12.1 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Alfafar signa un conveni amb Creu Roja Espanyola per a la formació de joves

Alfafar signa un conveni amb Creu Roja Espanyola per a la formació de joves

Creu Roja realitzarà sis tallers al llarg de l’any de formació no obligatòria destinats a joves de 16 a 30 anys.
El conveni compta amb una aportació municipal de 3.000€, que es destinarà al suport econòmic de l’alumnat.

Projecte

Projecte ‘Promoció de l’èxit amb Joves en educació no obligatòria‘. A través d’esta acció es busca fer costat a joves d’entre 16 i 30 anys que pertanyen a col·lectius vulnerables en la seua formació.

L’acord té una duració anual i compta amb una aportació del consistori de 3.000 euros, que Creu Roja destinarà a donar suport econòmic a les persones beneficiàries dels sis tallers. Este suport facilita l’accés a la formació a l’alumnat, cobrint despeses com poden ser el transport, la matrícula o material, entre altres.

A la signatura del conveni van assistir l’alcalde d’Alfafar, Juan Ramón Adsuara, el president de Creu Roja Espanyola en Horta Sud, Juan Gabriel Soriano Úbeda, el director de Creu Roja en Horta Sud, Blas Juan i l’equip de les àrees de Joventut i Benestar Social de l’Ajuntament d’Alfafar.

Este acord de col·laboració dóna resposta a les necessitats de joves d’entre els 16 i els 30 anys, que busquen iniciar una formació en educació no obligatòria, però no poden fer-ho a causa de la seua situació de vulnerabilitat social.

 

Creu roja signant en Alfafar

 

Creu roja

El Moviment Internacional de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja, comunament conegut com la Creu Roja (Internacional) o la Mitja Lluna Roja (Internacional), és un moviment humanitari mundial de característiques particulars i úniques en el seu gènere, per la seua relació particular amb base en convenis internacionals amb els estats i organismes internacionals per una fi veritablement humanitària. Està integrada per:
​

– Comité Internacional de la Creu Roja (CICR).
– Federació Internacional de Societats de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja (FICR).
– 191 Societats Nacionals de la Creu Roja i la Mitja Lluna Roja.

Els components del moviment, encara que conserven la seua independència en els límits de l’estatut del moviment, actuen sempre de conformitat amb els seus principis fonamentals i col·laboren entre si en l’acompliment de les seues tasques respectives i per a realitzar la seua missió comuna.

Els components del moviment es reuneixen amb els estats parteixes en els Convenis de Ginebra del 27 de juliol de 1929 o del 12 d’agost de 1949 en la conferència internacional de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja (d’ara endavant: la conferència internacional).

El Comité Internacional de la Creu Roja (CICR) sempre ha tingut un reconegut paper en el desenvolupament i la promoció del Dret Internacional Humanitari (DIH). Conscient dels reptes que comporta el seu ple respecte, el CICR va crear en 1996 un servei d’assessorament en Dret Internacional Humanitari a fi d’enfortir la seua capacitat de prestar serveis als estats en esta matèria abastant mesures concretes i necessàries per a la implementació dels Convenis de Ginebra i els seus Protocols addicionals, els diversos tractats sobre armes, l’Estatut de Roma de la Cort Penal Internacional i altres tractats pertinents.

La Creu Roja també és l’emblema inicial del Moviment. La creu vermella, juntament amb la mitja lluna vermella i el cristall vermell sobre fons blanc, són emblemes humanitaris reconeguts oficialment per gairebé la totalitat de països del món i el seu ús està emmarcat en el Dret Internacional Humanitari, per la qual cosa han de ser respectats en tota circumstància, perquè es puguen desenvolupar les labors humanitàries en els desastres i conflictes armats.

Últimes notícies

El Vila-real renova a Ilias Akhomach i ho cedix al Rayo Vallecano

El Vila-real ha ampliat el contracte de Ilias Akhomach i ha tancat la seua cessió al Rayo Vallecano fins a final de temporada. La decisió busca donar-li continuïtat després del seu retorn de la Copa d'Àfrica i una llarga lesió.

València reobrirà a l’estiu les piscines renovades del Parc de l’Oest

Les piscines del Parc de l'Oest de València reobriran en la temporada d'estiu després d'una rehabilitació integral. La inversió supera 1,2 milions i el termini d'obra és de sis mesos.

Rescaten a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d’hipotèrmia

El GERA ha trobat a la jove desapareguda a Favara amb símptomes d'hipotèrmia en una zona de barranc i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira per a la seua atenció.

El subdirector d’Emergències va dir a Mazón la nit del 29-O que hi hauria entre 200 i 300 morts

Jorge Suárez va declarar davant la jutgessa que, la nit del 29 d'octubre, va estimar entre 200 i 300 morts. Va detallar dubtes i retards en l'enviament del Es-Alert.

Pérez Llorca anuncia 10 milions extra per a promoció exterior i eleva el pla a 19 milions

La Generalitat ha reforçat el seu pla de mitjans amb 10 milions addicionals, fins a 19 milions, per a promocionar la Comunitat Valenciana en els mercats nacional i internacional. El paquet s'acompanya d'una taula de connectivitat, un pla de platges i un programa de màrqueting per a l'interior.

El Vila-real encaixa el doble de gols en la Lliga de Campions que en LaLiga

L'equip seguix sense guanyar després de set jornades de Lliga de Campions i encaixa el doble que en LaLiga. En la Copa del Rei, la seua mitjana defensiva va ser d'un gol per partit.

La 15K Nocturna València Gana Energia supera els 6.000 inscrits en 24 hores

La carrera nocturna de 15 km va esgotar en minuts les 2.000 places promocionals i ja frega el següent tram de preu. La 13a edició serà el 26 de setembre.

Localitzen i evacuen a la jove desapareguda a Favara en una zona de barranc

El grup GERA ha localitzat a la jove amb símptomes d'hipotèrmia en un barranc de Favara i l'ha evacuada en helicòpter fins a Alzira, on ha sigut transferida al SAMU. La busca, coordinada per la Guàrdia Civil, s'ha reforçat amb indicis previs i la col·laboració de veïns i equips d'emergència.