Alacant recupera les zones blaves i els límits en les zones de càrrega i descàrrega el pròxim dilluns

Un pàrquing de zona blava a la ciutat de Barcelona.

Un pàrquing de zona blava | València Diari

 

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha signat este dijous un decret per a alçar la suspensió de l’aparcament regulat en superfície en la ciutat d’Alacant, conegut com ORA, i els límits horaris de les zones de càrrega i descàrrega.

 

El decret i la restitució del servici entra en vigor des de les 00.00 hores del dilluns 11 de maig, i també es restaura la prohibició de circulació de cotxes amb més de 12 tones per les vies urbanes. Este decret està condicionat a l’aprovació de la corresponent disposició que regule el passe a la Fase 1 per a l’àmbit territorial que incloga a la ciutat d’Alacant.

 

Esta mesura pretén afavorir la mobilitat dels ciutadans, i s’emmarca també dins del ‘Pla de Transició cap a la Nova Normalitat’ del Govern, en el que es fixen els passos a seguir en el procés de desescalada per a facilitar una recuperació, el més ràpida possible, de l’activitat social i econòmica i la mobilitat de les persones. L’objectiu fonamental del Pla és conseguir que, mantenint com a referència la protecció de la salut pública, es recupere gradualment la vida quotidiana i l’activitat econòmica.

 

D’esta forma, l’Ajuntament d’Alacant reprén el règim general de funcionament de les zones d’aparcament regulat amb limitació horària de l’ORA, la regulació de la càrrega i descàrrega en la via pública i la prohibició de la circulació dels vehicles de tonatge superior a 12 tones, dins del Pla per a la transició cap a una nova normalitat per a l’àmbit territorial que incloga a la ciutat d’Alacant.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Els bombers de Torrent i Catarroja rescaten al conductor d'un patinet elèctric que va quedar atrapat sota un cotxe després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent.

Europa i la permanència es juguen a Anoeta

Reial Societat i Llevant s'enfronten a Anoeta en un partit decisiu: els donostiarres busquen consolidar la seua plaça europea i els granotas escapar del descens.

La Línia Dona 24 hores atén 84.688 crides en 2025 després de créixer un 18%

La Línia Dona 24 hores de la Generalitat va augmentar un 17,62% la seua activitat en 2025, amb 84.688 trucades ateses i un fort repunt dels casos relacionats amb violències sexuals.

La Setmana Santa Marinera de València honra als seus difunts amb una oració a la platja

La Setmana Santa Marinera de València celebra la tradicional oració a la platja per confrares i mariners morts, abans de les grans processons de Divendres Sant i Diumenge de Pasqua.

Dones i menors de 25 anys concentren l’ús de Metrovalencia, segons l’últim índex de satisfacció

L'ultime indexe de satisfaccion de Metrovalencia revela que les dones i els menors de 25 anys són els principals usuaris del metre i tranvia, amb alta presència d'estudiants i un perfil socioeconomico majoritari mitjà.

Troben a un matrimoni mort en el bany de la seua casa a València per una fuita de gas

Un matrimoni d'origen xinés ha sigut trobat sense vida a la dutxa de la seua vivenda a València. La principal hipòtesi apunta a un accident domèstic per mala combustió de la caldera de gas del bany.

Un ferit per arma blanca i un detingut en una baralla nocturna a Orihuela

Una baralla entre dos grups en l'avinguda Doctor García Rogel d'Orihuela se salda amb un jove de 25 anys ferit per arma blanca en la cara i un detingut.

Cau un clan familiar que distribuïa cocaïna i marihuana des d’una vivenda a Dolores

La Guàrdia Civil desarticula a Dolores un punt de venda de cocaïna i una plantació de marihuana en una vivenda familiar, amb quatre detinguts acusats de tràfic de drogues i frau elèctric.