Alma, la dona italiana de 95 anys que ha guanyat al coronavirus

 

Alma Clara Corsini ha fet història en Itàlia. Amb 95 anys, esta dona ha sigut donada d’alta en l’Hospital de Pavullo (Itàlia) després d’haver patit el coronavirus, convertint-se en la persona italiana més vella que ha superat el Covid-19. Un moment en el que en Itàlia les dades registren més de 5.400 morts i que ahir va decidir endurir les mesures per a frenar l’avanç del virus.

 

D’esta manera Alma s’ha convertit en la imatge del ‘Sí que es pot’, és l’exemple que acredita que és una malaltia superable a pesar de patir-la en una edat avançada. La dona va ingressar el passat 5 de març en dependències mèdiques, quan va ser registrada com un positiu en coronavirus.

 

La dona no va necessitar tractament antiviral

Segons informen els metges que van tractar a la pacient en el mitjà ‘Gazzeta di Modena’, la dona no va haver de tractar-se amb una teràpia antiviral per a superar la malaltia. «Sí, estic bé. Eren molt bones persones les que m’han cuidat tan bé i ara m’envien a casa, en una estona», declarava el dia de la seua alta.

 

Alma s’ha convertit en una pacient que ha suposat «un orgull per al personal» mèdic. A demés, el seu cas ha sigut promogut pel mateix Papa Francesc, ja que la considera un exemple a seguir.

 

El coronavirus a Itàlia

A pesar d’això, Itàlia és el país que més morts ha registrat per coronavirus en tot el món. Els nombres de defuncions han superat als del país d’origen del virus, la Xina, cosa que ha suposat un augment en les mesures de seguretat preses per l’Executiu del país transalpí.

 

En concret, l’Exèrcit italià reforçarà els controls establerts en carreteres i ciutats, ja que està prohibit que les persones es desplacen des de la seua ciutat de residència a una altra. Incomplir esta mesura podria comportar una multa de fins a 4.000 euros i una sanció penal de tres mesos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Llibertat amb càrrecs per al regidor d’Altea per maltractament amb lesions i coaccions lleus

L'edil de Compromís Rafael Ramón Mompó ha quedat en llibertat amb càrrecs després de la seua detenció per un presumpte cas de violència masclista a Xàbia. No s'ha dictat orde de protecció i la causa s'ha remés a la Secció Penal de Benidorm.

La falla infantil d’Esparter-Gran Via Ramón y Cajal, millor de 2026 a València

La falla infantil Esparter-Gran Via Ramón y Cajal s'ha alçat amb el primer premi de la Secció Especial 2026 i ha firmat un doblet amb el ninot indultat infantil. Convent Jerusalem i Maestro Gozalbo han completat el podi.

Diputació d’Alacant torna a defendre la legalitat de la seua actuació en el Bo Comerç

La Diputació ha tornat a defendre la legalitat i transparència en la tramitació del Bo Comerç i ha rebutjat responsabilitats en la seua gestió, que atribuïx als ajuntaments. Ho ha fet després de la detenció del president de la Cambra de Comerç per possibles irregularitats en els bons de 2022 i 2023.

Llibertat amb càrrecs per al regidor d’Altea per maltractament amb lesions i coaccions lleus

El regidor d'Altea Rafael Ramón Mompó, de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte maltractament a la seua parella a Xàbia. El jutjat no ha acordat orde de protecció i la causa passa a la Secció Penal de Benidorm.

Set ciutats s’alien per a impulsar un turisme urbà més equilibrat

València, Madrid, Barcelona, Màlaga, Sevilla, Saragossa i Sant Sebastià han creat una xarxa per a coordinar polítiques de turisme urbà amb focus en la convivència. Visit València assumirà la coordinació provisional i s'obri el debat sobre la taxa turística en clau local.

Víctimes de la DANA celebren que el TSJ valencià mantinga la instrucció a Catarroja

Les associacions de víctimes aplaudixen la decisió unànime del TSJ valencià de no investigar a Carlos Mazón i permetre que el Jutjat 3 de Catarroja continue la causa. Reclamen la fi de l'aforament.

Pérez Llorca subratlla la unanimitat del TSJCV sobre Mazón i afirma que ‘deixa les coses molt clares’

Pérez Llorca ha destacat que el TSJCV ha rebutjat per unanimitat investigar a Carlos Mazón per la gestió de la dana. Ha recalcat el seu respecte a les decisions judicials i la rapidesa de la decisió, a l'espera de llegir l'acte de 70 pàgines.

Les Falles esquiven el mal temps i lluïxen el seu art efímer i satíric en tota València

Les Falles de 2026 han sortejat la pluja i el vent i ja mostren quasi 770 monuments per tota València. El jurat valora des de hui i el focus recau en el monument municipal i la Secció Especial.