L’Ajuntament de Burjassot treballa en el projecte ‘De viva veu’

 

L’Ajuntament de Burjassot, en la comarca de l’Horta Nord (València), a través AVIVA, l’Agència de promoció del valencià que dirigix la regidora Manuela Carrero, juntament amb FULL (Fundació pel Llibre i la Lectura) i Feets Gestió de Projectes SL, està treballant per a acostar a les escoles del municipi el projecte ‘De Viva Veu.

 

Es tracta d’un projecte cultural i educatiu, basat en accions i activitats al voltant de la lectura en veu alta. Amb elles, al mateix temps que es potencien l’interés i el gust lector i les habilitats personals i comunicatives entre la població més xicoteta, es practica també l’entonació, el ritme, les pauses i la fonètica en valencià; s’afavorix la comprensió lectora, s’amplia el lèxic, es pren consciència de l’organització de la informació i es potencia l’afany de superació i l’autoexigència de les generacions més jóvens.

 

Per a treballar la lectura en veu alta, primerament a les aules, els centres escolars que han accedit a participar en el projecte, que són els CEIP Fernando dels Rius, Els Sitges, Sant Joan de Ribera i el col·legi Joan XXIII, rebran el suport de les entitats gestores del projecte per a programar la participació del centre, i també un dossier didàctic per a reforçar la faena del professorat a l’aula, i un llistat de lectures recomanades per a posar en pràctica la lectura en veu alta.

 

A demés, a part de les activitats didàctiques programades per a dur a terme en els centres educatius, el projecte ‘De Viva Veu’ convoca també, anualment, el que enguany serà el VI Certamen Escolar de Lectura en Veu Alta per al curs 2020-2021, després d’haver adaptat el format a les noves circumstàncies sanitàries. Esta competició s’estructura en dos fases: una local i una autonòmica. Per a la primera, els centres escolars de Burjassot seleccionaran internament els candidats que els representaran a partir de les activitats de lectura en veu alta que se celebren. L’alumnat seleccionat competirà en quatre categories d’acord amb cada cicle educatiu i, d’entre este, es triaran, d’igual manera, les candidatures que participaran en la final autonòmica.

Últimes notícies

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.

Bendodo acusa el sanchismo d’estar en col·lapse després de les investigacions sobre Zapatero

Elías Bendodo sosté que el sanchismo entra en fase de solsida després dels informes de la UDEF sobre Zapatero i demana avançament electoral en considerar esgotat el projecte de Sánchez.

Educació fixa un topall de 200 euros de pujada al professorat i la rebaixa de ràtios seguix sense acord

Educació manté una oferta de pujada progressiva de fins a 200 euros mensuals al professorat i retarda la rebaixa de ràtios al curs 2027-2028, mentres la taula sectorial seguix sense acord.

La dona aïllada a Alacant per hantavirus continua la quarantena a casa darrere l’altre PCR negatiu

La dona de 32 anys aïllada per sospita de hantavirus a Alacant acumula cinc PCR negatives i seguix en quarantena domiciliària sota vigilància activa de Salut Pública fins al 5 de juny.

Felipe González augura que Europa necessitarà fins a deu anys per a assumir la seua seguretat i defensa

Felipe González calcula que Europa tardarà entre huit i deu anys a fer-se càrrec de la seua seguretat i defensa, sempre que supere els interessos nacionals. Defén més inversió pròpia en defensa, mantindre l'energia nuclear i reforçar infraestructures davant l'augment de població.

Roberto Bautista s’acomiada de Roland Garros en primera ronda

Roberto Bautista, en la seua última temporada com a professional, cau en primera ronda de Roland Garros davant Brandon Nakashima i s'acomiada del Gran eslam parisenc.