Un col·legi de Xàbia aposta per les classes a l’aire lliure en la tornada a classe

Professors, pares i alumnes s’enfronten estos dies a la incertesa de com serà l’inici del nou curs després de mesos de classes online i confinament pel coronavirus. Els dubtes sobre la seguretat en les aules els preocupen en un moment en el que els brots s’estenen per tota la geografia espanyola i la pregunta de si les classes podran tornar a ser presencials està present en els col·legis i instituts.

 

Segons ha informat el diari ‘Levante-EMV’, en Xàbia, una localitat situada en la comarca de la Marina Alta (Alacant), el col·legi públic Port de Xàbia ha adaptat les seues instal·lacions per a evitar qualsevol contagi del Covid-19 entre els xiquets. Per este motiu, han transformat les zones exteriors de l’escola en aules.

 

Per a la directora d’este centre educatiu, Isabel Moreno, el més important ara és començar el curs escolar amb normalitat, garantint la seguretat dels mestres i els seus alumnes. «Apostarem per donar a l’aire lliure totes les classes que puguem. El risc de contagi es reduïx molt», ha indicat.

En les classes hi haurà només 18 alumnes

Els professors del centre porten tot l’estiu treballant perquè el col·legi estiga totalment preparat el dilluns que ve, 7 de setembre -data en la que els xiquets comencen el curs acadèmic-. «L’ajuntament i la conselleria d’Educació estan treballant moltíssim», ha subratllat Moreno, qui ha assegurat al citat mitjà que en estos temps de distàncies volen fer una escola «molt acollidora i oberta».

 

«Els mestres són, sens dubte, els primers que s’han arromangat. Han posat la terra de les aules a l’aire lliure amb gespa artificial. El centre ha comprat taules de pícnic que seran els nous pupitres escolars. A demés, en cada taula, es posaran tres alumnes, dos en els extrems d’un dels bancs i el tercer enfront d’ells i en el centre de l’altre banc», ha manifestat lsabel Moreno.

 

En este col·legi de Xàbia, cap classe tindrà més de 18 alumnes. La Conselleria ha enviat tres professors més al Port de Xàbia per al curs escolar. D’altra banda, Isabel Moreno ha aclarit que «en els dies de pluja i fred les classes s’impartiran en espais tancats. Però, si ix el sol, els alumnes faran classe en l’exterior», ha conclòs la directora.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els sindicats convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats d'ensenyança STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida del professorat valencià a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria de docents després d'una consulta interna.

Els sindicats docents convoquen una vaga indefinida en la Comunitat Valenciana des de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT convoquen una vaga indefinida de docents en la Comunitat Valenciana a partir de l'11 de maig, recolzada per una àmplia majoria del professorat.

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.