Arriben a Espanya 5.300 dosis de vacuna contra la pigota del mico

El Ministeri de Sanitat ha informat que Espanya ha rebut aquest dimarts les primeres 5.300 dosis de la vacuna Jynneos contra pigota del mico, de les 110.000 adquirides per tota la Unió Europea, i ha anunciat que s’esperen «dos enviaments més en els pròxims mesos».

En un comunicat, indica que aquestes vacunes se sumen a les 200 dosis d’INVAMEX que Espanya va comprar a un país veí i que ja s’estan inoculant a demanda de les autonomies, seguint el protocol aprovat per la Comissió de Salut Pública.

Segons ha anunciat la Comissió Europea, els lliuraments es realitzaran de forma regular en les pròximes setmanes i mesos, encara que es donarà prioritat en els lliuraments als països més afectats. Com ja va ocórrer amb les vacunes contra el covid19, les dosis es distribuiran prorata entre els Estats membres, en funció de la població de cada país.

No obstant això, els països amb major nombre de casos -en la data en què es va tancar el contracte a mitjan juny- tindran prioritat. Després d’Espanya els països que tindran prioritat en el subministrament seran Portugal, Alemanya i Bèlgica encara que s’espera que altres països reben enviaments també al juliol i agost.

Aquesta és una Unió Europea de la Salut que respon en temps real a les noves amenaces sanitàries i protegeix els seus ciutadans. És la primera vegada que, a través de la nostra Autoritat de Preparació i Resposta Sanitària (HERA), comprem i donem directament vacunes als Estats membres”, ha destacat la comissària de sanitat, Stella Kyriakides, sobre una agència, establida a l’octubre de l’any passat, que aspira a convertir-se en el pilar de la Unió Europea de la salut.

Recorda que les noves vacunes, que s’han de mantindre ultracongelades, són part de la compra duta a terme per la Comissió Europea a través de l’Autoritat de Preparació i Resposta davant Emergències Sanitàries (HERA) i de les quals Espanya rebrà el 10% (de les 110.000 dosis) que es podran «a la disposició de les autoritats de salut pública per al control d’aquest brot».

Sanitat assenyala que la iniciativa europea ha permés als estats membres «disposar de vacunes de tercera generació enfront d’aquesta malaltia de manera equitativa atenent criteris epidemiològics i demogràfics».

El Ministeri de Sanitat ha informat aquest dimarts que la Xarxa Nacional de Vigilància Epidemiològica (renau) ha confirmat, fins hui, 800 casos de pigota del mico a Espanya, que es distribueixen en un rang d’edat de 3 a 67 anys, per la qual cosa s’han donat infeccions en xiquets.

No obstant això, el nombre de casos de ‘monkeypox’ que s’ha donat a Espanya fins hui és major, ja que les infeccions notificades a la xarxa sanitària nacional no inclouen encara les dades actualitzades de totes les comunitats.

L’informe que distribueix Sanitat apunta que la Comunitat de Madrid ha registrat fins hui 436 casos, mentre el seu govern regional ha indicat hui que s’han certificat 773 infeccions de pigota del mico des que va començar el brot fa ja dos mesos.

Últimes notícies

Pérez Llorca insta els sindicats docents a reprendre el diàleg en plena vaga

Juanfran Pérez Llorca anima als sindicats docents a tornar a la taula de negociació i defén que l'oferta de la Generalitat és la més ambiciosa, mentres l'oposició l'acusa de retallades en l'educació pública i de falta de diàleg real.

Investiguen a un home per provocar 24 incendis forestals en la Serra Grossa d’Alacant

La Guàrdia Civil investiga a un home de 41 anys per la seua presumpta relació amb almenys 24 incendis forestals intencionats en la Serra Grossa d'Alacant, un paratge pròxim a zones habitades.

Dani Parejo posa fi a la seua etapa al Vila-real després de sis temporades

Dani Parejo no seguirà al Vila-real després de sis temporades en les quals es va consolidar com a peça clau de l'equip. El club ha decidit no oferir-li la renovació i el migcampista s'acomiadarà de l'afició en La Ceràmica.

Sergio de Larrea, millor esportista absolut en els Premis Podi de Castella i Lleó

Sergio de Larrea, base del València Basket, és reconegut com a millor esportista absolut en els Premis Podi 2025 de Castella i Lleó, que distingixen també a jóvens promeses, entitats i tècnics.

El professorat en vaga exigix la dimissió de la consellera davant Les Corts Valencianes

El nové dia de vaga indefinida del professorat valencià reunix a centenars de docents davant Les Corts per a exigir millores en l'educació pública i la dimissió de la consellera d'Educació.

Jutgen a un home per agredir sexualment durant anys a la filla de la seua parella a Alacant

L'Audiència Provincial d'Alacant jutja este divendres a un home acusat d'anys d'abusos i agressions sexuals a la filla de la seua parella, presumptament iniciats quan la menor tenia set anys.

Sergio de Larrea, millor esportista absolut en els Premis Podi de Castella i Lleó

El base val·lisoletà del València Basket Sergio de Larrea rep el Premi Podi al millor esportista absolut de Castella i Lleó, que també reconeix a jóvens talents i entitats esportives de la comunitat.

La Generalitat reserva 3,5 milions per a organitzar les eleccions autonòmiques de 2027

La Generalitat eleva a 3,52 milions el sostre de gasto per a paperetes, sobres, impresos i gestió de l'escrutini de les eleccions autonòmiques i locals menors de 2027.