12.6 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

Alacant recupera les zones blaves i els límits en les zones de càrrega i descàrrega el pròxim dilluns

Un pàrquing de zona blava a la ciutat de Barcelona.

Un pàrquing de zona blava | València Diari

 

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha signat este dijous un decret per a alçar la suspensió de l’aparcament regulat en superfície en la ciutat d’Alacant, conegut com ORA, i els límits horaris de les zones de càrrega i descàrrega.

 

El decret i la restitució del servici entra en vigor des de les 00.00 hores del dilluns 11 de maig, i també es restaura la prohibició de circulació de cotxes amb més de 12 tones per les vies urbanes. Este decret està condicionat a l’aprovació de la corresponent disposició que regule el passe a la Fase 1 per a l’àmbit territorial que incloga a la ciutat d’Alacant.

 

Esta mesura pretén afavorir la mobilitat dels ciutadans, i s’emmarca també dins del ‘Pla de Transició cap a la Nova Normalitat’ del Govern, en el que es fixen els passos a seguir en el procés de desescalada per a facilitar una recuperació, el més ràpida possible, de l’activitat social i econòmica i la mobilitat de les persones. L’objectiu fonamental del Pla és conseguir que, mantenint com a referència la protecció de la salut pública, es recupere gradualment la vida quotidiana i l’activitat econòmica.

 

D’esta forma, l’Ajuntament d’Alacant reprén el règim general de funcionament de les zones d’aparcament regulat amb limitació horària de l’ORA, la regulació de la càrrega i descàrrega en la via pública i la prohibició de la circulació dels vehicles de tonatge superior a 12 tones, dins del Pla per a la transició cap a una nova normalitat per a l’àmbit territorial que incloga a la ciutat d’Alacant.

Últimes notícies

La Mitja Marató València 2026 esgota les seues 25.000 dorsals

La Mitja Marató València Trinidad Alfonso Zurich 2026 ha esgotat els 25.000 dorsals per a la prova del 25 d'octubre. La demanda s'ha tancat després d'un procés amb període de fidelitat, sorteig i llista d'espera.

La Marató València obri el sorteig de dorsals per a 2026

La Marató València ha obert el registre al sorteig de dorsals per a 2026 després de tancar el període de fidelitat de 2025. Queden 20.757 places que s'assignaran per 'ballot'.

Augmenta la pressió assistencial en hospitals valencians però es manté en nivells propis de l’època

El repunt d'infeccions respiratòries eleva les urgències i els ingressos pendents en la Comunitat Valenciana. Sanitat ho emmarca en la dinàmica estacional i activa reforços.

La jutgessa de la dana acorda un acarament entre Salomé Pradas i l’excap de gabinet de Mazón

La instructora ha acordat un acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca per a aclarir contradiccions sobre la gestió de la dana. La resolució no fixa data.

Thierry Ndikumwenayo i María Forero encapçalen l’equip espanyol per als Mundials de cross

Espanya va confirmar un equip de 20 atletes per als Mundials de camp a través de Tallahassee, amb Thierry Ndikumwenayo i María Forero com a referents. La selecció combina experiència i debutants en categories absoluta i sub20.

8 anys d’internament i 5 de llibertat vigilada per als dos menors per l’assassinat de Cloe

El Jutjat de Menors d'Alacant ha imposat 8 anys d'internament tancat i 5 de llibertat vigilada a dos jóvens per l'assassinat masclista de Cloe en Orihuela Costa. La sentència acredita un pla preconcebut i fixa 360.000 euros d'indemnització; cap recurs davant l'Audiència.

Marcelino torna al Sardiner, referent per a José Alberto

L'encreuament de Copa del Rei entre Racing i Vila-real estarà marcat pel retorn de Marcelino a Santander, amb l'equip càntabre líder i fort a casa.

La jutgessa del cas DANA acorda un acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca

La jutgessa que instruïx la causa per la gestió de la DANA ha acordat un acarament entre la exconsellera Salomé Pradas i José Manuel Cuenca. La mesura busca aclarir contradiccions detectades per les acusacions.