Arriba el primer avió amb repatriats espanyols i refugiats afganesos

L’avió A400 de les Forces Armades amb el primer grup d’evacuats de Kabul ha aterrat en la matinada d’aquest dijous en la base aèria militar de Torrejón de Ardoz (Madrid) amb 53 persones a bord, cinc d’elles espanyols i 48 afganesos.

 

A les 4.30 hores i després de huit hores de vol des de Dubái (Unió dels Emirats Àrabs), l’aeronau ha pres terra i ha obert la seua porta gran posterior perquè descendira el primer contingent d’evacuats, integrat en la seua majoria pels afganesos i els seus familiars que han col·laborat amb Espanya durant els últims anys al país asiàtic.

 

A peu de pista, el ministre d’Afers exteriors, José Manuel Albares, i el d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luis Escrivá, els han donat la benvinguda “més digna i acollidora possible” en xarrar amb cadascuna de les famílies per a transmetre’ls “acolliment i empatia”.

 

“Hem tingut una primera conversa que ha sigut veritablement entranyable. Et compten la seua eixida, les dificultats que han tingut, les seues primeres sensacions al país… És un moment realment emocionant davant persones que tenen vides tan difícils i complicades”, ha relatat Escrivá als mitjans.

 

Els refugiats mostraven aspecte de fatiga pel llarg viatge i les dificultats que han hagut de sortejar per a poder prendre l’avió a Kabul, així com de sorpresa pels flaixos dels nombrosos mitjans gràfics que han cobert l’arribada.

 

Entre el quasi mig centenar d’afganesos hi ha més d’una desena de menors, un d’ells de tot just un any que anava en braços del seu pare.

Últimes notícies

Igualtat confirma l’assassinat masclista d’una dona en la caserna de la Guàrdia Civil de Dolores

Igualtat confirma com a crim masclista l'assassinat d'una dona de 51 anys en la caserna de la Guàrdia Civil de Dolores, on també van ser trobats morts el seu marit i el seu fill de 24 anys.

Una funcionària revela que l’oferta guanyadora de les VPP d’Alacant va arribar només 24 hores després de publicar-se els plecs

La cap de Gestió Patrimonial de l'Ajuntament d'Alacant declara que la promotora adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan a penes un dia després de publicar-se els plecs, en un cas que manté oberta una causa judicial i una forta polèmica política.

El València es juga la Lliga Conferència davant el Barcelona amb nou jugadors al final de contracte

El València es juga a Mestalla la seua classificació per a la Lliga Conferència davant el Barcelona en un dol marcat pel possible adeu de fins a nou futbolistes entre cessions i contractes que expiren.

Ford Almussafes obri la negociació del marc laboral per a l’electrificació i el nou Bast

Ford Almussafes i els sindicats UGT i STM han constituït la comissió que negociarà les condicions laborals i salarials a partir de 2027, lligades a l'Acord per l'Electrificació 2030 i al llançament del nou model de la família Bast.

Ryan i Dela seguiran fins a 2027 si el Llevant assegura la permanència

Ryan i Dela ampliaran el seu contracte amb el Llevant fins a 2027 si l'equip certifica la permanència en Primera, en un estiu marcat per eixides i cessions que conclouen.

Ximo Puig assenyala a Diana Morant com la candidata capaç de donar la volta a la Comunitat Valenciana

Ximo Puig destaca a Diana Morant com la dirigent capaç de revertir la situació econòmica i social de la Comunitat Valenciana i subratlla que el seu lideratge partix del PSPV i no del càrrec de ministra.

PP i Vox bloquegen en Les Corts la tramitació de la taxa turística proposada per l’oposició

PP i Vox s'oposen en Les Corts a tramitar les proposicions de llei de PSPV i Compromís per a implantar la taxa turística en la Comunitat Valenciana, reobrint el debat polític sobre com finançar l'impacte del turisme.

Javi Guerra arriba al final de la temporada en el seu millor moment al València

Javi Guerra afronta l'últim partit de Lliga després de completar la seua millor temporada amb el València, amb més protagonisme, gols i assistències decisives.