Arriben a Espanya 5.300 dosis de vacuna contra la pigota del mico

Ejemplo de shortcode con estilo
Sanitat comptabilitza 800 casos a Espanya, encara que queden dades per comptabilitzar-li les comunitats

El Ministeri de Sanitat ha informat que Espanya ha rebut aquest dimarts les primeres 5.300 dosis de la vacuna Jynneos contra pigota del mico, de les 110.000 adquirides per tota la Unió Europea, i ha anunciat que s’esperen «dos enviaments més en els pròxims mesos».

En un comunicat, indica que aquestes vacunes se sumen a les 200 dosis d’INVAMEX que Espanya va comprar a un país veí i que ja s’estan inoculant a demanda de les autonomies, seguint el protocol aprovat per la Comissió de Salut Pública.

Segons ha anunciat la Comissió Europea, els lliuraments es realitzaran de forma regular en les pròximes setmanes i mesos, encara que es donarà prioritat en els lliuraments als països més afectats. Com ja va ocórrer amb les vacunes contra el covid19, les dosis es distribuiran prorata entre els Estats membres, en funció de la població de cada país.

No obstant això, els països amb major nombre de casos -en la data en què es va tancar el contracte a mitjan juny- tindran prioritat. Després d’Espanya els països que tindran prioritat en el subministrament seran Portugal, Alemanya i Bèlgica encara que s’espera que altres països reben enviaments també al juliol i agost.

“Aquesta és una Unió Europea de la Salut que respon en temps real a les noves amenaces sanitàries i protegeix els seus ciutadans. És la primera vegada que, a través de la nostra Autoritat de Preparació i Resposta Sanitària (HERA), comprem i donem directament vacunes als Estats membres”, ha destacat la comissària de sanitat, Stella Kyriakides, sobre una agència, establida a l’octubre de l’any passat, que aspira a convertir-se en el pilar de la Unió Europea de la salut.

Recorda que les noves vacunes, que s’han de mantindre ultracongelades, són part de la compra duta a terme per la Comissió Europea a través de l’Autoritat de Preparació i Resposta davant Emergències Sanitàries (HERA) i de les quals Espanya rebrà el 10% (de les 110.000 dosis) que es podran «a la disposició de les autoritats de salut pública per al control d’aquest brot».

Sanitat assenyala que la iniciativa europea ha permés als estats membres «disposar de vacunes de tercera generació enfront d’aquesta malaltia de manera equitativa atenent criteris epidemiològics i demogràfics».

El Ministeri de Sanitat ha informat aquest dimarts que la Xarxa Nacional de Vigilància Epidemiològica (renau) ha confirmat, fins hui, 800 casos de pigota del mico a Espanya, que es distribueixen en un rang d’edat de 3 a 67 anys, per la qual cosa s’han donat infeccions en xiquets.

No obstant això, el nombre de casos de ‘monkeypox’ que s’ha donat a Espanya fins hui és major, ja que les infeccions notificades a la xarxa sanitària nacional no inclouen encara les dades actualitzades de totes les comunitats.

L’informe que distribueix Sanitat apunta que la Comunitat de Madrid ha registrat fins hui 436 casos, mentre el seu govern regional ha indicat hui que s’han certificat 773 infeccions de pigota del mico des que va començar el brot fa ja dos mesos.

Últimes notícies

El Valencia continúa sin puntuar tras caer 4-0 ante el Atlético

El Valencia ha perdido 4-0 ante el Atlético de Madrid en la octava jornada de Liga F y continúa sin puntuar. El equipo madrileño ha subido provisionalmente al tercer puesto.

Feijóo demana des de València un vot pel canvi el 29-N

Alberto Núñez Feijóo ha demanat en un míting a València que cap vot pel canvi es quede a casa el 29 de novembre. També ha avançat mesures i ha llançat acusacions contra el Govern de Pedro Sánchez.

Mor un xiquet de 20 mesos ofegat en una piscina de Tous

Un xiquet de 20 mesos ha mort ofegat i un altre, de 3 anys, ha sigut reanimat després de caure en una piscina privada de Tous.

Catalá demana el vot per a una majoria que aparte Sánchez de la Moncloa

María José Catalá ha demanat que cada vot contribuïsca a una majoria ferma per a apartar Pedro Sánchez de la Moncloa. La candidata del PP ha defensat el paper de València en les eleccions generals del 29 de novembre.

Pérez Llorca confia en Feijóo per a resoldre els problemes valencians

Juanfran Pérez Llorca ha acusat Pedro Sánchez de viure alié als problemes ciutadans i ha expressat la seua confiança en Alberto Núñez Feijóo. El president ha participat en un míting del PP a València davant de 1.500 assistents.

Mompó promet omplir la plaça de bous de València abans del 29 de novembre

Vicent Mompó s’ha compromés a omplir la plaça de bous de València en un acte electoral abans del 29 de novembre. Ho ha anunciat en la precampanya del PP, davant d’Alberto Núñez Feijóo i 1.500 persones.

Presó provisional per a l’arrestat per apunyalar l’exparella a Benicarló

El jutjat ha decretat presó provisional sense fiança per a l'home detingut per apunyalar presumptament la seua exparella a Benicarló. La víctima continua ingressada després d'una intervenció d'urgència.

Alliberats dos detinguts a Oliva després de quedar fora de termini judicial

L’Audiència Nacional ha decretat la llibertat provisional de dos fugitius buscats a Turquia, detinguts a Oliva després d’un presumpte robatori. Els arrestats han arribat davant del jutge 72 hores després de la detenció, fora del termini legal de 24 hores.