Benidorm serà la seu de la plataforma intel·ligent de destinacions turístiques

Benidorm serà la seu de la nova plataforma intel·ligent de destinacions turístiques d’Espanya. El president del Govern, Pedro Sánchez, ha aprofitat la seua visita a la localitat alacantina on tanca el XIV Congrés del PSPV per a anunciar que la ciutat serà l’encarregada d’albergar el futur Data Space en les instal·lacions de Invatur, propietat de la Generalitat en la capital de la Marina Baixa.

El projecte representarà una inversió de més de 130 milions d’euros que serviran per a desenvolupar programes de turisme intel·ligent per a tot el sector espanyol, convertint Benidorm en un referent per a tota Espanya en l’aplicació de les noves tecnologies turístiques.

Esta nova plataforma intel·ligent, segons han assenyalat, permetrà a la Comunitat Valenciana rebre dades de tota Espanya sobre turisme per a incloure-ho a este dins de la transformació cap a la digitalització i la sostenibilitat del sector..

El Data Space, situat a Benidorm, rebrà dades de tota Espanya i serà un referent de la nova política basada en la digitalització, la transparència i la sostenibilitat.

La seu per a l’equip tècnic seran les instal·lacions d’Invat·tur. A més, ja està prevista la creació d’un nou centre de turisme (Cdt), al costat d’Invat·tur, de manera que Benidorm esdevindrà un campus d’innovació turística.

El president de la Generalitat, Ximo Puig, havia sol·licitat al govern estatal que este organisme tinguera seu en la principal ciutat turística d’Espanya, Benidorm, dins del marc de descentralització de l’administració de l’Estat.

Últimes notícies

Els supermercats envien productes bàsics als afectats pels incendis

La patronal Asedas ha activat un pla de donacions de productes de primera necessitat per a les més de 100.000 persones confinades o evacuades pels incendis de Madrid, Àvila i Toledo.

El Lucentum tanca la plantilla amb l’escolta nord-americà MaCio Teague

El Lucentum Alicante ha incorporat l’escolta nord-americà MaCio Teague, de 29 anys, i completa així les dotze fitxes per a competir en Primera FEB la temporada 2026-27.

Vox culpa el “fanatisme climàtic” de l’augment d’incendis forestals

La diputada de Vox en Les Corts, Teresa Ramírez, responsabilitza el que anomena fanatisme climàtic de la falta de neteja de boscos i camps i reclama més prevenció davant els incendis forestals a Espanya.

La reforma fiscal del Consell ja ha rebaixat 469,8 milions en impostos des de 2023

La reforma fiscal del Consell ha suposat un estalvi de 469,8 milions d’euros per als contribuents valencians des de 2023, principalment en Successions i Donacions i Transmissions Patrimonials, segons la Generalitat.

El PP reclama unitat davant l’incendi de la Vall d’Uixó i acusa el PSPV d’autoexcluir-se

El síndic del PP en Les Corts, Nando Pastor, demana aplicar la màxima de ‘tots contra el foc’ davant l’incendi de la Vall d’Uixó i acusa els socialistes de fer política i d’autoexcluir-se d’eixa unitat.

El debat per la ‘prioritat nacional’ encén els pressupostos de la Generalitat

El PP defensa que incloure el concepte de ‘prioritat nacional’ en la llei d’acompanyament és només una qüestió semàntica, mentres Vox ho vincula al sentit comú i l’oposició acusa el Consell de racisme i xenofòbia.

Enganya dones majors per xarxes socials i furta joies en els seus domicilis

La Policia Nacional ha detingut a Barcelona un home de 63 anys acusat de furtar joies a dones majors de diferents ciutats espanyoles, després de guanyar-se la seua confiança per xarxes socials amb la tècnica del 'love bombing'.

Corona de llorer a Jaume I en el 750 aniversari de la seua mort al Parterre

L'Ajuntament de València ha depositat una corona de llorer a l'estàtua eqüestre de Jaume I al Parterre, en l'inici dels actes pel 750 aniversari de la seua mort, que se centraran en un 9 d'Octubre especial amb la participació de l'espasa del rei en la Processó Cívica.