15 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Un col·legi de Xàbia aposta per les classes a l’aire lliure en la tornada a classe

Professors, pares i alumnes s’enfronten estos dies a la incertesa de com serà l’inici del nou curs després de mesos de classes online i confinament pel coronavirus. Els dubtes sobre la seguretat en les aules els preocupen en un moment en el que els brots s’estenen per tota la geografia espanyola i la pregunta de si les classes podran tornar a ser presencials està present en els col·legis i instituts.

 

Segons ha informat el diari ‘Levante-EMV’, en Xàbia, una localitat situada en la comarca de la Marina Alta (Alacant), el col·legi públic Port de Xàbia ha adaptat les seues instal·lacions per a evitar qualsevol contagi del Covid-19 entre els xiquets. Per este motiu, han transformat les zones exteriors de l’escola en aules.

 

Per a la directora d’este centre educatiu, Isabel Moreno, el més important ara és començar el curs escolar amb normalitat, garantint la seguretat dels mestres i els seus alumnes. «Apostarem per donar a l’aire lliure totes les classes que puguem. El risc de contagi es reduïx molt», ha indicat.

En les classes hi haurà només 18 alumnes

Els professors del centre porten tot l’estiu treballant perquè el col·legi estiga totalment preparat el dilluns que ve, 7 de setembre -data en la que els xiquets comencen el curs acadèmic-. «L’ajuntament i la conselleria d’Educació estan treballant moltíssim», ha subratllat Moreno, qui ha assegurat al citat mitjà que en estos temps de distàncies volen fer una escola «molt acollidora i oberta».

 

«Els mestres són, sens dubte, els primers que s’han arromangat. Han posat la terra de les aules a l’aire lliure amb gespa artificial. El centre ha comprat taules de pícnic que seran els nous pupitres escolars. A demés, en cada taula, es posaran tres alumnes, dos en els extrems d’un dels bancs i el tercer enfront d’ells i en el centre de l’altre banc», ha manifestat lsabel Moreno.

 

En este col·legi de Xàbia, cap classe tindrà més de 18 alumnes. La Conselleria ha enviat tres professors més al Port de Xàbia per al curs escolar. D’altra banda, Isabel Moreno ha aclarit que «en els dies de pluja i fred les classes s’impartiran en espais tancats. Però, si ix el sol, els alumnes faran classe en l’exterior», ha conclòs la directora.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Alerta roja a Castelló: Emergències emet un nou avís per ratxes de més de 140 km/h

La Generalitat ha emés un nou avís especial i s'ha activat l'alerta roja per vent en tota la província de Castelló, amb risc extrem. Des de la mitjanit i durant el dissabte s'esperen ratxes que poden superar els 140 km/h i fenòmens costaners en el litoral.

Morant acusa a Pérez Llorca d’encobrir assetjadors i li retrau el cas de l’alcalde de Jérica

La líder del PSPV-PSOE ha sostingut que Pérez Llorca encobrix als assetjadors i no ha demanat l'acta ni reprovat a l'alcalde de Jérica. També ha estés les seues crítiques a Alacant i a Mazón.

L’alerta per vent tanca parcs i suspén mercats i Carnestoltes en la Comunitat Valenciana

Els avisos taronja i roig per ratxes fortes per al dissabte han provocat tancaments preventius i la cancel·lació de mercats i actes de Carnestoltes en diverses ciutats.

La FFCV suspén tots els partits del dissabte en la Comunitat per vent

La FFCV ha informat de la suspensió de tots els partits de futbol i futbol sala del dissabte 14 de febrer per les alertes d'AEMET per vent. La federació també revisarà possibles tancaments municipals que afecten la vesprada del divendres i al diumenge.

Dos detinguts a Castelló per adhesius racistes en comerços de magrebins

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens i investigat a un altre a Borriana per col·locar adhesius amb lemes racistes en comerços de magrebins. Després d'analitzar denúncies similars, els jutjats de Vila-real han decretat la llibertat amb càrrecs per als arrestats.

Alerta roja a Castelló per ratxes de més de 140 km/h i avís especial d’Emergències

Emergències ha emés un avís especial per temporal de vent amb alerta roja en tota la província de Castelló. El dissabte es preveuen ratxes que poden superar els 140 km/h i es demana extremar la precaució, també en actes de Carnestoltes.

Xàbia guarda un minut de silenci per les dos víctimes de l’incendi de l’Arenal

Autoritats i veïns han guardat un minut de silenci després de l'incendi en un bloc de l'Arenal que va deixar dos morts i desenes de desallotjats. L'ajuntament ha decretat dol oficial i ha activat suport als afectats.

Desarticulada una xarxa de trànsit internacional de gasos fluorats: 10 detinguts i 17 investigats

La Guàrdia Civil ha desarticulat una xarxa que traficava internacionalment amb gasos fluorats, amb 10 detinguts i 17 investigats en deu províncies. El grup introduïa material des de la Xina a través del Marroc i Turquia, va comercialitzar més de 15 tones i va evitar quotes i impostos per uns 500.000 euros.