Acció Cultural impulsa jornades per reforçar la cultura en valencià

VALÈNCIAAcció Cultural (ACPV) ha anunciat la seva pròxima organització de les jornades titulades ‘Escoltem la Cultura‘, que tindran lloc del 5 al 8 de maig. Aquestes jornades es centren en un anàlisi detallat del sector professional cultural valencià per identificar les seues carències i febleses, així com per proposar ferramentes de millora.

L’objectiu principal d’aquesta convocatòria és assegurar que la cultura en valencià, generada pels agents culturals locals, siga escoltada i valorada adequadament, a més d’incrementar el seu ús entre la ciutadania. En paraules d’Anna Oliver, presidenta d’ACPV, «la importància del sector cultural per a la dinamització i l’ús social de la llengua és fonamental en contextos de llengües minoritzades».

ACPV ha expressat una gran preocupació pel desinterès de les institucions envers la llengua i la cultura pròpia. Consideren que és crític que la societat civil reactivi la reivindicació de la cultura creada en valencià, així com dels drets dels creadors i agents que operen des d’una perspectiva valenciana.

En un comunicat, ACPV alerta que les arts escèniques, la música, l’audiovisual, el sector del llibre i el periodisme cultural comparteixen diverses problemàtiques comunes que dificulten el seu desenvolupament en la nostra llengua. Problemes estructurals impedeixen la creació d’un ecosistema cultural valencià amb objectius concrets.

Entre les problemàtiques identificades s’inclouen el desconeixement del sector per part dels responsables de l’administració, la falta d’eficàcia en les accions del departament de cultura, i l’absència d’un pla cultural que contempli una bona territorialització mitjançant circuits eficaços.

A banda d’analitzar aquestes problemàtiques, les jornades també pretenen avançar en la creació d’un codi de bones pràctiques per al sector, així com fomentar la col·laboració entre sectors privats i públics per potenciar la cultura en valencià.

Respecte a la importància del sector cultural, ACPV sosté que aquest és essencial per dotar de visibilitat la llengua a espais públics i mediàtics, ajudant a normalitzar el seu ús i reforçar la seva vitalitat. «La cultura genera relats compartits, identitats i emocions col·lectives», afirma Oliver, subratllant que l’ús d’una llengua determinada en la creació cultural millora el vincle emocional amb aquesta.

Les jornades seran coordinades per José Mª Bullón, membre de la junta directiva d’Acció Cultural. A més, s’anuncia la celebració d’elaboracions similars per al sector del llibre pròximament, coincidint amb la Fira del Llibre de València. Després de concloure els debats, es facilitarà un document amb les conclusions extretes tant al sector com al públic en general.

Últimes notícies

El Betis s’imposa a Vila-real i reforça la seua candidatura europea

El Betis ha guanyat 1-2 al Vila-real a La Ceràmica amb un gran segon temps, que Manuel Pellegrini ha qualificat de partit de ‘sis punts’, mentre que Iñigo Pérez ha admés que la imatge grogueta després del descans és ‘danyina’ per a l’autoestima de l’equip.

Gerard Moreno admet l’ansietat del Vila-real en les remuntades

Gerard Moreno ha reconegut després de la derrota davant el Betis que al Vila-real li ha pogut l’ansietat quan s’ha vist per darrere en el marcador i que a l’equip li falta contundència per a tancar els partits quan s’avança.

Dani Ceballos torna a jugar amb el Betis nou anys després

Dani Ceballos ha tornat a vestir la samarreta del Betis en partit oficial nou anys després, en la victòria verd-i-blanca al camp del Villarreal. El migcampista d'Utrera ha entrat en la segona part i ha contribuït al triomf que impulsa l'equip a la zona alta.

El Betis remunta a La Ceràmica i afon a un Villarreal sense victòries

El Villarreal s’ha avançat amb un gol de Gerard Moreno, però el Betis ha remuntat abans del descans i ha infligit una nova derrota als groguets, que continuen sense conéixer la victòria en LALIGA EA SPORTS.

Dos detinguts a Benicàssim amb un quilo de càpsules d’amapola adormidera

La Guàrdia Civil ha detingut dos hòmens a Benicàssim després d’intervindre’ls més d’un quilo de càpsules d’amapola adormidera i pols triturada, considerats productes per a fabricar droga.

Real Madrid es juga mantindre el pols a LaLiga al camp d’un Elx obligat a reaccionar

El Real Madrid afronta una eixida clau al Martínez Valero per no despenjar-se del Barça, davant un Elx sense triomfs i amb urgència per puntuar com a local. Martín Anselmi confia en la possessió i en el talent de Buonanotte per frenar el potencial blanc.

Óscar Sánchez assumirà de forma interina la banqueta del València en Primera

Óscar Sánchez, tècnic del València Mestalla, dirigirà dimarts el primer equip en el camp de l’Alavés i es convertirà en el seixanta-cinqué entrenador del club en Primera Divisió, després de la destitució de Carlos Corberán.

Arresten a Gandia un pederasta reincident amb fotos sexuals del seu bebé i de la seua hijastra menor

La Policia Nacional ha detingut a Gandia un home de 39 anys, reincident, que havia produït i distribuït imatges sexuals del seu bebé d’un any i fotos íntimes de la filla menor de la seua parella sense consentiment. L’arrest s’ha produït després d’una investigació de ciberpatrullatge en fòrums pedòfils, i el detingut ja està en presó preventiva.