Sanitat alerta sobre l’arribada de la pigota del mico

La Conselleria de Sanitat ha fet arribar als departaments de Salut, als Centres de Salut Pública i als Centres d’Informació i Prevenció de la SIDA (CIPS) de la Comunitat Valenciana una alerta de Salut Pública amb indicacions de què és la pigota del mico (Monkeypox), quines són les seues causes i com detectar-la.

A més, inclou instruccions perquè, en cas que s’identifiquen casos que complisquen els criteris de definició, es posen en contacte de manera urgent amb els serveis de Medicina Preventiva per a iniciar la corresponent investigació epidemiològica.

Aquest matí s’ha convocat una reunió de la Ponència d’Alertes del Centre de Coordinació d’Alertes i Emergències Sanitàries (CCAES), en la qual participen el Ministeri de Sanitat i les diferents comunitats autònomes, per a coordinar un protocol d’actuació conjunt que també es distribuirà des de la Conselleria.

Com es transmet?

La pigota del simi es pot transmetre per contacte i exposició a gotes, és a dir, a través de la saliva o excrecions respiratòries, o per contacte amb l’exsudat de la lesió o el material de la crosta. L’excreció viral a través de la femta també pot representar una altra font d’exposició.

El període d’incubació de la pigota del simi sol ser de 6 a 13 dies, però pot oscil·lar entre 5 i 21 dies. La malaltia, que no té tractament, sovint és autolimitada i els símptomes generalment es resolen espontàniament dins dels 14 a 21 dies.

Símptomes

Els seus símptomes són febre, mal de cap, dolors musculars, esgarrifances i cansament acompanyat d’erupcions cutànies que són contagioses, per la qual cosa la Sanitat recomana telefonar a emergències en cas de presentar aqueixos símptomes i evitar contacte físic amb altres persones i amb mascotes.

Últimes notícies

Cap de setmana estable i amb pols en suspensió abans d’una forta onada de calor

La Comunitat Valenciana viurà un cap de setmana d’oratge estable, amb pols en suspensió i temperatures sense grans canvis, abans d’una onada de calor a partir de dilluns que deixarà màximes per damunt dels 40 graus i nits tòrrides, segons Aemet.

La valenciana Metrika encén el nou Sónar unificat des de Fira Gran Via

La cantant valenciana Metrika ha obert la primera jornada del nou Sónar unificat a la Fira Gran Via de L Hospitalet amb un directe irreverent de reggaeton i dembow, en una edició marcada pel trasllat temporal des de Montjuïc per les obres del centenari de l Exposició Internacional de 1929.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions autonòmiques l’any que ve.

Catalá assegura que València serà clau perquè Feijóo arribe a la presidència d’Espanya

María José Catalá ha defensat que València tindrà un paper decisiu perquè Alberto Núñez Feijóo siga president d’Espanya i ha pronosticat que el PP guanyarà les eleccions del pròxim any a la Comunitat Valenciana.

El Barça colp València Basket en la pròrroga i es queda el factor pista de la final

El Barça ha guanyat València Basket per 112-113 en la pròrroga en el primer partit de la final de la Lliga Endesa i es queda el factor pista. La sèrie continuarà al Roig Arena este dissabte abans de viatjar a Barcelona per als pròxims duels.

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.