Alacant habilita tres punts per a la donació d’ajuda humanitària a Ucraïna

L’Ajuntament d’Alacant ha habilitat tres punts per a la recollida d’ajuda humanitària urgent destinada a Ucraïna per a pal·liar les conseqüències de la invasió russa. Les aportacions podran efectuar-se a partir d’aquest dilluns, 7 de març, en els centres socials Felicidad Sánchez (avinguda de Lorenzo Carbonell, 58) i Gastón Castelló (carrer Pi Sant, 1) i en el centre comunitari Platges (avinguda de la Costa Blanca, 19).

Els tres centres romandran oberts de dilluns a divendres de 9 a 20 hores i els dissabtes de 10 a 14 per a la recollida de medicaments i material sanitari sense recepta, sacs de dormir i mantes, aliments enllaunats i llet en pols i articles d’higiene personal adulta i infantil.

Així mateix, l’Ajuntament ha establit tres punts d’informació per a canalitzar totes les consultes relacionades amb la canalització i gestió d’aquesta ajuda humanitària urgent i la que puga prestar-se més endavant. Aquestes tres oficines d’informació estaran situades en el centre d’Associacions i Voluntariat (carrer de Serrano, 5; telèfon 965 12 41 17); i en les oficines d’atenció a les persones migrades Pangea centre (carrer de Cervantes, 3; 965 20 32 64) i Pangea nord (plaça d’Alger, 5; 965 12 73 47).

Per a agilitar l’atenció en aquests punts d’informació, l’Ajuntament ha activat la contractació de personal de reforç de l’Oficina del Voluntariat i les oficines Pangea, segons l’acord adoptat en el transcurs d’una reunió entre l’equip de govern municipal i els responsables de l’ajuda humanitària a Ucraïna de la Diputació Provincial, presidida per l’alcalde Luis Barcala i a la qual també van assistir les edils d’Acció Social i Cooperació, Julia Llopis i María Conejero, encarregades de coordinar aquest dispositiu municipal, amb el qual col·laboren la Plataforma Alacantina per Ucraïna (PAU), l’Associació Amics d’Ucraïna a Alacant i la Fundació Junts per la Vida.

En concret, l’àrea municipal de Cooperació s’ocuparà de gestionar la recollida i garbellat de l’ajuda humanitària a partir d’aquest dilluns per al seu posterior trasllat a la Ciutat de la Llum, que és el centre establit per la Generalitat Valenciana per a la recepció de totes les donacions i el seu enviament a Ucraïna. Al seu torn, la regidoria de Serveis Socials també treballa ja en una segona línia d’ajuda per a l’atenció de refugiats a Alacant, “encara que estem a l’espera d’instruccions concretes de les administracions que tenen les competències directes en la matèria: la Unió Europea, el Govern d’Espanya i la Generalitat Valenciana”, va indicar l’alcalde Luis Barcala. El col·lectiu d’ucraïnesos residents a la ciutat d’Alacant abans de l’agressió russa al seu país ronda les 2.400 persones.

Així mateix, l’Ajuntament d’Alacant concedirà una subvenció econòmica directa, la quantia de la qual està encara per concretar, a les Organitzacions No Governamentals que treballen sobre el terreny a Ucraïna i les seues fronteres en l’atenció als milers de refugiats que fugen de l’agressió russa.

Últimes notícies

El PP desvincula el cas González-Amador del Govern de la Comunitat de Madrid

Miguel Tellado ha defensat que la investigació sobre Alberto González-Amador és una qüestió privada i no implica cap administració, i ha aprofitat per atacar Pedro Sánchez i els casos de corrupció que afecten el Govern central.

La vaga de metges deixa més de 404.000 actes mèdics suspesos a la Comunitat Valenciana

Les jornades de vaga de metges i facultatius des de desembre han provocat la suspensió de més de 4.000 operacions i unes 340.000 consultes i proves a Hospitalària i Primària. CESM CV fa una pausa en estiu però adverteix que reprendrà les mobilitzacions en tardor si no hi ha acords ferms.

Dos menors armats irrompen en l’institut de Foios i ferixen una alumna de 13 anys

Dos menors de la localitat veïna d’Albalat dels Sorells han accedit armats a l’institut de Foios amb un matxet i un bat de beisbol i han ferit lleument una alumna de 13 anys. Un dels menors ha quedat detingut i l’altre, inimputable en tindre menys de 14 anys, ha sigut entregat als seus pares.

Educació i sindicats docents es tornaran a reunir el 23 de juny per la bretxa salarial

Educació i els sindicats de docents es veuran el 23 de juny en una nova mesa sectorial per a negociar la proposta sobre bretxa salarial, un dels punts més conflictius del mes de vaga indefinida.

A disposició judicial per agressió sexual l’home amb un cadàver dins la nevera a Castelló

L’home detingut després de trobar-se el cadàver d’un home dins d’una nevera en un pis de Castelló ha passat a disposició del jutjat de Violència sobre la Dona 2, arran de la denúncia per agressió sexual presentada per la seua assistenta.

La primera mascletà del concurs de Fogueres a Alacant queda fora per no arribar al temps mínim

La mascletà de Pirotecnia Crespo, dAlzira, que ha obert el concurs oficial de Fogueres a Alacant, ha sigut descalificada per quedar-se per davall dels 5 minuts exigits.

Milers de persones ompliran València en l’Orgull LGTBIAQ+ per defensar drets davant PP i Vox

Lambda ha convocat per a este dissabte la manifestació de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 al centre de València, amb el lema ‘Pels teus drets, ACTUA!’, per defensar drets que consideren amenaçats per PP i Vox i denunciar problemes de seguretat i accessibilitat en el recorregut.

Nova marxa a Paiporta contra Mazón per la gestió de la DANA del 2024

Entitats socials i associacions de víctimes han convocat el 28 de juny una nova manifestació a Paiporta, considerada zona zero de la DANA del 29 d’octubre de 2024, per a exigir responsabilitats a Carlos Mazón.