L’Ajuntament de València destina 1,4 milions d’euros per a revitalitzar el comerç

Una dona amb bosses

Imatge d’arxiu | Pixabay

 

Els autònoms de la ciutat de València ja poden tornar a sol·licitar les ajudes que la Regidoria de Comerç ha convocat per a la consolidació dels comerços de proximitat en la ciutat de València. Es tracta «d’una proposta municipal que té per objectiu el suport a les activitats comercials dels barris per a afrontar les seues despeses corrents derivades d’aspectes com el lloguer del local o de les factures de telèfon, llum i aigua» ha explicat l’alcalde, Joan Ribó.

 

«Donem suport al comerç de proximitat perquè és un potent generador d’ocupació en la nostra ciutat i, a demés, un dinamitzador de la vida en els nostres barris. Per això, hem triplicat les ajudes a este sector, arribant a 1,4 milions d’euros que es destinaran al comerç de proximitat, als mercats municipals i a les associacions de comerciants», ha dit l’alcalde.

 

L’acord que ha pres hui la Junta de Govern Local, incrementa les ajudes directes al comerç de proximitat fins als 840.743,70 euros per a ajudar als comerços en la crisi generada pel coronavirus. El procés es va paralitzar per l’estat d’alarma i, ara, «amb un notable increment», s’ha tornat a posar en marxa.

 

Fer costat al xicotet comerç

La convocatòria d‘esta primera fase d’ajudes municipals al comerç de proximitat està dotada amb 840.743,70  euros, i podran destinar-se a partides molt diferents, com el pagament del lloguer del local comercial, la implementació de sistemes de qualitat comercial o implantar noves tecnologies de gestió empresarial per a l’exercici de la seua activitat.

 

El regidor Carlos Galiana ja ha indicat que l’Ajuntament «ha augmentat de manera molt significativa la dotació inicial d’estes ajudes per les circumstàncies especials generades per la COVID-19 i per la importància que les ajudes tindran per a pal·liar els efectes negatius en el sistema econòmic local. Estem fent costat amb el comerç de proximitat de València i per això fem una crida per a que que totes les persones interessades sol·liciten esta línia de subvencions de l’Ajuntament de València».

 

Les ajudes serviran per a cobrir despeses comunes com les quotes d’assegurances de responsabilitat civil, de subministrament d’electricitat, d’aigua, de telèfon o d’Internet específicament referits a l’establiment comercial, dels que se subvencionarà el 100% del total.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.

Pérez Llorca s’obri a negociar el finançament autonòmic si el sistema és just i equitatiu

El president Juanfran Pérez Llorca es mostra disposat a negociar un nou encaix del finançament autonòmic amb tots els presidents en la taula. Reclama autonomia fiscal i rebutja privilegis territorials; a més demana consensos europeus davant la guerra a l'Iran.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament amb una mascletà que esquiva la pluja

El president s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament amb una mascletà de Drac de Villena que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic ha parlat de 'miracle' i el tret ha acumulat més de 160 quilos de pólvora en cinc minuts i mig.

El port d’Alacant rep el seu major portacontenidors amb una operativa de sis setmanes

El HAIAN GAMMA, noliejat per Maersk, ha atracat a Alacant com el major portacontenidors registrat. L'operativa de transbord es prolonga sis setmanes i suma 18.000 TEUs.

Pérez Llorca s’obri a negociar el finançament autonòmic si el sistema és just i equitatiu

El president valencià es mostra disposat a una taula amb tots els líders autonòmics per a pactar un model just i equitatiu. Defén autonomia fiscal i rebutja privilegis, i demana a Sánchez consens europeu en política exterior.