Alumnes de la UPV creen una plataforma per a informar de les restriccions per coronavirus

 

Quatre estudiants del Campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València han creat el cercador ‘Quecovid.es‘. Es tracta d’una plataforma web que informa de totes les restriccions que han aplicat les diferents administracions per a frenar el coronavirus.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Información’, la principal diferència amb la resta de cercadors similars és que les restriccions es poden conèixer a través del codi postal.

 

Amb dos senzills passos és possible estar informat de les restriccions de cada zona. Simplement cal accedir a la pàgina ‘Quecovid.es’ i introduir el codi postal per a obtindre dades actualitzades sobre les mesures adoptades per ajuntaments, comunitats autònomes i el Ministeri de Sanitat.

 

D’on obtenen la informació?

David Muñoz, desenvolupador principal i estudiant del doble grau en ADE + Enginyeria Informàtica apunta que «hi ha molta desinformació sobretot amb les restriccions», ja que «en cada comunitat autònoma són diferents». A demés, este estudiant assegura que «és important crear una plataforma a on es reunisquen totes i a demés que expliquen el context en què ens trobem».

 

Totes les dades que s’inclouen en este cercador estan extrets de fonts oficials. A demés d’estes restriccions, actualitzen les dades epidemiològiques, amb la finalitat que l’usuari entenga les restriccions que s’han aplicat en cada territori.

 

El projecte ha nascut per iniciativa de quatre estudiants del doble grau en ADE + Enginyeria Informàtica en el campus d’Alcoi. Els altres estudiants que participen són Luci Simón, Guillermo Colomar i Hamilton Leguizamon.

 

L’objectiu principal del projecte

Ells se centren en contrastar la informació en documents oficials, buscar restriccions i comparar-les amb els butlletins oficials autonòmics i el BOE. La plataforma és lliure i d’ús gratuït. L’usuari només necessita conèixer el seu codi postal per a poder fer ús.

 

«Volem que la gent siga conscient del perquè d’estes mesures» i que no pensen que «estan per casualitat», recalca l’estudiant. Però, sobretot, l’objectiu principal d’este grup de jóvens és que la ciutadania «estiga informada de tot el que pot fer».

 

En només unes setmanes la plataforma ja ha superat, segons les xifres facilitades per David Muñoz, els 4 milions de visites de quasi tota Espanya. Encara que la majoria d’usuaris són de capitals de província, l’alumne impulsor del projecte també insistix que «també hi ha dels pobles més remots del país».

Últimes notícies

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.

El PSPV acusa el Consell de deixar sense gastar un 21% per a bombers forestals

El PSPV-PSOE denuncia que el Consell del PP ha deixat sense executar el 21% del pressupost de 2025 per a contractar bombers forestals i critica que la plantilla de la SGISE només ha crescut en dos efectius, de 889 a 891.

Tots els hospitals públics valencians operen els casos més greus abans de 30 dies

Els 27 hospitals públics de la Comunitat Valenciana han aconseguit operar els pacients de màxima prioritat abans d un mes i reduir a la mitat els malalts en espera per a cirurgia urgent respecte de 2023.

El Levante fitxa el davanter belga Yanis Musuayi fins a 2030

El Levante ha incorporat el davanter belga de 19 anys Yanis Musuayi, procedent del Club Brujas, amb contracte fins a juny de 2030. El jove atacant s’unirà als entrenaments granotes després d’una temporada destacada al filial Club NXT.
FILMOTECA D'ESTIU