L’Ajuntament de Burjassot treballa en el projecte ‘De viva veu’

 

L’Ajuntament de Burjassot, en la comarca de l’Horta Nord (València), a través AVIVA, l’Agència de promoció del valencià que dirigix la regidora Manuela Carrero, juntament amb FULL (Fundació pel Llibre i la Lectura) i Feets Gestió de Projectes SL, està treballant per a acostar a les escoles del municipi el projecte ‘De Viva Veu.

 

Es tracta d’un projecte cultural i educatiu, basat en accions i activitats al voltant de la lectura en veu alta. Amb elles, al mateix temps que es potencien l’interés i el gust lector i les habilitats personals i comunicatives entre la població més xicoteta, es practica també l’entonació, el ritme, les pauses i la fonètica en valencià; s’afavorix la comprensió lectora, s’amplia el lèxic, es pren consciència de l’organització de la informació i es potencia l’afany de superació i l’autoexigència de les generacions més jóvens.

 

Per a treballar la lectura en veu alta, primerament a les aules, els centres escolars que han accedit a participar en el projecte, que són els CEIP Fernando dels Rius, Els Sitges, Sant Joan de Ribera i el col·legi Joan XXIII, rebran el suport de les entitats gestores del projecte per a programar la participació del centre, i també un dossier didàctic per a reforçar la faena del professorat a l’aula, i un llistat de lectures recomanades per a posar en pràctica la lectura en veu alta.

 

A demés, a part de les activitats didàctiques programades per a dur a terme en els centres educatius, el projecte ‘De Viva Veu’ convoca també, anualment, el que enguany serà el VI Certamen Escolar de Lectura en Veu Alta per al curs 2020-2021, després d’haver adaptat el format a les noves circumstàncies sanitàries. Esta competició s’estructura en dos fases: una local i una autonòmica. Per a la primera, els centres escolars de Burjassot seleccionaran internament els candidats que els representaran a partir de les activitats de lectura en veu alta que se celebren. L’alumnat seleccionat competirà en quatre categories d’acord amb cada cicle educatiu i, d’entre este, es triaran, d’igual manera, les candidatures que participaran en la final autonòmica.

Últimes notícies

Quatre dies d’incendi a la Vall d’Uixó: 8.500 hectàrees cremades i 10.000 evacuats

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó enceta el quart dia actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i unes 10.000 persones encara evacuades, malgrat el retorn parcial autoritzat anit.

La Comunitat Valenciana suma 33.300 ocupats i redueix l’atur en 23.000 persones en tres mesos

La Comunitat Valenciana ha incrementat en 33.300 les persones ocupades i ha reduït l’atur en 23.000 en el segon trimestre de l’any, encara amb una taxa de desocupació per damunt de la mitjana estatal.

Nit tranquil·la a la Vall d’Uixó però l’incendi continua actiu i ja ha arrasat 8.500 hectàrees

La nit ha sigut meteorològicament tranquil·la a la zona de l'incendi de la Vall d'Uixó, però el foc continua actiu en el seu quart dia i ja ha cremat unes 8.500 hectàrees, amb centenars de veïns encara evacuats.

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.

Onda alça totes les restriccions d’aigua després de l’incendi forestal

L’Ajuntament d’Onda ha informat que ja ha deixat sense efecte totes les restriccions d’ús d’aigua de la xarxa imposades pel recent incendi forestal, després de la nova valoració del Departament de Salut Pública de Castellón.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa ja 8.500 hectàrees i arriba als 72 km de perímetre

L’incendi forestal iniciat dissabte a la Vall d’Uixó ha cremat unes 8.500 hectàrees i té ja 72 quilòmetres de perímetre. S’ha alçat el confinament en quatre barris i este dimarts es decidirà si s’estén la mesura a la resta de zones afectades.
FILMOTECA D'ESTIU