L’Ajuntament de Burjassot treballa en el projecte ‘De viva veu’

 

L’Ajuntament de Burjassot, en la comarca de l’Horta Nord (València), a través AVIVA, l’Agència de promoció del valencià que dirigix la regidora Manuela Carrero, juntament amb FULL (Fundació pel Llibre i la Lectura) i Feets Gestió de Projectes SL, està treballant per a acostar a les escoles del municipi el projecte ‘De Viva Veu.

 

Es tracta d’un projecte cultural i educatiu, basat en accions i activitats al voltant de la lectura en veu alta. Amb elles, al mateix temps que es potencien l’interés i el gust lector i les habilitats personals i comunicatives entre la població més xicoteta, es practica també l’entonació, el ritme, les pauses i la fonètica en valencià; s’afavorix la comprensió lectora, s’amplia el lèxic, es pren consciència de l’organització de la informació i es potencia l’afany de superació i l’autoexigència de les generacions més jóvens.

 

Per a treballar la lectura en veu alta, primerament a les aules, els centres escolars que han accedit a participar en el projecte, que són els CEIP Fernando dels Rius, Els Sitges, Sant Joan de Ribera i el col·legi Joan XXIII, rebran el suport de les entitats gestores del projecte per a programar la participació del centre, i també un dossier didàctic per a reforçar la faena del professorat a l’aula, i un llistat de lectures recomanades per a posar en pràctica la lectura en veu alta.

 

A demés, a part de les activitats didàctiques programades per a dur a terme en els centres educatius, el projecte ‘De Viva Veu’ convoca també, anualment, el que enguany serà el VI Certamen Escolar de Lectura en Veu Alta per al curs 2020-2021, després d’haver adaptat el format a les noves circumstàncies sanitàries. Esta competició s’estructura en dos fases: una local i una autonòmica. Per a la primera, els centres escolars de Burjassot seleccionaran internament els candidats que els representaran a partir de les activitats de lectura en veu alta que se celebren. L’alumnat seleccionat competirà en quatre categories d’acord amb cada cicle educatiu i, d’entre este, es triaran, d’igual manera, les candidatures que participaran en la final autonòmica.

Últimes notícies

Tall total de la V-21 entre València i Port Saplaya fins, com a mínim, les 21.00 hores

La V-21 està tallada en els dos sentits entre València i Port Saplaya des de les 4.00 hores per la caiguda d’un cable d’alta tensió cremat en un incendi de vegetació a Alboraia. La reobertura està prevista cap a les 21.00 hores, mentres els vehicles es desvien per la CV-311, l’A-7 i la CV-35.

Pérez Llorca assegura que un Govern de Feijóo prioritzarà la Comunitat Valenciana

El president del PPCV, Juanfran Pérez Llorca, defensa que un futur Govern de Feijóo prioritzaria la Comunitat Valenciana, milloraria infraestructures i garantiria una finançació justa. També promet no negar l'aigua al camp valencià i reconéixer el valencià en totes les institucions.

Elx i Celta busquen confirmar la reacció en un duel clau al Martínez Valero

Elx i Celta es mesuren diumenge al Martínez Valero, tots dos reforçats per la seua primera victòria abans del parèntesi de seleccions i amb l’objectiu d’allunyar-se del descens.

L’acampada per l’habitatge a València compleix una setmana i es prepara per créixer

L’acampada pel dret a l’habitatge a la plaça de l’Ajuntament de València arriba al seu primer cap de setmana amb més de 500 tendes, 1.500 persones i la intenció declarada de continuar creixent després de reordenar-se pels actes del 9 d’Octubre.

Debut exigent de Javier Aguirre en un El Sardinero ferit

El Racing torna a El Sardinero després d’un mes i rep un Valencia colista, que estrena Javier Aguirre a la banqueta i necessita reaccionar prompte.

Ferit un jove de 28 anys en caure cinc metres al barranc de la Maimona

Un home de 28 anys ha resultat ferit en una cama este dissabte en caure des d’uns cinc metres al barranc de la Maimona, a Montanejos. Ha sigut rescatat pel Consorci de Bombers de Castelló i un helicòpter de la Generalitat i traslladat al Centre de Salut.

Aguirre debuta davant el Racing amb un Valencia amb ganes de revancha

Javier Aguirre debutarà este diumenge en el banqueta del Valencia a El Sardinero davant el Racing de Santander, amb un equip que, segons el tècnic, arriba amb ganes de revancha i reforçat anímicament.

Dos ferits per banyades en l’encierro de la Vall d’Uixó, un d’ells regidor

Dos persones han resultat ferides per banyades durant l’encierro d’este dissabte a la Vall d’Uixó, entre elles el regidor d’Urbanisme, Vicente Pitarch. Tots dos han sigut traslladats a l’Hospital La Plana i es troben fora de perill.