Acusen l’Ajuntament d’Alacant de pràctiques «racistes» en usar a un Rei Baltasar «blanc fent de negre»

 

La directora general per a la Igualtat de Tracte i Diversitat Ètnic Racial del Ministeri d’Igualtat, Rita Bosaho, ha acusat l’Ajuntament d’Alacant d’usar una pràctica «racista i que nega la diversitat ètnica racial de la societat» en usar en un vídeo a un Rei Baltasar «blanc fent de negre».

 

«Som moltes les persones negres que vivim en Alacant com perquè l’Ajuntament faja esta classe de representació», ha assegurat Bosaho en un missatge publicat en el seu compte de Twitter, al mateix temps que ha afirmat que el ‘blackface’ «és una pràctica racista que nega la diversitat ètnica racial de la nostra societat».

 

 

Per part seua, la coordinadora autonòmica de Podem en el territori valencià, Pilar Lima, ha afegit: «Un blanc fent de negre com si semblara que en Alacant no n’hi haguera. En Madrid van pintar al negre de blanc. En els dos llocs governa el bloc de la dreta. S’entén: rancis».

 

 

«Lluitar contra el racisme i la xenofòbia és qüestió de Drets Humans»

Sobre este tema, des de Podemos Alacant, en un missatge en esta mateixa xarxa social, han defensat que «lluitar contra el racisme i la xenofòbia és qüestió de Drets Humans». «Ens reconeixem en la cultura de les lluites per la democràcia i drets socials i civils, per això creiem que les institucions haurien de ser les primeres a donar exemple», ha indicat la formació.

 

L’Ajuntament d’Alacant ha publicat este dissabte un vídeo en les seues xarxes socials en el que convida a tots els xiquets de la ciutat a seguir este dimarts, 5 de gener, la recepció dels Reis Mags. En este, apareix un Rei Baltasar pintat de negre.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Marián Cano ressalta el pes de la indústria de l’esport en l’economia de la Comunitat Valenciana

La consellera Marián Cano ha defés en Forinvest la indústria de l'esport com a sector estratègic en la Comunitat, amb prop del 2% del PIB i 4.700 empreses. Ha subratllat l'estirada del turisme esportiu i el retorn fiscal dels grans esdeveniments.

La infanta Elena presencia la seua primera mascletà després de ser rebuda a l’Ajuntament de València

La infanta Elena ha sigut rebuda a l'Ajuntament de València abans d'assistir a la seua primera mascletà, l'onzena de les Falles 2026, a càrrec de Pirotècnia Tomás. La visita ha coincidit amb la seua participació en Forinvest i ha inclòs reconeixements a les tradicions i a iniciatives socials després de la dana.

Troben mort a un home de 68 anys en un carrer d’Alacant sense signes de violència

Un vianant va alertar al 112 a les 9.17 després de localitzar a un home defallit en La Florida. No hi ha signes aparents de violència i l'autòpsia ho aclarirà.

Trenta-cinc tapes com a reclam en la Ruta gastronòmica de Quaresma d’Alacant

La Ruta gastronòmica de Quaresma reunix 35 tapes i plats en restaurants d'Alacant fins al 2 d'abril, amb receptes tradicionals reinterpretades i producte local.

Intervingudes set reproduccions no autoritzades de Yturralde i Chillida

La Policia de la Generalitat ha intervingut set còpies no autoritzades d'obres de José María Yturralde i Eduardo Chillida a València; el venedor ha sigut investigat. Dos rèpliques ja s'havien venut i les peces queden custodiades en Fira València.

Pedro Martínez demana defensa sòlida per a tindre opcions davant el Reial Madrid

El tècnic del València Basket va subratllar que la defensa i el control del ritme seran determinants davant un rival de gran qualitat. Va negar qualsevol ànim de revenja i va assumir la baixa de Kameron Taylor excepte recuperació quasi total.

Tres anys de presó per intentar introduir droga en la presó de Fontcalent durant una comunicació

L'Audiència d'Alacant va imposar tres anys de presó i una multa de 600 euros a una dona de 52 anys per intentar entrar cocaïna i haixix en Fontcalent durant una visita. La sentència és ferma.

Dos detinguts a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra

La Policia Nacional ha detingut a dos hòmens espanyols a Toledo i Xirivella per amenaces i ciberassetjament a Ione Belarra en Instagram. Un té 49 anys i antecedents; l'altre, de 30, no tenia detencions prèvies.