Anuncios

Alacant albergarà un dels tres grans centres d’acolliment a Espanya de refugiats ucraïnesos


El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat que Alacant albergarà un dels tres “hubs importants d’acolliment” de refugiats ucraïnesos. Així ho ha manifestat després de la seua reunió aquest matí amb el ministre de presidència Félix Bolaños.

“Hem oferit diversos espais i el Govern d’Espanya decidirà quin alberga als refugiats”, ha indicat Puig qui també ha manifestat la “voluntat” de la Comunitat Valenciana per “participar en el projecte de solidaritat que duen a terme tant Espanya com Europa”.

Anuncios

Assegura el president que “estem preparats per a acollir a les persones que venen fugint de la mort i el terror causats per l’acció criminal de Putin” i que la Generalitat garantirà l’assistència sanitària, educativa i social a “qualsevol persona que vinga de la guerra”.

Per part seua, el ministre Bolaños ha titllat de “despietat” l’atac de Rússia a Ucraïna i ha apuntat que Espanya brindarà “una nova vida” als refugiats ucraïnesos que “fugen del terror”. El Govern espanyol juntament amb Europa treballen en una ‘regularització express’ perquè els ucraïnesos que vinguen “puguen viure amb tranquil·litat al nostre país”, manifesta el ministre.

Així mateix, ha assenyalat que Espanya continua manant ajuda a Ucraïna, i en matèria armamentística en concret, ha indicat que ahir van sortir dos avions cap al país i avui sortiran dos més.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Pérez Llorca respecta la vaga docent però s’alinea amb l’alumnat que es juga la EBAU

Pérez Llorca diu respectar la vaga indefinida del professorat, però subratlla que la seua prioritat són els quasi 32.000 alumnes de 2n de Batxillerat que es juguen la EBAU en poques setmanes.

El Festival de Cinema d’Alacant celebra els 40 anys de Matador amb una passada especial en 4K

El Festival Internacional de Cinema d'Alacant celebrarà el 40 aniversari de Matador amb una projecció especial en versió remasteritzada en 4K en el teatre Arniches.

El València Basket s’agarra al factor Roig Arena en un quint partit decisiu davant Panathinaikos

El València Basket es juga en el Roig Arena el passe a la seua primera Final Four de l'Eurolliga en un quint partit marcat pel clar domini històric dels equips locals, però amb el recent avís de les sorpreses de 2024.

El València Basket perseguix el seu quart títol seguit en la seua sexta final de Lliga Femenina

El València Basket es mesura al Casademont Zaragoza en la final de la Lliga Femenina amb el repte d'aconseguir el seu quart títol consecutiu en la seua sexta final seguida en la competició.

El turisme genera ingressos fiscals suficients per a quasi cobrir la sanitat valenciana

El Consell destaca que la recaptació fiscal vinculada al turisme en 2024 va ascendir a 9.263 milions, una xifra que permetria cobrir pràcticament el cost del sistema sanitari valencià.

La Fiscalia recolza que se cite a Barrachina i Rovira en la causa per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València demana a la jutgessa que revoque la seua decisió i cite com a testimonis als consellers Miguel Barrachina i José Antonio Rovira en la investigació penal per la gestió de la dana.

Celta i Llevant es juguen la temporada en Balaídos

Celta i Llevant arriben en bon moment a un partit clau en Balaídos: els gallecs busquen afermar la lluita per Europa i els valencians eixir del descens.

Barrachina reclama una PAC que assegure relleu generacional i continuïtat del camp valencià

El conseller Miguel Barrachina defén una PAC justa i adaptada al camp valencià que garantisca relleu generacional, competitivitat i continuïtat de l'activitat agrària enfront de les retallades i la renacionalització.
Anuncios