Alumnes de la UPV creen una plataforma per a informar de les restriccions per coronavirus

 

Quatre estudiants del Campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València han creat el cercador ‘Quecovid.es‘. Es tracta d’una plataforma web que informa de totes les restriccions que han aplicat les diferents administracions per a frenar el coronavirus.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Información’, la principal diferència amb la resta de cercadors similars és que les restriccions es poden conèixer a través del codi postal.

 

Amb dos senzills passos és possible estar informat de les restriccions de cada zona. Simplement cal accedir a la pàgina ‘Quecovid.es’ i introduir el codi postal per a obtindre dades actualitzades sobre les mesures adoptades per ajuntaments, comunitats autònomes i el Ministeri de Sanitat.

 

D’on obtenen la informació?

David Muñoz, desenvolupador principal i estudiant del doble grau en ADE + Enginyeria Informàtica apunta que «hi ha molta desinformació sobretot amb les restriccions», ja que «en cada comunitat autònoma són diferents». A demés, este estudiant assegura que «és important crear una plataforma a on es reunisquen totes i a demés que expliquen el context en què ens trobem».

 

Totes les dades que s’inclouen en este cercador estan extrets de fonts oficials. A demés d’estes restriccions, actualitzen les dades epidemiològiques, amb la finalitat que l’usuari entenga les restriccions que s’han aplicat en cada territori.

 

El projecte ha nascut per iniciativa de quatre estudiants del doble grau en ADE + Enginyeria Informàtica en el campus d’Alcoi. Els altres estudiants que participen són Luci Simón, Guillermo Colomar i Hamilton Leguizamon.

 

L’objectiu principal del projecte

Ells se centren en contrastar la informació en documents oficials, buscar restriccions i comparar-les amb els butlletins oficials autonòmics i el BOE. La plataforma és lliure i d’ús gratuït. L’usuari només necessita conèixer el seu codi postal per a poder fer ús.

 

«Volem que la gent siga conscient del perquè d’estes mesures» i que no pensen que «estan per casualitat», recalca l’estudiant. Però, sobretot, l’objectiu principal d’este grup de jóvens és que la ciutadania «estiga informada de tot el que pot fer».

 

En només unes setmanes la plataforma ja ha superat, segons les xifres facilitades per David Muñoz, els 4 milions de visites de quasi tota Espanya. Encara que la majoria d’usuaris són de capitals de província, l’alumne impulsor del projecte també insistix que «també hi ha dels pobles més remots del país».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.

Espanyol i Llevant es mesuren en un dol clau per la permanència

Espanyol i Llevant s'enfronten en el RCDE Stadium en un partit decisiu per la permanència, marcat per la mala ratxa blanc-i-blava i l'impuls recent del conjunt valencià.

Ivace+i impulsa un projecte per a convertir residus ceràmics en nous paviments d’alt valor

La Conselleria d'Indústria finança a través de Ivace+i Innovació el projecte INVICTE, que transforma residus de rajoles ceràmiques en tintes i esmalts per a paviments d'alt desgast, reduint l'impacte ambiental del sector.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa María José Catalá impulsa sis iniciatives en el Congrés per a desbloquejar el soterrament de les vies de Serradora i exigir explicacions al Ministeri de Transports per la paralització del projecte.

Demanen 7 anys i mig de presó a un assessor per quedar-se 1,7 milions en falsificar pagarés

La fiscalia sol·licita set anys i mig de presó per a un assessor fiscal acusat d'apropiació indeguda i falsedat mercantil per desviar 1,7 milions d'euros després de la mort de l'empresari al qual assessorava.

Esmorzaret, el receptari que reivindica l’esmorzar valencià a través de l’entrepà

El llibre Esmorzaret recopila 45 receptes d'entrepans i reivindica l'esmorzar valencià com a ritual propi, des del gasto inicial fins al cremaet final.

Mor una dona atropellada en la V-31 a l’altura de Beniparrell

Una dona de 49 anys ha mort després de ser atropellada en la V-31 a l'altura de Beniparrell. El succés va ocórrer de matinada i una altra persona va resultar il·lesa.

Més de 500 jóvens s’incorporen al camp valencià amb ajudes de la Generalitat

La Generalitat impulsa la incorporació de 548 jóvens i nous agricultors i ramaders al camp valencià amb una convocatòria rècord de més de 27 milions d'euros en ajudes.