L’Ajuntament de Burjassot treballa en el projecte ‘De viva veu’

 

L’Ajuntament de Burjassot, en la comarca de l’Horta Nord (València), a través AVIVA, l’Agència de promoció del valencià que dirigix la regidora Manuela Carrero, juntament amb FULL (Fundació pel Llibre i la Lectura) i Feets Gestió de Projectes SL, està treballant per a acostar a les escoles del municipi el projecte ‘De Viva Veu.

 

Es tracta d’un projecte cultural i educatiu, basat en accions i activitats al voltant de la lectura en veu alta. Amb elles, al mateix temps que es potencien l’interés i el gust lector i les habilitats personals i comunicatives entre la població més xicoteta, es practica també l’entonació, el ritme, les pauses i la fonètica en valencià; s’afavorix la comprensió lectora, s’amplia el lèxic, es pren consciència de l’organització de la informació i es potencia l’afany de superació i l’autoexigència de les generacions més jóvens.

 

Per a treballar la lectura en veu alta, primerament a les aules, els centres escolars que han accedit a participar en el projecte, que són els CEIP Fernando dels Rius, Els Sitges, Sant Joan de Ribera i el col·legi Joan XXIII, rebran el suport de les entitats gestores del projecte per a programar la participació del centre, i també un dossier didàctic per a reforçar la faena del professorat a l’aula, i un llistat de lectures recomanades per a posar en pràctica la lectura en veu alta.

 

A demés, a part de les activitats didàctiques programades per a dur a terme en els centres educatius, el projecte ‘De Viva Veu’ convoca també, anualment, el que enguany serà el VI Certamen Escolar de Lectura en Veu Alta per al curs 2020-2021, després d’haver adaptat el format a les noves circumstàncies sanitàries. Esta competició s’estructura en dos fases: una local i una autonòmica. Per a la primera, els centres escolars de Burjassot seleccionaran internament els candidats que els representaran a partir de les activitats de lectura en veu alta que se celebren. L’alumnat seleccionat competirà en quatre categories d’acord amb cada cicle educatiu i, d’entre este, es triaran, d’igual manera, les candidatures que participaran en la final autonòmica.

Últimes notícies

L’ampliació d’Almaraz allarga fins a 2030 el tancament nuclear a Espanya

El Govern ha autoritzat que la central nuclear d’Almaraz continue operant fins al 8 de juny de 2030, fet que obliga a retocar el calendari de tancament escalonat però manté 2035 com a data final del parc nuclear espanyol.

Vuit detinguts per una brutal baralla amb ganivets i destrals en un parc de València

La Policia Nacional ha detingut huit hòmens per una violenta baralla amb ganivets, destrals i un atropellament en un parc del districte de Trànsits de València el passat 16 de juliol. Dos estan investigats per homicidi en grau de temptativa i un altre també per amenaces greus i robatori o furt d’ús de vehicle.

Més de 728.000 desplaçaments per carretera en la Comunitat este pont del 15 d’agost

La DGT preveu més de 728.000 viatges per carretera en la Comunitat Valenciana durant l’operació especial del pont del 15 d’agost i reclama màxima prudència al volant davant l’augment de víctimes mortals.

Roberto Bautista torna al futbol i marca dos gols un mes després de retirar-se del tenis

Roberto Bautista, retirat del tenis fa només un mes, s’ha estrenat amb Els Ibarsos marcant dos gols en un amistós contra el Morella. L’exnúmero u valencià del tenis recupera així la carrera futbolística que va abandonar amb 14 anys.

La Tomatina es menja ara en cucurutxo amb un gelat de tomaca fet a Buñol

La gelateria italiana Al Bacio, regentada per Diego Salvati a Buñol, ha creat un gelat de tomaca amb producte local com a homenatge gastronòmic a la Tomatina. L’elaboració, de sabor salat i en edició limitada, busca l’equilibri entre l’acidesa del tomata i el punt dolç d’un gelat tradicional.

225 conductors acaben davant del jutge en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes de trànsit

La Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 225 conductors en juliol a la Comunitat Valenciana per delictes contra la seguretat viària, més de la mitat per alcohol. València concentra bona part de les actuacions per conduir sense permís i sota els efectes de l'alcohol.

Avís taronja divendres per pluges intenses a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora i alerta també per tempestes, calor extrema i risc molt alt d’incendis forestals.

Cap de setmana d’agost amb possibles ruixats i temperatures màximes a la baixa

La Comunitat Valenciana afronta el cap de setmana de mitjan agost amb intervals de núvols, possibles ruixats amb tempesta a l’interior i màximes que baixen lleugerament.