Alzira demana a Salut Pública mesures més restrictives a causa de l’augment de casos de coronavirus

 

L’alcalde d’Alzira, en la comarca de la Ribera (València), Diego Gómez, ha proposat a la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, que s’apliquen mesures més restrictives en la ciutat i en la comarca en el número d’aforaments i els horaris de limitació de moviment a causa de l’augment de contagis de coronavirus.

 

Gómez ha traslladat a la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, la seua preocupació per les dades que registra tant la ciutat com la comarca per l’augment del nivell de contagis, ja que, ha advertit, «en una quarta part de la comarca se superen els 500 casos cada 100.000 habitants».

 

Encara que no arriba a esta xifra, Alzira té una incidència de 470 per cada 100.000 habitants, ha informat el consistori en un comunicat. «No conseguim baixar la corba i per això volem demanar mesures addicionals que excedixen la nostra competència i que elevem a la Conselleria per a fer un control d’aforaments i limitació de moviment més exigent», ha manifestat el primer edil.

 

L’alcalde d’Alzira està molt preocupat per l’augment d’infectats

La reunió entre els dos responsables ha tingut lloc este dilluns, 16 de novembre, en l’Ajuntament d’Alzira i ha comptat amb la presència de la regidora de Sanitat, Gemma Alòs, i el director de Salut Pública del Departament de Salut de la Ribera, José Añó.

 

L’alcalde d’Alzira ha traslladat a Salut Pública la seua especial preocupació davant la dispersió dels casos en l’àmbit escolar i social i la presència del Covid-19 en els camps i magatzems de caquis i cítrics.

 

Control d’aforaments i horaris

«Demanem al sector de l’hostaleria la seua col·laboració activa per a assegurar el compliment de les mesures, quant a aforaments, horaris, ús de mascareta, distància o la ventilació», ha afirmat el primer edil, que ha manifestat que «sabem que estem en un moment molt complicat amb moltes mesures, però fa falta que tots i totes siguem responsables i fem tot el possible per a complir les mesures».

 

Per part seua, la secretària autonòmica ha assenyalat que des de Salut Pública de la Generalitat han escoltat les peticions i reivindicacions de l’alcalde d’Alzira. «El plantejament està damunt de la taula, ja que les mesures adoptades per Conselleria estan contínua revisió», ha afirmat.

 

Isaura Navarro ha indicat que, en el marc de contacte permanent entre Salut Pública i els Ajuntaments, s’avaluaran les peticions que s’han fet per part d’alcaldia i s’implantaran en la mesura que siguen els menys perjudicials possibles per a la ciutadania, encara que ha afirmat que «de moment no es contempla la possibilitat d’un confinament perimetral».

Últimes notícies

L’aeroport d’Alacant-Elx supera els 2,3 milions de passatgers al juliol

L’aeroport d’Alacant-Elx Miguel Hernández ha augmentat un 11,1 % els passatgers al juliol, fins a més de 2,3 milions, i frega ja els 12,5 milions en els set primers mesos de 2026.

Brugué, Dela, Iván Romero i Mandi lideraran la capitania del Llevant en la temporada 2026-27

Roger Brugué, Adrián de la Fuente 'Dela', Iván Romero i el recent fitxatge Aïssa Mandi formen el nou grup de capitans del Llevant per a la temporada 2026-27, segons ha anunciat el club en un comunicat.

Elena Buenavida jugarà amb Minnesota Lynx amb un contracte de desenvolupament en 2027

L’exterior del Valencia Basket Elena Buenavida ha signat un contracte de desenvolupament amb Minnesota Lynx, líder de la WNBA, per a l’estiu de 2027, segons ha precisat el club taronja.

Alerta per calor de nivell taronja en deu comarques valencianes

Sanitat ha activat per a este dimecres el nivell de risc taronja per altes temperatures en municipis de deu comarques de les províncies de València i Castelló, coincidint amb l’eclipsi total de sol.

Naixen dues noves oficines per a blindar la ciberseguretat i el Dato de Salut

Sanitat ha creat l’Oficina Autonòmica de Ciberseguretat Sanitària i l’Oficina Autonòmica del Dato de Salut, que reforçaran la protecció dels sistemes i de les dades del Sistema Valencià de Salut sense superar el gasto assignat.

Tallats els accessos a l’Albufera i El Saler pel màxim risc d’incendis en l’eclipse solar

L’Ajuntament de València ha activat un dispositiu especial per l’eclipse solar amb tancament d’accessos al parc natural de l’Albufera i al bosc de la Devesa, i restriccions a les platges del sud.

Quatre detinguts per una estafa de 380.000 euros amb factures falses de palets

La Policia Nacional ha detingut quatre hòmens a Benidorm i Sant Vicent del Raspeig acusats d’estafar més de 380.000 euros a una empresa mitjançant factures simulades de compra de palets.

Mor un banyista a la Gran Platja de Santa Pola després de 50 minuts de reanimació

Un home ha mort este dimarts a la Gran Platja de Santa Pola després d intenses maniobres de reanimació durant quasi 50 minuts. L autòpsia haurà d aclarir ara la causa exacta de la seua mort.