Una de les decisions més esperades del Consell: l’ampliació d’horaris en l’hostaleria

L’hostaleria està sent un dels sectors més perjudicats per la pandèmia, per això després del considerable descens de positius en la Comunitat Valenciana, el govern que presideix Ximo Puig es reunirà per a prendre decisions sobre les relaxacions de les restriccions de la mobilitat i l’activitat social. Però això sí, els canvis no seran excessius, perquè cal continuar pensant en la salut.

Quines mesures es pensa suavitzar?

 

L’ampliació d’horaris de l’hostaleria és una de les coses més demandades per hostalers i clients, per això el Consell considera ampliar el tancament de les terrasses més enllà de les sis de la vesprada. L’interior podria quedar-se com està ara.

Si al final es duu a terme esta decisió o no, se sabrà dijous que ve quan es reunisca la comissió interdepartamental del Consell, a la vista dels informes dels tècnics de Sanitat i de les consideracions que realitzen els experts als quals consulta periòdicament el president de la Generalitat, Ximo Puig. Les noves mesures tindrien efectes a partir de la setmana pròxima.

No està descartat que la decisió puga afectar també els interiors, encara que este assumpte ja va generar alguna discrepància en els socis en trobades recents en la interdepartamental.

De moment, l’avanç en la relaxació de mesures es veu impulsat pel sosteniment de les bones dades d’incidència: encara que han augmentat lleugerament, la Comunitat Valenciana es manté com la de menor risc a Espanya, amb xifres molt més baixes que la mitjana.

Ximo Puig va advocar ahir per «rebaixar d’alguna manera» el tancament perimetral de la Comunitat Valenciana, encara que va recordar que l’autonomia pot adoptar mesures pel seu compte, ja que les que va prendre en 2020 sense estat d’alarma van ser avalades pel TSJ valencià.

Últimes notícies

Cultura reclama una resposta unitària i coordinada pel robatori del Tresor de Villena

La Conselleria de Cultura ha exigit una resposta conjunta amb el Ministeri i les autonomies després del robatori del Tresor de Villena, que s’emmarca en una onada de colps contra museus espanyols i europeus. El Govern valencià insistix que no és un cas aïllat i demana reforçar la cooperació i revisar els protocols de seguretat.

Les platges de Guardamar i Torrevieja registren xicotets meteotsunamis este divendres

Les platges de Guardamar del Segura i Torrevieja han registrat este divendres al migdia xicotets meteotsunamis i no es descarta que es repetisquen al llarg de la vesprada. Les oscil·lacions han sigut suaus i, tot i que a Torrevieja oneja la bandera verda en quasi totes les platges, a Guardamar es mantenen les banderes roges per precaució.

El termòmetre es desploma fins a 12 graus en un dia i Vinaròs es queda en 31,8

Les temperatures màximes han baixat fins a 12 graus en punts de la Comunitat Valenciana, amb una màxima de 31,8 a Vinaròs com a valor més alt del dia.

Els veïns desallotjats per l’incendi d’El Saler poden tornar a casa esta vesprada

Unes 160 persones desallotjades de vivendes i càmpings d’El Saler poden tornar ja a casa després que l’incendi haja quedat estabilitzat, encara que continua sense estar controlat.

València viu el juliol i agost més càlids des que hi ha registres

Aemet ha confirmat que el període juliol-agost d’enguany serà el més càlid registrat a València almenys des de 1869, amb temperatures molt per damunt del normal des de mitjan maig.

Antifrau tanca la investigació sobre la plaça provincial de la parella de Pérez Llorca

L’Agència Valenciana Antifrau ha arxivat la investigació sobre l’accés de la parella de Juanfran Pérez Llorca a una plaça de secretaria de direcció en la Diputació de València, en constatar que es van complir els requisits legals. L’òrgan manté dubtes sobre la urgència de la cobertura però dona per tancat l’expedient perquè la treballadora no s’ha presentat a la provisió definitiva.

Els bombers donen per estabilitzat l’incendi intencionat de la Devesa de El Saler

L’incendi forestal declarat dijous a la Devesa de El Saler, confirmat com a intencionat, ha sigut donat per estabilitzat pels bombers municipals i Emergències de la Generalitat.

Arriba per mar l’equip clau del nou centre de protonteràpia de València

La Conselleria de Sanitat ha rebut per via marítima els primers components del sistema de protonteràpia connectat a l’Hospital La Fe, finançat per la Fundació Amancio Ortega, i preveu tractar el primer pacient abans que acabe 2027.