Sanitat alerta sobre l’arribada de la pigota del mico

La Conselleria de Sanitat ha fet arribar als departaments de Salut, als Centres de Salut Pública i als Centres d’Informació i Prevenció de la SIDA (CIPS) de la Comunitat Valenciana una alerta de Salut Pública amb indicacions de què és la pigota del mico (Monkeypox), quines són les seues causes i com detectar-la.

A més, inclou instruccions perquè, en cas que s’identifiquen casos que complisquen els criteris de definició, es posen en contacte de manera urgent amb els serveis de Medicina Preventiva per a iniciar la corresponent investigació epidemiològica.

Aquest matí s’ha convocat una reunió de la Ponència d’Alertes del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES), en la qual participen el Ministeri de Sanitat i les diferents comunitats autònomes, per a coordinar un protocol d’actuació conjunt que també es distribuirà des de la Conselleria.

Com es transmet?

La pigota del simi es pot transmetre per contacte i exposició a gotes, és a dir, a través de la saliva o excrecions respiratòries, o per contacte amb l’exsudat de la lesió o el material de la crosta. L’excreció viral a través de la femta també pot representar una altra font d’exposició.

El període d’incubació de la pigota del simi sol ser de 6 a 13 dies, però pot oscil·lar entre 5 i 21 dies. La malaltia, que no té tractament, sovint és autolimitada i els símptomes generalment es resolen espontàniament dins dels 14 a 21 dies.

Símptomes

Els seus símptomes són febre, mal de cap, dolors musculars, esgarrifances i cansament acompanyat d’erupcions cutànies que són contagioses, per la qual cosa la Sanitat recomana telefonar a emergències en cas de presentar aqueixos símptomes i evitar contacte físic amb altres persones i amb mascotes.

Últimes notícies

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.

Un jove de 22 anys amenaça veïns amb una escopeta des d’un balcó a Castelló

Un jove de 22 anys ha sigut detingut a Castelló després de presumptament apuntar amb una escopeta a diversos veïns des del balcó del seu domicili. La Policia Local ha intervengut diverses escopetes i munició i ha traslladat el detingut a la Policia Nacional.

Detingut un menor per una violació la Nit de Sant Joan a València

La Policia Nacional ha detingut un menor a València com a presumpte autor d’una agressió sexual amb penetració durant la Nit de Sant Joan. El dispositiu especial ha acabat amb 40 detinguts i quasi un miler de persones identificades.