Alumnes de la UPV creen una plataforma per a informar de les restriccions per coronavirus

 

Quatre estudiants del Campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València han creat el cercador ‘Quecovid.es‘. Es tracta d’una plataforma web que informa de totes les restriccions que han aplicat les diferents administracions per a frenar el coronavirus.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Información’, la principal diferència amb la resta de cercadors similars és que les restriccions es poden conèixer a través del codi postal.

 

Amb dos senzills passos és possible estar informat de les restriccions de cada zona. Simplement cal accedir a la pàgina ‘Quecovid.es’ i introduir el codi postal per a obtindre dades actualitzades sobre les mesures adoptades per ajuntaments, comunitats autònomes i el Ministeri de Sanitat.

 

D’on obtenen la informació?

David Muñoz, desenvolupador principal i estudiant del doble grau en ADE + Enginyeria Informàtica apunta que «hi ha molta desinformació sobretot amb les restriccions», ja que «en cada comunitat autònoma són diferents». A demés, este estudiant assegura que «és important crear una plataforma a on es reunisquen totes i a demés que expliquen el context en què ens trobem».

 

Totes les dades que s’inclouen en este cercador estan extrets de fonts oficials. A demés d’estes restriccions, actualitzen les dades epidemiològiques, amb la finalitat que l’usuari entenga les restriccions que s’han aplicat en cada territori.

 

El projecte ha nascut per iniciativa de quatre estudiants del doble grau en ADE + Enginyeria Informàtica en el campus d’Alcoi. Els altres estudiants que participen són Luci Simón, Guillermo Colomar i Hamilton Leguizamon.

 

L’objectiu principal del projecte

Ells se centren en contrastar la informació en documents oficials, buscar restriccions i comparar-les amb els butlletins oficials autonòmics i el BOE. La plataforma és lliure i d’ús gratuït. L’usuari només necessita conèixer el seu codi postal per a poder fer ús.

 

«Volem que la gent siga conscient del perquè d’estes mesures» i que no pensen que «estan per casualitat», recalca l’estudiant. Però, sobretot, l’objectiu principal d’este grup de jóvens és que la ciutadania «estiga informada de tot el que pot fer».

 

En només unes setmanes la plataforma ja ha superat, segons les xifres facilitades per David Muñoz, els 4 milions de visites de quasi tota Espanya. Encara que la majoria d’usuaris són de capitals de província, l’alumne impulsor del projecte també insistix que «també hi ha dels pobles més remots del país».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat reforça la seua aposta per l’hidrogen verd en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ratifica l'impuls a l'hidrogen verd i analitza amb Enagás el pla de participació pública de la Xarxa Troncal, el traçat de la qual aconseguirà 100 municipis.

València Basket confia que la majoria de la seua expedició torne a casa este dimecres

Trenta dels 33 integrants de l'expedició júnior ja volen via Turquia i el club preveu la seua arribada el dimecres. Tres empleats seguixen a Abu Dhabi a l'espera de bitllets.

Detingut a Elx un home de 77 anys per incendiar la casa de la seua exparella i amenaçar-la de mort

La Policia Local ha detingut a Elx a un home de 77 anys per presumptament calar foc a la vivenda de la seua exparella i amenaçar-la de mort. Tenia una orde d'allunyament i va ser arrestat per incendi provocat i amenaces greus.

Una mare accepta 20 anys de presó per deixar morir al seu bebé nounat a Alcoi

L'acusada, de 44 anys, ha reconegut els fets i ha aconseguit una conformitat que evita el juí amb jurat. La pena es reduïx de 21 a 20 anys.

Ester Muñoz lamenta la frivolitat de Sánchez sobre l’Iran i demana reflexió per a Espanya

La portaveu del PP en el Congrés ha acusat a Sánchez de tractar amb frivolitat el conflicte de l'Iran i ha reclamat una reflexió sobre els seus efectes per a Espanya. També ha arremés contra Óscar Puente pel cas Adamuz, ha assenyalat dubtes sobre el rescat de Plus ultra i ha demanat a Vox facilitar governs a Aragó i Extremadura.

La EASD celebra 175 anys amb una exposició de talent format a l’escola

La Escola d’Art i Superior de Disseny de València celebra el seu 175 aniversari amb una mostra en el Centre del Carme. Reunix obres de creadors consagrats i nous talents formats en la EASD, oberta fins al 3 de maig.

Buitrago va demanar prudència i no entrar en conjectures pel possible comentari racista de Rafa Mir

Buitrago va demanar prudència i va evitar conjectures després de la denúncia per un possible comentari racista de Rafa Mir a Omar El Hilali. L'àrbitre va activar el protocol.

L’IVIE situa en 36,1 milions l’impacte de la Marató i Mitja Marató de València

L'IVIE va quantificar en 36,1 milions l'impacte directe de les proves a València i en 20 milions el retorn fiscal. El gasto turístic va aconseguir 59 milions en la Marató i quasi 14 en el Mitjà.