Sanitat alerta sobre l’arribada de la pigota del mico

La Conselleria de Sanitat ha fet arribar als departaments de Salut, als Centres de Salut Pública i als Centres d’Informació i Prevenció de la SIDA (CIPS) de la Comunitat Valenciana una alerta de Salut Pública amb indicacions de què és la pigota del mico (Monkeypox), quines són les seues causes i com detectar-la.

A més, inclou instruccions perquè, en cas que s’identifiquen casos que complisquen els criteris de definició, es posen en contacte de manera urgent amb els serveis de Medicina Preventiva per a iniciar la corresponent investigació epidemiològica.

Aquest matí s’ha convocat una reunió de la Ponència d’Alertes del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES), en la qual participen el Ministeri de Sanitat i les diferents comunitats autònomes, per a coordinar un protocol d’actuació conjunt que també es distribuirà des de la Conselleria.

Com es transmet?

La pigota del simi es pot transmetre per contacte i exposició a gotes, és a dir, a través de la saliva o excrecions respiratòries, o per contacte amb l’exsudat de la lesió o el material de la crosta. L’excreció viral a través de la femta també pot representar una altra font d’exposició.

El període d’incubació de la pigota del simi sol ser de 6 a 13 dies, però pot oscil·lar entre 5 i 21 dies. La malaltia, que no té tractament, sovint és autolimitada i els símptomes generalment es resolen espontàniament dins dels 14 a 21 dies.

Símptomes

Els seus símptomes són febre, mal de cap, dolors musculars, esgarrifances i cansament acompanyat d’erupcions cutànies que són contagioses, per la qual cosa la Sanitat recomana telefonar a emergències en cas de presentar aqueixos símptomes i evitar contacte físic amb altres persones i amb mascotes.

Últimes notícies

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.

Sis detinguts per robar més de 33.000 euros en salons de joc de la Vega Baixa

Quatre hòmens i dues dones han sigut detinguts per sostraure més de 33.000 euros en dos salons de joc de Callosa de Segura i Rojales, després d’una investigació de la Guàrdia Civil.

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC renuncia a opositar a una plaça fixa

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC, María José Hernández Mora, ha renunciat a continuar en un procés selectiu al mateix organisme després de les crítiques del PSPV-PSOE, que li havia demanat triar entre opositar o deixar el càrrec. La responsable defensa que la seua candidatura era legal però no vol més polèmica al voltant del seu treball i del de la institució.

Nou auditori, aparcament i vivendes al gran solar d’El Almendro de Xixona

L’Ajuntament de Xixona ha rebut gratuïtament de la Sareb més de 19.000 metres quadrats del solar d’El Almendro i d’una finca annexa, on preveu un auditori, vivendes, aparcament i millores de mobilitat a l’accés sud del municipi.

L’Arenal Sound arranca a Borriana pendent del gran incendi de la Vall d’Uixó

L’Arenal Sound comença dijous a Borriana amb quatre dies de música urbana, pop i electrònica i 150.000 assistents previstos, mentre les autoritats reforcen la seguretat per l’incendi de la Vall d’Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU