Alacant albergarà un dels tres grans centres d’acolliment a Espanya de refugiats ucraïnesos


El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha avançat que Alacant albergarà un dels tres “hubs importants d’acolliment” de refugiats ucraïnesos. Així ho ha manifestat després de la seua reunió aquest matí amb el ministre de presidència Félix Bolaños.

“Hem oferit diversos espais i el Govern d’Espanya decidirà quin alberga als refugiats”, ha indicat Puig qui també ha manifestat la “voluntat” de la Comunitat Valenciana per “participar en el projecte de solidaritat que duen a terme tant Espanya com Europa”.

Assegura el president que “estem preparats per a acollir a les persones que venen fugint de la mort i el terror causats per l’acció criminal de Putin” i que la Generalitat garantirà l’assistència sanitària, educativa i social a “qualsevol persona que vinga de la guerra”.

Per part seua, el ministre Bolaños ha titllat de “despietat” l’atac de Rússia a Ucraïna i ha apuntat que Espanya brindarà “una nova vida” als refugiats ucraïnesos que “fugen del terror”. El Govern espanyol juntament amb Europa treballen en una ‘regularització express’ perquè els ucraïnesos que vinguen “puguen viure amb tranquil·litat al nostre país”, manifesta el ministre.

Així mateix, ha assenyalat que Espanya continua manant ajuda a Ucraïna, i en matèria armamentística en concret, ha indicat que ahir van sortir dos avions cap al país i avui sortiran dos més.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.