16.6 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Les associacions taurines demanen que tornen els ‘bous al carrer’ en juliol

Bou de prop

Demanen que tornen els ‘bous al carrer’ en juliol | Pxhere

 

Les associacions taurines professionals i de festes demanen que els ‘bous al carrer’ tornen a celebrar-se en juliol. «No es tracta de fer festes perquè sí», sinó d’atendre a la realitat econòmica del sector, afirma Vicente Nogueroles, president de la Federació de Penyes de Bous al Carrer. 

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, Nogueroles, juntament amb Daniel Machancoses, president de l’Associació de Ramaders, en la reunió telemàtica que han mantingut este dilluns, considera que el sector ha de tornar a la normalitat per motius de «supervivència».

 

«Som molt realistes», assegura Nogueroles, per a afegir que «ha sigut un colp molt dur [no poder passar a la fase 1], perquè suposa un retrocés quant a possibilitats» de reprendre el món del bou.

 

Demanen ajudes econòmiques

En esta línia, Machancoses afirma que «cada animal costa al dia un euro de mantindre. I això és el que demanem, poder garantir la seua supervivència fins que passe esta crisi». Per això, demanen que se’ls garantisquen ajudes econòmiques com als altres autònoms. A pesar d’això, la consellera d’Agricultura, Mireia Mollà, s’ha negat a incloure esta classe d’explotacions en el mateix paquet d’ajudes que arribarà a la ramaderia tradicional.

 

Nogueroles considera que «hauríen de donar als organitzadors l’opció de celebrar esta classe d’actes», encara que entén que s’hauria de fer «amb les mesures de seguretat que faça falta», per no posar en risc l’inici de la temporada alta taurina en juliol, agost i setembre.

Últimes notícies

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.