Les associacions taurines demanen que tornen els ‘bous al carrer’ en juliol

Bou de prop

Demanen que tornen els ‘bous al carrer’ en juliol | Pxhere

 

Les associacions taurines professionals i de festes demanen que els ‘bous al carrer’ tornen a celebrar-se en juliol. «No es tracta de fer festes perquè sí», sinó d’atendre a la realitat econòmica del sector, afirma Vicente Nogueroles, president de la Federació de Penyes de Bous al Carrer. 

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, Nogueroles, juntament amb Daniel Machancoses, president de l’Associació de Ramaders, en la reunió telemàtica que han mantingut este dilluns, considera que el sector ha de tornar a la normalitat per motius de «supervivència».

 

«Som molt realistes», assegura Nogueroles, per a afegir que «ha sigut un colp molt dur [no poder passar a la fase 1], perquè suposa un retrocés quant a possibilitats» de reprendre el món del bou.

 

Demanen ajudes econòmiques

En esta línia, Machancoses afirma que «cada animal costa al dia un euro de mantindre. I això és el que demanem, poder garantir la seua supervivència fins que passe esta crisi». Per això, demanen que se’ls garantisquen ajudes econòmiques com als altres autònoms. A pesar d’això, la consellera d’Agricultura, Mireia Mollà, s’ha negat a incloure esta classe d’explotacions en el mateix paquet d’ajudes que arribarà a la ramaderia tradicional.

 

Nogueroles considera que «hauríen de donar als organitzadors l’opció de celebrar esta classe d’actes», encara que entén que s’hauria de fer «amb les mesures de seguretat que faça falta», per no posar en risc l’inici de la temporada alta taurina en juliol, agost i setembre.

Últimes notícies

El València Basket es juga la segona plaça de la Lliga Endesa en el Palau

El València Basket visita al Barcelona en un dol ajornat que tanca la fase regular de la Lliga Endesa i en el qual es juga ser segon o caure fins a la quinta posició abans dels playoff.

El 91% del professorat valencià rebutja la proposta d’Educació i recolza seguir la vaga

Un 91% del professorat no universitari de l'educació pública valenciana rebutja l'última proposta de la Conselleria d'Educació i un 80% aposta per mantindre la vaga indefinida. La consulta sindical, amb més de 30.000 vots, també definix el format preferit de les pròximes mobilitzacions.

Dos persones rescatades il·leses després de l’accident d’un hidroavió enfront de Sagunt

Dos ocupants d'un hidroavió en vol de pràctiques han sigut rescatats il·lesos enfront de la costa de Sagunt després de patir una fallada mecànica que va impedir l'enlairament.

València i Castelló encadenen la seua segona nit tropical amb mínimes de fins a 20,8 graus

València i Castelló han viscut la seua segona nit tropical consecutiva, amb mínimes que no han baixat dels 20 graus a causa d'una mar Balear excepcionalment càlida per a finals de maig.

Sis noves rutes de cicloturisme per a reactivar els pobles més xicotets de la Ruta 99

La Generalitat impulsa sis rutes cicloturistas en la Ruta 99 per a reforçar el turisme d'interior i combatre la despoblació en els municipis de menys de 100 habitants.

Agricultura reforça les ajudes a la cirera d’Alacant per a assegurar el futur del cultiu

La Conselleria d'Agricultura destina prop de 418.000 euros a explotacions de cirera de regadiu a Alacant i supera el milió en ajudes al secà, al mateix temps que impulsa el relleu generacional amb quasi 550 suports a jóvens agricultors.

Tancament total del pas inferior de Pérez Galdós a València durant tres dies per les obres

El túnel de Pérez Galdós romandrà tancat al trànsit de l'1 al 3 de juny per a connectar un col·lector dins de les obres de reurbanització i renaturalització de l'eix Pérez Galdós-Giorgeta.

Bernabé ressalta la labor humanitària de la Policia Nacional en la carrera solidària Ruta 091

La carrera solidària Ruta 091 reunix 2.000 corredors a València per a fer costat a FEVADIS i visibilitzar el caràcter humanitari i la vocació de servici de la Policia Nacional.