Acusen l’Ajuntament d’Alacant de pràctiques «racistes» en usar a un Rei Baltasar «blanc fent de negre»

 

La directora general per a la Igualtat de Tracte i Diversitat Ètnic Racial del Ministeri d’Igualtat, Rita Bosaho, ha acusat l’Ajuntament d’Alacant d’usar una pràctica «racista i que nega la diversitat ètnica racial de la societat» en usar en un vídeo a un Rei Baltasar «blanc fent de negre».

 

«Som moltes les persones negres que vivim en Alacant com perquè l’Ajuntament faja esta classe de representació», ha assegurat Bosaho en un missatge publicat en el seu compte de Twitter, al mateix temps que ha afirmat que el ‘blackface’ «és una pràctica racista que nega la diversitat ètnica racial de la nostra societat».

 

 

Per part seua, la coordinadora autonòmica de Podem en el territori valencià, Pilar Lima, ha afegit: «Un blanc fent de negre com si semblara que en Alacant no n’hi haguera. En Madrid van pintar al negre de blanc. En els dos llocs governa el bloc de la dreta. S’entén: rancis».

 

 

«Lluitar contra el racisme i la xenofòbia és qüestió de Drets Humans»

Sobre este tema, des de Podemos Alacant, en un missatge en esta mateixa xarxa social, han defensat que «lluitar contra el racisme i la xenofòbia és qüestió de Drets Humans». «Ens reconeixem en la cultura de les lluites per la democràcia i drets socials i civils, per això creiem que les institucions haurien de ser les primeres a donar exemple», ha indicat la formació.

 

L’Ajuntament d’Alacant ha publicat este dissabte un vídeo en les seues xarxes socials en el que convida a tots els xiquets de la ciutat a seguir este dimarts, 5 de gener, la recepció dels Reis Mags. En este, apareix un Rei Baltasar pintat de negre.

Últimes notícies

Comprar o llogar vivenda s’encarix més a la Comunitat Valenciana que a la resta d’Espanya des de 2014

El preu de compra de la vivenda ha augmentat un 2,6 % anual i el del lloguer un 2,7 % a la Comunitat Valenciana des de 2014, per damunt de la mitjana espanyola, amb la província de València al capdavant de les pujades.

Les màximes es disparen per damunt dels 37 graus en municipis de la Comunitat a migdia

Les temperatures han superat a migdia els 37 graus en municipis de les tres províncies, amb especial incidència en zones de Castelló i Alacant, i Aemet ha activat l’avís groc per al nord de la província de València.

La Audiencia reobre la causa a Rafael Blasco pels 600.000 euros del cas Azud

La Audiencia de Valencia ha reobert la causa per blanqueig de capitals contra l’exconseller Rafael Blasco per una presumpta comissió il·lícita de 600.000 euros vinculada al cas Azud, en estimar un recurs de la Fiscalia i descartar que el delicte haja prescrit.

24 anys de presó per a Ábalos per les comissions il·legals en contractes de mascaretes

El Tribunal Suprem ha condemnat l’exministre de Transports i exdiputat per València José Luis Ábalos a 24 anys i 3 mesos de presó, amb un màxim de compliment de 16 anys i mig, per mordides en la compra de mascaretes el 2020 i per contractacions irregulars en empreses públiques.

La Justícia reobre la causa contra Rafael Blasco pels 600.000 euros del cas Azud

La Audiencia de València ha ordenat reobrir la investigació per blanqueig de capitals contra l’exconseller Rafael Blasco pels 600.000 euros que presumptament hauria cobrat en 2008 en el marc del cas Azud, en considerar que el delicte encara no ha prescrit.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 36 graus en zones de València i Alacant

Aemet ha activat l avís groc este dilluns i dimarts per temperatures màximes de fins a 36 graus en el nord de la província de València i en el litoral sud de València i Alacant.

La Comunitat Valenciana lidera els desnonaments per habitants malgrat la caiguda dels llançaments per lloguer

La Comunitat Valenciana encapçala el rànquing estatal de llançaments per cada 100.000 habitants amb una taxa de 13,7 fins a març de 2026, amb més augment a la província de València i un repunt de les execucions hipotecàries.

Desmantellada una xarxa que robava cotxes d’alta gamma a Alacant i traficava amb droga a Europa

La Guàrdia Civil ha detingut 19 persones en una operació a la província d’Alacant contra una organització que robava vehicles mitjançant el clonado de claus intel·ligents i traficava amb diverses drogues cap a països europeus.