Alacant habilita tres punts per a la donació d’ajuda humanitària a Ucraïna

L’Ajuntament d’Alacant ha habilitat tres punts per a la recollida d’ajuda humanitària urgent destinada a Ucraïna per a pal·liar les conseqüències de la invasió russa. Les aportacions podran efectuar-se a partir d’aquest dilluns, 7 de març, en els centres socials Felicidad Sánchez (avinguda de Lorenzo Carbonell, 58) i Gastón Castelló (carrer Pi Sant, 1) i en el centre comunitari Platges (avinguda de la Costa Blanca, 19).

Els tres centres romandran oberts de dilluns a divendres de 9 a 20 hores i els dissabtes de 10 a 14 per a la recollida de medicaments i material sanitari sense recepta, sacs de dormir i mantes, aliments enllaunats i llet en pols i articles d’higiene personal adulta i infantil.

Així mateix, l’Ajuntament ha establit tres punts d’informació per a canalitzar totes les consultes relacionades amb la canalització i gestió d’aquesta ajuda humanitària urgent i la que puga prestar-se més endavant. Aquestes tres oficines d’informació estaran situades en el centre d’Associacions i Voluntariat (carrer de Serrano, 5; telèfon 965 12 41 17); i en les oficines d’atenció a les persones migrades Pangea centre (carrer de Cervantes, 3; 965 20 32 64) i Pangea nord (plaça d’Alger, 5; 965 12 73 47).

Per a agilitar l’atenció en aquests punts d’informació, l’Ajuntament ha activat la contractació de personal de reforç de l’Oficina del Voluntariat i les oficines Pangea, segons l’acord adoptat en el transcurs d’una reunió entre l’equip de govern municipal i els responsables de l’ajuda humanitària a Ucraïna de la Diputació Provincial, presidida per l’alcalde Luis Barcala i a la qual també van assistir les edils d’Acció Social i Cooperació, Julia Llopis i María Conejero, encarregades de coordinar aquest dispositiu municipal, amb el qual col·laboren la Plataforma Alacantina per Ucraïna (PAU), l’Associació Amics d’Ucraïna a Alacant i la Fundació Junts per la Vida.

En concret, l’àrea municipal de Cooperació s’ocuparà de gestionar la recollida i garbellat de l’ajuda humanitària a partir d’aquest dilluns per al seu posterior trasllat a la Ciutat de la Llum, que és el centre establit per la Generalitat Valenciana per a la recepció de totes les donacions i el seu enviament a Ucraïna. Al seu torn, la regidoria de Serveis Socials també treballa ja en una segona línia d’ajuda per a l’atenció de refugiats a Alacant, “encara que estem a l’espera d’instruccions concretes de les administracions que tenen les competències directes en la matèria: la Unió Europea, el Govern d’Espanya i la Generalitat Valenciana”, va indicar l’alcalde Luis Barcala. El col·lectiu d’ucraïnesos residents a la ciutat d’Alacant abans de l’agressió russa al seu país ronda les 2.400 persones.

Així mateix, l’Ajuntament d’Alacant concedirà una subvenció econòmica directa, la quantia de la qual està encara per concretar, a les Organitzacions No Governamentals que treballen sobre el terreny a Ucraïna i les seues fronteres en l’atenció als milers de refugiats que fugen de l’agressió russa.

Últimes notícies

València es queda sense mascletà del 9 d’Octubre per l’acampada per la vivenda

L’Ajuntament de València ha anunciat que la mascletà del 9 d’Octubre a la plaça ha quedat suspesa per decisió de la Delegació del Govern, davant l’acampada de més de 1.500 persones pel dret a la vivenda. La resta d’actes continuen previstos i el consistori estudia possibles accions judicials.

El Tribunal de les Aigües, reafirmat com a símbol viu de la identitat valenciana

Juanfran Pérez Llorca ha destacat el Tribunal de les Aigües com a llegat viu de la Comunitat Valenciana, model universal de governança i símbol d’identitat valenciana, en rebre la blusa de síndic d’honor i la medalla de plata de la institució.

Anselmi destaca que el Celta obliga l’Elx a pensar i a ser pacient

Martín Anselmi ha elogiat el Celta per la seua proposta valenta i ha demanat a l’Elx paciència, intel·ligència i pocs errors per a buscar el primer triomf a casa.

El Valencia recupera efectius clau abans de visitar El Sardiner

Guido Rodríguez i Stole Dimitrievski s’han reincorporat als entrenaments del Valencia CF, mentres que Rioja, Copete i Foulquier han completat quasi tota la sessió abans del partit d’este diumenge contra el Racing de Santander a El Sardiner.

El professorat valencià tindrà menys burocràcia i avança cap a la jornada de 35 hores

La Conselleria d’Educació ha anunciat que este trimestre negociarà quatre decrets amb millores laborals per al professorat públic, com la jornada setmanal de 35 hores, menys burocràcia i borses d’interins més àgils.

Pérez demana valentia al Villarreal per assaltar el Bernabéu sense por

Iñigo Pérez veu la visita del Villarreal al Santiago Bernabéu com una oportunitat per mostrar el nivell de l’equip i reclama perdre la por amb una pressió alta i un joc valent.

Les noves generacions de l’empresa familiar valenciana es formen a França per a créixer i internacionalitzar-se

Jóvens de l’empresa familiar valenciana han viatjat a França amb el Fórum AVE per a conéixer nous models de creixement, inversió i innovació en mercats internacionals.

La protesta ultra contra l’acampada per la vivenda es mou a la plaça de la Reina

La concentració de grups ultres convocada per Patriam contra l’acampada per la vivenda es trasllada dijous de la plaça de l’Ajuntament a la plaça de la Reina per motius de seguretat. L’acampada fa una crida a reforçar el campament amb presència pacífica i comunitària.