Anuncios

Arriba el primer avió amb repatriats espanyols i refugiats afganesos

L’avió A400 de les Forces Armades amb el primer grup d’evacuats de Kabul ha aterrat en la matinada d’aquest dijous en la base aèria militar de Torrejón de Ardoz (Madrid) amb 53 persones a bord, cinc d’elles espanyols i 48 afganesos.

 

A les 4.30 hores i després de huit hores de vol des de Dubái (Unió dels Emirats Àrabs), l’aeronau ha pres terra i ha obert la seua porta gran posterior perquè descendira el primer contingent d’evacuats, integrat en la seua majoria pels afganesos i els seus familiars que han col·laborat amb Espanya durant els últims anys al país asiàtic.

Anuncios

 

A peu de pista, el ministre d’Afers exteriors, José Manuel Albares, i el d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, José Luis Escrivá, els han donat la benvinguda “més digna i acollidora possible” en xarrar amb cadascuna de les famílies per a transmetre’ls “acolliment i empatia”.

 

“Hem tingut una primera conversa que ha sigut veritablement entranyable. Et compten la seua eixida, les dificultats que han tingut, les seues primeres sensacions al país… És un moment realment emocionant davant persones que tenen vides tan difícils i complicades”, ha relatat Escrivá als mitjans.

 

Els refugiats mostraven aspecte de fatiga pel llarg viatge i les dificultats que han hagut de sortejar per a poder prendre l’avió a Kabul, així com de sorpresa pels flaixos dels nombrosos mitjans gràfics que han cobert l’arribada.

 

Entre el quasi mig centenar d’afganesos hi ha més d’una desena de menors, un d’ells de tot just un any que anava en braços del seu pare.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Controlen un incendi en una fàbrica de teules d’Agost sense causar ferits

Un incendi declarat en una fàbrica de teules d'Agost, al costat de la CV-820, evoluciona de manera favorable i no ha causat ferits, segons el Consorci Provincial de Bombers.

Román aconseguix una orella insuficient davant un gran bou de Conde de Mayalde a San Isidro

Román només va obtindre una orella considerada curta enfront del millor bou de Conde de Mayalde en una llarga vesprada de San Isidro marcada per la lesió de David Galván i per fins a cinc avisos.

Pedro Martínez destaca la reacció del València Basket malgrat la derrota davant Baskonia

Pedro Martínez ressalta l'actitud competitiva de València Basket després de remuntar catorze punts i fregar la victòria davant Baskonia abans d'un decisiu dol d'Eurolliga.

Segon PCR negatiu descarta ara com ara hantavirus en la dona aïllada a Alacant

La dona aïllada en un hospital d'Alacant per sospita de hantavirus ha donat negatiu en una segona PCR, encara que Sanitat manté l'aïllament i repetirà la prova en 48 hores.

El Baskonia assalta el Roig Arena i s’enganxa a la lluita per la zona alta

El Baskonia es va imposar 86-88 al València Basket en el Roig Arena després d'un dol ple d'alternatives, aprofitant el desgast europeu del quadre taronja malgrat la remuntada final local.

Gayá reivindica al València després de guanyar en San Mamés: hem demostrat que no ens rendim

José Luis Gayá celebra el triomf del València en San Mamés, destaca que l'equip no es rendix i defén a Hugo Duro i Dimitrievski després d'un partit clau per a aconseguir els 42 punts en LaLiga.

Empat sense gols al descans en San Mamés després del penal fallat d’Hugo Duro i la lesió de Nico Williams

Athletic i València arriben al descans amb 0-0 en San Mamés després d'un penal al travesser d'Hugo Duro i la lesió muscular de Nico Williams, substituït per Iñaki.

Les llargues cues en les firmes coronen l’èxit de la 61 Fira del Llibre de València

La 61 Fira del Llibre de València tanca edició amb més d'un milió d'euros de facturació, augment d'expositors i llargues cues en les firmes, especialment d'autores juvenils.
Anuncios