12.5 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

Alfafar signa un conveni amb Creu Roja Espanyola per a la formació de joves

Alfafar signa un conveni amb Creu Roja Espanyola per a la formació de joves

Creu Roja realitzarà sis tallers al llarg de l’any de formació no obligatòria destinats a joves de 16 a 30 anys.
El conveni compta amb una aportació municipal de 3.000€, que es destinarà al suport econòmic de l’alumnat.

Projecte

Projecte ‘Promoció de l’èxit amb Joves en educació no obligatòria‘. A través d’esta acció es busca fer costat a joves d’entre 16 i 30 anys que pertanyen a col·lectius vulnerables en la seua formació.

L’acord té una duració anual i compta amb una aportació del consistori de 3.000 euros, que Creu Roja destinarà a donar suport econòmic a les persones beneficiàries dels sis tallers. Este suport facilita l’accés a la formació a l’alumnat, cobrint despeses com poden ser el transport, la matrícula o material, entre altres.

A la signatura del conveni van assistir l’alcalde d’Alfafar, Juan Ramón Adsuara, el president de Creu Roja Espanyola en Horta Sud, Juan Gabriel Soriano Úbeda, el director de Creu Roja en Horta Sud, Blas Juan i l’equip de les àrees de Joventut i Benestar Social de l’Ajuntament d’Alfafar.

Este acord de col·laboració dóna resposta a les necessitats de joves d’entre els 16 i els 30 anys, que busquen iniciar una formació en educació no obligatòria, però no poden fer-ho a causa de la seua situació de vulnerabilitat social.

 

Creu roja signant en Alfafar

 

Creu roja

El Moviment Internacional de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja, comunament conegut com la Creu Roja (Internacional) o la Mitja Lluna Roja (Internacional), és un moviment humanitari mundial de característiques particulars i úniques en el seu gènere, per la seua relació particular amb base en convenis internacionals amb els estats i organismes internacionals per una fi veritablement humanitària. Està integrada per:
​

– Comité Internacional de la Creu Roja (CICR).
– Federació Internacional de Societats de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja (FICR).
– 191 Societats Nacionals de la Creu Roja i la Mitja Lluna Roja.

Els components del moviment, encara que conserven la seua independència en els límits de l’estatut del moviment, actuen sempre de conformitat amb els seus principis fonamentals i col·laboren entre si en l’acompliment de les seues tasques respectives i per a realitzar la seua missió comuna.

Els components del moviment es reuneixen amb els estats parteixes en els Convenis de Ginebra del 27 de juliol de 1929 o del 12 d’agost de 1949 en la conferència internacional de la Creu Roja i de la Mitja Lluna Roja (d’ara endavant: la conferència internacional).

El Comité Internacional de la Creu Roja (CICR) sempre ha tingut un reconegut paper en el desenvolupament i la promoció del Dret Internacional Humanitari (DIH). Conscient dels reptes que comporta el seu ple respecte, el CICR va crear en 1996 un servei d’assessorament en Dret Internacional Humanitari a fi d’enfortir la seua capacitat de prestar serveis als estats en esta matèria abastant mesures concretes i necessàries per a la implementació dels Convenis de Ginebra i els seus Protocols addicionals, els diversos tractats sobre armes, l’Estatut de Roma de la Cort Penal Internacional i altres tractats pertinents.

La Creu Roja també és l’emblema inicial del Moviment. La creu vermella, juntament amb la mitja lluna vermella i el cristall vermell sobre fons blanc, són emblemes humanitaris reconeguts oficialment per gairebé la totalitat de països del món i el seu ús està emmarcat en el Dret Internacional Humanitari, per la qual cosa han de ser respectats en tota circumstància, perquè es puguen desenvolupar les labors humanitàries en els desastres i conflictes armats.

Últimes notícies

El Govern recalca que el nou model de finançament serà per a totes les comunitats

En vespres de la reunió entre Sánchez i Junqueras, Elma Saiz ha subratllat que l'Executiu prepara un nou model de finançament per a totes les autonomies. Hisenda ho elabora i Moncloa reivindica recursos extra mentres ERC demana concrecions i augura 5.000 milions per a Catalunya.

Muñoz (PSPV) acusa el PP i a Pérez Llorca d’abocar a la Comunitat a la paràlisi

El síndic socialista ha retret al Consell falta de gestió i retard a rendir comptes fins a mitjan febrer. Assenyala carències en educació, sanitat i transport.

La jutgessa de la DANA cita a tres testimonis per contradiccions sobre el confinament

La instructora ha anomenat al subsecretari de Justícia i Interior, a l'advocat coordinador i a l'advocat general després d'un informe que xoca amb la versió d'un exalte càrrec. La causa també ha incorporat els wasaps entre Feijóo i Mazón del 29 d'octubre.

Alacant ha aconseguit la seua millor dada històrica en 2025 amb un 79% d’ocupació, segons APHA

Alacant ha aconseguit un 79% d'ocupació mitjana en 2025, el seu millor registre, amb un desembre al 60% i Nit de cap d'any per damunt del 90%. L'estirada de Nadal i la capitalitat gastronòmica ha afavorit la desestacionalització.

Gran campanya nadalenca dona pas a les rebaixes d’hivern amb moda i llar al capdavant

Les grans superfícies enllacen un Nadal sòlid, amb augments del 3-4%, amb les rebaixes fins al 28 de febrer i descomptes inicials del 50%. El gasto mig previst és de 125 euros i s'esperen 15.000 ocupacions temporals.

Ucraïna consolida el seu lideratge com a principal comunitat estrangera a Torrevieja

Torrevieja arranca 2026 amb 110.500 habitants, 4.150 més que un any abans. Ucraïna aconseguix 10.074 empadronats i es manté com la comunitat estrangera més nombrosa.

El Govern destina 43 milions per a recuperar la fisonomia dels anys 50 a les platges de Cullera

L'Executiu regenerarà les platges del sud de Cullera amb aportacions massives d'arena i obres de protecció. Els treballs arranquen el 16 de gener i preveuen finalitzar al juny.

València Basket i AS Mònaco xoquen en la zona alta de l’Eurolliga amb estils oposats en atac

Dos equips en ratxa s'enfronten este dijous en el Roig Arena, separats per un triomf, per a mesurar dos atacs molt productius i oposats. La pintura i el triple es perfilen com a claus en un partit amb impacte directe en la classificació.