Acció Cultural impulsa jornades per reforçar la cultura en valencià

VALÈNCIAAcció Cultural (ACPV) ha anunciat la seva pròxima organització de les jornades titulades ‘Escoltem la Cultura‘, que tindran lloc del 5 al 8 de maig. Aquestes jornades es centren en un anàlisi detallat del sector professional cultural valencià per identificar les seues carències i febleses, així com per proposar ferramentes de millora.

L’objectiu principal d’aquesta convocatòria és assegurar que la cultura en valencià, generada pels agents culturals locals, siga escoltada i valorada adequadament, a més d’incrementar el seu ús entre la ciutadania. En paraules d’Anna Oliver, presidenta d’ACPV, “la importància del sector cultural per a la dinamització i l’ús social de la llengua és fonamental en contextos de llengües minoritzades”.

ACPV ha expressat una gran preocupació pel desinterès de les institucions envers la llengua i la cultura pròpia. Consideren que és crític que la societat civil reactivi la reivindicació de la cultura creada en valencià, així com dels drets dels creadors i agents que operen des d’una perspectiva valenciana.

En un comunicat, ACPV alerta que les arts escèniques, la música, l’audiovisual, el sector del llibre i el periodisme cultural comparteixen diverses problemàtiques comunes que dificulten el seu desenvolupament en la nostra llengua. Problemes estructurals impedeixen la creació d’un ecosistema cultural valencià amb objectius concrets.

Entre les problemàtiques identificades s’inclouen el desconeixement del sector per part dels responsables de l’administració, la falta d’eficàcia en les accions del departament de cultura, i l’absència d’un pla cultural que contempli una bona territorialització mitjançant circuits eficaços.

A banda d’analitzar aquestes problemàtiques, les jornades també pretenen avançar en la creació d’un codi de bones pràctiques per al sector, així com fomentar la col·laboració entre sectors privats i públics per potenciar la cultura en valencià.

Respecte a la importància del sector cultural, ACPV sosté que aquest és essencial per dotar de visibilitat la llengua a espais públics i mediàtics, ajudant a normalitzar el seu ús i reforçar la seva vitalitat. “La cultura genera relats compartits, identitats i emocions col·lectives”, afirma Oliver, subratllant que l’ús d’una llengua determinada en la creació cultural millora el vincle emocional amb aquesta.

Les jornades seran coordinades per José Mª Bullón, membre de la junta directiva d’Acció Cultural. A més, s’anuncia la celebració d’elaboracions similars per al sector del llibre pròximament, coincidint amb la Fira del Llibre de València. Després de concloure els debats, es facilitarà un document amb les conclusions extretes tant al sector com al públic en general.

Últimes notícies

La Diputació d’Alacant tanca les compareixences sobre el bo consum i passa a les conclusions

La comissió d'investigació sobre el suposat frau en els bons comerç de la Diputació d'Alacant dona per acabades les compareixences després del plançó del PSPV-PSOE i afronta ara la fase de conclusions.

El Museu de l’Or de Colòmbia prepara una gran exposició en el MARQ d’Alacant

El Museu de l'Or del Banc de la República de Colòmbia prepara una ambiciosa exposició en el MARQ d'Alacant que es presentarà oficialment a la Casa d'Amèrica de Madrid.

Morales s’acomiada del Ciutat entre lagrimas i deixa en l’aire el seu futur en el Llevant

Jose Luis Morales vivio un emotiu comiat en el Ciutat de València després de la victòria davant el Mallorca, encara que ni el jugador ni el club han aclarit fins i tot el seu futur.

Els barons del PP abrigallen a Juanma Moreno i eviten pressionar-li sobre un pacte amb Vox

Els principals dirigents autonòmics del PP destaquen el resultat de Juanma Moreno a Andalusia i li mostren el seu suport sense fixar una postura comuna sobre fins a on ha de cedir davant Vox.

La vaga educativa a Castelló arranca la seua segona setmana amb ampli suport de famílies i professorat

Centenars de docents, alumnat i famílies es concentren davant la Direcció Territorial d'Educació de Castelló a l'inici de la segona setmana de vaga indefinida, que els sindicats qualifiquen d'històrica pel seu seguiment i suport social.

El PSPV defén que Diana Morant puga ser alhora candidata i ministra pel seu treball pels valencians

El PSPV sosté que és positiu que Diana Morant siga alhora candidata a la Generalitat i ministra, perquè considera que així reforça la defensa dels interessos de la Comunitat Valenciana enfront de les polítiques de Vox i del PP.

Extremadura i Comunitat Valenciana amplien la bretxa salarial dels seus docents enfront d’altres autonomies

Un informe d'UGT assenyala que Extremadura i Comunitat Valenciana són les regions on més s'eixampla la bretxa salarial dels docents, mentres que Astúries i Catalunya retallen distàncies i milloren les seues condicions retributives.

Xoc de xifres en la quarta vaga mèdica setmanal en la Comunitat Valenciana

La quarta vaga mèdica setmanal de l'any arranca en la Comunitat Valenciana amb un fort xoc de xifres: els convocants parlen de prop del 90% de seguiment, mentres Sanitat ho situa en el 7,96%. Les protestes s'estendran tota la setmana amb manifestacions i concentracions en les tres províncies.