Alzira demana a Salut Pública mesures més restrictives a causa de l’augment de casos de coronavirus

 

L’alcalde d’Alzira, en la comarca de la Ribera (València), Diego Gómez, ha proposat a la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, que s’apliquen mesures més restrictives en la ciutat i en la comarca en el número d’aforaments i els horaris de limitació de moviment a causa de l’augment de contagis de coronavirus.

 

Gómez ha traslladat a la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, la seua preocupació per les dades que registra tant la ciutat com la comarca per l’augment del nivell de contagis, ja que, ha advertit, «en una quarta part de la comarca se superen els 500 casos cada 100.000 habitants».

 

Encara que no arriba a esta xifra, Alzira té una incidència de 470 per cada 100.000 habitants, ha informat el consistori en un comunicat. «No conseguim baixar la corba i per això volem demanar mesures addicionals que excedixen la nostra competència i que elevem a la Conselleria per a fer un control d’aforaments i limitació de moviment més exigent», ha manifestat el primer edil.

 

L’alcalde d’Alzira està molt preocupat per l’augment d’infectats

La reunió entre els dos responsables ha tingut lloc este dilluns, 16 de novembre, en l’Ajuntament d’Alzira i ha comptat amb la presència de la regidora de Sanitat, Gemma Alòs, i el director de Salut Pública del Departament de Salut de la Ribera, José Añó.

 

L’alcalde d’Alzira ha traslladat a Salut Pública la seua especial preocupació davant la dispersió dels casos en l’àmbit escolar i social i la presència del Covid-19 en els camps i magatzems de caquis i cítrics.

 

Control d’aforaments i horaris

«Demanem al sector de l’hostaleria la seua col·laboració activa per a assegurar el compliment de les mesures, quant a aforaments, horaris, ús de mascareta, distància o la ventilació», ha afirmat el primer edil, que ha manifestat que «sabem que estem en un moment molt complicat amb moltes mesures, però fa falta que tots i totes siguem responsables i fem tot el possible per a complir les mesures».

 

Per part seua, la secretària autonòmica ha assenyalat que des de Salut Pública de la Generalitat han escoltat les peticions i reivindicacions de l’alcalde d’Alzira. «El plantejament està damunt de la taula, ja que les mesures adoptades per Conselleria estan contínua revisió», ha afirmat.

 

Isaura Navarro ha indicat que, en el marc de contacte permanent entre Salut Pública i els Ajuntaments, s’avaluaran les peticions que s’han fet per part d’alcaldia i s’implantaran en la mesura que siguen els menys perjudicials possibles per a la ciutadania, encara que ha afirmat que «de moment no es contempla la possibilitat d’un confinament perimetral».

Últimes notícies

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a reclamar una Setmana Santa inclusiva i denunciar que la Confraria de la Puríssima Sang continua vetant la incorporació de dones.

El vent deixa ratxes de fins a 124 km/h a l’interior nord de Castelló

Un episodi de vent del nord-oest ha deixat ratxes de fins a 124 km/h en municipis de l'interior nord de Castelló i manté actiu l'avís groc per risc meteorològic.

Concentració a Sagunt per a exigir la inclusió de les dones en la Setmana Santa

Desenes de persones es concentren a Sagunt per a exigir que la Confraria de la Puríssima Sang permeta la participació de dones en la Setmana Santa i reclamen una celebració plenament igualitària.

Camps veu apetible competir amb Oltra a València però insistix a optar a la Generalitat

Francisco Camps considera molt atractiva una possible batalla electoral amb Mónica Oltra a València, però reafirma que el seu objectiu és liderar el PP valencià i optar a la presidència de la Generalitat.

Camps nega haver gastat 15.000 euros en gasolina i reclama una investigació

Francisco Camps sosté que el seu gasto anual en combustible amb cotxe oficial no supera els 4.000 euros i exigix aclarir qui va usar la targeta vinculada al seu vehicle.

Milers de docents omplin València per a exigir una educació pública, digna i en valencià

Milers de docents i estudiants es manifesten a València en una jornada de vaga que els sindicats consideren historica per a reclamar millores salarials, rebaixa de ràtios i mes valencià a les aules.

Un xoc entre dos camions col·lapsa el baipás de València amb 30 quilòmetres de retencions

Un accident entre dos camions en l'A-7, a l'altura del desviament cap a la CV-35 prop de Paterna, provoca prop de 30 quilòmetres de retencions i deixa un ferit traslladat a l'Hospital de Manises.

El sol plena les terrasses i les platges d’Alacant en ple Dimarts Sant

El bon temps, amb temperatures pròximes als 20 graus i cels buidats, ha omplit les terrasses i les platges d'Alacant durant el Dimarts Sant.