Alumnes de la UPV creen una plataforma per a informar de les restriccions per coronavirus

 

Quatre estudiants del Campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València han creat el cercador ‘Quecovid.es‘. Es tracta d’una plataforma web que informa de totes les restriccions que han aplicat les diferents administracions per a frenar el coronavirus.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Información’, la principal diferència amb la resta de cercadors similars és que les restriccions es poden conèixer a través del codi postal.

 

Amb dos senzills passos és possible estar informat de les restriccions de cada zona. Simplement cal accedir a la pàgina ‘Quecovid.es’ i introduir el codi postal per a obtindre dades actualitzades sobre les mesures adoptades per ajuntaments, comunitats autònomes i el Ministeri de Sanitat.

 

D’on obtenen la informació?

David Muñoz, desenvolupador principal i estudiant del doble grau en ADE + Enginyeria Informàtica apunta que «hi ha molta desinformació sobretot amb les restriccions», ja que «en cada comunitat autònoma són diferents». A demés, este estudiant assegura que «és important crear una plataforma a on es reunisquen totes i a demés que expliquen el context en què ens trobem».

 

Totes les dades que s’inclouen en este cercador estan extrets de fonts oficials. A demés d’estes restriccions, actualitzen les dades epidemiològiques, amb la finalitat que l’usuari entenga les restriccions que s’han aplicat en cada territori.

 

El projecte ha nascut per iniciativa de quatre estudiants del doble grau en ADE + Enginyeria Informàtica en el campus d’Alcoi. Els altres estudiants que participen són Luci Simón, Guillermo Colomar i Hamilton Leguizamon.

 

L’objectiu principal del projecte

Ells se centren en contrastar la informació en documents oficials, buscar restriccions i comparar-les amb els butlletins oficials autonòmics i el BOE. La plataforma és lliure i d’ús gratuït. L’usuari només necessita conèixer el seu codi postal per a poder fer ús.

 

«Volem que la gent siga conscient del perquè d’estes mesures» i que no pensen que «estan per casualitat», recalca l’estudiant. Però, sobretot, l’objectiu principal d’este grup de jóvens és que la ciutadania «estiga informada de tot el que pot fer».

 

En només unes setmanes la plataforma ja ha superat, segons les xifres facilitades per David Muñoz, els 4 milions de visites de quasi tota Espanya. Encara que la majoria d’usuaris són de capitals de província, l’alumne impulsor del projecte també insistix que «també hi ha dels pobles més remots del país».

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.