Acord entre l’Ajuntament i el Valencia CF: el club accepta les condicions urbanístiques per al Nou Mestalla

Avanç a les negociacions entre l’Ajuntament de València i el València CF. El club ha acceptat les condicions urbanístiques imposades des del Consistori, que garanteixen la construcció del poliesportiu de Benicalap i que suposen un pas endavant cap a la conclusió definitiva de les obres del Nou Mestalla.

L’alcalde, Joan Ribó, s’ha reunit este matí amb la presidenta del club, Layhonn Chan, en una trobada que també ha comptat amb la participació de la vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament Urbà, Sandra Gómez, el vicealcalde i regidor d’Ecologia Urbana, Sergi Campillo, i la regidora d’Espai Públic, Lucía Beamud.

L’alcalde, Joan Ribó, ha destacat «el bon tarannà del València CF» i ha destacat que des de totes les instàncies s’ha dut a terme “un treball molt positiu des de la voluntat que este assumpte concloga aviat i siga amb la construcció d’un estadi que tots desitgem i que porta aturat des del 2009 com un mal monument de la ciutat que volem concloure”.

L’acceptació per part del València CF de les condicions urbanístiques marcades per l’Ajuntament desbloquegen la situació i permeten continuar avançant en la cerca d’una solució ràpida. L’acord permetrà donar compliment als compromisos adquirits pel club respecte a l’habilitació del poliesportiu previst a Benicalap.

En primer lloc, el València CF ha assumit que, per poder fer ús dels drets urbanístics que té a la parcel·la del nou estadi haurà de complir amb el compromís d’acabar el poliesportiu previst per a Benicalap (o ingressar els diners necessaris per a construir-los).

És a dir, que l’atorgament de qualsevol llicència d’edificació d’obres de nova planta sobre les parcel·les d’ús terciari (és a dir, de construcció d’espais de restauració, lleure o àrees comercials) a l’avinguda de les Corts Valencianes quedarà condicionat al fet que València CF ingresse a la Tresoreria Municipal el pressupost de licitació de l’obra de construcció del poliesportiu municipal previst. Esta quantia es fixarà mitjançant conveni de col·laboració, per a la licitació i l’execució per part de l’Ajuntament.

En segon lloc, el club valencianista accepta les condicions de gestió per a la zona de l’antic Mestalla, segons les quals s’assenyala que el desenvolupament del PAI de Mestalla se supedita que se sol·licite i s’atorgue la llicència d’edificació d’obres per a la conclusió de la construcció del Nou Estadi i que s’acredite pel promotor l’efectiu inici d’estes obres, és a dir, que si el València CF vol comercialitzar els terrenys de l’antic Mestalla, primer haurà d’acabar les obres del nou estadi.

La vicealcaldessa i regidora de Desenvolupament i Innovació Urbana, Sandra Gómez, ha destacat que amb este acord, “la ciutat de València fa un pas endavant en l’àmbit de la seguretat i en consolidar els drets urbanístics i les obligacions que tenia el club de futbol, ​​ja que les condicions que havíem imposat des de l’Ajuntament són les que finalment ha acceptat el club, i són moltes més garantistes del que ho era l’ATE (Actuació Territorial Estratègica)”.

Per la seua banda, la regidora d’Espai Públic, Lucía Beamud, ha qualificat les conclusions de la trobada de “molt bona notícia, atés que hem avançat en el tema on tots volem arribar, que és la construcció de l’estadi amb les condicions que tant necessita ciutat com l’afició del València CF”.

L’alcalde ha explicat que, després de remetre un esborrany de conveni per part de l’Ajuntament a l’entitat esportiva el mes de desembre passat, la representació de la directiva del club ha portat este matí a l’Ajuntament una sèrie d’aportacions, apreciacions i apunts a este text, de cara a continuar avançant i, sobretot, assolir un acord definitiu sobre la construcció del Nou Mestalla i la resta de condicions.

Tant l’alcalde com la vicealcaldessa i responsable d’Urbanisme i la regidora d’Espai Públic han refusat comentar el contingut d’esta contraproposta del club, atés que l’han conegut este mateix matí, i ara haurà de ser estudiada en profunditat i analitzada pels tècnics municipals dels serveis d’Urbanisme i de Llicències, així com pels Serveis Jurídics Municipals.

Tant Sandra Gómez com Lucía Beamud han posat especial èmfasi en la importància que el barri de Benicalap dispose com més prompte millor d’una infraestructura esportiva que fa anys que està de retard. «És un deute amb tots els veïns i veïnes de la zona des de fa més d’una dècada», ha explicat la vicealcadesa i regidora, Sandra Gómez; mentre que la delegada Lucía Beamud ha destacat que es tracta d’“un tema de justícia per al barri, que fa molts anys que necessita estes infraestructures, com estem defensant des de l’Ajuntament des del minut zero”.

Durant la trobada s’han abordat altres assumptes, com el cost del poliesportiu (que ha de ser actualitzat, atés que els càlculs existents daten de l’any 2015), els possibles usos del futur estadi, així com la gestió de les restes arqueològiques trobades a l’àmbit. Ribó ha avançat que s’elaborarà un estudi de mobilitat per concretar aspectes referits a l’aparcament, però ha assegurat que no s’ha abordat el tema de l’aforament del futur estadi, i ha emplaçat l’anàlisi detallada de les aportacions i les propostes que ha presentat este divendres el club.

Últimes notícies

Muñoz assegura al Puig que tota Espanya mira al PP i dona per fet Feijóo a la Moncloa

La portaveu del PP en el Congrés, Esther Muñoz, ha afirmat al Puig de Santa Maria que tota Espanya té la vista posada en el PP i que Alberto Núñez Feijóo serà president, en un acte de reinici de curs polític del PPCV presidit per Juanfran Pérez Llorca.

Pérez Llorca assegura que no hi ha alternativa al PP en 2027

Juanfran Pérez Llorca afirma en un acte al Puig de Santa Maria que les eleccions de 2027 entren en l’‘esprint final’ i que no veu alternativa al PP, en al·lusió directa a Diana Morant. La portaveu popular al Congrés, Esther Muñoz, dona per fets els ‘últims mesos’ de Pedro Sánchez a la Moncloa i contraposa la seua gestió a la d’Alberto Núñez Feijóo.

Xàtiva arriba als 31,9 graus i encapçala la pujada de temperatures

Les màximes han pujat fins a 4 graus en diverses localitats de la Comunitat Valenciana, amb Xàtiva al capdavant amb 31,9 graus, la més alta del dia.

Vapejadors i pornografia als 8 anys: alarma entre menors a Alzira

La UPCCA d’Alzira ha detectat vapejadors i consum de pornografia en menors de huit i nou anys, alguns com a regal de comunió o venuts per altres xiquets. L’Ajuntament prepara noves accions i ampliarà l’estudi a Primària davant l’augment d’addiccions a pantalles i nicotina.

Paiporta comença a enderrocar el Pont Vell per alçar un pas més segur després de la dana

Paiporta ha iniciat l’enderroc del Pont Vell, molt danyat per la dana del 29 d’octubre de 2024, per substituir-lo per una nova estructura més segura i amb un 45 % més de capacitat hidràulica.

Louzán defensa que la final del Mundial 2030 es jugue a Espanya i apunta València com a nova seu

El president de la RFEF, Rafael Louzán, ha insistit que la final del Mundial 2030 s’ha de disputar a Espanya i ha obert la porta que València entre en el llistat de seus després de la caiguda de Màlaga i A Coruña.

L’Eldense viu en tensió per la possible arribada de Messi com a propietari

La plantilla i el tècnic interí de l’Eldense, Josep Ferrando, han admés que viuen una setmana especial davant l’interés de Lionel Messi per comprar el club, encara que intenten centrar-se en el pròxim partit davant l’Sporting a El Molinón.

Desmantellada una macroxarxa que portava cocaïna a Menorca des de València

Interior ha desarticulat una banda que introduïa cocaïna a gran escala a Menorca des de València, Barcelona i Mallorca, amb onze detinguts i més de sis quilos intervinguts.