Arriben a Espanya 5.300 dosis de vacuna contra la pigota del mico

El Ministeri de Sanitat ha informat que Espanya ha rebut aquest dimarts les primeres 5.300 dosis de la vacuna Jynneos contra pigota del mico, de les 110.000 adquirides per tota la Unió Europea, i ha anunciat que s’esperen «dos enviaments més en els pròxims mesos».

En un comunicat, indica que aquestes vacunes se sumen a les 200 dosis d’INVAMEX que Espanya va comprar a un país veí i que ja s’estan inoculant a demanda de les autonomies, seguint el protocol aprovat per la Comissió de Salut Pública.

Segons ha anunciat la Comissió Europea, els lliuraments es realitzaran de forma regular en les pròximes setmanes i mesos, encara que es donarà prioritat en els lliuraments als països més afectats. Com ja va ocórrer amb les vacunes contra el covid19, les dosis es distribuiran prorata entre els Estats membres, en funció de la població de cada país.

No obstant això, els països amb major nombre de casos -en la data en què es va tancar el contracte a mitjan juny- tindran prioritat. Després d’Espanya els països que tindran prioritat en el subministrament seran Portugal, Alemanya i Bèlgica encara que s’espera que altres països reben enviaments també al juliol i agost.

“Aquesta és una Unió Europea de la Salut que respon en temps real a les noves amenaces sanitàries i protegeix els seus ciutadans. És la primera vegada que, a través de la nostra Autoritat de Preparació i Resposta Sanitària (HERA), comprem i donem directament vacunes als Estats membres”, ha destacat la comissària de sanitat, Stella Kyriakides, sobre una agència, establida a l’octubre de l’any passat, que aspira a convertir-se en el pilar de la Unió Europea de la salut.

Recorda que les noves vacunes, que s’han de mantindre ultracongelades, són part de la compra duta a terme per la Comissió Europea a través de l’Autoritat de Preparació i Resposta davant Emergències Sanitàries (HERA) i de les quals Espanya rebrà el 10% (de les 110.000 dosis) que es podran «a la disposició de les autoritats de salut pública per al control d’aquest brot».

Sanitat assenyala que la iniciativa europea ha permés als estats membres «disposar de vacunes de tercera generació enfront d’aquesta malaltia de manera equitativa atenent criteris epidemiològics i demogràfics».

El Ministeri de Sanitat ha informat aquest dimarts que la Xarxa Nacional de Vigilància Epidemiològica (renau) ha confirmat, fins hui, 800 casos de pigota del mico a Espanya, que es distribueixen en un rang d’edat de 3 a 67 anys, per la qual cosa s’han donat infeccions en xiquets.

No obstant això, el nombre de casos de ‘monkeypox’ que s’ha donat a Espanya fins hui és major, ja que les infeccions notificades a la xarxa sanitària nacional no inclouen encara les dades actualitzades de totes les comunitats.

L’informe que distribueix Sanitat apunta que la Comunitat de Madrid ha registrat fins hui 436 casos, mentre el seu govern regional ha indicat hui que s’han certificat 773 infeccions de pigota del mico des que va començar el brot fa ja dos mesos.

Últimes notícies

Milers de persones omplin València el 9 d’Octubre per defensar la identitat valenciana i l’escola pública

La manifestació unitària del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València per reivindicar la identitat valenciana, la llengua, l’escola pública, la vivenda i una millor financiació, en una jornada massiva i sense incidents.

De la Fuente veu en Mestalla l’escenari ideal per a l’últim partit de la selecció

Luis de la Fuente ha defensat a València que Mestalla aculla un últim partit de la selecció espanyola abans del seu tancament, previsiblement amb uns quarts de final de la Lliga de Nacions. El seleccionador s’ha mostrat emocionat pel suport rebut i ha reivindicat els valors personals en la formació dels jóvens futbolistes.

Mestalla s’apunta per a acollir els quarts de la Nations League i la seua gran despedida

La RFEF vol que el partit de quarts de final de la Nations League es jugue a Mestalla com a últim gran duel abans del trasllat al Nou Mestalla. La decisió es prendrà entre el 25 i el 29 de març.

Tres ferits lleus per la caiguda d’una farola en un acte amb Luis de la Fuente a València

Tres persones han resultat ferides lleus en caure una farola sobre el públic durant una visita de Luis de la Fuente a un mural de la selecció a Monteolivet, València. La Policia i una ambulància han atés ràpidament els afectats.

Suspenen la gala pirotècnica de diumenge a València per la inseguretat a la plaça

El sector pirotècnic ha decidit cancel·lar l’espectacle inaugural del festival internacional de focs artificials d’este diumenge a la plaça de l’Ajuntament de València per la falta de garanties de seguretat derivades de l’acampada pel dret a la vivenda.

Milers de persones omplin València en una Processó Cívica tranquil·la i sense incidents

La Processó Cívica de la Senyera del 9 d’Octubre ha recorregut el centre de València amb normalitat i sense incidents destacats, en una jornada marcada per la convivència amb l’acampada pel dret a la vivenda i la suspensió de la mascletà.

Pérez Llorca encapçalarà la delegació valenciana en el primer míting electoral de Feijóo a Madrid

Juanfran Pérez Llorca liderarà este dissabte la delegació del PPCV que viatjarà a Madrid per a donar suport a Alberto Núñez Feijóo en el seu primer míting electoral de precampanya, amb una àmplia mobilització de militants i simpatitzants valencians.

L’inici del pont del Pilar ja col·lapsa diverses carreteres valencianes

L’arrancada del pont del Pilar ha deixat ja trànsit molt intens en les principals eixides i accessos de València, Castelló i Alacant, especialment a l’AP-7, l’A-3 i l’A-7, segons la DGT. Diversos accidents en altres punts d’Espanya, inclòs un a Gandia, empitjoren la situació viària.