27.6 C
València
Dissabte, 19 juliol, 2025

Acusen l’Ajuntament d’Alacant de pràctiques «racistes» en usar a un Rei Baltasar «blanc fent de negre»

 

- Advertisement -Telegram València Diari

La directora general per a la Igualtat de Tracte i Diversitat Ètnic Racial del Ministeri d’Igualtat, Rita Bosaho, ha acusat l’Ajuntament d’Alacant d’usar una pràctica «racista i que nega la diversitat ètnica racial de la societat» en usar en un vídeo a un Rei Baltasar «blanc fent de negre».

 

«Som moltes les persones negres que vivim en Alacant com perquè l’Ajuntament faja esta classe de representació», ha assegurat Bosaho en un missatge publicat en el seu compte de Twitter, al mateix temps que ha afirmat que el ‘blackface’ «és una pràctica racista que nega la diversitat ètnica racial de la nostra societat».

 

 

Per part seua, la coordinadora autonòmica de Podem en el territori valencià, Pilar Lima, ha afegit: «Un blanc fent de negre com si semblara que en Alacant no n’hi haguera. En Madrid van pintar al negre de blanc. En els dos llocs governa el bloc de la dreta. S’entén: rancis».

 

 

«Lluitar contra el racisme i la xenofòbia és qüestió de Drets Humans»

Sobre este tema, des de Podemos Alacant, en un missatge en esta mateixa xarxa social, han defensat que «lluitar contra el racisme i la xenofòbia és qüestió de Drets Humans». «Ens reconeixem en la cultura de les lluites per la democràcia i drets socials i civils, per això creiem que les institucions haurien de ser les primeres a donar exemple», ha indicat la formació.

 

L’Ajuntament d’Alacant ha publicat este dissabte un vídeo en les seues xarxes socials en el que convida a tots els xiquets de la ciutat a seguir este dimarts, 5 de gener, la recepció dels Reis Mags. En este, apareix un Rei Baltasar pintat de negre.

Últimes notícies

Incendi a Ibi afecta al Parc Natural de la Font Roja i mobilitza a la UME per al seu control

Un incendi forestal a Ibi ha afectat unes 250 hectàrees del Parc Natural de la Font Roja. L'UME i nombrosos mitjans treballen per a controlar el foc, mentres les autoritats investiguen el seu origen en una comunitat religiosa.

Alerta màxima per risc extrem d’incendis forestals a la Comunitat Valenciana este cap de setmana

La Generalitat Valenciana manté l'alerta per risc extrem d'incendis forestals a causa de temperatures pròximes a 40 graus i ratxes de vent de ponent de fins a 50 km/h durant el cap de setmana.

L’incendi forestal a Ibi aconseguix el parc natural de la Font Roja i mobilitza nombrosos mitjans d’emergència

L'incendi forestal declarat a Ibi (Alacant) ha entrat al parc natural de la Font Roja, activant una gran resposta amb mitjans aeris, terrestres i la sol·licitud de la Unitat Militar d'Emergències a causa de les condicions extremes de calor i vent.

Concentració a València contra la violència racista i la por de la comunitat marroquina a eixir al carrer

Una multitud es va concentrar a València per a condemnar la violència racista deslligada en Torre Pacheco, destacant la por que sent la comunitat marroquina per a eixir al carrer davant les agressions.

Els favorits consoliden el seu lideratge en la primera jornada de la regata TabarcaVela a Alacant

La TabarcaVela Diputació d'Alacant 2025 arranca amb triomf dels campions de l'any passat en les seues categories. Peix d'Abril i Ebury Sailing Team dominen la classificació després de primera jornada.

Jalance aconseguix els 40° en una jornada amb temperatures màximes a la baixa en el litoral sud de València

Jalance es registra com el municipi més calorós de València amb 40 graus en una jornada en la qual les temperatures màximes disminuïxen en el litoral sud de la província.

Detingut a Bulgària un dels condemnats per l’agressió sexual grupal en Vall d’Albaida

La Policia Nacional en col·laboració amb equips internacionals ha detingut a Bulgària a un dels dos condemnats per la violació grupal d'una menor en Vall d'Albaida en 2020, escapolit després de ser sentenciat a 12 anys de presó.

L’incendi forestal d’Ibi aconseguix el parc natural de la Font Roja i mobilitza a múltiples mitjans per al seu control

Un incendi a Ibi (Alacant) ha entrat al parc natural de la Font Roja, mobilitzant a deu mitjans aeris i al voltant de cent efectius terrestres per a la seua extinció, mentres s'espera l'arribada de la UME per riscos climatològics.