Alzira demana a Salut Pública mesures més restrictives a causa de l’augment de casos de coronavirus

 

L’alcalde d’Alzira, en la comarca de la Ribera (València), Diego Gómez, ha proposat a la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, que s’apliquen mesures més restrictives en la ciutat i en la comarca en el número d’aforaments i els horaris de limitació de moviment a causa de l’augment de contagis de coronavirus.

 

Gómez ha traslladat a la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, la seua preocupació per les dades que registra tant la ciutat com la comarca per l’augment del nivell de contagis, ja que, ha advertit, «en una quarta part de la comarca se superen els 500 casos cada 100.000 habitants».

 

Encara que no arriba a esta xifra, Alzira té una incidència de 470 per cada 100.000 habitants, ha informat el consistori en un comunicat. «No conseguim baixar la corba i per això volem demanar mesures addicionals que excedixen la nostra competència i que elevem a la Conselleria per a fer un control d’aforaments i limitació de moviment més exigent», ha manifestat el primer edil.

 

L’alcalde d’Alzira està molt preocupat per l’augment d’infectats

La reunió entre els dos responsables ha tingut lloc este dilluns, 16 de novembre, en l’Ajuntament d’Alzira i ha comptat amb la presència de la regidora de Sanitat, Gemma Alòs, i el director de Salut Pública del Departament de Salut de la Ribera, José Añó.

 

L’alcalde d’Alzira ha traslladat a Salut Pública la seua especial preocupació davant la dispersió dels casos en l’àmbit escolar i social i la presència del Covid-19 en els camps i magatzems de caquis i cítrics.

 

Control d’aforaments i horaris

«Demanem al sector de l’hostaleria la seua col·laboració activa per a assegurar el compliment de les mesures, quant a aforaments, horaris, ús de mascareta, distància o la ventilació», ha afirmat el primer edil, que ha manifestat que «sabem que estem en un moment molt complicat amb moltes mesures, però fa falta que tots i totes siguem responsables i fem tot el possible per a complir les mesures».

 

Per part seua, la secretària autonòmica ha assenyalat que des de Salut Pública de la Generalitat han escoltat les peticions i reivindicacions de l’alcalde d’Alzira. «El plantejament està damunt de la taula, ja que les mesures adoptades per Conselleria estan contínua revisió», ha afirmat.

 

Isaura Navarro ha indicat que, en el marc de contacte permanent entre Salut Pública i els Ajuntaments, s’avaluaran les peticions que s’han fet per part d’alcaldia i s’implantaran en la mesura que siguen els menys perjudicials possibles per a la ciutadania, encara que ha afirmat que «de moment no es contempla la possibilitat d’un confinament perimetral».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Vila-real firma el seu primer ple de victòries en els derbis valencians en Primera

El Vila-real tanca la temporada amb sis triomfs en sis partits davant València, Llevant i Elx, suma 18 punts en dols autonòmics i assegura per primera vegada la seua segona Champions consecutiva.

El València busca assegurar la permanència davant quatre rivals que ja li van donar cinc punts en la primera volta

El València encara el tram final de Lliga davant Athletic, Raig, Reial Societat i Barcelona, rivals enfront dels quals ja va sumar cinc punts en la primera volta i que la passada temporada li van deixar sense premi.

El Consell celebra que el Govern eximisca de l’IRPF les ajudes de la DANA de 2024

El president Juanfran Pérez Llorca valora que el Govern haja rectificat i estenga a 2024 l'exempció en l'IRPF de les ajudes autonòmiques per la DANA per a empreses i autònoms.

L’incendi en un desballestament d’Orihuela es manté controlat en la campa exterior

L'incendi declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela a penes manté flama visible, encara que els bombers continuen treballant en el seu control i retirada progressiva de mitjans.

María Pastor González, de la foguera Esplanada, serà la Bellea del Foc 2026

María Pastor González, representant de la foguera Esplanada, ha sigut proclamada Bellea del Foc 2026 en un espectacle celebrat en la plaça de bous d'Alacant davant més de 6.000 persones.

Corberán iguala els 55 partits de Baralla al València i millora la seua puntuació

Carlos Corberán aconseguix els 55 partits de Lliga al capdavant del València CF, els mateixos que va tindre Rubén Baraja, però amb dos punts més i una lleugera millora en el balanç global.

Quasi mig centenar de municipis valencians estrenen alcalde des de les eleccions de 2023

Un total de 48 municipis de la Comunitat Valenciana han canviat d'alcalde des de les eleccions de maig de 2023, sobretot per pactes de govern i mocions de censura, però també per dimissions, jubilacions i incompatibilitats.

Detinguts a Ademuz tres hòmens amb una tona de coure robat de línies telefòniques

La Guàrdia Civil deté a Ademuz a tres hòmens que transportaven en una furgoneta una tona de cable de coure de línies telefòniques i manté la investigació oberta per a localitzar al propietari.