Arriba el primer avió amb repatriats espanyols i refugiats afganesos

L’avió A400 de les Forces Armades amb el primer grup d’evacuats de Kabul ha aterrat en la matinada d’aquest dijous en la base aèria militar de Torrejón de Ardoz (Madrid) amb 53 persones a bord, cinc d’elles espanyols i 48 afganesos.

 

A les 4.30 hores i després de huit hores de vol des de Dubái (Unió dels Emirats Àrabs), l’aeronau ha pres terra i ha obert la seua porta gran posterior perquè descendira el primer contingent d’evacuats, integrat en la seua majoria pels afganesos i els seus familiars que han col·laborat amb Espanya durant els últims anys al país asiàtic.

 

A peu de pista, el ministre d’Afers exteriors, José Manuel Albares, i el d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luis Escrivá, els han donat la benvinguda “més digna i acollidora possible” en xarrar amb cadascuna de les famílies per a transmetre’ls “acolliment i empatia”.

 

“Hem tingut una primera conversa que ha sigut veritablement entranyable. Et compten la seua eixida, les dificultats que han tingut, les seues primeres sensacions al país… És un moment realment emocionant davant persones que tenen vides tan difícils i complicades”, ha relatat Escrivá als mitjans.

 

Els refugiats mostraven aspecte de fatiga pel llarg viatge i les dificultats que han hagut de sortejar per a poder prendre l’avió a Kabul, així com de sorpresa pels flaixos dels nombrosos mitjans gràfics que han cobert l’arribada.

 

Entre el quasi mig centenar d’afganesos hi ha més d’una desena de menors, un d’ells de tot just un any que anava en braços del seu pare.

Últimes notícies

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.

L’incendi de Soneja es complica i ja mobilitza 10 mitjans aeris a Castelló

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja ha mobilitzat almenys 10 mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres, i continua amb evolució negativa, segons el Consorci de Bombers de Castelló.

El Villarreal inicia dilluns les revisions mèdiques abans d’alçar la pretemporada

El Villarreal CF ha previst les revisions mèdiques de la plantilla entre dilluns i dimecres, i començarà els entrenaments de pretemporada dijous 9 de juliol a la Ciutat Esportiva.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket: ‘Eternament agraït per tot’

Jean Montero ha trencat el seu contracte amb el Valencia Basket, deixa el club després de dos temporades i es declara ‘eternament agraït’. L’exterior dominicà se’n va amb una ACB, una Supercopa i diversos premis individuals.

Nous mitjans aeris se sumen a l’incendi forestal de Soneja, que empitjora

L’incendi forestal declarat este diumenge a Soneja continua amb evolució negativa. Ja treballen en la zona huit mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres.

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.