Alfafar signa un conveni amb Creu Roja Espanyola per a la formació de joves

Alfafar signa un conveni amb Creu Roja Espanyola per a la formació de joves

Creu Roja realitzarà sis tallers al llarg de l’any de formació no obligatòria destinats a joves de 16 a 30 anys.
El conveni compta amb una aportació municipal de 3.000€, que es destinarà al suport econòmic de l’alumnat.

Projecte

Projecte ‘Promoció de l’èxit amb Joves en educació no obligatòria‘. A través d’esta acció es busca fer costat a joves d’entre 16 i 30 anys que pertanyen a col·lectius vulnerables en la seua formació.

L’acord té una duració anual i compta amb una aportació del consistori de 3.000 euros, que Creu Roja destinarà a donar suport econòmic a les persones beneficiàries dels sis tallers. Este suport facilita l’accés a la formació a l’alumnat, cobrint despeses com poden ser el transport, la matrícula o material, entre altres.

A la signatura del conveni van assistir l’alcalde d’Alfafar, Juan Ramón Adsuara, el president de Creu Roja Espanyola en Horta Sud, Juan Gabriel Soriano Úbeda, el director de Creu Roja en Horta Sud, Blas Juan i l’equip de les àrees de Joventut i Benestar Social de l’Ajuntament d’Alfafar.

Este acord de col·laboració dóna resposta a les necessitats de joves d’entre els 16 i els 30 anys, que busquen iniciar una formació en educació no obligatòria, però no poden fer-ho a causa de la seua situació de vulnerabilitat social.

 

Creu roja signant en Alfafar

 

Creu roja

El Moviment Internacional de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja, comunament conegut com la Creu Roja (Internacional) o la Mitja Lluna Roja (Internacional), és un moviment humanitari mundial de característiques particulars i úniques en el seu gènere, per la seua relació particular amb base en convenis internacionals amb els estats i organismes internacionals per una fi veritablement humanitària. Està integrada per:
​

– Comité Internacional de la Creu Roja (CICR).
– Federació Internacional de Societats de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja (FICR).
– 191 Societats Nacionals de la Creu Roja i la Mitja Lluna Roja.

Els components del moviment, encara que conserven la seua independència en els límits de l’estatut del moviment, actuen sempre de conformitat amb els seus principis fonamentals i col·laboren entre si en l’acompliment de les seues tasques respectives i per a realitzar la seua missió comuna.

Els components del moviment es reuneixen amb els estats parteixes en els Convenis de Ginebra del 27 de juliol de 1929 o del 12 d’agost de 1949 en la conferència internacional de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja (d’ara endavant: la conferència internacional).

El Comité Internacional de la Creu Roja (CICR) sempre ha tingut un reconegut paper en el desenvolupament i la promoció del Dret Internacional Humanitari (DIH). Conscient dels reptes que comporta el seu ple respecte, el CICR va crear en 1996 un servei d’assessorament en Dret Internacional Humanitari a fi d’enfortir la seua capacitat de prestar serveis als estats en esta matèria abastant mesures concretes i necessàries per a la implementació dels Convenis de Ginebra i els seus Protocols addicionals, els diversos tractats sobre armes, l’Estatut de Roma de la Cort Penal Internacional i altres tractats pertinents.

La Creu Roja també és l’emblema inicial del Moviment. La creu vermella, juntament amb la mitja lluna vermella i el cristall vermell sobre fons blanc, són emblemes humanitaris reconeguts oficialment per gairebé la totalitat de països del món i el seu ús està emmarcat en el Dret Internacional Humanitari, per la qual cosa han de ser respectats en tota circumstància, perquè es puguen desenvolupar les labors humanitàries en els desastres i conflictes armats.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Guillem Sorolla-Recaredo gana el premi La Ciència als Falles de la UPV amb ‘Eureka’

La comissió Guillem Sorolla-Recaredo ha sigut la guanyadora del premi La Ciència als Falles per la falla infantil 'Eureka'. Sainetero Arniches i J.J. Setciències-Port aconseguixen el segon i tercer premi.

El cost laboral va pujar un 1,9% en la Comunitat Valenciana en el 4T de 2025, fins a 2.984,48 €

El cost laboral en la Comunitat Valenciana va pujar un 1,9% en el quart trimestre de 2025, fins a 2.984,48 € per treballador i mes. La pujada va ser menor que la mitjana nacional (+3,8%), amb salaris a l'alça i altres costos impulsats per les cotitzacions.

Detingut per sostraure material pirotècnic de la seua empresa per a vendre-ho a la botiga de la seua dona

La Guàrdia Civil ha detingut a un home de 48 anys per sostraure productes pirotècnics de l'empresa en la qual treballava. Es van intervindre 62.694 articles a la botiga de la seua esposa i s'investiga el destí del material defectuós.

El temps es torça des de demà en la Comunitat Valenciana amb més núvols, vent i baixada de màximes

Hui predominaran els cels buidats i les temperatures pujaran. Des de demà augmentarà la nuvolositat, podran donar-se pluges en el nord de Castelló i baixaran les màximes amb vent del nord-est en el litoral.

El Congrés debat estendre la presó permanent revisable a assassins que oculten el cadàver

El Congrés sotmet hui a presa en consideració la proposta del PP per a ampliar els supòsits de la presó permanent revisable. La reforma afig l'ocultació del cadàver i la reincidència com a criteris per a aplicar esta pena en l'article 140 del Codi Penal.

El Suprem confirma la multa a una jutgessa de Nules per humiliar i insultar a funcionaris

El Tribunal Suprem ha confirmat la sanció de 2.000 euros a la titular del Jutjat 4 de Nules per una falta greu de desconsideració. La fallada rebutja que fora un tracte en confiança.

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.