Anuncios

Alacant recupera les zones blaves i els límits en les zones de càrrega i descàrrega el pròxim dilluns

Un pàrquing de zona blava a la ciutat de Barcelona.

Un pàrquing de zona blava | València Diari

 

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha signat este dijous un decret per a alçar la suspensió de l’aparcament regulat en superfície en la ciutat d’Alacant, conegut com ORA, i els límits horaris de les zones de càrrega i descàrrega.

 

Anuncios

El decret i la restitució del servici entra en vigor des de les 00.00 hores del dilluns 11 de maig, i també es restaura la prohibició de circulació de cotxes amb més de 12 tones per les vies urbanes. Este decret està condicionat a l’aprovació de la corresponent disposició que regule el passe a la Fase 1 per a l’àmbit territorial que incloga a la ciutat d’Alacant.

 

Esta mesura pretén afavorir la mobilitat dels ciutadans, i s’emmarca també dins del ‘Pla de Transició cap a la Nova Normalitat’ del Govern, en el que es fixen els passos a seguir en el procés de desescalada per a facilitar una recuperació, el més ràpida possible, de l’activitat social i econòmica i la mobilitat de les persones. L’objectiu fonamental del Pla és conseguir que, mantenint com a referència la protecció de la salut pública, es recupere gradualment la vida quotidiana i l’activitat econòmica.

 

D’esta forma, l’Ajuntament d’Alacant reprén el règim general de funcionament de les zones d’aparcament regulat amb limitació horària de l’ORA, la regulació de la càrrega i descàrrega en la via pública i la prohibició de la circulació dels vehicles de tonatge superior a 12 tones, dins del Pla per a la transició cap a una nova normalitat per a l’àmbit territorial que incloga a la ciutat d’Alacant.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

L’alcalde d’Utiel sosté que l’avís És-Alert va arribar massa tard per a evitar les morts per la dana

L'alcalde d'Utiel defén davant la jutgessa que l'avís massiu És-Alert es va enviar quan el poble ja estava negat i que les decisions prèvies, com suspendre les classes, van evitar més víctimes.

Pérez Llorca acusa l’oposició de convertir les comissions d’investigació en armes polítiques

Pérez Llorca sosté que les comissions d'investigació s'han desvirtuat i només servixen com a arma política, i acusa l'oposició de bloquejar compareixences clau sobre la dana.

L’enquesta ESTUDES reflectix un descens del consum de drogues entre jóvens malgrat l’alarmisme social

L'última enquesta ESTUDES de 2025 mostra un descens generalitzat del consum de drogues entre estudiants de 14 a 18 anys, en contrast amb la percepció de creixent alarmisme social sobre les addiccions i la salut mental juvenil.

Un estudi de la Universitat de València rescata la memòria de quatre pilotaris exiliats

Un equip de la Universitat de València ha reconstruït la trajectòria de quatre pilotaris valencians que es van veure obligats a l'exili durant la Guerra Civil i el franquisme, ressaltant el seu paper esportiu i el seu compromís democràtic.

Els taxistes col·lapsen el centre de València contra l’auge dels VTC i el vacio normatiu

Centenars de taxistes es mobilitzen a València per a denunciar l'augment de VTC, els anomenats cotxes negres, i el vacio normatiu que, al seu juí, afavorix la seua expansió. El Consell defén que ultima un decret per a equilibrar els dos sectors i garantir el servici als usuaris.

Les escoles infantils valencianes es mobilitzen per menys alumnes per aula i salaris dignes

Les escoles infantils 0-3 de la Comunitat Valenciana es concentren enfront de Les Corts en una jornada de vaga per a exigir menys alumnes per aula, més recursos i salaris dignes.

Educació proposa als docents una pujada salarial de 1.050 euros anuals abans de la vaga

La Conselleria d'Educació planteja una pujada lineal de 1.050 euros bruts anuals per a tot el professorat no universitari, equivalent a uns 75 euros al mes, oferta que els sindicats consideren insuficient i poc ambiciosa.

Corberán firma el pitjor balanç golejador entre els 20 tècnics amb més partits del València en Primera

Carlos Corberán presenta la pitjor diferència de gols entre els vint entrenadors amb més partits dirigits al València en Primera, amb un balanç de -13 punts en 55 partits.
Anuncios