Les associacions taurines demanen que tornen els ‘bous al carrer’ en juliol

Bou de prop

Demanen que tornen els ‘bous al carrer’ en juliol | Pxhere

 

Les associacions taurines professionals i de festes demanen que els ‘bous al carrer’ tornen a celebrar-se en juliol. «No es tracta de fer festes perquè sí», sinó d’atendre a la realitat econòmica del sector, afirma Vicente Nogueroles, president de la Federació de Penyes de Bous al Carrer. 

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, Nogueroles, juntament amb Daniel Machancoses, president de l’Associació de Ramaders, en la reunió telemàtica que han mantingut este dilluns, considera que el sector ha de tornar a la normalitat per motius de «supervivència».

 

«Som molt realistes», assegura Nogueroles, per a afegir que «ha sigut un colp molt dur [no poder passar a la fase 1], perquè suposa un retrocés quant a possibilitats» de reprendre el món del bou.

 

Demanen ajudes econòmiques

En esta línia, Machancoses afirma que «cada animal costa al dia un euro de mantindre. I això és el que demanem, poder garantir la seua supervivència fins que passe esta crisi». Per això, demanen que se’ls garantisquen ajudes econòmiques com als altres autònoms. A pesar d’això, la consellera d’Agricultura, Mireia Mollà, s’ha negat a incloure esta classe d’explotacions en el mateix paquet d’ajudes que arribarà a la ramaderia tradicional.

 

Nogueroles considera que «hauríen de donar als organitzadors l’opció de celebrar esta classe d’actes», encara que entén que s’hauria de fer «amb les mesures de seguretat que faça falta», per no posar en risc l’inici de la temporada alta taurina en juliol, agost i setembre.

Últimes notícies

Confinen Onda pel fum de l’incendi de la Vall d’Uixó

El Centre de Coordinació d’Emergències ha ordenat confinar Onda per l’afectació del fum de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que crema sense control i ja ha obligat a desallotjar més de 16.000 persones.

Pedro Sánchez visitarà dilluns la zona cremada per l’incendi de la Vall d’Uixó

Pedro Sánchez ha anunciat que viatjarà este dilluns a la Vall d’Uixó per vore sobre el terreny els danys de l’incendi, que ha cremat més de 4.300 hectàrees i ha forçat el desallotjament de més de 16.000 persones.

Evacuen Azuébar i Almedíjar per l’incendi descontrolat de la Vall d’Uixó

Emergències ha ordenat desallotjar Azuébar i Almedíjar, amb uns 600 habitants, per l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que continua sense control i ja ha obligat a evacuar més de 16.000 persones.

El València viatja a Regne Unit per a la segona concentració de pretemporada

El València CF viatjarà dilluns a Regne Unit per completar una segona concentració de pretemporada a St. George's Park, amb dos amistosos programats davant Derby County i Stoke City.

La pujada d’humitat dona una treva a l’incendi de la Vall d’Uixó però l’oratge empitjora

L’augment d’humitat ha millorat lleugerament les tasques d’extinció de l’incendi de la Vall d’Uixó, encara fora de control, però les previsions de vent de llevant i l’orografia compliquen el treball dels Bombers de Castelló.

Dinou persones ateses per fum en l’incendi de la Vall d’Uixó i reforç sanitari a la zona

Dinou persones han sigut ateses per inhalació de fum en l’incendi de la Vall d’Uixó, set continuen en observació i dos romanen ingressades. Sanitat i altres conselleries han reforçat recursos sanitaris, socials i per a animals davant els desallotjaments.

El Govern descarta causes naturals en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Govern ha avançat que l’incendi forestal declarat a la Vall d’Uixó, amb 4.300 hectàrees arrasades i més de 16.000 evacuats, no sembla tindre un origen natural, tot i que la investigació continua oberta.

L’incendi de la Vall d’Uixó arrasa 4.300 hectàrees i manté 16.000 veïns fora de casa

L’incendi forestal declarat dissabte a la Vall d’Uixó ha calcinat unes 4.300 hectàrees en un front de 40 quilòmetres i continua fora de control, amb 16.000 persones desallotjades i confinaments en diversos municipis del sud de Castelló.