Acusen l’Ajuntament d’Alacant de pràctiques «racistes» en usar a un Rei Baltasar «blanc fent de negre»

 

La directora general per a la Igualtat de Tracte i Diversitat Ètnic Racial del Ministeri d’Igualtat, Rita Bosaho, ha acusat l’Ajuntament d’Alacant d’usar una pràctica «racista i que nega la diversitat ètnica racial de la societat» en usar en un vídeo a un Rei Baltasar «blanc fent de negre».

 

«Som moltes les persones negres que vivim en Alacant com perquè l’Ajuntament faja esta classe de representació», ha assegurat Bosaho en un missatge publicat en el seu compte de Twitter, al mateix temps que ha afirmat que el ‘blackface’ «és una pràctica racista que nega la diversitat ètnica racial de la nostra societat».

 

 

Per part seua, la coordinadora autonòmica de Podem en el territori valencià, Pilar Lima, ha afegit: «Un blanc fent de negre com si semblara que en Alacant no n’hi haguera. En Madrid van pintar al negre de blanc. En els dos llocs governa el bloc de la dreta. S’entén: rancis».

 

 

«Lluitar contra el racisme i la xenofòbia és qüestió de Drets Humans»

Sobre este tema, des de Podemos Alacant, en un missatge en esta mateixa xarxa social, han defensat que «lluitar contra el racisme i la xenofòbia és qüestió de Drets Humans». «Ens reconeixem en la cultura de les lluites per la democràcia i drets socials i civils, per això creiem que les institucions haurien de ser les primeres a donar exemple», ha indicat la formació.

 

L’Ajuntament d’Alacant ha publicat este dissabte un vídeo en les seues xarxes socials en el que convida a tots els xiquets de la ciutat a seguir este dimarts, 5 de gener, la recepció dels Reis Mags. En este, apareix un Rei Baltasar pintat de negre.

Últimes notícies

La nova exposició interactiva sobre el ball farà girar i saltar el públic al Museu de les Ciències

El Museu de les Ciències acull des d’este dijous l’exposició interactiva '¡Bailar! El arte de moverse', amb tres espais per a girar, saltar i trobar-se ballant, oberta fins a gener de 2028. La mostra forma part de la programació especial d’estiu de la Ciutat de les Arts i les Ciències.

La jutgessa manté la petició als EUA per rastrejar els missatges del cap de gabinet de Mazón

La jutgessa de Catarroja manté la comissió rogatòria als Estats Units per obtindre dades de les comunicacions de WhatsApp de José Manuel Cuenca del 29 d’octubre de 2024, encara que no es puga recuperar el contingut dels missatges esborrats.

Així ha sigut la visita de Corea del Sud al Tribunal de Marca de la UE d’Alacant

El Tribunal de Marca de la Unió Europea amb seu a Alacant ha rebut una delegació del Ministeri de Propietat Intel·lectual de Corea del Sud per a compartir experiències en marques i dissenys i reforçar la cooperació internacional.

Elda encapçala l’aplicació de la Llei de Dependència entre els grans municipis d’Alacant

Elda ha liderat fins maig de 2026 el compliment i la gestió de la Llei de Dependència entre els municipis alacantins de més de 50.000 habitants, amb una taxa de resolució del 97,9 %, per damunt de la mitjana comarcal, provincial i autonòmica.

La jutgessa de la DANA citarà alcaldes, alts càrrecs i bombers forestals com a testimonis

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la DANA del 29 d’octubre de 2024, en què van morir 230 persones, ha fixat per a setembre i octubre la declaració de deu testimonis, entre ells alcaldes, responsables del Consell, tècnics i bombers forestals.

El Museu de Belles Arts de València descobreix els anys de formació que van forjar el geni de Rubens

El Museu de Belles Arts de València presenta l’exposició 'Rubens. El floreixement d’un geni', que reconstrueix les influències i el context que van marcar els primers anys del mestre flamenc a Anvers.

La defensa d’Emilio Argüeso reclama un careo amb l’alcaldessa de Torrent per la telefonada del dia de la DANA

La defensa de l’exsecretari autonòmic d’Emergències, Emilio Argüeso, ha sol·licitat a la jutgessa un careo amb l’alcaldessa de Torrent per aclarir com va ser la telefonada que van mantindre el 29 d’octubre de 2024, en plena DANA, i el contingut exacte de la informació sobre el risc i una possible víctima.

Les víctimes de la DANA s’uniran demà a l’homenatge pels 20 anys de l’accident del metro de València

La Associació de Víctimes de la DANA 29 d’Octubre de 2024 participarà este divendres en l’acte pel 20 aniversari de l’accident de Metrovalencia, que va causar 43 morts i 47 ferits, i fa una crida a la ciutadania a sumar-se a l’homenatge.