Els bancs atendran de manera personal als clients les 24 hores

La banca tindrà una nova assignatura reguladora que haurà de complir. Es tracta de l’atenció al client. Ara, aquestes entitats hauran de comptar un servei 24 hores al dia i els 365 dies de l’any. Això significa que haurà d’haver-hi persones a l’altre costat del telèfon. Ha de ser una plantilla formada i amb capacitat per a atendre les persones majors i amb discapacitat.

Tot això és el que explica l’avantprojecte de llei d’atenció a la clientela. Els ministres de Consum i d’Assumptes Econòmics s’han aliat amb l’objectiu per a posar ordre en l’atenció al client de serveis essencials. Entre ells, s’inclouen els serveis d’aigua i energia, de transport de viatgers, postals, de telecomunicacions, de serveis audiovisuals de pagament i de serveis financers.
Modificació en la banca.

La futura norma inclou una modificació ad hoc de l’article. Fa referència a l’atenció al client sobre la llei de reforma del sistema financer de fa 20 anys.

“El servei d’atenció a la clientela, que serà gratuït, eficaç, accessible, inclusiu, no discriminatori i avaluable, es prestarà de forma continuada les 24 hores del dia tots els dies de l’any. En tot cas, es prohibeix l’ús de contestadors automàtics o altres mitjans anàlegs com mig exclusiu d’atenció a la clientela”, indica l’avantprojecte.

 

Què implica la nova norma en la banca

 

Aquesta nova normativa que afecta la banca implica que sempre haurà d’haver-hi una persona a l’altre costat del telèfon. Això és una cosa que moltes entitats no compleixen hui, ja que és molt habitual en dies festius o durant determinades hores es restringisca l’assistència a un servei de reconeixement de veu, sense possibilitat de contactar amb un operador.

En aquest esborrany, s’inclou també l’exigència en la qualitat de servei. Per això, les entitats estan en l’obligació d’assegurar-se que els seus departaments o serveis d’atenció a la clientela estan dotats dels mitjans humans, materials, tècnics i organitzatius adequats per al compliment de les seues funcions.

 

Punts clau de la norma

 

El text proposat posa l’accent en dos punts d’especial interés. “En particular [les entitats] adoptaran les accions necessàries perquè el personal al servei d’aquests departaments compte amb una formació i capacitació especialitzada, incloent-hi una formació específica prèvia en atenció a persones consumidores vulnerables i, especialment, a persones amb discapacitat o d’edat avançada”.

Últimes notícies

Com sol·licitar el vot per correu per a les eleccions del 29N?

Els electors poden fer el tràmit fins al 19 de novembre i entregar el vot fins al dia 25

El Villarreal se’n va del Bernabéu sense premi després d’un gran partit

El Villarreal ha perdut 1-0 davant el Real Madrid al Santiago Bernabéu després d’un partit seriós, cosa que Íñigo Pérez ha qualificat de frustrant. L’entrenador creu que l’equip ha merescut més però admet la manca d’encert en els metres finals.

Foyth avala l’expulsió de Vinícius per l’agressió a Saliba

Juan Foyth, defensa del Villarreal, considera correcta l’expulsió de Vinícius per agarrar del cabell Saliba en el partit de LALIGA EA Sports.

Diomande dona la victòria al Madrid i Vinícius acaba expulsat contra el Vila-real

El Real Madrid ha guanyat 1-0 al Vila-real amb un gol de Yan Diomande validat pel VAR en la segona part, en un partit marcat per l’expulsió directa de Vinícius per agarrar del cabell Saliba quan encarrilava el 2-0.

Reoberta la V-21 cap a València i Puçol després d’un dia tallada per un incendi

La V-21 ha sigut reoberta este dissabte de vesprada en els dos sentits entre València i Port Saplaya, després d’estar tallada tot el dia per la caiguda de cables elèctrics a causa d’un incendi de vegetació. El tall ha provocat retencions d’hasta cinc quilòmetres en direcció València i desviaments per la CV-311, l’A-7 i la CV-35.

Nicolas Pepe es perd la visita al Bernabéu per una cirurgia ocular

L’extrem del Villarreal Nicolas Pepe no ha pogut jugar contra el Real Madrid al Santiago Bernabéu després d’haver sigut sotmés a una cirurgia ocular programada. La seua absència se suma a la de l’extrem canadenc Tajon Buchanan, lesionat després d’anar amb la seua selecció.

Diomande envia Vinícius a la banqueta en el Real Madrid-Villarreal

Vinícius Júnior ha perdut la titularitat contra el Villarreal, on Yan Diomande ocuparà l’esquerra i tornaran Valverde i Mbappé a l’onze inicial.

Tall total de la V-21 entre València i Port Saplaya fins, com a mínim, les 21.00 hores

La V-21 està tallada en els dos sentits entre València i Port Saplaya des de les 4.00 hores per la caiguda d’un cable d’alta tensió cremat en un incendi de vegetació a Alboraia. La reobertura està prevista cap a les 21.00 hores, mentres els vehicles es desvien per la CV-311, l’A-7 i la CV-35.