Alacant albergarà un dels tres grans centres d’acolliment a Espanya de refugiats ucraïnesos


El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat que Alacant albergarà un dels tres “hubs importants d’acolliment” de refugiats ucraïnesos. Així ho ha manifestat després de la seua reunió aquest matí amb el ministre de presidència Félix Bolaños.

“Hem oferit diversos espais i el Govern d’Espanya decidirà quin alberga als refugiats”, ha indicat Puig qui també ha manifestat la “voluntat” de la Comunitat Valenciana per “participar en el projecte de solidaritat que duen a terme tant Espanya com Europa”.

Assegura el president que “estem preparats per a acollir a les persones que venen fugint de la mort i el terror causats per l’acció criminal de Putin” i que la Generalitat garantirà l’assistència sanitària, educativa i social a “qualsevol persona que vinga de la guerra”.

Per part seua, el ministre Bolaños ha titllat de “despietat” l’atac de Rússia a Ucraïna i ha apuntat que Espanya brindarà “una nova vida” als refugiats ucraïnesos que “fugen del terror”. El Govern espanyol juntament amb Europa treballen en una ‘regularització express’ perquè els ucraïnesos que vinguen “puguen viure amb tranquil·litat al nostre país”, manifesta el ministre.

Així mateix, ha assenyalat que Espanya continua manant ajuda a Ucraïna, i en matèria armamentística en concret, ha indicat que ahir van sortir dos avions cap al país i avui sortiran dos més.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca defén que la seua prioritat nacional és la reconstrucció després de la dana en la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca sosté en Les Corts que la seua prioritat nacional és la reconstrucció després de la dana i retrau al Govern central la falta d'obres i inversions en la Comunitat Valenciana.

Metrovalencia amplia el seu servici nocturn durant tres nits seguides este cap de setmana llarg

Metrovalencia reforça el seu servici nocturn durant tres nits consecutives, del dijous 30 d'abril al dissabte 2 de maig, amb diferents freqüències de pas amb metro i tramvia per a facilitar la mobilitat en l'àrea metropolitana.

Els hotels de la Comunitat Valenciana freguen el ple en el pont de maig amb un 89% de reserves

Les reserves hoteleres en la Comunitat Valenciana aconseguixen de mitjana el 88,8% en el pont de maig, amb València i la seua àrea metropolitana quasi al complet i xifres molt elevades en la resta de la regió.

Prioritat nacional o exclusió del diferent?

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d’opinió d'esta setmana escriu contra les polítiques lingüístiques de l’extrema dreta i en defensa del valencià-català, la diversitat lingüística i els valors democràtics.

Passen al jutge els quatre detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

Els quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira declaren davant el jutge després de trobar-se el cos en un pou de Bacarot amb nombroses ferides d'arma blanca.

Torna a presó després de fugir d’un control i ser detingut amb més d’un quilo de cocaïna a Benifaió

Un intern en règim obert del centre penitenciari de Picassent torna a presó després de ser detingut a Benifaió amb 1.165 grams de cocaïna i més de 3.000 euros en efectiu després de fugir d'un control policial.

Mor un vianant atropellat de matinada en l’A-7 al seu pas per Orihuela

Un vianant ha mort de matinada després de ser atropellat per un vehicle en l'A-7, a l'altura del quilòmetre 545 en el terme municipal d'Orihuela.

Temps inestable i ruixats en la Comunitat Valenciana en el primer gran pont de maig

La Comunitat Valenciana afronta el primer cap de setmana llarg de maig amb inestabilitat, ruixats, possibles tempestes, pols en suspensió i temperatures sense grans canvis.