Alacant recupera les zones blaves i els límits en les zones de càrrega i descàrrega el pròxim dilluns

Un pàrquing de zona blava a la ciutat de Barcelona.

Un pàrquing de zona blava | València Diari

 

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha signat este dijous un decret per a alçar la suspensió de l’aparcament regulat en superfície en la ciutat d’Alacant, conegut com ORA, i els límits horaris de les zones de càrrega i descàrrega.

 

El decret i la restitució del servici entra en vigor des de les 00.00 hores del dilluns 11 de maig, i també es restaura la prohibició de circulació de cotxes amb més de 12 tones per les vies urbanes. Este decret està condicionat a l’aprovació de la corresponent disposició que regule el passe a la Fase 1 per a l’àmbit territorial que incloga a la ciutat d’Alacant.

 

Esta mesura pretén afavorir la mobilitat dels ciutadans, i s’emmarca també dins del ‘Pla de Transició cap a la Nova Normalitat’ del Govern, en el que es fixen els passos a seguir en el procés de desescalada per a facilitar una recuperació, el més ràpida possible, de l’activitat social i econòmica i la mobilitat de les persones. L’objectiu fonamental del Pla és conseguir que, mantenint com a referència la protecció de la salut pública, es recupere gradualment la vida quotidiana i l’activitat econòmica.

 

D’esta forma, l’Ajuntament d’Alacant reprén el règim general de funcionament de les zones d’aparcament regulat amb limitació horària de l’ORA, la regulació de la càrrega i descàrrega en la via pública i la prohibició de la circulació dels vehicles de tonatge superior a 12 tones, dins del Pla per a la transició cap a una nova normalitat per a l’àmbit territorial que incloga a la ciutat d’Alacant.

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.