Un col·legi de Xàbia aposta per les classes a l’aire lliure en la tornada a classe

Professors, pares i alumnes s’enfronten estos dies a la incertesa de com serà l’inici del nou curs després de mesos de classes online i confinament pel coronavirus. Els dubtes sobre la seguretat en les aules els preocupen en un moment en el que els brots s’estenen per tota la geografia espanyola i la pregunta de si les classes podran tornar a ser presencials està present en els col·legis i instituts.

 

Segons ha informat el diari ‘Levante-EMV’, en Xàbia, una localitat situada en la comarca de la Marina Alta (Alacant), el col·legi públic Port de Xàbia ha adaptat les seues instal·lacions per a evitar qualsevol contagi del Covid-19 entre els xiquets. Per este motiu, han transformat les zones exteriors de l’escola en aules.

 

Per a la directora d’este centre educatiu, Isabel Moreno, el més important ara és començar el curs escolar amb normalitat, garantint la seguretat dels mestres i els seus alumnes. «Apostarem per donar a l’aire lliure totes les classes que puguem. El risc de contagi es reduïx molt», ha indicat.

En les classes hi haurà només 18 alumnes

Els professors del centre porten tot l’estiu treballant perquè el col·legi estiga totalment preparat el dilluns que ve, 7 de setembre -data en la que els xiquets comencen el curs acadèmic-. «L’ajuntament i la conselleria d’Educació estan treballant moltíssim», ha subratllat Moreno, qui ha assegurat al citat mitjà que en estos temps de distàncies volen fer una escola «molt acollidora i oberta».

 

«Els mestres són, sens dubte, els primers que s’han arromangat. Han posat la terra de les aules a l’aire lliure amb gespa artificial. El centre ha comprat taules de pícnic que seran els nous pupitres escolars. A demés, en cada taula, es posaran tres alumnes, dos en els extrems d’un dels bancs i el tercer enfront d’ells i en el centre de l’altre banc», ha manifestat lsabel Moreno.

 

En este col·legi de Xàbia, cap classe tindrà més de 18 alumnes. La Conselleria ha enviat tres professors més al Port de Xàbia per al curs escolar. D’altra banda, Isabel Moreno ha aclarit que «en els dies de pluja i fred les classes s’impartiran en espais tancats. Però, si ix el sol, els alumnes faran classe en l’exterior», ha conclòs la directora.

Últimes notícies

Educació reclama ajornar la Conferència d’Universitats per l’emergència d’incendis

La Conselleria d’Educació ha sol·licitat a la ministra Diana Morant que suspenga la Conferència General de Política Universitària prevista per a dimecres per la situació d’emergència pels incendis, especialment el de la Vall d’Uixó. També ha demanat ajornar la Conferència Sectorial d’Educació.

La mare de Violeta Mangriñán, jubilada i al front de l’incendi de la Vall d’Uixó

La mare d’Elvira Mangriñán, veïna d’Aín i ja jubilada, s’ha incorporat al dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó, que ha arrasat 8.500 hectàrees, i la seua filla li ho ha agraït públicament en xarxes socials.

Els veïns de la Vilavella tornen a casa però seguixen confinats i només ixen per menjar i aigua

Els aproximadament 3.000 veïns de la Vilavella han tornat a les seues vivendes després del desallotjament per lincendi de la Vall dUixó, però continuen sota confinament domiciliari i només poden eixir per a comprar menjar i arreplegar aigua.

Trump difon el vídeo de Ferran Torres amb la gorra de ‘Make Spain Great Again’

Donald Trump ha compartit diverses vegades a Truth Social un vídeo de Ferran Torres celebrant el títol mundial amb una gorra roja amb el lema 'Make Spain Great Again'. La Casa Blanca ja ha reaccionat i el mateix president ha elogiat el davanter valencià.

L’incendi de la Vall d’Uixó continua molt actiu i afronta una vesprada llarga i complicada

L’incendi forestal de la Vall d’Uixó continua molt actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i una vesprada que es preveu llarga i complicada per l’orografia i l’oratge. Els mitjans aeris ja operen al complet i es treballa intensament als fronts d’Alcudia de Veo i Tales.

Rovira exigix una negociació autonòmica real sobre la nova financiació

El conseller José Antonio Rovira reclama que el nou sistema de finançament es negocie amb totes les autonomies de règim comú i defensa un fons transitori de nivellació per a la Comunitat Valenciana. PSPV i Compromís critiquen l’actitud del Consell i li exigixen aprofitar els recursos que oferix el Govern central.

Regres ordenat dels desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i avís per l’aigua a la Vilavella

La Generalitat coordina el retorn dels veïns desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó i adverteix que l’aigua de l’aixeta no és potable als municipis afectats, especialment a la Vilavella.

Les ajudes per emergències catastròfiques arriben a 211 zones de catorze comunitats

El Govern espanyol ha declarat zones afectades per emergències de protecció civil 211 episodis catastròfics en catorze comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana, majoritàriament per incendis forestals, i obri així la porta a un ampli paquet d’ajudes.
FILMOTECA D'ESTIU