Arriba el primer avió amb repatriats espanyols i refugiats afganesos

L’avió A400 de les Forces Armades amb el primer grup d’evacuats de Kabul ha aterrat en la matinada d’aquest dijous en la base aèria militar de Torrejón de Ardoz (Madrid) amb 53 persones a bord, cinc d’elles espanyols i 48 afganesos.

 

A les 4.30 hores i després de huit hores de vol des de Dubái (Unió dels Emirats Àrabs), l’aeronau ha pres terra i ha obert la seua porta gran posterior perquè descendira el primer contingent d’evacuats, integrat en la seua majoria pels afganesos i els seus familiars que han col·laborat amb Espanya durant els últims anys al país asiàtic.

 

A peu de pista, el ministre d’Afers exteriors, José Manuel Albares, i el d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luis Escrivá, els han donat la benvinguda “més digna i acollidora possible” en xarrar amb cadascuna de les famílies per a transmetre’ls “acolliment i empatia”.

 

“Hem tingut una primera conversa que ha sigut veritablement entranyable. Et compten la seua eixida, les dificultats que han tingut, les seues primeres sensacions al país… És un moment realment emocionant davant persones que tenen vides tan difícils i complicades”, ha relatat Escrivá als mitjans.

 

Els refugiats mostraven aspecte de fatiga pel llarg viatge i les dificultats que han hagut de sortejar per a poder prendre l’avió a Kabul, així com de sorpresa pels flaixos dels nombrosos mitjans gràfics que han cobert l’arribada.

 

Entre el quasi mig centenar d’afganesos hi ha més d’una desena de menors, un d’ells de tot just un any que anava en braços del seu pare.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Hayes-Davis fulmina al València Basket en la pròrroga i posa el 0-2 per a Panathinaikos

El València Basket cau 105-107 en una pròrroga cruel davant Panathinaikos, decidit per un canastón final de Nigel Hayes-Davis que deixa la sèrie 0-2 abans de viatjar a Atenes.

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.