Els bancs atendran de manera personal als clients les 24 hores

Ejemplo de shortcode con estilo
La banca tindrà una nova assignatura reguladora que haurà de complir. Es tracta de l’atenció al client. Ara, aquestes entitats hauran de comptar un servei 24 hores al dia i els 365 dies de l’any. Això significa que haurà d’haver-hi persones a l’altre costat del telèfon. Ha de ser una plantilla formada i amb capacitat per a […]

La banca tindrà una nova assignatura reguladora que haurà de complir. Es tracta de l’atenció al client. Ara, aquestes entitats hauran de comptar un servei 24 hores al dia i els 365 dies de l’any. Això significa que haurà d’haver-hi persones a l’altre costat del telèfon. Ha de ser una plantilla formada i amb capacitat per a atendre les persones majors i amb discapacitat.

Tot això és el que explica l’avantprojecte de llei d’atenció a la clientela. Els ministres de Consum i d’Assumptes Econòmics s’han aliat amb l’objectiu per a posar ordre en l’atenció al client de serveis essencials. Entre ells, s’inclouen els serveis d’aigua i energia, de transport de viatgers, postals, de telecomunicacions, de serveis audiovisuals de pagament i de serveis financers.
Modificació en la banca.

La futura norma inclou una modificació ad hoc de l’article. Fa referència a l’atenció al client sobre la llei de reforma del sistema financer de fa 20 anys.

“El servei d’atenció a la clientela, que serà gratuït, eficaç, accessible, inclusiu, no discriminatori i avaluable, es prestarà de forma continuada les 24 hores del dia tots els dies de l’any. En tot cas, es prohibeix l’ús de contestadors automàtics o altres mitjans anàlegs com mig exclusiu d’atenció a la clientela”, indica l’avantprojecte.

 

Què implica la nova norma en la banca

 

Aquesta nova normativa que afecta la banca implica que sempre haurà d’haver-hi una persona a l’altre costat del telèfon. Això és una cosa que moltes entitats no compleixen hui, ja que és molt habitual en dies festius o durant determinades hores es restringisca l’assistència a un servei de reconeixement de veu, sense possibilitat de contactar amb un operador.

En aquest esborrany, s’inclou també l’exigència en la qualitat de servei. Per això, les entitats estan en l’obligació d’assegurar-se que els seus departaments o serveis d’atenció a la clientela estan dotats dels mitjans humans, materials, tècnics i organitzatius adequats per al compliment de les seues funcions.

 

Punts clau de la norma

 

El text proposat posa l’accent en dos punts d’especial interés. “En particular [les entitats] adoptaran les accions necessàries perquè el personal al servei d’aquests departaments compte amb una formació i capacitació especialitzada, incloent-hi una formació específica prèvia en atenció a persones consumidores vulnerables i, especialment, a persones amb discapacitat o d’edat avançada”.

Últimes notícies

Les empreses agroalimentàries valencianes concentren el 12,9 % de les vendes espanyoles

Les empreses valencianes concentren el 12,9 % de les vendes agroalimentàries d’Espanya i lideren el comerç minorista, amb una quota del 22,2 %.

Ouigo manté els trens entre València i Madrid per al pont de desembre després del pacte amb els maquinistes

L’acord amb SEMAF deixa sense efecte les parades del 4 i el 8 de desembre i les previstes per al 6 i el 9 de novembre

Muñoz creu que el míting de Pedro Sánchez a València busca aprofitar la dana

La portaveu del PP al Congreso ha considerat que el míting de Pedro Sánchez a València té com a objectiu utilitzar la tragèdia de la dana. També ha reclamat que s’executen obres hidràuliques a la Comunitat Valenciana.

El jutjat reclama les telefonades als municipis afectats per Forata

El jutjat de Catarroja ha demanat les gravacions de telefonades als municipis situats aigües avall de Forata. També ha requerit comunicacions relacionades amb la coordinació de l’emergència.

La parella d’Ábalos arriba a la Comandancia Provincial de Valencia

Andrea de la Torre, parella de José Luis Ábalos, ha sigut conduïda a la Comandancia Provincial de Valencia. La detenció s’ha produït en una operació del cas Koldo.

El combustible pot encarir els vols britànics a Benidorm

Els operadors britànics temen menys places i tarifes més cares per a 2027 a causa de l’encariment del combustible. Tot i això, les reserves anticipades cap a Benidorm i la Costa Blanca mantenen una evolució favorable.

Aldaia alerta que no va rebre avisos abans de la barrancada mortal

L’alcalde d’Aldaia ha denunciat que el municipi no va rebre avisos previs. El desbordament de La Saleta va causar sis morts.

El Consell reclama solucions davant les incidències dels trens

El Consell ha demanat explicacions al ministre Carlos Cuerpo per les incidències ferroviàries i reclama un calendari per a recuperar la normalitat.