Alzira demana a Salut Pública mesures més restrictives a causa de l’augment de casos de coronavirus

 

L’alcalde d’Alzira, en la comarca de la Ribera (València), Diego Gómez, ha proposat a la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, que s’apliquen mesures més restrictives en la ciutat i en la comarca en el número d’aforaments i els horaris de limitació de moviment a causa de l’augment de contagis de coronavirus.

 

Gómez ha traslladat a la secretària autonòmica de Salut Pública, Isaura Navarro, la seua preocupació per les dades que registra tant la ciutat com la comarca per l’augment del nivell de contagis, ja que, ha advertit, «en una quarta part de la comarca se superen els 500 casos cada 100.000 habitants».

 

Encara que no arriba a esta xifra, Alzira té una incidència de 470 per cada 100.000 habitants, ha informat el consistori en un comunicat. «No conseguim baixar la corba i per això volem demanar mesures addicionals que excedixen la nostra competència i que elevem a la Conselleria per a fer un control d’aforaments i limitació de moviment més exigent», ha manifestat el primer edil.

 

L’alcalde d’Alzira està molt preocupat per l’augment d’infectats

La reunió entre els dos responsables ha tingut lloc este dilluns, 16 de novembre, en l’Ajuntament d’Alzira i ha comptat amb la presència de la regidora de Sanitat, Gemma Alòs, i el director de Salut Pública del Departament de Salut de la Ribera, José Añó.

 

L’alcalde d’Alzira ha traslladat a Salut Pública la seua especial preocupació davant la dispersió dels casos en l’àmbit escolar i social i la presència del Covid-19 en els camps i magatzems de caquis i cítrics.

 

Control d’aforaments i horaris

«Demanem al sector de l’hostaleria la seua col·laboració activa per a assegurar el compliment de les mesures, quant a aforaments, horaris, ús de mascareta, distància o la ventilació», ha afirmat el primer edil, que ha manifestat que «sabem que estem en un moment molt complicat amb moltes mesures, però fa falta que tots i totes siguem responsables i fem tot el possible per a complir les mesures».

 

Per part seua, la secretària autonòmica ha assenyalat que des de Salut Pública de la Generalitat han escoltat les peticions i reivindicacions de l’alcalde d’Alzira. «El plantejament està damunt de la taula, ja que les mesures adoptades per Conselleria estan contínua revisió», ha afirmat.

 

Isaura Navarro ha indicat que, en el marc de contacte permanent entre Salut Pública i els Ajuntaments, s’avaluaran les peticions que s’han fet per part d’alcaldia i s’implantaran en la mesura que siguen els menys perjudicials possibles per a la ciutadania, encara que ha afirmat que «de moment no es contempla la possibilitat d’un confinament perimetral».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.