L’Ajuntament de València destina 1,4 milions d’euros per a revitalitzar el comerç

Una dona amb bosses

Imatge d’arxiu | Pixabay

 

Els autònoms de la ciutat de València ja poden tornar a sol·licitar les ajudes que la Regidoria de Comerç ha convocat per a la consolidació dels comerços de proximitat en la ciutat de València. Es tracta «d’una proposta municipal que té per objectiu el suport a les activitats comercials dels barris per a afrontar les seues despeses corrents derivades d’aspectes com el lloguer del local o de les factures de telèfon, llum i aigua» ha explicat l’alcalde, Joan Ribó.

 

«Donem suport al comerç de proximitat perquè és un potent generador d’ocupació en la nostra ciutat i, a demés, un dinamitzador de la vida en els nostres barris. Per això, hem triplicat les ajudes a este sector, arribant a 1,4 milions d’euros que es destinaran al comerç de proximitat, als mercats municipals i a les associacions de comerciants», ha dit l’alcalde.

 

L’acord que ha pres hui la Junta de Govern Local, incrementa les ajudes directes al comerç de proximitat fins als 840.743,70 euros per a ajudar als comerços en la crisi generada pel coronavirus. El procés es va paralitzar per l’estat d’alarma i, ara, «amb un notable increment», s’ha tornat a posar en marxa.

 

Fer costat al xicotet comerç

La convocatòria d‘esta primera fase d’ajudes municipals al comerç de proximitat està dotada amb 840.743,70  euros, i podran destinar-se a partides molt diferents, com el pagament del lloguer del local comercial, la implementació de sistemes de qualitat comercial o implantar noves tecnologies de gestió empresarial per a l’exercici de la seua activitat.

 

El regidor Carlos Galiana ja ha indicat que l’Ajuntament «ha augmentat de manera molt significativa la dotació inicial d’estes ajudes per les circumstàncies especials generades per la COVID-19 i per la importància que les ajudes tindran per a pal·liar els efectes negatius en el sistema econòmic local. Estem fent costat amb el comerç de proximitat de València i per això fem una crida per a que que totes les persones interessades sol·liciten esta línia de subvencions de l’Ajuntament de València».

 

Les ajudes serviran per a cobrir despeses comunes com les quotes d’assegurances de responsabilitat civil, de subministrament d’electricitat, d’aigua, de telèfon o d’Internet específicament referits a l’establiment comercial, dels que se subvencionarà el 100% del total.

Últimes notícies

Avís groc per fortes pluges, tronades i granís a l’interior nord de Castelló este dimecres

Aemet ha activat per a la vesprada d’este dimecres l’avís groc a l’interior nord de Castelló per fortes pluges, tronades, granís i ratxes molt fortes de vent. L’episodi, amb una probabilitat entre el 40 % i el 70 %, s’estendrà entre les 16.00 i les 22.00 hores.

Troben el cadàver d’una dona a Llaurí prop del riu Xúquer

La Guàrdia Civil ha localitzat este dimarts el cos sense vida d’una dona a Llaurí, prop del riu Xúquer, i ha obert una investigació. Els agents analitzen si es tracta d’una jove desapareguda a Sueca el 30 de juliol.

Detinguda a Ontinyent per ferir amb un ganivet el seu excompany

Una dona de 26 anys ha sigut detinguda a Ontinyent després de ferir presumptament amb un ganivet de 17 centímetres el seu excompany, que presentava una ferida sagnant al braç esquerre. Un agent fora de servici va donar l’avís en vore l’home ferit a la zona dels carrers L’Ereta i Martínez Valls.

Controlat l’incendi de la Vall d’Uixó després de calcinar 9.568 hectàrees

L’incendi declarat el 25 de juliol a la Vall d’Uixó ha quedat controlat després de cremar 9.568 hectàrees i diversos municipis de Castelló.

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.
FILMOTECA D'ESTIU