Un col·legi de Xàbia aposta per les classes a l’aire lliure en la tornada a classe

Professors, pares i alumnes s’enfronten estos dies a la incertesa de com serà l’inici del nou curs després de mesos de classes online i confinament pel coronavirus. Els dubtes sobre la seguretat en les aules els preocupen en un moment en el que els brots s’estenen per tota la geografia espanyola i la pregunta de si les classes podran tornar a ser presencials està present en els col·legis i instituts.

 

Segons ha informat el diari ‘Levante-EMV’, en Xàbia, una localitat situada en la comarca de la Marina Alta (Alacant), el col·legi públic Port de Xàbia ha adaptat les seues instal·lacions per a evitar qualsevol contagi del Covid-19 entre els xiquets. Per este motiu, han transformat les zones exteriors de l’escola en aules.

 

Per a la directora d’este centre educatiu, Isabel Moreno, el més important ara és començar el curs escolar amb normalitat, garantint la seguretat dels mestres i els seus alumnes. «Apostarem per donar a l’aire lliure totes les classes que puguem. El risc de contagi es reduïx molt», ha indicat.

En les classes hi haurà només 18 alumnes

Els professors del centre porten tot l’estiu treballant perquè el col·legi estiga totalment preparat el dilluns que ve, 7 de setembre -data en la que els xiquets comencen el curs acadèmic-. «L’ajuntament i la conselleria d’Educació estan treballant moltíssim», ha subratllat Moreno, qui ha assegurat al citat mitjà que en estos temps de distàncies volen fer una escola «molt acollidora i oberta».

 

«Els mestres són, sens dubte, els primers que s’han arromangat. Han posat la terra de les aules a l’aire lliure amb gespa artificial. El centre ha comprat taules de pícnic que seran els nous pupitres escolars. A demés, en cada taula, es posaran tres alumnes, dos en els extrems d’un dels bancs i el tercer enfront d’ells i en el centre de l’altre banc», ha manifestat lsabel Moreno.

 

En este col·legi de Xàbia, cap classe tindrà més de 18 alumnes. La Conselleria ha enviat tres professors més al Port de Xàbia per al curs escolar. D’altra banda, Isabel Moreno ha aclarit que «en els dies de pluja i fred les classes s’impartiran en espais tancats. Però, si ix el sol, els alumnes faran classe en l’exterior», ha conclòs la directora.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El primer triplet de Lamine Yamal decidix el 4-1 del Barcelona al Vila-real

Lamine Yamal va firmar el seu primer triplet i va liderar el 4-1 del Barcelona davant el Vila-real en la jornada 26. Lewandowski va tancar la golejada en l'afegit.

Educació remet a les taules de negociació el debat sobre les condicions del professorat

La Conselleria d'Educació ha reiterat que les condicions laborals del professorat s'abordaran en les taules sectorials. La posició arriba en una jornada amb manifestacions a València, Alacant i Castelló.

El Barça marxa 2-0 al descans davant el Vila-real amb un doblet de Lamine Yamal

Lamine Yamal marca en els minuts 28 i 37 i el Barcelona arriba a l'intermedi 2-0 enfront del Vila-real en el Spotify Camp Nou, jornada 26 de LaLiga.

Morant responsabilitza al PP del problema de la vivenda en la Comunitat Valenciana

Morant ha responsabilitzat al PP del problema de la vivenda en la Comunitat Valenciana i ha exigit la dimissió de l'alcalde d'Alacant. Ha denunciat canvis normatius que, al seu juí, afavorixen a càrrecs i bloquegen la baixada del lloguer al no aplicar la llei estatal.

Corberán veu el València-Osasuna com una oportunitat per a recuperar sensacions a Mestalla

El tècnic del València va subratllar la importància de tornar a Mestalla després de dos eixides i va analitzar el bon moment d'Osasuna, l'estat de la seua plantilla i les lesions.

Elx i Espanyol creuen les seues males ratxes a la recerca d’un punt d’inflexió

Els dos arriben amb els pitjors números de 2026 i veuen el dol en el Martínez Valero com una oportunitat per a reinicialitzar la seua temporada. Elx recupera peces i l'Espanyol necessita blindar-se arrere.

Eusebio Càceres vola al seu octau títol nacional de longitud en pista coberta a València

Eusebio Càceres es va proclamar campió d'Espanya baix sostre amb 8,19 m a València, el seu octau or, i va certificar el bitllet per als Mundials de Torun. Héctor Santos (8,03) i Jaime Guerra (8,01) van completar el podi en un concurs de gran nivell.

València vol oxigen davant un Osasuna que apunta a Europa

El València, 16é amb 26 punts, rep a un Osasuna en ratxa (33 punts i sis jornades sense perdre) en un dol que creua urgències i ambició europea.