35 menors aïllats en un campament de Sòria després de la mort del seu coordinador valencià amb coronavirus

 

35 menors que participen en un campament d’handbol en Sòria i cinc monitors es troben aïllats després de què el seu coordinador valencià, Claudio Gómez Navarro, directiu de la Reial Federació Espanyola d’Handbol (RFEB), fora trobat ahir mort prop d’un riu i haja donat positiu en coronarivus en fer-li l’autòpsia.

 

Segons ha informat l’alcalde de Sòria, Carlos Martínez, de moment no es tracta d’un brot com a tal i s’han activat tots els protocols en este campament, que s’ha suspés; els menors estan sent sotmesos a les proves del Covid-19, cosa que també ha confirmat el vicepresident de la Junta, Francisco Igea.

 

Claudio Gómez, també gerent de l’Associació de Jugadors d’Handbol, va ser trobat mort este dijous cap a les 11 del matí en els voltants del riu Golmayo, a l’altura del viaducte d’entrada de l’estació ferroviària de Sòria.

 

En fer-li l’autòpsia, s’ha descobert que tenia el coronavirus, pel que la Junta de Castella i Lleó està fent proves PCR a tots els participants del campus i els resultats es coneixeran en les pròximes hores.

 

L’alcalde de Sòria ha confirmat que s’han posat en contacte amb les autoritats sanitàries i a la disposició de les mateixes per a que es faça el rastreig de contactes i l’avaluació als treballadors de la instal·lació per si hagueren tingut contacte directe amb el positiu, ha explicat.

 

Martínez ha destacat que a demés s’ha reforçat la neteja i desinfecció de la pista polideportiva del Sant Andrés, a on s’estava fent el campament d’handbol.

 

L’alcalde ha apuntat que este positiu no es pot considerar brot, però «estem en mans de les autoritats sanitàries», ha afegit.

 

El campament portava dos dies en marxa en les instal·lacions deportives de Sant Andrés i combinava activitats relacionades amb este deport i altres lúdiques.

 

Gerent de l’AJBM durant més de dos dècades, Gómez va ser jugador i va exercir una destacada carrera com a porter en clubs com l’Atlètic de Madrid, Conquense i Handbol Ciudad Real, a demés d’internacional júnior i absolut.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana es consolida com a tercer gran destí del programa Verano Joven 2026

La Comunitat Valenciana s’ha situat com el tercer destí preferit del programa Verano Joven 2026, amb la ruta Madrid-València com a connexió ferroviària més utilitzada. La quarta edició del pla ha comptat amb quasi 6,4 milions de viatges amb descomptes per a jóvens.

Jay Wheeler portarà la gira ‘La voz favorita’ a València el 8 de desembre

Jay Wheeler iniciarà en desembre a Espanya la gira mundial 'La voz favorita', amb set concerts i parada al Roig Arena de València el 8 de desembre.

Espanya liderarà un any la nova Plataforma mundial de resiliència davant desastres

Espanya assumirà durant el primer any la presidència de la nova Plataforma sobre Resiliència Regional davant Desastres de l’OCDE, presentada a València i centrada en la prevenció i recuperació front a catàstrofes. L’experiència en la dana de 2024, el volcà de La Palma i els grans incendis serà una de les principals aportacions.

L’acampada per la vivenda a València guanya suport i continua indefinida a la plaça

L’acampada per la vivenda de la plaça de l’Ajuntament de València manté la protesta de forma indefinida i arreplega cada volta més suport ciutadà, amb aportacions de materials, menjar i nous participants.

Una truita de creïlla amb orella triomfa en el campionat internacional dAlacant

El cuiner Jon Aguirre, del restaurant Goiherri de Legazpi, ha guanyat el IV Campionat Internacional de Truita de Creïlla en Alacant Gastronòmica amb una original truita dorella amb aroma de pebre roig. El certamen també ha premiat una truita de bacallà i una altra de cansalada fumada elaborades a Sant Sebastià i a la província dAlacant.

Les obres d’emergència després de l’incendi de la Vall d’Uixó arriben als 4,2 milions

La Generalitat ha activat obres d’emergència per valor de 4,2 milions d’euros per a recuperar la zona cremada a la Vall d’Uixó i millorar la seguretat a pistes forestals i carreteres com la CV-219 i la CV-223. Els treballs s’estenen també a municipis com Artana, Alfondeguilla i la Vilavella i continuaran almenys fins a la primera mitat de 2026.

Compromís i PSPV insten Catalá a negociar amb els joves acampats per la vivenda

Compromís i PSPV han reclamat a l’alcaldessa de València, Maria José Catalá, que baixe a la plaça de l’Ajuntament per a escoltar les reivindicacions de l’acampada pel dret a la vivenda i explore possibles acords. Els socialistes critiquen que es pose el focus en la mascletà i no en la crisi d’accés a la vivenda.

La jutgessa de la dana incorpora al cas la segona declaració de Salomé Pradas al Congrés

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha incorporat al sumari la transcripció de la segona intervenció de l’exconsellera Salomé Pradas al Congrés i ha ordenat noves diligències a Ajuntaments i servicis d’emergència de la província de València.