Les associacions taurines demanen que tornen els ‘bous al carrer’ en juliol

Bou de prop

Demanen que tornen els ‘bous al carrer’ en juliol | Pxhere

 

Les associacions taurines professionals i de festes demanen que els ‘bous al carrer’ tornen a celebrar-se en juliol. «No es tracta de fer festes perquè sí», sinó d’atendre a la realitat econòmica del sector, afirma Vicente Nogueroles, president de la Federació de Penyes de Bous al Carrer. 

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, Nogueroles, juntament amb Daniel Machancoses, president de l’Associació de Ramaders, en la reunió telemàtica que han mantingut este dilluns, considera que el sector ha de tornar a la normalitat per motius de «supervivència».

 

«Som molt realistes», assegura Nogueroles, per a afegir que «ha sigut un colp molt dur [no poder passar a la fase 1], perquè suposa un retrocés quant a possibilitats» de reprendre el món del bou.

 

Demanen ajudes econòmiques

En esta línia, Machancoses afirma que «cada animal costa al dia un euro de mantindre. I això és el que demanem, poder garantir la seua supervivència fins que passe esta crisi». Per això, demanen que se’ls garantisquen ajudes econòmiques com als altres autònoms. A pesar d’això, la consellera d’Agricultura, Mireia Mollà, s’ha negat a incloure esta classe d’explotacions en el mateix paquet d’ajudes que arribarà a la ramaderia tradicional.

 

Nogueroles considera que «hauríen de donar als organitzadors l’opció de celebrar esta classe d’actes», encara que entén que s’hauria de fer «amb les mesures de seguretat que faça falta», per no posar en risc l’inici de la temporada alta taurina en juliol, agost i setembre.

Últimes notícies

The Prodigy tancarà el 30 aniversari del FIB 2026 amb un cartell ple de clàssics

El FIB 2026 acomiada este dissabte la seua 30a edició a Benicàssim amb The Prodigy com a cap de cartell i un programa que recupera bandes històriques del festival, junt amb referents de l’indie estatal.

El Palau i les principals estacions s’il·luminaran amb la bandera d’Espanya per la final del Mundial 2026

La Generalitat il·luminarà este cap de setmana el Palau i estacions de Metrovalencia i TRAM d’Alacant amb la bandera d’Espanya per donar suport a la selecció en la final del Mundial 2026 davant d’Argentina als Estats Units.

María José Catalá promet seguir cuidant València i optar a la reelecció en 2027

La alcaldessa de València, María José Catalá, ha reafirmat a Santiago de Compostela la seua voluntat de continuar al capdavant de l’Ajuntament fins a les eleccions de 2027 i ha defensat la seua gestió amb rebaixes fiscals, vivenda pública i aposta per la cultura i la innovació.

Luis Barcala tornarà a optar a l’Alcaldia d’Alacant amb el compromís de seguir transformant la ciutat

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, ha sigut proclamat de nou candidat del PP per a les municipals de 2027 i assegura que es lliurarà ‘a fons’ per a continuar millorant la ciutat. El partit manté tots els alcaldes actuals i renova 11 caps de llista en capitals on no governa.

Cenk Özkacar deixa el Valencia i fitxa pel Trabzonspor turc

El central turc Cenk Özkacar abandona definitivament el Valencia CF després d’un acord de traspàs amb el Trabzonspor, tot i tindre contracte fins a 2028.

Torrevieja es convertix en capital mundial de les habaneres amb el seu 72é certamen coral

Torrevieja acull des d’este diumenge i fins al 25 de juliol el 72é Certamen Coral Internacional d’Habaneres i Polifonia, amb més de 700 coralistes de 13 països i un palmarés de 47.500 euros.

Compromís porta a Antifrau la subvenció del Consell a la pel·lícula de Disney ‘Enredados’

Compromís ha denunciat davant l'Agència Valenciana Antifrau la subvenció nominativa de 5 milions d'euros de la Generalitat a Sol Films 2026 SLU per al rodatge de 'Enredados' a la Ciutat de la Llum, i alerta de possibles irregularitats i d'un greuge per al sector audiovisual valencià.

Nit sufocant a la costa valenciana amb mínimes per damunt dels 25 graus i molta basca

El litoral de la Comunitat Valenciana ha patit una nit tòrrida quasi generalitzada, amb mínimes superiors als 25 graus i una humitat pròxima al 90 % que ha multiplicat el bochorno.