Alacant albergarà un dels tres grans centres d’acolliment a Espanya de refugiats ucraïnesos


El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat que Alacant albergarà un dels tres “hubs importants d’acolliment” de refugiats ucraïnesos. Així ho ha manifestat després de la seua reunió aquest matí amb el ministre de presidència Félix Bolaños.

“Hem oferit diversos espais i el Govern d’Espanya decidirà quin alberga als refugiats”, ha indicat Puig qui també ha manifestat la “voluntat” de la Comunitat Valenciana per “participar en el projecte de solidaritat que duen a terme tant Espanya com Europa”.

Assegura el president que “estem preparats per a acollir a les persones que venen fugint de la mort i el terror causats per l’acció criminal de Putin” i que la Generalitat garantirà l’assistència sanitària, educativa i social a “qualsevol persona que vinga de la guerra”.

Per part seua, el ministre Bolaños ha titllat de “despietat” l’atac de Rússia a Ucraïna i ha apuntat que Espanya brindarà “una nova vida” als refugiats ucraïnesos que “fugen del terror”. El Govern espanyol juntament amb Europa treballen en una ‘regularització express’ perquè els ucraïnesos que vinguen “puguen viure amb tranquil·litat al nostre país”, manifesta el ministre.

Així mateix, ha assenyalat que Espanya continua manant ajuda a Ucraïna, i en matèria armamentística en concret, ha indicat que ahir van sortir dos avions cap al país i avui sortiran dos més.

Últimes notícies

Jesús Lancis, nou rector de l’UJI, exigix una financiació suficient i estable per a les universitats públiques

El nou rector de la Universitat Jaume I, Jesús Lancis, ha defensat una financiació suficient i estable per a les universitats públiques i el desplegament íntegre de l’acord plurianual 2026-2029, i ha reivindicat la universitat com a motor de cohesió social i ascensor social.

Reconegut l’ascens històric del Rugby Turia a la màxima categoria femenina

L’Ajuntament de València ha rebut el Rugby Turia per celebrar el seu primer ascens a Divisió d’Honor femenina, un èxit que culmina sis anys de treball i consolida la ciutat en l’elit del rugbi estatal.

Detingut per furtar les joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a l’hospital

Un home de 39 anys ha sigut detingut per furtar diverses joies a una dona de 89 anys mentre estava ingressada a urgències del Hospital de la Marina Baixa, a la Vila Joiosa. La Guàrdia Civil ha recuperat quasi totes les peces venudes en establiments de compravenda d’or.

Morata renova al capdavant de Cambra València amb un nou ple orientat a la competitivitat empresarial

José Vicente Morata ha sigut reelegit per unanimitat president de Cambra València per al període 2026-2030, amb un nou Ple de 60 representants empresarials i un Comitè Executiu renovat orientat a reforçar la competitivitat de les empreses valencianes.

Jutgen un germà d’Antonio Anglés per un brutal segrest i agressió a València

Joaquín Martins, germà d’Antonio Anglés, s’asseu a la banqueta amb altres cinc hòmens acusats de segrestar i torturar un home en 2021. La Fiscalia demana per a ell 27 anys de presó.

Més de 78 milions en beques de menjador i transport escolar per al curs 2026-2027

Educació destina més de 78 milions d’euros a beques de menjador i ajudes individuals de transport escolar per al curs 2026-2027, amb especial atenció a zones rurals i famílies vulnerables.

Juny tanca amb 62 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la pitjor xifra des de 2015

Les altes temperatures han provocat 62 morts per calor en juny a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència en la setmana del 22 al 28, i situen 2026 com el pitjor any des que hi ha registres del MoMo.

Requena, Ayora i Pego es disparen per damunt dels 38 graus l’1 de juliol

L’1 de juliol ha arrancat amb màximes de fins a 38,7 graus en punts d’interior i una sensació de calor elevada a València per la humitat.