L’Ajuntament de València destina 1,4 milions d’euros per a revitalitzar el comerç

Una dona amb bosses

Imatge d’arxiu | Pixabay

 

Els autònoms de la ciutat de València ja poden tornar a sol·licitar les ajudes que la Regidoria de Comerç ha convocat per a la consolidació dels comerços de proximitat en la ciutat de València. Es tracta «d’una proposta municipal que té per objectiu el suport a les activitats comercials dels barris per a afrontar les seues despeses corrents derivades d’aspectes com el lloguer del local o de les factures de telèfon, llum i aigua» ha explicat l’alcalde, Joan Ribó.

 

«Donem suport al comerç de proximitat perquè és un potent generador d’ocupació en la nostra ciutat i, a demés, un dinamitzador de la vida en els nostres barris. Per això, hem triplicat les ajudes a este sector, arribant a 1,4 milions d’euros que es destinaran al comerç de proximitat, als mercats municipals i a les associacions de comerciants», ha dit l’alcalde.

 

L’acord que ha pres hui la Junta de Govern Local, incrementa les ajudes directes al comerç de proximitat fins als 840.743,70 euros per a ajudar als comerços en la crisi generada pel coronavirus. El procés es va paralitzar per l’estat d’alarma i, ara, «amb un notable increment», s’ha tornat a posar en marxa.

 

Fer costat al xicotet comerç

La convocatòria d‘esta primera fase d’ajudes municipals al comerç de proximitat està dotada amb 840.743,70  euros, i podran destinar-se a partides molt diferents, com el pagament del lloguer del local comercial, la implementació de sistemes de qualitat comercial o implantar noves tecnologies de gestió empresarial per a l’exercici de la seua activitat.

 

El regidor Carlos Galiana ja ha indicat que l’Ajuntament «ha augmentat de manera molt significativa la dotació inicial d’estes ajudes per les circumstàncies especials generades per la COVID-19 i per la importància que les ajudes tindran per a pal·liar els efectes negatius en el sistema econòmic local. Estem fent costat amb el comerç de proximitat de València i per això fem una crida per a que que totes les persones interessades sol·liciten esta línia de subvencions de l’Ajuntament de València».

 

Les ajudes serviran per a cobrir despeses comunes com les quotes d’assegurances de responsabilitat civil, de subministrament d’electricitat, d’aigua, de telèfon o d’Internet específicament referits a l’establiment comercial, dels que se subvencionarà el 100% del total.

Últimes notícies

Judici oral a un jove per injuriar Carlos Mazón en xarxes mig any després de la dana

Una jutgessa de València ha obert judici oral contra un jove de 21 anys que, en abril de 2025, va insultar en obert l’aleshores president de la Generalitat, Carlos Mazón, a la xarxa social X. La Fiscalia demana una multa de 3.000 euros per un presumpte delicte d’injúries contra autoritat.

El relat més íntim de Ferran Torres: quan va pensar a deixar el futbol

Ferran Torres, heroi de la segona estrela d’Espanya, ha revelat que va arribar a perdre la il·lusió pel futbol i va pensar a deixar-lo per la pressió i les crítiques, fins que va demanar ajuda psicològica.

El xofer de Pradas diu que no recorda converses ni telefonades el dia de la DANA

El xofer de l’exconsellera Salomé Pradas ha declarat al jutjat de Catarroja que no recorda ni converses ni telefonades durant els desplaçaments del dia de la DANA perquè, segons ha explicat, anava pendent de la carretera. Ha detallat el recorregut d’aquella jornada i ha remarcat que va tindre poques interaccions amb la resta de càrrecs presents.

Fins a 41 graus: avís taronja per calor extrema en set comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana

Set comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, han activat l’avís taronja per una nova onada de calor amb màximes de fins a 41 graus, segons Aemet.

Una nova ‘calculadora’ permetrà personalitzar el risc de càncer de mama en dones d’Espanya

El projecte MamoRisk analitzarà 10.000 dones de 14 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana, per predir el risc individual de càncer de mama a 2 i 5 anys.

La signatura d’hipoteques cau un 11,5 % al maig a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat al maig una caiguda del 11,5 % en hipoteques per a vivenda, fins a 4.825 operacions, en un context de desacceleració del mercat hipotecari a Espanya.

Nou decàleg del turista responsable a València per a reforçar la convivència amb els veïns

L'Ajuntament de València ha impulsat, a través de la Fundació Visit València, un Decàleg del Turista Responsable per a fomentar un comportament cívic, respectuós i sostenible entre els visitants i millorar la convivència amb el veïnat.

Un reventó càlid a la Vall d’Albaida dispara la temperatura i deixa ràfegues de vent fort

Ontinyent i altres localitats de la Vall d’Albaida han registrat un reventó càlid amb una pujada sobtada de quasi sis graus i ràfegues de vent fortes. Aemet també ha explicat que l’efecte d’illa de calor urbana a València ha sigut molt dèbil en esta situació.