L’Ajuntament de València destina 1,4 milions d’euros per a revitalitzar el comerç

Una dona amb bosses

Imatge d’arxiu | Pixabay

 

Els autònoms de la ciutat de València ja poden tornar a sol·licitar les ajudes que la Regidoria de Comerç ha convocat per a la consolidació dels comerços de proximitat en la ciutat de València. Es tracta «d’una proposta municipal que té per objectiu el suport a les activitats comercials dels barris per a afrontar les seues despeses corrents derivades d’aspectes com el lloguer del local o de les factures de telèfon, llum i aigua» ha explicat l’alcalde, Joan Ribó.

 

«Donem suport al comerç de proximitat perquè és un potent generador d’ocupació en la nostra ciutat i, a demés, un dinamitzador de la vida en els nostres barris. Per això, hem triplicat les ajudes a este sector, arribant a 1,4 milions d’euros que es destinaran al comerç de proximitat, als mercats municipals i a les associacions de comerciants», ha dit l’alcalde.

 

L’acord que ha pres hui la Junta de Govern Local, incrementa les ajudes directes al comerç de proximitat fins als 840.743,70 euros per a ajudar als comerços en la crisi generada pel coronavirus. El procés es va paralitzar per l’estat d’alarma i, ara, «amb un notable increment», s’ha tornat a posar en marxa.

 

Fer costat al xicotet comerç

La convocatòria d‘esta primera fase d’ajudes municipals al comerç de proximitat està dotada amb 840.743,70  euros, i podran destinar-se a partides molt diferents, com el pagament del lloguer del local comercial, la implementació de sistemes de qualitat comercial o implantar noves tecnologies de gestió empresarial per a l’exercici de la seua activitat.

 

El regidor Carlos Galiana ja ha indicat que l’Ajuntament «ha augmentat de manera molt significativa la dotació inicial d’estes ajudes per les circumstàncies especials generades per la COVID-19 i per la importància que les ajudes tindran per a pal·liar els efectes negatius en el sistema econòmic local. Estem fent costat amb el comerç de proximitat de València i per això fem una crida per a que que totes les persones interessades sol·liciten esta línia de subvencions de l’Ajuntament de València».

 

Les ajudes serviran per a cobrir despeses comunes com les quotes d’assegurances de responsabilitat civil, de subministrament d’electricitat, d’aigua, de telèfon o d’Internet específicament referits a l’establiment comercial, dels que se subvencionarà el 100% del total.

Últimes notícies

Mes de maig rècord en hotels valencians amb més de 3 milions de pernoctacions

La Comunitat Valenciana ha superat els 3 milions de pernoctacions hoteleres en maig, amb el pes principal del turisme estranger i una estada mitjana de 3,14 dies. La província d'Alacant lidera les xifres, seguida de València i Castelló.

L’ocupació turística puja un 3,9 % al maig a la Comunitat Valenciana, el major avanç autonòmic

La Comunitat Valenciana ha encapçalat al maig l’augment d’afiliació turística a Espanya amb un 3,9 %, fins als 232.761 treballadors, en un context de creixement general del sector.

Dimarts de calor extrema: nivell taronja en tres comarques de Castelló

Sanitat ha mantingut per a dimarts el nivell de risc mitjà per calor en una vintena de municipis de les comarques del Baix Maestrat, Els Ports i l’Alt Maestrat.

Quatre ferits, dos menors, en l’incendi d’una vivenda a Aldaia

Quatre persones han resultat ferides en l’incendi d’un dúplex a Aldaia, entre elles un bebé d’11 mesos i una xiqueta de 3 anys, atesos per inhalació de fum i cremades.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 28,6 graus

La passada matinada s’han registrat nits tòrrides en molts municipis de la Comunitat Valenciana, sobretot d’Alacant, amb una mínima de 28,6 graus a Benidorm, mentre que a València i Castelló les mínimes han sigut tropicals, entre 20 i 25 graus.

Enganya diversos clients amb plaques solars i els estafa més de 7.500 euros

Un comercial duna empresa dinstal·lacions fotovoltaiques ha sigut detingut per estafar més de 7.500 euros a diversos clients, després de cobrar avançaments i derivar els pagaments al seu compte bancari sense fer els treballs.

Sis treballadors, detinguts per furtar paquets tecnològics i revendre’ls en una botiga de València

La Guàrdia Civil ha detingut sis treballadors d’una empresa logística i d’un comerç de València per un presumpte furt continuat de paqueteria amb mòbils i tauletes de gamma alta que, suposadament, es revenien a baixa preu en una botiga.

Temperatures molt altes hui en l’interior i el prelitoral de València i el sud d’Alacant

Hui dimarts l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable, amb cel poc nuvolós o ras i pols en suspensió, però amb temperatures molt altes sobretot en l’interior i prelitoral de València i el sud d’Alacant.