16.4 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Alumnes de la UPV creen una plataforma per a informar de les restriccions per coronavirus

 

Quatre estudiants del Campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València han creat el cercador ‘Quecovid.es‘. Es tracta d’una plataforma web que informa de totes les restriccions que han aplicat les diferents administracions per a frenar el coronavirus.

 

Tal com ha publicat el diari ‘Información’, la principal diferència amb la resta de cercadors similars és que les restriccions es poden conèixer a través del codi postal.

 

Amb dos senzills passos és possible estar informat de les restriccions de cada zona. Simplement cal accedir a la pàgina ‘Quecovid.es’ i introduir el codi postal per a obtindre dades actualitzades sobre les mesures adoptades per ajuntaments, comunitats autònomes i el Ministeri de Sanitat.

 

D’on obtenen la informació?

David Muñoz, desenvolupador principal i estudiant del doble grau en ADE + Enginyeria Informàtica apunta que «hi ha molta desinformació sobretot amb les restriccions», ja que «en cada comunitat autònoma són diferents». A demés, este estudiant assegura que «és important crear una plataforma a on es reunisquen totes i a demés que expliquen el context en què ens trobem».

 

Totes les dades que s’inclouen en este cercador estan extrets de fonts oficials. A demés d’estes restriccions, actualitzen les dades epidemiològiques, amb la finalitat que l’usuari entenga les restriccions que s’han aplicat en cada territori.

 

El projecte ha nascut per iniciativa de quatre estudiants del doble grau en ADE + Enginyeria Informàtica en el campus d’Alcoi. Els altres estudiants que participen són Luci Simón, Guillermo Colomar i Hamilton Leguizamon.

 

L’objectiu principal del projecte

Ells se centren en contrastar la informació en documents oficials, buscar restriccions i comparar-les amb els butlletins oficials autonòmics i el BOE. La plataforma és lliure i d’ús gratuït. L’usuari només necessita conèixer el seu codi postal per a poder fer ús.

 

«Volem que la gent siga conscient del perquè d’estes mesures» i que no pensen que «estan per casualitat», recalca l’estudiant. Però, sobretot, l’objectiu principal d’este grup de jóvens és que la ciutadania «estiga informada de tot el que pot fer».

 

En només unes setmanes la plataforma ja ha superat, segons les xifres facilitades per David Muñoz, els 4 milions de visites de quasi tota Espanya. Encara que la majoria d’usuaris són de capitals de província, l’alumne impulsor del projecte també insistix que «també hi ha dels pobles més remots del país».

Últimes notícies

Mor un mariner en el port de València després d’un desplaçament de contenidors

Un mariner ha mort en el port de València després que es desplaçaren contenidors en el vaixell SVS VEGA, atracat en la terminal APM. La Policia Judicial investiga les causes del sinistre.

CaixaBank eleva el seu benefici a 5.891 milions en 2025, un 1,8% més

L'entitat va guanyar 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, recolzada en el creixement del negoci i malgrat la caiguda del marge d'interessos. Proposarà un dividend total de 0,50 € per acció i eleva els seus objectius de rendibilitat per a 2027.

Galícia entra en alerta roja per ones de fins a 9 metres i el temporal activa avisos en 13 comunitats

La Aemet manté a catorze comunitats en avís per vent, neu, pluja i mala mar, amb Galícia en roig per onatge extrem. La cota de neu baixarà al final del dia i el perill d'allaus és limitat en Pics d'Europa.

María León i Julia Medina calfen el Benidorm Fest amb una aliança i un avís: ‘No venim a perdre’

Les dos solistes, adobades en concursos, unixen forces per a competir amb 'Les dames i un rodamon'. Defenen Benidorm Fest com a festival propi i recolzen la decisió d'RTVE sobre Eurovisió 2026.

El coordinador de benestar és obligatori en els col·legis, però la seua regulació canvia per comunitats

La figura, vigent des de fa quatre anys, s'aplica de manera dispar entre autonomies. Eduque reclama una norma bàsica i alerta de l'absència en 0-3 anys.

El vent nocturn deixa ratxes de 76 km/h a Vilafranca sense incidents en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent este divendres després d'una nit de ratxes destacades. El màxim, 76 km/h a Vilafranca, no va provocar incidents rellevants.

Febrer arriba en la Comunitat Valenciana amb pluges febles després d’un dissabte ventós

El diumenge, inici de febrer, portarà intervals nuvolosos i pluges febles a l'interior que poden aconseguir el litoral, després d'un dissabte de fort vent d'oest.

CaixaBank guanya 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, i eleva el dividend

CaixaBank va obtindre un benefici net de 5.891 milions en 2025, un 1,8% més, malgrat la caiguda del marge d'interessos. Hi haurà dividend total de 0,50 €/acció i payout del 59,4%.