15.6 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

Una de les decisions més esperades del Consell: l’ampliació d’horaris en l’hostaleria

L’hostaleria està sent un dels sectors més perjudicats per la pandèmia, per això després del considerable descens de positius en la Comunitat Valenciana, el govern que presideix Ximo Puig es reunirà per a prendre decisions sobre les relaxacions de les restriccions de la mobilitat i l’activitat social. Però això sí, els canvis no seran excessius, perquè cal continuar pensant en la salut.

Quines mesures es pensa suavitzar?

 

L’ampliació d’horaris de l’hostaleria és una de les coses més demandades per hostalers i clients, per això el Consell considera ampliar el tancament de les terrasses més enllà de les sis de la vesprada. L’interior podria quedar-se com està ara.

Si al final es duu a terme esta decisió o no, se sabrà dijous que ve quan es reunisca la comissió interdepartamental del Consell, a la vista dels informes dels tècnics de Sanitat i de les consideracions que realitzen els experts als quals consulta periòdicament el president de la Generalitat, Ximo Puig. Les noves mesures tindrien efectes a partir de la setmana pròxima.

No està descartat que la decisió puga afectar també els interiors, encara que este assumpte ja va generar alguna discrepància en els socis en trobades recents en la interdepartamental.

De moment, l’avanç en la relaxació de mesures es veu impulsat pel sosteniment de les bones dades d’incidència: encara que han augmentat lleugerament, la Comunitat Valenciana es manté com la de menor risc a Espanya, amb xifres molt més baixes que la mitjana.

Ximo Puig va advocar ahir per «rebaixar d’alguna manera» el tancament perimetral de la Comunitat Valenciana, encara que va recordar que l’autonomia pot adoptar mesures pel seu compte, ja que les que va prendre en 2020 sense estat d’alarma van ser avalades pel TSJ valencià.

Últimes notícies

El cap de Policia admet falta de coordinació en la DANA però defén que van tindre mitjans

El cap superior de Policia en la Comunitat Valenciana ha admés que la major carència en la DANA va ser la coordinació, encara que assegura que va tindre tot el necessari. Defén el desplegament, nega abandó i aporta xifres i pagaments mentres s'enfronta a crítiques del PP al Senat.

Chiva culmina la renovació del carrer San Isidro amb protecció enfront de riuades

L'Ajuntament ha finalitzat la reconstrucció del carrer San Isidro, una de les més danyades per la DANA de 2024, amb un mur d'escullera i servicis modernitzats. L'obra, inaugurada amb la ciutadania, reforça la seguretat i la integració de l'entorn del barranc.

Per primera vegada des de 2020 descendixen els tractats per depressió en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat en 2025 un descens del 1,5% en els tractaments per depressió. La taxa de suïcidis baixa un 11,8%, millor evolució des de 2002.

La jutgessa remet al IML la documentació d’un mort que podria ser víctima de la dana

La jutgessa que investiga la gestió de la dana ha enviat al IML nova documentació mèdica sobre un mort la filla del qual demana reconéixer com a víctima. El cas forma part d'onze morts en revisió mentres el balanç confirmat es manté en 230.

Experts valencians vinculen la reforma del finançament a condonar el deute i a un fons transitori

La comissió d'experts veu possible un augment substancial de recursos amb la reforma, però el supedita a condonar el deute per infrafinançament i a crear un fons pont en 2026.

El València Basket tanca una marató de 8 partits en 16 dies: sis triomfs i la lesió de Reuvers

L'equip va completar huit partits en poc més de dos setmanes amb un balanç de 6-2, va tancar amb un 115-73 al Saragossa i va patir l'esquinç de Reuvers. Pedro Martínez va concedir descans abans de visitar al Fenerbahce.

Bernabé demana al PP donar suport al nou finançament autonòmic per a no defraudar al poble valencià

Bernabé ha demanat al PP i a Pérez Llorca que recolzen el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.670 milions més en 2027 per a la Comunitat. Ha defés que permetria duplicar personal essencial i accelerar vivenda i sanitat.

Bernabé sosté que l’acarament confirma que Pradas va atendre a Conca per a no confinar el 29-O

Bernabé ha assegurat que l'acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca ha deixat clar que es va obeir el 'Sale, de confinar res' i que el primer És-Alert no incloïa confinament. També ha acusat el PP de voler canviar el relat i ha defés el treball de la Guàrdia Civil després de l'incident a Catarroja.