Ana Barceló assegura que el territori valencià està preparat per a una segona onada

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha assegurat este dijous que «clar» que el territori valencià està preparat per a afrontar una segona onada de la pandèmia de coronavirus, i ha assegurat que s’està fent «un treball immens, de tots», en eixa direcció.

 

Barceló, que ha respost d’eixa manera en el ple de les Corts a una pregunta de Ciutadans, ha destacat que en este moment no hi ha metges ni infermeres en borsa de treball, que s’ha esgotat i estan treballant tots en la sanitat pública.

 

A demés, ha assenyalat que s’han fet més de 10.000 contractes durant la pandèmia, 7.000 dels que es prorrogaran el pròxim 30 de novembre per sis mesos més, al que s’unirà l’acord del Consell d’este divendres perquè mèdics de primària que ho desitgen treballen per la vesprada.

 

Gran inversió en material sanitari

La consellera ha destacat que l’equip de detecció del coronavirus compta amb 1.390 rastrejadors, als que pròximament se sumaran 150 més, i ha recordat que l’Exèrcit col·labora amb 150 rastrejadors en les províncies d’Alacant i València.

 

Ha defensat també la inversió en material i infraestructures que s’ha fet , i que ha permés tindre en Fira València un dipòsit per a atendre les necessitats del personal sanitari, una volta s’ha aprés «com es pot trencar un mercat» i com es poden tancar fronteres.

 

Barceló ha aplaudit l’esforç de les empreses valencianes per a produir material sanitari, el que ha portat al territori valencià a no entrar en l’acord amb el Ministeri, perquè les signatures valencianes puguen participar en un concurs «obert i transparent» i compensar-los el treball fet.

Últimes notícies

Osorio debuta com a titular en un Elx amb canvis davant el Madrid

Abiel Osorio debutarà com a titular amb l’Elx contra un Reial Madrid ple de rotacions en què repetirà Yan Diomande. Tant Martín Anselmi com José Mourinho introduïxen diversos canvis en els seus onzes.

Més mitjans contra l’incendi de Tuéjar en activar-se la situació 2 del pla forestal

L’incendi forestal declarat a Tuéjar ha obligat a activar la situació 2 del Pla Especial de Incendis Forestals i a reforçar de manera notable els mitjans aeris i terrestres, inclosa la UME.

La calor torna a colpejar l’interior de València amb 37,6 graus a Xàtiva

Les màximes han pujat fins a 3 graus en punts de l’interior de la província de València, amb 37,6 graus a Xàtiva, segons Aemet. En la ciutat de València el termòmetre també ha pujat fins als 32,3 graus.

Mompó i Pradas tornaran al Congrés per la comissió de la DANA el 28 de setembre

El president de la Diputació de València, Vicente Mompó, i l’exconsellera Salomé Pradas compareixeran de nou el 28 de setembre davant la comissió de la DANA al Congrés, dins d’una nova ronda de testimonis sobre la gestió de la tragèdia.

Deu mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Tuéjar

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Tuéjar ha mobilitzat deu mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres per a intentar la seua extinció.

València tanca 26 col·legis de zones inundables des de les 14 h per alerta taronja

L'Ajuntament de València suspén des de les 14 hores de dimecres les activitats en 26 centres educatius de zones inundables i afectades per la DANA i paralitza també l'esport a l'aire lliure, mercats i actes municipals.

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.