Un col·legi de Xàbia aposta per les classes a l’aire lliure en la tornada a classe

Professors, pares i alumnes s’enfronten estos dies a la incertesa de com serà l’inici del nou curs després de mesos de classes online i confinament pel coronavirus. Els dubtes sobre la seguretat en les aules els preocupen en un moment en el que els brots s’estenen per tota la geografia espanyola i la pregunta de si les classes podran tornar a ser presencials està present en els col·legis i instituts.

 

Segons ha informat el diari ‘Levante-EMV’, en Xàbia, una localitat situada en la comarca de la Marina Alta (Alacant), el col·legi públic Port de Xàbia ha adaptat les seues instal·lacions per a evitar qualsevol contagi del Covid-19 entre els xiquets. Per este motiu, han transformat les zones exteriors de l’escola en aules.

 

Per a la directora d’este centre educatiu, Isabel Moreno, el més important ara és començar el curs escolar amb normalitat, garantint la seguretat dels mestres i els seus alumnes. «Apostarem per donar a l’aire lliure totes les classes que puguem. El risc de contagi es reduïx molt», ha indicat.

En les classes hi haurà només 18 alumnes

Els professors del centre porten tot l’estiu treballant perquè el col·legi estiga totalment preparat el dilluns que ve, 7 de setembre -data en la que els xiquets comencen el curs acadèmic-. «L’ajuntament i la conselleria d’Educació estan treballant moltíssim», ha subratllat Moreno, qui ha assegurat al citat mitjà que en estos temps de distàncies volen fer una escola «molt acollidora i oberta».

 

«Els mestres són, sens dubte, els primers que s’han arromangat. Han posat la terra de les aules a l’aire lliure amb gespa artificial. El centre ha comprat taules de pícnic que seran els nous pupitres escolars. A demés, en cada taula, es posaran tres alumnes, dos en els extrems d’un dels bancs i el tercer enfront d’ells i en el centre de l’altre banc», ha manifestat lsabel Moreno.

 

En este col·legi de Xàbia, cap classe tindrà més de 18 alumnes. La Conselleria ha enviat tres professors més al Port de Xàbia per al curs escolar. D’altra banda, Isabel Moreno ha aclarit que «en els dies de pluja i fred les classes s’impartiran en espais tancats. Però, si ix el sol, els alumnes faran classe en l’exterior», ha conclòs la directora.

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU