Ana Barceló assegura que el territori valencià està preparat per a una segona onada

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha assegurat este dijous que «clar» que el territori valencià està preparat per a afrontar una segona onada de la pandèmia de coronavirus, i ha assegurat que s’està fent «un treball immens, de tots», en eixa direcció.

 

Barceló, que ha respost d’eixa manera en el ple de les Corts a una pregunta de Ciutadans, ha destacat que en este moment no hi ha metges ni infermeres en borsa de treball, que s’ha esgotat i estan treballant tots en la sanitat pública.

 

A demés, ha assenyalat que s’han fet més de 10.000 contractes durant la pandèmia, 7.000 dels que es prorrogaran el pròxim 30 de novembre per sis mesos més, al que s’unirà l’acord del Consell d’este divendres perquè mèdics de primària que ho desitgen treballen per la vesprada.

 

Gran inversió en material sanitari

La consellera ha destacat que l’equip de detecció del coronavirus compta amb 1.390 rastrejadors, als que pròximament se sumaran 150 més, i ha recordat que l’Exèrcit col·labora amb 150 rastrejadors en les províncies d’Alacant i València.

 

Ha defensat també la inversió en material i infraestructures que s’ha fet , i que ha permés tindre en Fira València un dipòsit per a atendre les necessitats del personal sanitari, una volta s’ha aprés «com es pot trencar un mercat» i com es poden tancar fronteres.

 

Barceló ha aplaudit l’esforç de les empreses valencianes per a produir material sanitari, el que ha portat al territori valencià a no entrar en l’acord amb el Ministeri, perquè les signatures valencianes puguen participar en un concurs «obert i transparent» i compensar-los el treball fet.

Últimes notícies

Mónica Oltra planteja un espai comú neutre a València per a una candidatura que “salve el poble”

Mónica Oltra, que serà ratificada dissabte com a candidata a l’alcaldia de València per a 2027, ha defensat crear un espai comú neutre sobre la base de Compromís per a articular una candidatura ampla que priorise la vida humana i l’accés a una vivenda digna i assequible.

El Sindicat d’Estudiants denuncia que l’edil de Vox Juanma Badenas ha irromput en la seua seu a València

El Sindicat d’Estudiants ha denunciat que el regidor de Vox a València Juanma Badenas ha entrat il·legalment al seu local cedit per l’Ajuntament, ha trencat el pany i ha registrat les instal·lacions. L’organització parla de violació de drets fonamentals i anuncia accions legals i mobilitzacions.

Comença la neteja dels baixos incendiats a València després de desallotjar 90 veïns

L’Ajuntament de València ha reallotjat esta nit una norantena de persones desallotjades per un incendi als baixos d’un edifici del carrer Picayo, mentre este dissabte han començat els treballs de neteja i reparació.

Nit tòrrida a Sagunt amb una mínima de 24,6 graus i pujades generalitzades

La passada matinada s’han registrat novament nits tòrrides a la Comunitat Valenciana, amb Sagunt al capdavant amb 24,6 graus de mínima i avisos per calor extrema a l’interior de la província de València.

Temperatures màximes altes este primer dissabte de juliol a l’interior i prelitoral de València

L’interior i el prelitoral de la província de València afronten este primer dissabte de juliol amb cels poc nuvolosos i temperatures màximes elevades, segons Aemet, i vent fluix de component este i sud-est.

L’incendi de vegetació de Peníscola queda estabilitzat i els bombers continuen treballant a terra

L’incendi declarat divendres a la vesprada en una zona d’interfície de Peníscola ha quedat estabilitzat de matinada, però els mitjans terrestres continuen treballant en les tasques d’extinció.

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.