Acusen l’Ajuntament d’Alacant de pràctiques «racistes» en usar a un Rei Baltasar «blanc fent de negre»

 

La directora general per a la Igualtat de Tracte i Diversitat Ètnic Racial del Ministeri d’Igualtat, Rita Bosaho, ha acusat l’Ajuntament d’Alacant d’usar una pràctica «racista i que nega la diversitat ètnica racial de la societat» en usar en un vídeo a un Rei Baltasar «blanc fent de negre».

 

«Som moltes les persones negres que vivim en Alacant com perquè l’Ajuntament faja esta classe de representació», ha assegurat Bosaho en un missatge publicat en el seu compte de Twitter, al mateix temps que ha afirmat que el ‘blackface’ «és una pràctica racista que nega la diversitat ètnica racial de la nostra societat».

 

 

Per part seua, la coordinadora autonòmica de Podem en el territori valencià, Pilar Lima, ha afegit: «Un blanc fent de negre com si semblara que en Alacant no n’hi haguera. En Madrid van pintar al negre de blanc. En els dos llocs governa el bloc de la dreta. S’entén: rancis».

 

 

«Lluitar contra el racisme i la xenofòbia és qüestió de Drets Humans»

Sobre este tema, des de Podemos Alacant, en un missatge en esta mateixa xarxa social, han defensat que «lluitar contra el racisme i la xenofòbia és qüestió de Drets Humans». «Ens reconeixem en la cultura de les lluites per la democràcia i drets socials i civils, per això creiem que les institucions haurien de ser les primeres a donar exemple», ha indicat la formació.

 

L’Ajuntament d’Alacant ha publicat este dissabte un vídeo en les seues xarxes socials en el que convida a tots els xiquets de la ciutat a seguir este dimarts, 5 de gener, la recepció dels Reis Mags. En este, apareix un Rei Baltasar pintat de negre.

Últimes notícies

Les entrades per a l’Elx-Barça costaran entre 95 i 340 euros

L’Elche ha fixat els preus de les entrades per al partit contra el Barcelona del 23 d’agost entre 95 i 340 euros, amb avantatges per a abonats i titulars del Carnet Franjiverde.

Bétera viu la Rodà de les Alfàbegues entre 11 tones de confeti i pólvora

Bétera ha celebrat l’ofrena a la Mare de Déu de l’Assumpció amb 16 Alfàbegues gegants batejades amb noms de dona i més de 11 tones de confeti. La festa continua de vesprada amb processó, Coet de Luxe i una espectacular Cordà de 400 metres.

Or mundial històric per a l’equip espanyol amb les valencianes Cortelles i Muñoz

El conjunt espanyol de gimnàstica rítmica ha conquistat l’or mundial en el concurs complet de Fráncfort, 35 anys després del títol d’Atenes 1991, amb les valencianes Marina Cortelles i Lucía Muñoz com a protagonistes i el bitllet als Jocs de Los Angeles 2028 assegurat.

El Levante viatja a Barcelona amb només 12 inscrits i quatre fitxatges fora de la convocatòria

El Levante ha viatjat al camp de l’Espanyol amb només 12 futbolistes inscrits en LaLiga, un d’ells sancionat, i quatre fitxatges sense desplaçar-se des de València.

Aemet puja a taronja l’avís al nord de l’interior de València per fortes pluges

Aemet ha elevat a taronja l’avís per fortes pluges al nord de l’interior de València, on es poden acumular fins a 50 l/m2 en una hora, amb tempesta, granís i ratxes molt fortes de vent. També hi ha avisos taronja i grocs en distintes comarques de Castelló i Alacant per precipitacions intenses, tempestes i temperatures altes.

Accident múltiple a la V-21 en Foios: una dona morta i dos homes ferits

Una dona ha mort i dos hòmens han resultat ferits en un accident múltiple amb set vehicles implicats este dissabte a la V-21, a l’altura de Foios, que ha generat quasi tres quilòmetres de retencions.

Fortes tempestes a Toràs amb 141,6 l/m2 i ratxes de 100 km/h

Les fortes tempestes d’este dissabte han deixat fins a 141,6 l/m2 i ratxes de vent de 100 km/h a Toràs, mentre el calor extrem continua en altres punts de la Comunitat Valenciana amb sensacions tèrmiques de fins a 45 graus.

Avís taronja per fortes pluges a l’interior nord de Castelló este diumenge

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, amb tronades, possible granís i ratxes molt fortes de vent. El litoral nord i l’interior sud de la província estaran en avís groc.