Ana Barceló assegura que el territori valencià està preparat per a una segona onada

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha assegurat este dijous que «clar» que el territori valencià està preparat per a afrontar una segona onada de la pandèmia de coronavirus, i ha assegurat que s’està fent «un treball immens, de tots», en eixa direcció.

 

Barceló, que ha respost d’eixa manera en el ple de les Corts a una pregunta de Ciutadans, ha destacat que en este moment no hi ha metges ni infermeres en borsa de treball, que s’ha esgotat i estan treballant tots en la sanitat pública.

 

A demés, ha assenyalat que s’han fet més de 10.000 contractes durant la pandèmia, 7.000 dels que es prorrogaran el pròxim 30 de novembre per sis mesos més, al que s’unirà l’acord del Consell d’este divendres perquè mèdics de primària que ho desitgen treballen per la vesprada.

 

Gran inversió en material sanitari

La consellera ha destacat que l’equip de detecció del coronavirus compta amb 1.390 rastrejadors, als que pròximament se sumaran 150 més, i ha recordat que l’Exèrcit col·labora amb 150 rastrejadors en les províncies d’Alacant i València.

 

Ha defensat també la inversió en material i infraestructures que s’ha fet , i que ha permés tindre en Fira València un dipòsit per a atendre les necessitats del personal sanitari, una volta s’ha aprés «com es pot trencar un mercat» i com es poden tancar fronteres.

 

Barceló ha aplaudit l’esforç de les empreses valencianes per a produir material sanitari, el que ha portat al territori valencià a no entrar en l’acord amb el Ministeri, perquè les signatures valencianes puguen participar en un concurs «obert i transparent» i compensar-los el treball fet.

Últimes notícies

Mor un home major en l’incendi d’una vivenda a Callosa d’En Sarrià

Un home major amb mobilitat reduïda ha mort en l’incendi d’una vivenda en un bloc de quatre altures a Callosa d’En Sarrià. El foc s’ha originat en la segona planta i s’ha donat per extingit poc després del migdia.

El Consell reafirma el seu suport a les víctimes de l’accident de Metrovalencia en el 20é aniversari

El Consell ha expressat el seu afecte, respecte i proximitat a les famílies de les 43 víctimes mortals i als 47 ferits de l’accident de Metrovalencia, en el 20é aniversari de la tragèdia.

Banyar-se al Mediterrani és segur: la UV descarta un risc general per la bactèria carnívora

La Universitat de València afirma que banyar-se al Mediterrani és segur per a la població sana i que el risc associat a la bactèria Vibrio vulnificus és molt baix, tot i la seua expansió estacional en aigües salobres.

14 milions d’euros per a reduir la bretxa salarial en la Generalitat fins a 2027

El Consell ha aprovat repartir 14 milions d’euros entre Sanitat, Educació, Justícia i Funció Pública per a continuar fins a 2027 el programa contra la bretxa salarial en la Generalitat.

Feijóo acusa Sánchez d’usar la llei de néts i la regularització per a fer “enginyeria social”

Alberto Núñez Feijóo ha acusat Pedro Sánchez a Castelló de fer una “enginyeria social” sense “objectius innocents” amb la regularització d’immigrants i la coneguda com a llei de néts, i l’ha acusat de no planificar recursos ni actuar amb transparència.

Pedro Martínez explica per què deixa el València Basket per a fitxar pel Reial Madrid

L’entrenador del València Basket Pedro Martínez ha detallat que assumix el repte del Reial Madrid per provar-se en un projecte de màxima ambició i pressió, després de rebre una oferta de tres temporades i valorar la seua eixida amb el club taronja.

Les primeres 210 ajudes a familiars de víctimes mortals de la DANA ja estan resoltes

La Generalitat ha resolt de manera definitiva 210 ajudes a familiars de 89 víctimes mortals de la DANA, quasi la mitat de les sol·licituds presentades per defunció.

Traslladen al quarter de la Guàrdia Civil l’home detingut per l’assassinat masclista de la seua dona i filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per l’assassinat a ganivetades de la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar ha rebut l’alta mèdica i ha sigut traslladat al quarter de la Guàrdia Civil, mentres continua la investigació com a possible crim masclista.