulla del Seprona de Monòver, que va traslladar l’animal al Río Safari Elche.

Allí ha quedat depositat per a la seua recuperació i possible reintroducció en el medi natural.

El caiman d’ulleres no tenia identificació, malgrat ser una espècie protegida pel Conveni CITES, de manera que el seu comerç i la seua tinença per particulars estan permesos sempre que es complisquen els requisits establits, per la qual cosa els agents han informat l’autoritat científica i les autoritats duaneres.

Últimes notícies

Detingut a Picanya un impulsor de Blocus España per instigar aldarulls

Un dels tres detinguts a la província de Valencia està considerat fundador de Blocus España. La investigació el relaciona amb aldarulls a Barcelona i convocatòries a València.

El litoral sud de Valencia tindrà avís groc per pluges dissabte

L’Aemet ha activat un avís groc per pluges al litoral sud de la província de Valencia este dissabte. Podrien caure fins a 20 litres per metre quadrat en una hora.

Els comerços del centre de València es protegixen davant l’amenaça de possibles saquejos

Els establiments del centre de València protegixen els aparadors i alguns tanquen per precaució davant possibles disturbis este dissabte.

Pluja al litoral valencià i fins a 30 graus pel pont de Tots Sants

El pont de Tots Sants combinarà ruixats intensos a València i Alacant amb temperatures de fins a 30 graus al sud. La setmana següent podria portar més pluja i fred nocturn.

Ferran Torres conquista el mercat del luxe amb la seua imatge ‘canalla’

El gol de Ferran Torres en el Mundial ha impulsat la seua projecció comercial. Les marques de moda, restauració i esport busquen ara la seua imatge.

Marta Suárez s’estrena en la convocatòria d’Espanya i Awa Fam és baixa

Marta Suárez ha sigut convocada per primera vegada amb la selecció absoluta per a la classificació de l’Eurobasket de 2027. Awa Fam és una de les quatre absències respecte al Mundial.

Otorbi renova fins a 2031 i vol tornar per ajudar el Valencia

David Otorbi ha ampliat el contracte amb el Valencia fins a juny de 2031. La clàusula puja a 60 milions d’euros i el jugador es recupera d’una lesió.

Halloween impulsa un 16 % les vendes de carabassa en un any

La demanda de carabassa ha augmentat un 16 % respecte de 2025. La Comunitat Valenciana lidera el cultiu a Espanya, amb 1.780 hectàrees.