L’Ajuntament de Burjassot treballa en el projecte ‘De viva veu’

 

L’Ajuntament de Burjassot, en la comarca de l’Horta Nord (València), a través AVIVA, l’Agència de promoció del valencià que dirigix la regidora Manuela Carrero, juntament amb FULL (Fundació pel Llibre i la Lectura) i Feets Gestió de Projectes SL, està treballant per a acostar a les escoles del municipi el projecte ‘De Viva Veu.

 

Es tracta d’un projecte cultural i educatiu, basat en accions i activitats al voltant de la lectura en veu alta. Amb elles, al mateix temps que es potencien l’interés i el gust lector i les habilitats personals i comunicatives entre la població més xicoteta, es practica també l’entonació, el ritme, les pauses i la fonètica en valencià; s’afavorix la comprensió lectora, s’amplia el lèxic, es pren consciència de l’organització de la informació i es potencia l’afany de superació i l’autoexigència de les generacions més jóvens.

 

Per a treballar la lectura en veu alta, primerament a les aules, els centres escolars que han accedit a participar en el projecte, que són els CEIP Fernando dels Rius, Els Sitges, Sant Joan de Ribera i el col·legi Joan XXIII, rebran el suport de les entitats gestores del projecte per a programar la participació del centre, i també un dossier didàctic per a reforçar la faena del professorat a l’aula, i un llistat de lectures recomanades per a posar en pràctica la lectura en veu alta.

 

A demés, a part de les activitats didàctiques programades per a dur a terme en els centres educatius, el projecte ‘De Viva Veu’ convoca també, anualment, el que enguany serà el VI Certamen Escolar de Lectura en Veu Alta per al curs 2020-2021, després d’haver adaptat el format a les noves circumstàncies sanitàries. Esta competició s’estructura en dos fases: una local i una autonòmica. Per a la primera, els centres escolars de Burjassot seleccionaran internament els candidats que els representaran a partir de les activitats de lectura en veu alta que se celebren. L’alumnat seleccionat competirà en quatre categories d’acord amb cada cicle educatiu i, d’entre este, es triaran, d’igual manera, les candidatures que participaran en la final autonòmica.

Últimes notícies

La confraria de Sagunt que va vetar a les dones inicia les seues processons sense incidents

La Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt celebra la seua primera processó després de votar contra la incorporació de dones, en plena polèmica legal i turística.

El PSPV exigix una comissió d’investigació pel contracte de l’esposa de Pérez Llorca en la Diputació de València

El PSPV-PSOE reclamarà en la Diputació de València una comissió d'investigació sobre la contractació de l'esposa del president Juanfran Pérez Llorca i acusa el PP d'utilitzar les institucions en el seu benefici.

Castelló llança la seua nova marca turística per a un model sense massificacions

L'Ajuntament de Castelló presenta la marca turística 'Castelló, viure l'autèntic' per a posicionar la ciutat com a destí mediterrani de qualitat, pròxim i allunyat de la massificació.

La jutgessa imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a acusar en el cas de VPP d’Alacant

La magistrada de la Plaça 5 del Tribunal d'Instància d'Alacant imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a personar-se com acusacion popular en la causa sobre les VPP de la Platja de Sant Joan.

Sindicats convoquen una vaga educativa en la Comunitat Valenciana el 31 de març

Els sindicats STEPV, CSIF, CCOO i UGT criden a una vaga educativa el 31 de març en la Comunitat Valenciana per a reclamar millores salarials i laborals i desbloquejar la negociació amb la Conselleria d'Educació.

Quatre anys de presó per vendre la casa del seu pare malalt i quedar-se amb tots els diners

L'Audiència Provincial d'Alacant condemna a quatre anys de presó a un home que va aprofitar la deterioració cognitiva del seu pare de 78 anys per a buidar els seus comptes i vendre la seua vivenda per 90.000 euros.

Ford Almussafes fixa deu dies d’atur al maig per l’ERTO Xarxa

Ford Almussafes detindrà la producció de vehicles huit dies i la de motors dos dies al maig dins de l'ERTO Xarxa, que afecta de manera rotativa a tota la plantilla.

Alacant reforça els controls per a adjudicar les noves vivendes públiques

L'Ajuntament d'Alacant actualitza per decret els criteris d'adjudicació i control de les vivendes de protecció pública, mentres l'oposició critica el model triat per a la promoció del carrer Ceuta.