Alfafar signa un conveni amb Creu Roja Espanyola per a la formació de joves

Alfafar signa un conveni amb Creu Roja Espanyola per a la formació de joves

Creu Roja realitzarà sis tallers al llarg de l’any de formació no obligatòria destinats a joves de 16 a 30 anys.
El conveni compta amb una aportació municipal de 3.000€, que es destinarà al suport econòmic de l’alumnat.

Projecte

Projecte ‘Promoció de l’èxit amb Joves en educació no obligatòria‘. A través d’esta acció es busca fer costat a joves d’entre 16 i 30 anys que pertanyen a col·lectius vulnerables en la seua formació.

L’acord té una duració anual i compta amb una aportació del consistori de 3.000 euros, que Creu Roja destinarà a donar suport econòmic a les persones beneficiàries dels sis tallers. Este suport facilita l’accés a la formació a l’alumnat, cobrint despeses com poden ser el transport, la matrícula o material, entre altres.

A la signatura del conveni van assistir l’alcalde d’Alfafar, Juan Ramón Adsuara, el president de Creu Roja Espanyola en Horta Sud, Juan Gabriel Soriano Úbeda, el director de Creu Roja en Horta Sud, Blas Juan i l’equip de les àrees de Joventut i Benestar Social de l’Ajuntament d’Alfafar.

Este acord de col·laboració dóna resposta a les necessitats de joves d’entre els 16 i els 30 anys, que busquen iniciar una formació en educació no obligatòria, però no poden fer-ho a causa de la seua situació de vulnerabilitat social.

 

Creu roja signant en Alfafar

 

Creu roja

El Moviment Internacional de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja, comunament conegut com la Creu Roja (Internacional) o la Mitja Lluna Roja (Internacional), és un moviment humanitari mundial de característiques particulars i úniques en el seu gènere, per la seua relació particular amb base en convenis internacionals amb els estats i organismes internacionals per una fi veritablement humanitària. Està integrada per:
​

– Comité Internacional de la Creu Roja (CICR).
– Federació Internacional de Societats de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja (FICR).
– 191 Societats Nacionals de la Creu Roja i la Mitja Lluna Roja.

Els components del moviment, encara que conserven la seua independència en els límits de l’estatut del moviment, actuen sempre de conformitat amb els seus principis fonamentals i col·laboren entre si en l’acompliment de les seues tasques respectives i per a realitzar la seua missió comuna.

Els components del moviment es reuneixen amb els estats parteixes en els Convenis de Ginebra del 27 de juliol de 1929 o del 12 d’agost de 1949 en la conferència internacional de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja (d’ara endavant: la conferència internacional).

El Comité Internacional de la Creu Roja (CICR) sempre ha tingut un reconegut paper en el desenvolupament i la promoció del Dret Internacional Humanitari (DIH). Conscient dels reptes que comporta el seu ple respecte, el CICR va crear en 1996 un servei d’assessorament en Dret Internacional Humanitari a fi d’enfortir la seua capacitat de prestar serveis als estats en esta matèria abastant mesures concretes i necessàries per a la implementació dels Convenis de Ginebra i els seus Protocols addicionals, els diversos tractats sobre armes, l’Estatut de Roma de la Cort Penal Internacional i altres tractats pertinents.

La Creu Roja també és l’emblema inicial del Moviment. La creu vermella, juntament amb la mitja lluna vermella i el cristall vermell sobre fons blanc, són emblemes humanitaris reconeguts oficialment per gairebé la totalitat de països del món i el seu ús està emmarcat en el Dret Internacional Humanitari, per la qual cosa han de ser respectats en tota circumstància, perquè es puguen desenvolupar les labors humanitàries en els desastres i conflictes armats.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Cremà infantil convertix en cendra més de 380 minifallas plenes de jocs, riures i somnis

Més de 380 falles infantils de València han cremat en la Cremà, culminant un any de treball artístic i emocions per a milers de xiquets, amb la secció Especial i la falla municipal com a grans focus.

Emilio de Just curta l’última orella de la fira de Falles en una vesprada amb opcions de major triomf

Emilio de Justo va tallar l'última orella de la fira de Falles de València després d'una seriosa correguda de Núñez del Cuvillo, marcada pel vent i per bous amb opcions de major èxit.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València tanquen hui els seus dies grans amb la mascletà i la Cremà de quasi 760 monuments, en una edició massiva i sense incidents rellevants que deixa diversos debats pendents.

L’Ofrena de València suma més de 114.000 falleres i fallers, un 10% més que en 2025

L'Ofrena de flors a la Verge dels Desemparats reunix enguany 114.275 falleres i fallers, amb un creixement del 10% i més de deu mil participants addicionals.

Identificat un menor per agredir amb un bat de beisbol a una dona a Torrent

La Policia Nacional investiga l'agressió amb un bat de beisbol a una dona de 52 anys en el portal del seu edifici a Torrent i ha identificat a un menor de 17 anys com a presumpte autor.

Dos detinguts a Albatera després d’un control amb metamfetamina i haixix

Dos persones són detingudes a Albatera després de trobar-se metamfetamina, haixix, pastilles i diners en efectiu en un control de trànsit conjunt de Guàrdia Civil i Policia Local.

Detinguda a Alacant per injectar àcid hialurònic a una menor sense titulació ni permís patern

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a una dona de 40 anys per presumpte intrusisme laboral i lesions després d'injectar àcid hialurònic en els llavis d'una menor sense titulació mèdica ni consentiment dels seus progenitors.

Les Falles de València s’acomiaden amb la Cremà i obrin el debat sobre el seu futur

Les Falles de València culminen hui amb la mascletà i la Cremà de prop de 760 monuments, en una edició marcada per l'auge turístic i els reptes de gestió per a pròxims anys.