Alacant habilita tres punts per a la donació d’ajuda humanitària a Ucraïna

L’Ajuntament d’Alacant ha habilitat tres punts per a la recollida d’ajuda humanitària urgent destinada a Ucraïna per a pal·liar les conseqüències de la invasió russa. Les aportacions podran efectuar-se a partir d’aquest dilluns, 7 de març, en els centres socials Felicidad Sánchez (avinguda de Lorenzo Carbonell, 58) i Gastón Castelló (carrer Pi Sant, 1) i en el centre comunitari Platges (avinguda de la Costa Blanca, 19).

Els tres centres romandran oberts de dilluns a divendres de 9 a 20 hores i els dissabtes de 10 a 14 per a la recollida de medicaments i material sanitari sense recepta, sacs de dormir i mantes, aliments enllaunats i llet en pols i articles d’higiene personal adulta i infantil.

Així mateix, l’Ajuntament ha establit tres punts d’informació per a canalitzar totes les consultes relacionades amb la canalització i gestió d’aquesta ajuda humanitària urgent i la que puga prestar-se més endavant. Aquestes tres oficines d’informació estaran situades en el centre d’Associacions i Voluntariat (carrer de Serrano, 5; telèfon 965 12 41 17); i en les oficines d’atenció a les persones migrades Pangea centre (carrer de Cervantes, 3; 965 20 32 64) i Pangea nord (plaça d’Alger, 5; 965 12 73 47).

Per a agilitar l’atenció en aquests punts d’informació, l’Ajuntament ha activat la contractació de personal de reforç de l’Oficina del Voluntariat i les oficines Pangea, segons l’acord adoptat en el transcurs d’una reunió entre l’equip de govern municipal i els responsables de l’ajuda humanitària a Ucraïna de la Diputació Provincial, presidida per l’alcalde Luis Barcala i a la qual també van assistir les edils d’Acció Social i Cooperació, Julia Llopis i María Conejero, encarregades de coordinar aquest dispositiu municipal, amb el qual col·laboren la Plataforma Alacantina per Ucraïna (PAU), l’Associació Amics d’Ucraïna a Alacant i la Fundació Junts per la Vida.

En concret, l’àrea municipal de Cooperació s’ocuparà de gestionar la recollida i garbellat de l’ajuda humanitària a partir d’aquest dilluns per al seu posterior trasllat a la Ciutat de la Llum, que és el centre establit per la Generalitat Valenciana per a la recepció de totes les donacions i el seu enviament a Ucraïna. Al seu torn, la regidoria de Serveis Socials també treballa ja en una segona línia d’ajuda per a l’atenció de refugiats a Alacant, “encara que estem a l’espera d’instruccions concretes de les administracions que tenen les competències directes en la matèria: la Unió Europea, el Govern d’Espanya i la Generalitat Valenciana”, va indicar l’alcalde Luis Barcala. El col·lectiu d’ucraïnesos residents a la ciutat d’Alacant abans de l’agressió russa al seu país ronda les 2.400 persones.

Així mateix, l’Ajuntament d’Alacant concedirà una subvenció econòmica directa, la quantia de la qual està encara per concretar, a les Organitzacions No Governamentals que treballen sobre el terreny a Ucraïna i les seues fronteres en l’atenció als milers de refugiats que fugen de l’agressió russa.

Últimes notícies

Com sol·licitar el vot per correu per a les eleccions del 29N?

Els electors poden fer el tràmit fins al 19 de novembre i entregar el vot fins al dia 25

El Villarreal se’n va del Bernabéu sense premi després d’un gran partit

El Villarreal ha perdut 1-0 davant el Real Madrid al Santiago Bernabéu després d’un partit seriós, cosa que Íñigo Pérez ha qualificat de frustrant. L’entrenador creu que l’equip ha merescut més però admet la manca d’encert en els metres finals.

Foyth avala l’expulsió de Vinícius per l’agressió a Saliba

Juan Foyth, defensa del Villarreal, considera correcta l’expulsió de Vinícius per agarrar del cabell Saliba en el partit de LALIGA EA Sports.

Diomande dona la victòria al Madrid i Vinícius acaba expulsat contra el Vila-real

El Real Madrid ha guanyat 1-0 al Vila-real amb un gol de Yan Diomande validat pel VAR en la segona part, en un partit marcat per l’expulsió directa de Vinícius per agarrar del cabell Saliba quan encarrilava el 2-0.

Reoberta la V-21 cap a València i Puçol després d’un dia tallada per un incendi

La V-21 ha sigut reoberta este dissabte de vesprada en els dos sentits entre València i Port Saplaya, després d’estar tallada tot el dia per la caiguda de cables elèctrics a causa d’un incendi de vegetació. El tall ha provocat retencions d’hasta cinc quilòmetres en direcció València i desviaments per la CV-311, l’A-7 i la CV-35.

Nicolas Pepe es perd la visita al Bernabéu per una cirurgia ocular

L’extrem del Villarreal Nicolas Pepe no ha pogut jugar contra el Real Madrid al Santiago Bernabéu després d’haver sigut sotmés a una cirurgia ocular programada. La seua absència se suma a la de l’extrem canadenc Tajon Buchanan, lesionat després d’anar amb la seua selecció.

Diomande envia Vinícius a la banqueta en el Real Madrid-Villarreal

Vinícius Júnior ha perdut la titularitat contra el Villarreal, on Yan Diomande ocuparà l’esquerra i tornaran Valverde i Mbappé a l’onze inicial.

Tall total de la V-21 entre València i Port Saplaya fins, com a mínim, les 21.00 hores

La V-21 està tallada en els dos sentits entre València i Port Saplaya des de les 4.00 hores per la caiguda d’un cable d’alta tensió cremat en un incendi de vegetació a Alboraia. La reobertura està prevista cap a les 21.00 hores, mentres els vehicles es desvien per la CV-311, l’A-7 i la CV-35.