8.8 C
València
Diumenge, 22 febrer, 2026

Alacant albergarà un dels tres grans centres d’acolliment a Espanya de refugiats ucraïnesos


El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat que Alacant albergarà un dels tres “hubs importants d’acolliment” de refugiats ucraïnesos. Així ho ha manifestat després de la seua reunió aquest matí amb el ministre de presidència Félix Bolaños.

“Hem oferit diversos espais i el Govern d’Espanya decidirà quin alberga als refugiats”, ha indicat Puig qui també ha manifestat la “voluntat” de la Comunitat Valenciana per “participar en el projecte de solidaritat que duen a terme tant Espanya com Europa”.

Assegura el president que “estem preparats per a acollir a les persones que venen fugint de la mort i el terror causats per l’acció criminal de Putin” i que la Generalitat garantirà l’assistència sanitària, educativa i social a “qualsevol persona que vinga de la guerra”.

Per part seua, el ministre Bolaños ha titllat de “despietat” l’atac de Rússia a Ucraïna i ha apuntat que Espanya brindarà “una nova vida” als refugiats ucraïnesos que “fugen del terror”. El Govern espanyol juntament amb Europa treballen en una ‘regularització express’ perquè els ucraïnesos que vinguen “puguen viure amb tranquil·litat al nostre país”, manifesta el ministre.

Així mateix, ha assenyalat que Espanya continua manant ajuda a Ucraïna, i en matèria armamentística en concret, ha indicat que ahir van sortir dos avions cap al país i avui sortiran dos més.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Galbiati reivindica la defensa de Baskonia per a tombar al Barça i ficar-se en la final

Galbiati va destacar que la defensa en l'últim quart va sostindre a Baskonia en la semifinal davant el Barça. Va elogiar a Diakité i va anticipar una final exigent davant el Reial Madrid.

Kurucs reivindica el col·lectiu després de véncer al Barça: ‘No tenim egos i juguem junts’

Kurucs va subratllar que la victòria de Baskonia davant el Barça en la Copa del Rei va arribar des del joc coral i una defensa amb energia. Diakite va decidir amb un tap a 7 segons.

Xavi Pascual apunta a l’últim quart després de l’eliminació del Barça davant Baskonia

El tècnic del Barça va lamentar una última habitació desastrosa amb només nou punts, que va fer inútil el control previ del partit i els va deixar sense final.

Laprovittola lamenta la derrota del Barça i l’avantatge de deu punts perduda davant Baskonia

El base del Barça va lamentar caure en semifinals davant Baskonia després de dilapidar una renda de deu punts en l'últim quart. Parra va assenyalar accions clau que van decantar el final.

67-70: el Baskonia sobreviu al Barça i torna a la final 17 anys després

El Baskonia va guanyar 67-70 al Barça després de resistir a rebuf i aprofitar el descans de Laprovittola per a canviar el comandament. Jugarà la final 17 anys després.

El Kosner Baskonia tomba al Barça i jugarà la final davant el Reial Madrid (67-70)

El Kosner Baskonia va véncer al Barça per 67-70 en el Roig Arena i es mesurarà al Reial Madrid en la final de la Copa del Rei, fixada per al diumenge a les 19.00 CET.

La maledicció de l’amfitrió suma 24 anys: el València Basket cau 106-108 davant el Reial Madrid

La ratxa sense campions locals en la Copa del Rei s'ha mantingut amb l'eliminació del València Basket en semifinals davant el Reial Madrid per 106-108. L'última vegada que un amfitrió va alçar el títol va ser en 2002, amb el Baskonia; abans, només el CAI Zaragoza ho va aconseguir en 1983-84.

Hezonja iguala el rècord de triples en la Copa i guia el 106-108 del Reial Madrid en una semifinal històrica

Hezonja va anotar set triples i 25 punts i va decidir amb dos encerts en els últims trenta segons el 106-108 del Reial Madrid davant el València Basket, en una semifinal sense pròrroga que va batre el rècord històric d'anotació amb 214 punts.