Alacant habilita tres punts per a la donació d’ajuda humanitària a Ucraïna

Ejemplo de shortcode con estilo
Els centres socials Felicidad Sánchez i Gastón Castelló i el comunitari de Platges recolliran les aportacions de 9 a 20 hores de dilluns a divendres i de 10 a 14 els dissabtes

L’Ajuntament d’Alacant ha habilitat tres punts per a la recollida d’ajuda humanitària urgent destinada a Ucraïna per a pal·liar les conseqüències de la invasió russa. Les aportacions podran efectuar-se a partir d’aquest dilluns, 7 de març, en els centres socials Felicidad Sánchez (avinguda de Lorenzo Carbonell, 58) i Gastón Castelló (carrer Pi Sant, 1) i en el centre comunitari Platges (avinguda de la Costa Blanca, 19).

Els tres centres romandran oberts de dilluns a divendres de 9 a 20 hores i els dissabtes de 10 a 14 per a la recollida de medicaments i material sanitari sense recepta, sacs de dormir i mantes, aliments enllaunats i llet en pols i articles d’higiene personal adulta i infantil.

Així mateix, l’Ajuntament ha establit tres punts d’informació per a canalitzar totes les consultes relacionades amb la canalització i gestió d’aquesta ajuda humanitària urgent i la que puga prestar-se més endavant. Aquestes tres oficines d’informació estaran situades en el centre d’Associacions i Voluntariat (carrer de Serrano, 5; telèfon 965 12 41 17); i en les oficines d’atenció a les persones migrades Pangea centre (carrer de Cervantes, 3; 965 20 32 64) i Pangea nord (plaça d’Alger, 5; 965 12 73 47).

Per a agilitar l’atenció en aquests punts d’informació, l’Ajuntament ha activat la contractació de personal de reforç de l’Oficina del Voluntariat i les oficines Pangea, segons l’acord adoptat en el transcurs d’una reunió entre l’equip de govern municipal i els responsables de l’ajuda humanitària a Ucraïna de la Diputació Provincial, presidida per l’alcalde Luis Barcala i a la qual també van assistir les edils d’Acció Social i Cooperació, Julia Llopis i María Conejero, encarregades de coordinar aquest dispositiu municipal, amb el qual col·laboren la Plataforma Alacantina per Ucraïna (PAU), l’Associació Amics d’Ucraïna a Alacant i la Fundació Junts per la Vida.

En concret, l’àrea municipal de Cooperació s’ocuparà de gestionar la recollida i garbellat de l’ajuda humanitària a partir d’aquest dilluns per al seu posterior trasllat a la Ciutat de la Llum, que és el centre establit per la Generalitat Valenciana per a la recepció de totes les donacions i el seu enviament a Ucraïna. Al seu torn, la regidoria de Serveis Socials també treballa ja en una segona línia d’ajuda per a l’atenció de refugiats a Alacant, “encara que estem a l’espera d’instruccions concretes de les administracions que tenen les competències directes en la matèria: la Unió Europea, el Govern d’Espanya i la Generalitat Valenciana”, va indicar l’alcalde Luis Barcala. El col·lectiu d’ucraïnesos residents a la ciutat d’Alacant abans de l’agressió russa al seu país ronda les 2.400 persones.

Així mateix, l’Ajuntament d’Alacant concedirà una subvenció econòmica directa, la quantia de la qual està encara per concretar, a les Organitzacions No Governamentals que treballen sobre el terreny a Ucraïna i les seues fronteres en l’atenció als milers de refugiats que fugen de l’agressió russa.

Últimes notícies

Compromís-Front Valencià celebra un acord d’esquerres que EU vol projectar fins a 2027

Les quatre forces d’esquerra que han tancat in extremis la coalició Compromís: Front Valencià per al Congrés han definit l’acord com a històric, mentres Esquerra Unida reclama treballar ja amb la mirada posada en les autonòmiques de 2027.

Una nova dana amenaça la Comunitat Valenciana amb fins a 300 l/m² en 24 hores

La dana Adam pot deixar fins a 300 litres per metre quadrat en 24 hores, sobretot al sud d’Alacant, i podria comportar inundacions importants, segons ha advertit el conseller Juan Carlos Valderrama.

Els acusats del ‘cas Bar España’ demanen prescriure les injúries i calúmnies

Les defenses dels set acusats de difondre el bulo del conegut com a ‘cas Bar España’ han sol·licitat al jutge a Castelló que declare prescrits els delictes d’injúries i calúmnies i que rebutge el paper de la Fiscalia com a part acusadora. El judici ha començat amb llargues qüestions prèvies i problemes tècnics que han impedit la primera declaració prevista per videoconferència.

Les víctimes de la DANA demanen empatia per a la marxa del segon aniversari a València

Les associacions de víctimes de la DANA han fet una crida a la ciutadania perquè secunde la manifestació convocada a València el 31 d’octubre, quan es compliran dos anys de les riudes que van causar 233 morts. Reclamen empatia, unitat i responsabilitats polítiques al Consell per la gestió d’aquella catàstrofe.

Esquerra Unida se suma finalment a la coalició Compromís-Front Valencià per al 23J valencià

Esquerra Unida del País Valencià ha acceptat l últim oferiment de Compromís per a concórrer junta a Podem i Esquerra Republicana del País Valencià a les generals del 29 de novembre, en una candidatura que es dirà Compromís-Front Valencià i que encara ha de ser ratificada per la militància d EUPV.

L’assetjador de Mazón va revisar 170 vegades la seua agenda i va buscar dades de la seua dona

Un home investigat per amenaçar de mort Carlos Mazón després de la dana de 2024 ha consultat 170 vegades la seua agenda pública i ha buscat informació sobre el seu domicili i la seua dona. Un nou informe policial ha motivat la reobertura de la causa i el jutjat dona ara deu dies a Fiscalia i acusacions per demanar juí oral o l’arxiu.

Els equips del SAMU reanimen enguany 1.841 persones en parada cardíaca a la Comunitat Valenciana

Els equips mèdics del SAMU han reanimat enguany 1.841 persones en parada cardiorrespiratòria a la Comunitat Valenciana, 902 d’elles a la província de València. Sanitat impulsa jornades de formació en reanimació cardiopulmonar bàsica per a la població.

Kata, el gos policia d’Alacant, destapa una maleta amb cocaïna d’un pròfug buscat des de 2020

Un home de 28 anys buscat des de 2020 per un jutjat d'Almeria ha sigut detingut a l'estació d'autobusos d'Alacant per tràfic de drogues, després que la gossa policia Kata localitzara una maleta amb 678 grams de cocaïna en un autobús de la línia Algeciras-Barcelona.