Alzira demana a Salut Pública mesures més restrictives a causa de l’augment de casos de coronavirus

 

L’alcalde d’Alzira, en la comarca de la Ribera (València), Diego Gómez, ha proposat a la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, que s’apliquen mesures més restrictives en la ciutat i en la comarca en el número d’aforaments i els horaris de limitació de moviment a causa de l’augment de contagis de coronavirus.

 

Gómez ha traslladat a la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, la seua preocupació per les dades que registra tant la ciutat com la comarca per l’augment del nivell de contagis, ja que, ha advertit, «en una quarta part de la comarca se superen els 500 casos cada 100.000 habitants».

 

Encara que no arriba a esta xifra, Alzira té una incidència de 470 per cada 100.000 habitants, ha informat el consistori en un comunicat. «No conseguim baixar la corba i per això volem demanar mesures addicionals que excedixen la nostra competència i que elevem a la Conselleria per a fer un control d’aforaments i limitació de moviment més exigent», ha manifestat el primer edil.

 

L’alcalde d’Alzira està molt preocupat per l’augment d’infectats

La reunió entre els dos responsables ha tingut lloc este dilluns, 16 de novembre, en l’Ajuntament d’Alzira i ha comptat amb la presència de la regidora de Sanitat, Gemma Alòs, i el director de Salut Pública del Departament de Salut de la Ribera, José Añó.

 

L’alcalde d’Alzira ha traslladat a Salut Pública la seua especial preocupació davant la dispersió dels casos en l’àmbit escolar i social i la presència del Covid-19 en els camps i magatzems de caquis i cítrics.

 

Control d’aforaments i horaris

«Demanem al sector de l’hostaleria la seua col·laboració activa per a assegurar el compliment de les mesures, quant a aforaments, horaris, ús de mascareta, distància o la ventilació», ha afirmat el primer edil, que ha manifestat que «sabem que estem en un moment molt complicat amb moltes mesures, però fa falta que tots i totes siguem responsables i fem tot el possible per a complir les mesures».

 

Per part seua, la secretària autonòmica ha assenyalat que des de Salut Pública de la Generalitat han escoltat les peticions i reivindicacions de l’alcalde d’Alzira. «El plantejament està damunt de la taula, ja que les mesures adoptades per Conselleria estan contínua revisió», ha afirmat.

 

Isaura Navarro ha indicat que, en el marc de contacte permanent entre Salut Pública i els Ajuntaments, s’avaluaran les peticions que s’han fet per part d’alcaldia i s’implantaran en la mesura que siguen els menys perjudicials possibles per a la ciutadania, encara que ha afirmat que «de moment no es contempla la possibilitat d’un confinament perimetral».

Últimes notícies

L’IPC es modera al 3,2% a l’abril en la Comunitat Valenciana, en línia amb la mitjana nacional

La inflació se situa en el 3,2% interanual a l'abril en la Comunitat Valenciana, igual que en el conjunt d'Espanya, amb l'electricitat a la baixa i els carburants encara a l'alça.

Compromís equipara les crítiques de Camps i Catalá sobre el PAI del Grau i denúncia un rescat a promotors

Compromís acusa l'Ajuntament de València de rebaixar més de 10 milions en càrregues urbanístiques del PAI del Grau i denúncia que se socialitzen les pèrdues de la Fórmula 1 mentres es garantix la rendibilitat dels promotors.

El València Basket fa història com a quint equip espanyol en una Final Four de l’Eurolliga

El València Basket es classifica per a la seua primera Final Four de l'Eurolliga i es convertix en el quint club espanyol que aconseguix les semifinals del màxim torneig europeu sota este format.

Quatre partits de sanció per a Sarabia, que es perd el final de Lliga amb l’Elx

Eder Sarabia ha sigut castigat amb quatre partits pels seus insults a l'equip arbitral després del Betis-Elx i no podrà dirigir des de la banqueta les dos últimes jornades de Lliga.

El Llevant de Luís Castro frega la salvació després d’un ressorgir inesperat

El Llevant ha passat de cuer desnonat a barallar per la permanència gràcies a l'impacte de Luís Castro, els seus números d'Europa i l'aposta per la fe i la meritocràcia.

Educació oferix un preacord sense recuperar el salari del professorat en vaga

La Conselleria d'Educació planteja un preacord amb rebaixa de ràtios, mesures d'inclusió i simplificació burocràtica, però sense recuperació del poder adquisitiu ni millores clares de plantilles.

València Basket fa història com a quint equip espanyol en una Final Four d’Eurolliga

El València Basket es classifica per a la Final Four de l'Eurolliga després de véncer al Panathinaikos en el quint partit de quarts, i se suma a Baskonia, Barcelona, Unicaja i Reial Madrid en la llista de semifinalistes espanyols.

Detingut al Puig un repartidor de marihuana en patinet que va blanquejar més de 80.000 euros

La Guàrdia Civil arresta al Puig a un home de 31 anys acusat de vendre marihuana a la menuda en patinet i blanquejar més de 81.000 euros mitjançant pagaments per bizum.