Una de les decisions més esperades del Consell: l’ampliació d’horaris en l’hostaleria

L’hostaleria està sent un dels sectors més perjudicats per la pandèmia, per això després del considerable descens de positius en la Comunitat Valenciana, el govern que presideix Ximo Puig es reunirà per a prendre decisions sobre les relaxacions de les restriccions de la mobilitat i l’activitat social. Però això sí, els canvis no seran excessius, perquè cal continuar pensant en la salut.

Quines mesures es pensa suavitzar?

 

L’ampliació d’horaris de l’hostaleria és una de les coses més demandades per hostalers i clients, per això el Consell considera ampliar el tancament de les terrasses més enllà de les sis de la vesprada. L’interior podria quedar-se com està ara.

Si al final es duu a terme esta decisió o no, se sabrà dijous que ve quan es reunisca la comissió interdepartamental del Consell, a la vista dels informes dels tècnics de Sanitat i de les consideracions que realitzen els experts als quals consulta periòdicament el president de la Generalitat, Ximo Puig. Les noves mesures tindrien efectes a partir de la setmana pròxima.

No està descartat que la decisió puga afectar també els interiors, encara que este assumpte ja va generar alguna discrepància en els socis en trobades recents en la interdepartamental.

De moment, l’avanç en la relaxació de mesures es veu impulsat pel sosteniment de les bones dades d’incidència: encara que han augmentat lleugerament, la Comunitat Valenciana es manté com la de menor risc a Espanya, amb xifres molt més baixes que la mitjana.

Ximo Puig va advocar ahir per «rebaixar d’alguna manera» el tancament perimetral de la Comunitat Valenciana, encara que va recordar que l’autonomia pot adoptar mesures pel seu compte, ja que les que va prendre en 2020 sense estat d’alarma van ser avalades pel TSJ valencià.

Últimes notícies

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.

El Consell acusa Sánchez de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, retreu al PSPV-PSOE les seues crítiques i acusa Pedro Sánchez i els seus socis de traicionar cada dia la Comunitat Valenciana en matèria de finançament. El Consell reclama un sistema just i estable i qüestiona la proposta del Govern central i el fons de nivellació pendent.

El PSPV acusa Pérez Llorca de traïció per rebutjar més finançament per a la Comunitat

El PSPV-PSOE acusa Juanfran Pérez Llorca i el PP d’“enèsima traïció” per votar contra el nou model de finançament autonòmic, que preveu 3.669 milions d’euros anuals més per a la Comunitat Valenciana. Els socialistes reclamen que antepose els interessos valencians als seus càlculs polítics.

El PSOE acusa Feijóo de sacrificar la financiació autonòmica per confrontació política

Pilar Bernabé acusa Alberto Núñez Feijóo de preferir la confrontació i la crispació abans que millorar la finançació autonòmica, que hauria aportat 3.600 milions d'euros més a la Comunitat Valenciana.