Sanitat alerta sobre l’arribada de la pigota del mico

La Conselleria de Sanitat ha fet arribar als departaments de Salut, als Centres de Salut Pública i als Centres d’Informació i Prevenció de la SIDA (CIPS) de la Comunitat Valenciana una alerta de Salut Pública amb indicacions de què és la pigota del mico (Monkeypox), quines són les seues causes i com detectar-la.

A més, inclou instruccions perquè, en cas que s’identifiquen casos que complisquen els criteris de definició, es posen en contacte de manera urgent amb els serveis de Medicina Preventiva per a iniciar la corresponent investigació epidemiològica.

Aquest matí s’ha convocat una reunió de la Ponència d’Alertes del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES), en la qual participen el Ministeri de Sanitat i les diferents comunitats autònomes, per a coordinar un protocol d’actuació conjunt que també es distribuirà des de la Conselleria.

Com es transmet?

La pigota del simi es pot transmetre per contacte i exposició a gotes, és a dir, a través de la saliva o excrecions respiratòries, o per contacte amb l’exsudat de la lesió o el material de la crosta. L’excreció viral a través de la femta també pot representar una altra font d’exposició.

El període d’incubació de la pigota del simi sol ser de 6 a 13 dies, però pot oscil·lar entre 5 i 21 dies. La malaltia, que no té tractament, sovint és autolimitada i els símptomes generalment es resolen espontàniament dins dels 14 a 21 dies.

Símptomes

Els seus símptomes són febre, mal de cap, dolors musculars, esgarrifances i cansament acompanyat d’erupcions cutànies que són contagioses, per la qual cosa la Sanitat recomana telefonar a emergències en cas de presentar aqueixos símptomes i evitar contacte físic amb altres persones i amb mascotes.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.