11.9 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Arriben a Espanya 5.300 dosis de vacuna contra la pigota del mico

El Ministeri de Sanitat ha informat que Espanya ha rebut aquest dimarts les primeres 5.300 dosis de la vacuna Jynneos contra pigota del mico, de les 110.000 adquirides per tota la Unió Europea, i ha anunciat que s’esperen «dos enviaments més en els pròxims mesos».

En un comunicat, indica que aquestes vacunes se sumen a les 200 dosis d’INVAMEX que Espanya va comprar a un país veí i que ja s’estan inoculant a demanda de les autonomies, seguint el protocol aprovat per la Comissió de Salut Pública.

Segons ha anunciat la Comissió Europea, els lliuraments es realitzaran de forma regular en les pròximes setmanes i mesos, encara que es donarà prioritat en els lliuraments als països més afectats. Com ja va ocórrer amb les vacunes contra el covid19, les dosis es distribuiran prorata entre els Estats membres, en funció de la població de cada país.

No obstant això, els països amb major nombre de casos -en la data en què es va tancar el contracte a mitjan juny- tindran prioritat. Després d’Espanya els països que tindran prioritat en el subministrament seran Portugal, Alemanya i Bèlgica encara que s’espera que altres països reben enviaments també al juliol i agost.

Aquesta és una Unió Europea de la Salut que respon en temps real a les noves amenaces sanitàries i protegeix els seus ciutadans. És la primera vegada que, a través de la nostra Autoritat de Preparació i Resposta Sanitària (HERA), comprem i donem directament vacunes als Estats membres”, ha destacat la comissària de sanitat, Stella Kyriakides, sobre una agència, establida a l’octubre de l’any passat, que aspira a convertir-se en el pilar de la Unió Europea de la salut.

Recorda que les noves vacunes, que s’han de mantindre ultracongelades, són part de la compra duta a terme per la Comissió Europea a través de l’Autoritat de Preparació i Resposta davant Emergències Sanitàries (HERA) i de les quals Espanya rebrà el 10% (de les 110.000 dosis) que es podran «a la disposició de les autoritats de salut pública per al control d’aquest brot».

Sanitat assenyala que la iniciativa europea ha permés als estats membres «disposar de vacunes de tercera generació enfront d’aquesta malaltia de manera equitativa atenent criteris epidemiològics i demogràfics».

El Ministeri de Sanitat ha informat aquest dimarts que la Xarxa Nacional de Vigilància Epidemiològica (renau) ha confirmat, fins hui, 800 casos de pigota del mico a Espanya, que es distribueixen en un rang d’edat de 3 a 67 anys, per la qual cosa s’han donat infeccions en xiquets.

No obstant això, el nombre de casos de ‘monkeypox’ que s’ha donat a Espanya fins hui és major, ja que les infeccions notificades a la xarxa sanitària nacional no inclouen encara les dades actualitzades de totes les comunitats.

L’informe que distribueix Sanitat apunta que la Comunitat de Madrid ha registrat fins hui 436 casos, mentre el seu govern regional ha indicat hui que s’han certificat 773 infeccions de pigota del mico des que va començar el brot fa ja dos mesos.

Últimes notícies

Mor Enric Mestre als 89 anys, referent de la ceràmica contemporània

L'Ajuntament d'Alboraia va anunciar la defunció del ceramista als 89 anys. La seua obra geomètrica va deixar empremta en espais públics del municipi i la seua última aparició va ser al novembre amb un premi a l'excel·lència.

Un incendi en un edifici de Paiporta deixa 11 ferits, cinc traslladats a l’hospital

Onze persones d'entre 3 i 79 anys han sigut ateses després d'un incendi en un edifici del carrer l'Horta. Cinc han sigut traslladades, quatre per fum i una per cremades.

Rescaten a diverses persones a Paiporta per un incendi en un pis de la primera planta

Bombers han rescatat a diverses persones en un edifici de Paiporta després de declarar-se un incendi en un pis de la primera planta. El fum s'ha propagat cap a les plantes superiors i diverses persones han rebut atenció sanitària.

Estenen tres dies la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Les autoritats indonèsies van decidir estendre fins al diumenge la busca de tres espanyols després del naufragi del vaixell turístic KM Putri Sakinah. La mesura arriba després de set jornades de rastreig i una petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

Rescaten a diverses persones d’un edifici de Paiporta després d’un incendi en la primera planta

Un incendi en un pis de la primera planta d'un edifici de Paiporta ha generat un dens núvol de fum i ha obligat a rescatar a diverses persones. El foc ha sigut extingit després de la mobilització de sis dotacions.

Estenen tres jornades la busca dels espanyols desapareguts a Indonèsia

Indonèsia va prolongar fins al diumenge l'operatiu per a localitzar a tres espanyols desapareguts després del naufragi d'un vaixell turístic en Komodo. L'ampliació es recolza en les dades de set dies de rastreig i en la petició formal de l'Ambaixada d'Espanya.

El Vila-real busca trencar la seua mala ratxa d’estrenes davant l’Elx en el Martínez Valero

L'equip groc visita el Martínez Valero en la primera jornada de 2026 després de dos derrotes seguides en els seus primers partits de l'any i un llarg període invicte.

El València només va guanyar un dels seus últims cinc estrenes d’any

L'equip visita Balaídos per a obrir 2026 amb una ratxa discreta: una victòria en cinc arrancades recents. A domicili no guanya una estrena des de 2013.