Una de les decisions més esperades del Consell: l’ampliació d’horaris en l’hostaleria

L’hostaleria està sent un dels sectors més perjudicats per la pandèmia, per això després del considerable descens de positius en la Comunitat Valenciana, el govern que presideix Ximo Puig es reunirà per a prendre decisions sobre les relaxacions de les restriccions de la mobilitat i l’activitat social. Però això sí, els canvis no seran excessius, perquè cal continuar pensant en la salut.

Quines mesures es pensa suavitzar?

 

L’ampliació d’horaris de l’hostaleria és una de les coses més demandades per hostalers i clients, per això el Consell considera ampliar el tancament de les terrasses més enllà de les sis de la vesprada. L’interior podria quedar-se com està ara.

Si al final es duu a terme esta decisió o no, se sabrà dijous que ve quan es reunisca la comissió interdepartamental del Consell, a la vista dels informes dels tècnics de Sanitat i de les consideracions que realitzen els experts als quals consulta periòdicament el president de la Generalitat, Ximo Puig. Les noves mesures tindrien efectes a partir de la setmana pròxima.

No està descartat que la decisió puga afectar també els interiors, encara que este assumpte ja va generar alguna discrepància en els socis en trobades recents en la interdepartamental.

De moment, l’avanç en la relaxació de mesures es veu impulsat pel sosteniment de les bones dades d’incidència: encara que han augmentat lleugerament, la Comunitat Valenciana es manté com la de menor risc a Espanya, amb xifres molt més baixes que la mitjana.

Ximo Puig va advocar ahir per «rebaixar d’alguna manera» el tancament perimetral de la Comunitat Valenciana, encara que va recordar que l’autonomia pot adoptar mesures pel seu compte, ja que les que va prendre en 2020 sense estat d’alarma van ser avalades pel TSJ valencià.

Últimes notícies

Acampada per la vivenda a la plaça de l’Ajuntament de València després d’una manifestació

Un grup de participants en la manifestació per la vivenda d’este dissabte a València ha iniciat una acampada espontània a la plaça de l’Ajuntament, recolzada pel Sindicat d’Inquilines, després d’una marxa que ha acabat amb incidents i detinguts al Palau de les Arts.

Copete torna als entrenaments amb el València set mesos després de la lesió

El central José Copete ha tornat a exercitar-se parcialment amb el València CF set mesos després d’una lesió meniscal i sota les ordres de Javier Aguirre, que prepara el seu debut a la banqueta valencianista.

Nikola Mirotic es converteix en el tercer màxim anotador de la Eurolliga

Nikola Mirotic, ala-pivot del Valencia Basket, ha avançat Vassilis Spanoulis i ja és el tercer màxim anotador històric de la Eurolliga després dels 22 punts sumats en la victòria a la pista de l'ASVEL Villeurbanne.

Una persona detinguda pels altercats després de la protesta per la vivenda a València

Una persona ha sigut detinguda a València després dels altercats registrats en acabar la manifestació pel dret a la vivenda, en què nou policies han resultat ferits.

Incidents a València en acabar la marxa per la vivenda que crida a la vaga de novembre

Milers de persones han eixit als carrers de València per reclamar el dret a una vivenda digna, denunciar l’especulació i cridar a sumar-se a una vaga general al novembre. La protesta ha acabat amb càrregues policials, agents ferits i moments de tensió davant del Palau de Les Arts.

Huit policies ferits en els aldarulls a València després d’una protesta per la vivenda

Huit agents de la Policia Nacional han resultat ferits en els aldarulls registrats davant del Palau de Les Arts, al final d’una manifestació pel dret a la vivenda a València.

Vivas rep la Medalla d’Honor de València i l’Alta Distinció de la Generalitat enmig del seu pols amb el Govern central

El president de Ceuta acumularà dos reconeixements institucionals en la jornada del 9 d'Octubre: el màxim honor de la Generalitat Valenciana i la Medalla d'Honor de l'Ajuntament de València, després de mesos enfrontat a la gestió de Sánchez durant la crisi migratòria.

El primer somni europeu del Levante Femení complix 25 anys

Este 3 d’octubre es complixen 25 anys del debut del Levante Femení en competicions europees, com a primer equip espanyol en participar-hi el 2001. Aquella estrena en la Copa de la UEFA Femenina va obrir el camí a noves presències granotes en tornejos continentals.