10.9 C
València
Diumenge, 21 desembre, 2025

Ana Barceló assegura que el territori valencià està preparat per a una segona onada

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha assegurat este dijous que «clar» que el territori valencià està preparat per a afrontar una segona onada de la pandèmia de coronavirus, i ha assegurat que s’està fent «un treball immens, de tots», en eixa direcció.

 

Barceló, que ha respost d’eixa manera en el ple de les Corts a una pregunta de Ciutadans, ha destacat que en este moment no hi ha metges ni infermeres en borsa de treball, que s’ha esgotat i estan treballant tots en la sanitat pública.

 

A demés, ha assenyalat que s’han fet més de 10.000 contractes durant la pandèmia, 7.000 dels que es prorrogaran el pròxim 30 de novembre per sis mesos més, al que s’unirà l’acord del Consell d’este divendres perquè mèdics de primària que ho desitgen treballen per la vesprada.

 

Gran inversió en material sanitari

La consellera ha destacat que l’equip de detecció del coronavirus compta amb 1.390 rastrejadors, als que pròximament se sumaran 150 més, i ha recordat que l’Exèrcit col·labora amb 150 rastrejadors en les províncies d’Alacant i València.

 

Ha defensat també la inversió en material i infraestructures que s’ha fet , i que ha permés tindre en Fira València un dipòsit per a atendre les necessitats del personal sanitari, una volta s’ha aprés «com es pot trencar un mercat» i com es poden tancar fronteres.

 

Barceló ha aplaudit l’esforç de les empreses valencianes per a produir material sanitari, el que ha portat al territori valencià a no entrar en l’acord amb el Ministeri, perquè les signatures valencianes puguen participar en un concurs «obert i transparent» i compensar-los el treball fet.

Últimes notícies

València es mobilitza pel dret a la vivenda i exigix un pla de xoc

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar la situació de la vivenda i exigir un pla de xoc. La Generalitat replica que el problema és la falta d'oferta i detalla mesures en marxa.

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.

La DANA de València va deixar quasi 7 milions en pèrdues no reconegudes en el sector artístic

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions els danys de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en les arts visuals de la Comunitat Valenciana. Gran part seguix sense compensar.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat (1-1)

El Llevant va igualar sobre la botzina amb un penal transformat per Adrián de la Font després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real va deixar escapar un triomf que ja assaboria.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el temps afegit gràcies a un penal transformat per Dela després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real, que es veia guanyadora, va deixar escapar dos punts.

1-1: Un penal de Dela rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el 92 gràcies a un penal transformat per Dela després d'una falta sobre Carlos Álvarez. La Real, superior per trams, va deixar escapar un triomf que va acariciar.

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.