Sanitat alerta sobre l’arribada de la pigota del mico

La Conselleria de Sanitat ha fet arribar als departaments de Salut, als Centres de Salut Pública i als Centres d’Informació i Prevenció de la SIDA (CIPS) de la Comunitat Valenciana una alerta de Salut Pública amb indicacions de què és la pigota del mico (Monkeypox), quines són les seues causes i com detectar-la.

A més, inclou instruccions perquè, en cas que s’identifiquen casos que complisquen els criteris de definició, es posen en contacte de manera urgent amb els serveis de Medicina Preventiva per a iniciar la corresponent investigació epidemiològica.

Aquest matí s’ha convocat una reunió de la Ponència d’Alertes del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES), en la qual participen el Ministeri de Sanitat i les diferents comunitats autònomes, per a coordinar un protocol d’actuació conjunt que també es distribuirà des de la Conselleria.

Com es transmet?

La pigota del simi es pot transmetre per contacte i exposició a gotes, és a dir, a través de la saliva o excrecions respiratòries, o per contacte amb l’exsudat de la lesió o el material de la crosta. L’excreció viral a través de la femta també pot representar una altra font d’exposició.

El període d’incubació de la pigota del simi sol ser de 6 a 13 dies, però pot oscil·lar entre 5 i 21 dies. La malaltia, que no té tractament, sovint és autolimitada i els símptomes generalment es resolen espontàniament dins dels 14 a 21 dies.

Símptomes

Els seus símptomes són febre, mal de cap, dolors musculars, esgarrifances i cansament acompanyat d’erupcions cutànies que són contagioses, per la qual cosa la Sanitat recomana telefonar a emergències en cas de presentar aqueixos símptomes i evitar contacte físic amb altres persones i amb mascotes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mikautadze avança al Vila-real després de dominar al Llevant en La Ceràmica

Un gol de Georges Mikautadze, després d'un greu error defensiu del Llevant, avança al Vila-real en La Ceràmica després d'una primera part de clar domini local.

La Fiscalia demana 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual a dos pacients

La Fiscalia sol·licita huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a dos pacients a les quals va atendre com a metge digestiu en una clínica privada d'Alacant.

Les víctimes de la dana rebutgen reunir-se amb la Generalitat per falta de respostes urgents

Les associacions de víctimes de la dana del 29 d'octubre de 2024 i els comités locals refusen acudir a la reunió convocada per la Generalitat en considerar que l'orde del dia ignora les prioritats urgents dels afectats.

El València Basket es juga a Manresa la segona plaça i moral per a l’Eurolliga

El València Basket visita al BAXI Manresa amb la necessitat de guanyar per a defendre la segona plaça de la Lliga Endesa i reforçar la seua moral abans de jugar-se la vida en l'Eurolliga a Atenes.

Mor Tità, el gos de rescat dels bombers d’Alacant amb més de 80 busques realitzades

Tità, gos de rescat del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant, mor als 13 anys després de participar en més de 80 busques de persones en desastres naturals a Espanya i a l'estranger.

Un policia fora de servici deté a un home que agredia a la seua dona a Dénia

Un home de 74 anys és detingut a Dénia després que un policia nacional anara de servici sentira els crits de la seua dona i ho reduïra dins de la vivenda.

Reuvers apel·la a guanyar a Manresa per a afermar el segon lloc i impulsar al València Basket en l’Eurolliga

Nate Reuvers subratlla que el València Basket necessita véncer en la pista del Baxi Manresa per a afermar la segona plaça de l'ACB i arribar amb confiança al tercer partit del playoff d'Eurolliga davant el Panathinaikos.

El València Basket busca rematar el passe a semifinals davant el Ensino amb 13 punts de renda

El València Basket afronta la volta dels quarts de final de la Lliga Femenina Endesa davant el Durán Maquinaria Ensino amb 13 punts d'avantatge i el suport del Roig Arena per a tancar el passe a semifinals.