Alfafar signa un conveni amb Creu Roja Espanyola per a la formació de joves

Alfafar signa un conveni amb Creu Roja Espanyola per a la formació de joves

Creu Roja realitzarà sis tallers al llarg de l’any de formació no obligatòria destinats a joves de 16 a 30 anys.
El conveni compta amb una aportació municipal de 3.000€, que es destinarà al suport econòmic de l’alumnat.

Projecte

Projecte ‘Promoció de l’èxit amb Joves en educació no obligatòria‘. A través d’esta acció es busca fer costat a joves d’entre 16 i 30 anys que pertanyen a col·lectius vulnerables en la seua formació.

L’acord té una duració anual i compta amb una aportació del consistori de 3.000 euros, que Creu Roja destinarà a donar suport econòmic a les persones beneficiàries dels sis tallers. Este suport facilita l’accés a la formació a l’alumnat, cobrint despeses com poden ser el transport, la matrícula o material, entre altres.

A la signatura del conveni van assistir l’alcalde d’Alfafar, Juan Ramón Adsuara, el president de Creu Roja Espanyola en Horta Sud, Juan Gabriel Soriano Úbeda, el director de Creu Roja en Horta Sud, Blas Juan i l’equip de les àrees de Joventut i Benestar Social de l’Ajuntament d’Alfafar.

Este acord de col·laboració dóna resposta a les necessitats de joves d’entre els 16 i els 30 anys, que busquen iniciar una formació en educació no obligatòria, però no poden fer-ho a causa de la seua situació de vulnerabilitat social.

 

Creu roja signant en Alfafar

 

Creu roja

El Moviment Internacional de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja, comunament conegut com la Creu Roja (Internacional) o la Mitja Lluna Roja (Internacional), és un moviment humanitari mundial de característiques particulars i úniques en el seu gènere, per la seua relació particular amb base en convenis internacionals amb els estats i organismes internacionals per una fi veritablement humanitària. Està integrada per:
​

– Comité Internacional de la Creu Roja (CICR).
– Federació Internacional de Societats de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja (FICR).
– 191 Societats Nacionals de la Creu Roja i la Mitja Lluna Roja.

Els components del moviment, encara que conserven la seua independència en els límits de l’estatut del moviment, actuen sempre de conformitat amb els seus principis fonamentals i col·laboren entre si en l’acompliment de les seues tasques respectives i per a realitzar la seua missió comuna.

Els components del moviment es reuneixen amb els estats parteixes en els Convenis de Ginebra del 27 de juliol de 1929 o del 12 d’agost de 1949 en la conferència internacional de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja (d’ara endavant: la conferència internacional).

El Comité Internacional de la Creu Roja (CICR) sempre ha tingut un reconegut paper en el desenvolupament i la promoció del Dret Internacional Humanitari (DIH). Conscient dels reptes que comporta el seu ple respecte, el CICR va crear en 1996 un servei d’assessorament en Dret Internacional Humanitari a fi d’enfortir la seua capacitat de prestar serveis als estats en esta matèria abastant mesures concretes i necessàries per a la implementació dels Convenis de Ginebra i els seus Protocols addicionals, els diversos tractats sobre armes, l’Estatut de Roma de la Cort Penal Internacional i altres tractats pertinents.

La Creu Roja també és l’emblema inicial del Moviment. La creu vermella, juntament amb la mitja lluna vermella i el cristall vermell sobre fons blanc, són emblemes humanitaris reconeguts oficialment per gairebé la totalitat de països del món i el seu ús està emmarcat en el Dret Internacional Humanitari, per la qual cosa han de ser respectats en tota circumstància, perquè es puguen desenvolupar les labors humanitàries en els desastres i conflictes armats.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Marco Pérez obri la porta gran a València en el seu debut en una plaça de primera

El de Salamanca va tallar dos orelles a una seriosa correguda de Santiago Domecq i va eixir a coll en Falles. Víctor Hernández va destacar sense premi i Perera va tirar d'ofici.

Cau la rematada de la Falla Camí Nou d’Alzira, recentment guanyadora del primer premi

La rematada superior de la Falla Camí Nou d'Alzira s'ha desplomat i ha danyat diversos ninots hores després de guanyar el primer premi. No s'han registrat ferits.

S’ha desplomat la rematada de la falla Camí Nou d’Alzira, la més alta de la ciutat

La rematada superior de 19 metres del monument 'Avani' s'ha ensorrat cap a les 16.00 hores després de dos dies de ratxes de vent, danyant diversos ninots. No hi ha ferits.

La mascletá trenca cristalls de l’oficina de turisme de l’Ajuntament de València

La setzena mascletá de les Falles, a càrrec de Pirotècnia Mediterrani, ha trencat diversos cristalls de l'oficina de turisme de l'Ajuntament. El tret, amb 230 quilos durant set minuts i mig, ha estremit l'abarrotada plaça de l'Ajuntament.

0-1: els pals i el meta James van tancar el passe a semifinals al Vila-real juvenil

El Vila-real juvenil va caure 0-1 davant el PSG en quarts de la Lliga de Campions Juvenil després de dominar i sumar tres pals. James va firmar parades clau i va detindre un penal.

Sindicats i Sanitat seguixen rutes paral·leles en la segona setmana de la vaga de metges

Els metges mantenen un seguiment similar i el Ministeri activa mesures pactades amb el Fòrum de la Professió Mèdica, la qual cosa aprofundix el xoc amb el comité de vaga.

La mare de Marta Calvo promet no parar fins a estendre la presó permanent revisable a l’ocultació d’un cadàver

Marisol Burón ha lamentat que el Congrés vaja a rebutjar la proposta per a castigar amb presó permanent revisable als assassins que oculten el cos i ha promés seguir fins a canviar el Codi Penal.

El Congrés rebutjarà ampliar la presó permanent revisable a assassins que oculten el cadàver

El PP va proposar estendre esta pena als qui facen desaparéixer el cos o no informen del parador i endurir-la per a reincidents; la majoria ja ha anunciat el seu rebuig. Vox i UPN van donar suport a la mesura; familiars de víctimes, com la mare de Marta Calvo, van reclamar canvis.