19.9 C
València
Dijous, 13 novembre, 2025

Benidorm serà la seu de la plataforma intel·ligent de destinacions turístiques

Benidorm serà la seu de la nova plataforma intel·ligent de destinacions turístiques d’Espanya. El president del Govern, Pedro Sánchez, ha aprofitat la seua visita a la localitat alacantina on tanca el XIV Congrés del PSPV per a anunciar que la ciutat serà l’encarregada d’albergar el futur Data Space en les instal·lacions de Invatur, propietat de la Generalitat en la capital de la Marina Baixa.

El projecte representarà una inversió de més de 130 milions d’euros que serviran per a desenvolupar programes de turisme intel·ligent per a tot el sector espanyol, convertint Benidorm en un referent per a tota Espanya en l’aplicació de les noves tecnologies turístiques.

Esta nova plataforma intel·ligent, segons han assenyalat, permetrà a la Comunitat Valenciana rebre dades de tota Espanya sobre turisme per a incloure-ho a este dins de la transformació cap a la digitalització i la sostenibilitat del sector..

El Data Space, situat a Benidorm, rebrà dades de tota Espanya i serà un referent de la nova política basada en la digitalització, la transparència i la sostenibilitat.

La seu per a l’equip tècnic seran les instal·lacions d’Invat·tur. A més, ja està prevista la creació d’un nou centre de turisme (Cdt), al costat d’Invat·tur, de manera que Benidorm esdevindrà un campus d’innovació turística.

El president de la Generalitat, Ximo Puig, havia sol·licitat al govern estatal que este organisme tinguera seu en la principal ciutat turística d’Espanya, Benidorm, dins del marc de descentralització de l’administració de l’Estat.

Últimes notícies

El Vila-real farà la pretemporada al Brasil i disputarà la Vitória CUP al juliol de 2026

El Vila-real ha confirmat que realitzarà la seua pretemporada al Brasil i que jugarà la Vitória CUP amb tres amistosos al juliol de 2026. L'acord inclou als organitzadors del torneig com a patrocinador oficial del club a Llatinoamèrica.

Rescaten a un voltor a dos quilòmetres de l’aeroport d’Alacant

La Guàrdia Civil ha rescatat a un voltor desorientat a dos quilòmetres de les pistes de l'aeroport Alacant-Elx. L'au està en recuperació abans de la seua reintroducció.

PP i Vox apuren un pacte en la Comunitat Valenciana mentres el PSOE exigix llum i taquígrafs

El PP perfila la investidura de Juanfran Pérez Llorca sense concretar encara les polítiques pactades amb Vox. El PSOE reclama transparència total en les converses.

El Museu de Belles Arts de València recorre cinc segles d’art amb la Col·lecció BBVA

El MuBAV presenta 'Clàssics i moderns', un recorregut per cinc segles a través de 84 pintures de 71 artistes de la Col·lecció BBVA. La mostra, estructurada en quatre seccions, podrà visitar-se fins al 15 de febrer de 2026.

Agricultura ordena confinar les aus de corral davant el risc d’empitjorament de la grip aviària

Agricultura constata risc d'empitjorament per la migració i decreta el confinament de les aus de corral criades a l'aire lliure. La mesura es revisa setmanalment i s'alçarà de forma desescalada.

La Generalitat avança a este dijous la reobertura del pont d’accés a Bonaire després de la DANA

La Generalitat ha avançat la reobertura del pont d'accés a Bonaire perquè funcione des d'este dijous. L'obra, reconstruïda després de la DANA, alleujarà la CV-410 en plena campanya de Black Friday.

Una trentena aprén a canalitzar idees al Parc Científic de la UMH

Una trentena de persones ha participat este dijous en la jornada de portes obertes del Parc Científic de la UMH per a canalitzar idees innovadores. Els assistents han conegut recursos tècnics i assessorament per a transformar propostes en projectes viables.

El Govern no activarà la retirada d’oli d’oliva en la campanya 2025/26

Agricultura ha decidit no disposar la retirada per a 2025/26 al no aconseguir-se el llindar del 120%. El Ministeri ha defés que la mesura aporta garanties a tota la cadena.