Alacant habilita tres punts per a la donació d’ajuda humanitària a Ucraïna

Ejemplo de shortcode con estilo
Els centres socials Felicidad Sánchez i Gastón Castelló i el comunitari de Platges recolliran les aportacions de 9 a 20 hores de dilluns a divendres i de 10 a 14 els dissabtes

L’Ajuntament d’Alacant ha habilitat tres punts per a la recollida d’ajuda humanitària urgent destinada a Ucraïna per a pal·liar les conseqüències de la invasió russa. Les aportacions podran efectuar-se a partir d’aquest dilluns, 7 de març, en els centres socials Felicidad Sánchez (avinguda de Lorenzo Carbonell, 58) i Gastón Castelló (carrer Pi Sant, 1) i en el centre comunitari Platges (avinguda de la Costa Blanca, 19).

Els tres centres romandran oberts de dilluns a divendres de 9 a 20 hores i els dissabtes de 10 a 14 per a la recollida de medicaments i material sanitari sense recepta, sacs de dormir i mantes, aliments enllaunats i llet en pols i articles d’higiene personal adulta i infantil.

Així mateix, l’Ajuntament ha establit tres punts d’informació per a canalitzar totes les consultes relacionades amb la canalització i gestió d’aquesta ajuda humanitària urgent i la que puga prestar-se més endavant. Aquestes tres oficines d’informació estaran situades en el centre d’Associacions i Voluntariat (carrer de Serrano, 5; telèfon 965 12 41 17); i en les oficines d’atenció a les persones migrades Pangea centre (carrer de Cervantes, 3; 965 20 32 64) i Pangea nord (plaça d’Alger, 5; 965 12 73 47).

Per a agilitar l’atenció en aquests punts d’informació, l’Ajuntament ha activat la contractació de personal de reforç de l’Oficina del Voluntariat i les oficines Pangea, segons l’acord adoptat en el transcurs d’una reunió entre l’equip de govern municipal i els responsables de l’ajuda humanitària a Ucraïna de la Diputació Provincial, presidida per l’alcalde Luis Barcala i a la qual també van assistir les edils d’Acció Social i Cooperació, Julia Llopis i María Conejero, encarregades de coordinar aquest dispositiu municipal, amb el qual col·laboren la Plataforma Alacantina per Ucraïna (PAU), l’Associació Amics d’Ucraïna a Alacant i la Fundació Junts per la Vida.

En concret, l’àrea municipal de Cooperació s’ocuparà de gestionar la recollida i garbellat de l’ajuda humanitària a partir d’aquest dilluns per al seu posterior trasllat a la Ciutat de la Llum, que és el centre establit per la Generalitat Valenciana per a la recepció de totes les donacions i el seu enviament a Ucraïna. Al seu torn, la regidoria de Serveis Socials també treballa ja en una segona línia d’ajuda per a l’atenció de refugiats a Alacant, “encara que estem a l’espera d’instruccions concretes de les administracions que tenen les competències directes en la matèria: la Unió Europea, el Govern d’Espanya i la Generalitat Valenciana”, va indicar l’alcalde Luis Barcala. El col·lectiu d’ucraïnesos residents a la ciutat d’Alacant abans de l’agressió russa al seu país ronda les 2.400 persones.

Així mateix, l’Ajuntament d’Alacant concedirà una subvenció econòmica directa, la quantia de la qual està encara per concretar, a les Organitzacions No Governamentals que treballen sobre el terreny a Ucraïna i les seues fronteres en l’atenció als milers de refugiats que fugen de l’agressió russa.

Últimes notícies

Veïns d’Els Poblets culpen les canyes dels greus danys per la DANA

Veïns d’Els Poblets, una de les zones més afectades per la DANA al nord d’Alacant, responsabilitzen l’acumulació de canyes al riu Girona dels greus danys materials. Denuncien falta de neteja al llit i als ponts, que s’han taponat i han agreujat les inundacions.

Rescaten amb helicòpter huit adults, un xiquet, un bebé i un gos a Oliva en plena dana Adam

Un helicòpter de Salvamento Marítimo ha evacuat hui huit adults, un xiquet, un bebé i un gos a Oliva, una de les localitats més afectades per la dana Adam a la Safor. L’operació s’ha coordinat des del centre de Salvamento Marítimo de València, a petició d’Emergències de la Generalitat Valenciana.

Feijóo mostra el seu suport a Pérez Llorca i recorda les víctimes de la dana Adam

Alberto Núñez Feijóo ha recordat les víctimes mortals de la dana Adam i ha traslladat el seu suport a Juanfran Pérez Llorca, després de parlar amb ell per telèfon mentre la Comunitat Valenciana manté 145 municipis confinats.

Mig miller de veïns dEls Poblets patixen greus danys pel desbordament del Girona

El desbordament del riu Girona a primera hora de dilluns ha inundat la mitat del nucli urbà dEls Poblets, amb vivendes i comerços negats, pero sense víctimes mortals ni ferits greus.

Mig segle de Ford Almussafes: del primer Fiesta al repte elèctric

La planta de Ford a Almussafes complix 50 anys este mes, amb el Ford Fiesta com a icona i una trajectòria clau d’innovació, exportació i ocupació que mira ara cap al vehicle elèctric i multienergia.

Aemet rebaixa els avisos però manté el risc per fortes pluges i mala mar a la Comunitat Valenciana

Aemet ha confirmat que la fase més crítica del temporal a la Comunitat Valenciana ja ha passat, però manté avisos taronja i grocs per fortes pluges, tronades i mala mar, sobretot al litoral de València.

El riu Vaca arriba a un nivell crític a Tavernes amb eixides d’aigua en diversos punts

El riu Vaca es troba en un nivell crític al seu pas per Tavernes de la Valldigna per les intenses pluges, amb eixides puntuals d’aigua i nombrosos camins tallats al trànsit.

2.000 noves places en residències universitàries amb 45 milions, 4,45 per a la UJI

El Govern central ha anunciat 45 milions d’euros per crear quasi 2.000 noves places en residències universitàries públiques, amb 4,45 milions per a la Universitat Jaume I de Castelló, i aprovarà també el nou Estatut de l’Estudiantat Universitari.