L’Ajuntament de València destina 1,4 milions d’euros per a revitalitzar el comerç

Una dona amb bosses

Imatge d’arxiu | Pixabay

 

Els autònoms de la ciutat de València ja poden tornar a sol·licitar les ajudes que la Regidoria de Comerç ha convocat per a la consolidació dels comerços de proximitat en la ciutat de València. Es tracta «d’una proposta municipal que té per objectiu el suport a les activitats comercials dels barris per a afrontar les seues despeses corrents derivades d’aspectes com el lloguer del local o de les factures de telèfon, llum i aigua» ha explicat l’alcalde, Joan Ribó.

 

«Donem suport al comerç de proximitat perquè és un potent generador d’ocupació en la nostra ciutat i, a demés, un dinamitzador de la vida en els nostres barris. Per això, hem triplicat les ajudes a este sector, arribant a 1,4 milions d’euros que es destinaran al comerç de proximitat, als mercats municipals i a les associacions de comerciants», ha dit l’alcalde.

 

L’acord que ha pres hui la Junta de Govern Local, incrementa les ajudes directes al comerç de proximitat fins als 840.743,70 euros per a ajudar als comerços en la crisi generada pel coronavirus. El procés es va paralitzar per l’estat d’alarma i, ara, «amb un notable increment», s’ha tornat a posar en marxa.

 

Fer costat al xicotet comerç

La convocatòria d‘esta primera fase d’ajudes municipals al comerç de proximitat està dotada amb 840.743,70  euros, i podran destinar-se a partides molt diferents, com el pagament del lloguer del local comercial, la implementació de sistemes de qualitat comercial o implantar noves tecnologies de gestió empresarial per a l’exercici de la seua activitat.

 

El regidor Carlos Galiana ja ha indicat que l’Ajuntament «ha augmentat de manera molt significativa la dotació inicial d’estes ajudes per les circumstàncies especials generades per la COVID-19 i per la importància que les ajudes tindran per a pal·liar els efectes negatius en el sistema econòmic local. Estem fent costat amb el comerç de proximitat de València i per això fem una crida per a que que totes les persones interessades sol·liciten esta línia de subvencions de l’Ajuntament de València».

 

Les ajudes serviran per a cobrir despeses comunes com les quotes d’assegurances de responsabilitat civil, de subministrament d’electricitat, d’aigua, de telèfon o d’Internet específicament referits a l’establiment comercial, dels que se subvencionarà el 100% del total.

Últimes notícies

La ciència pren els bars en l’onzena edició de Pint of Science a Espanya

Pint of Science celebra la seua onzena edició a Espanya amb més de 1.300 esdeveniments gratuïts en bars de 114 ciutats i municipis, acostant la investigació científica al públic general.

Espanya consolida el seu lideratge en vinya ecològica davant un consumidor més exigent

Espanya manté el lideratge en superfície de vinya ecològica a la Unió Europea, impulsat per un consumidor que prioritza la sostenibilitat i la qualitat del vi que compra.

La investigació del triple crim masclista de Dolores avança a l’espera de les autòpsies

La Guàrdia Civil manté oberta la investigació del triple crim masclista de Dolores mentres espera els resultats de les autòpsies per a confirmar la principal hipòtesi sobre l'ocorregut.

Polo i Vilaplana compareixen esta setmana en el Congrés per la gestió de la dana de 2024

La comissió d'investigació del Congrés sobre la dana d'octubre de 2024 interrogarà esta setmana al president de la CHJ, Miguel Polo, i a la periodista Maribel Vilaplana, després de reordenar-se les seues compareixences.

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.