15.2 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Alma, la dona italiana de 95 anys que ha guanyat al coronavirus

 

Alma Clara Corsini ha fet història en Itàlia. Amb 95 anys, esta dona ha sigut donada d’alta en l’Hospital de Pavullo (Itàlia) després d’haver patit el coronavirus, convertint-se en la persona italiana més vella que ha superat el Covid-19. Un moment en el que en Itàlia les dades registren més de 5.400 morts i que ahir va decidir endurir les mesures per a frenar l’avanç del virus.

 

D’esta manera Alma s’ha convertit en la imatge del ‘Sí que es pot’, és l’exemple que acredita que és una malaltia superable a pesar de patir-la en una edat avançada. La dona va ingressar el passat 5 de març en dependències mèdiques, quan va ser registrada com un positiu en coronavirus.

 

La dona no va necessitar tractament antiviral

Segons informen els metges que van tractar a la pacient en el mitjà ‘Gazzeta di Modena’, la dona no va haver de tractar-se amb una teràpia antiviral per a superar la malaltia. «Sí, estic bé. Eren molt bones persones les que m’han cuidat tan bé i ara m’envien a casa, en una estona», declarava el dia de la seua alta.

 

Alma s’ha convertit en una pacient que ha suposat «un orgull per al personal» mèdic. A demés, el seu cas ha sigut promogut pel mateix Papa Francesc, ja que la considera un exemple a seguir.

 

El coronavirus a Itàlia

A pesar d’això, Itàlia és el país que més morts ha registrat per coronavirus en tot el món. Els nombres de defuncions han superat als del país d’origen del virus, la Xina, cosa que ha suposat un augment en les mesures de seguretat preses per l’Executiu del país transalpí.

 

En concret, l’Exèrcit italià reforçarà els controls establerts en carreteres i ciutats, ja que està prohibit que les persones es desplacen des de la seua ciutat de residència a una altra. Incomplir esta mesura podria comportar una multa de fins a 4.000 euros i una sanció penal de tres mesos.

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.