Arriben a Espanya 5.300 dosis de vacuna contra la pigota del mico

El Ministeri de Sanitat ha informat que Espanya ha rebut aquest dimarts les primeres 5.300 dosis de la vacuna Jynneos contra pigota del mico, de les 110.000 adquirides per tota la Unió Europea, i ha anunciat que s’esperen «dos enviaments més en els pròxims mesos».

En un comunicat, indica que aquestes vacunes se sumen a les 200 dosis d’INVAMEX que Espanya va comprar a un país veí i que ja s’estan inoculant a demanda de les autonomies, seguint el protocol aprovat per la Comissió de Salut Pública.

Segons ha anunciat la Comissió Europea, els lliuraments es realitzaran de forma regular en les pròximes setmanes i mesos, encara que es donarà prioritat en els lliuraments als països més afectats. Com ja va ocórrer amb les vacunes contra el covid19, les dosis es distribuiran prorata entre els Estats membres, en funció de la població de cada país.

No obstant això, els països amb major nombre de casos -en la data en què es va tancar el contracte a mitjan juny- tindran prioritat. Després d’Espanya els països que tindran prioritat en el subministrament seran Portugal, Alemanya i Bèlgica encara que s’espera que altres països reben enviaments també al juliol i agost.

Aquesta és una Unió Europea de la Salut que respon en temps real a les noves amenaces sanitàries i protegeix els seus ciutadans. És la primera vegada que, a través de la nostra Autoritat de Preparació i Resposta Sanitària (HERA), comprem i donem directament vacunes als Estats membres”, ha destacat la comissària de sanitat, Stella Kyriakides, sobre una agència, establida a l’octubre de l’any passat, que aspira a convertir-se en el pilar de la Unió Europea de la salut.

Recorda que les noves vacunes, que s’han de mantindre ultracongelades, són part de la compra duta a terme per la Comissió Europea a través de l’Autoritat de Preparació i Resposta davant Emergències Sanitàries (HERA) i de les quals Espanya rebrà el 10% (de les 110.000 dosis) que es podran «a la disposició de les autoritats de salut pública per al control d’aquest brot».

Sanitat assenyala que la iniciativa europea ha permés als estats membres «disposar de vacunes de tercera generació enfront d’aquesta malaltia de manera equitativa atenent criteris epidemiològics i demogràfics».

El Ministeri de Sanitat ha informat aquest dimarts que la Xarxa Nacional de Vigilància Epidemiològica (renau) ha confirmat, fins hui, 800 casos de pigota del mico a Espanya, que es distribueixen en un rang d’edat de 3 a 67 anys, per la qual cosa s’han donat infeccions en xiquets.

No obstant això, el nombre de casos de ‘monkeypox’ que s’ha donat a Espanya fins hui és major, ja que les infeccions notificades a la xarxa sanitària nacional no inclouen encara les dades actualitzades de totes les comunitats.

L’informe que distribueix Sanitat apunta que la Comunitat de Madrid ha registrat fins hui 436 casos, mentre el seu govern regional ha indicat hui que s’han certificat 773 infeccions de pigota del mico des que va començar el brot fa ja dos mesos.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.