Bunyol suspén la Tomatina 2021

 

L’Ajuntament de Bunyol, en la comarca de la Foia de Bunyol (València), ha anunciat la suspensió de la seua festa més internacional, La Tomatina, per a l’edició de 2021, per a la que ha preparat novetats digitals amb la finalitat de mantindre viu l’esperit de la batalla més pacífica i coneguda a tot el món.

 

D’esta manera, La Tomatina un any més es conserva per a poder celebrar en plenitud la festa, que la pandèmia del coronavirus va obligar ja a suspendre l’any passat, i que ara haurà d’esperar que les previsions i les condicions sanitàries milloren.

 

No obstant això, segons ha informat l’Ajuntament de Bunyol, de nou mantindran viu l’esperit de la Tomatina, com ja han conseguit fer durant este passat any, a través d’un ‘challenge‘ amb el que es va conseguir la implicació de molts ciutadans d’Espanya, que van celebrar el seu particular llançament de tomaques a casa.

 

L’última Tomatina va reunir a 22.000 persones

Cal recordar que l’última volta que es va celebrar esta festa internacional -que té lloc l’últim dimecres d’agost, durant la setmana de festes de la localitat,- en l’any 2019, assistiren 22.000 persones que durant una hora van disfrutar amb el llançament de 145.000 quilos de tomàquet fresc.

 

La regidor de Turisme i Tomatina, María Valles, ha explicat que «enguany, ens veiem en l’obligació de reconéixer que la Tomatina tal com s’ha celebrat durant els últims 75 anys, haurà d’esperar a temps millors, perquè si no se celebra com una festa al carrer, de manera participativa i popular, el millor és deixar-se guiar per la prudència i esperar a celebrar-la en plenitud».

.

Segons el consistori, les noves tecnologies permeten, a través de multitud de ferramentes, «no sols connectar a les persones que anhelen la celebració de la Tomatina, sinó que a demés es bolquen a conservar els valors d’una festa que és aglutinadora, tolerant i alegre. Una batalla que ha traspassat davanteres, que és sinònim d’igualtat i que és un referent en matèria de coordinació i seguretat».

 

Una alternativa digital

«Els bunyolencs mai van pensar que la Tomatina, que es va cancel·lar per motius polítics en 1956, deixaria de tenyir de roig les parets del municipi, però la prudència ha obligat a això», ha afegit l’alcaldessa, que assegura que este és un «municipi creatiu, terra de músics i d’emprenedors, a on no ens deixem véncer davant l’adversitat pel que des de l’Ajuntament estem treballant tots braç a braç, perquè enguany, la Tomatina continue viva i tornem a gaudir-la».

 

Per part seua, María Valles ha anunciat que el consistori «farà un pas més cap a la parcel·la digital, establint un pla en el que tot el món torne a sentir-se partícip, a on tots puguem gaudir de la nostra Tomatina, encara que siga des d’un punt de vista diferent, fent que romanga viva en la nostra ment i els nostres cors, perquè estem segurs que la Tomatina tornarà i ho farà en tota la seua esplendor».

Últimes notícies

Paco Roca denuncia el plagi d’un cartell seu i alerta de l’ús indegut de la IA

Paco Roca denuncia el plagi del cartell de la 60 Fira del Llibre de València en un anunci de la Fira del Llibre de San Martín de la Vega i advertix del risc d'usar IA vulnerant drets d'autor.

Educació i sindicats xoquen per les ràtios i la Conselleria prepara una nova proposta

La Conselleria d'Educació i els sindicats docents mantenen el seu desacord sobre la reducció de ràtios i l'administració es compromet a presentar una nova proposta mentres continua la vaga indefinida.

La regidora de Vox a València Cecilia Herrero serà jutjada per un delicte d’odi

L'Audiència de València manté el processament de la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi per missatges reiterats contra migrants, col·lectiu LGTBI i persones amb discapacitat.

Educació precisa que la revisió salarial pactada amb ANPE i CSIF cobrirà els 200 euros fins a 2028

Educació aclarix en la taula sectorial que l'actualització conforme a l'IPC afectarà el total dels 200 euros de pujada del complement específic pactats amb ANPE i CSIF fins a 2028, i no sols a l'últim tram de 50 euros.

Dos nous crebalossos reforcen la reintroducció en la Tinença de Benifassà

Dos nous exemplars de crebalossos s'incorporen al projecte de reintroducció en la Tinença de Benifassà, que busca consolidar una població estable d'esta au en perill d'extinció.

Un bomber critica que en la dana no s’activara a tota la plantilla i solo es demanaren voluntaris

Un bomber de la Unitat de Xàtiva va declarar com a testimoni que, durant la dana en la qual van morir 230 persones, s'hauria d'haver activat a tota la plantilla i no sols haver demanat voluntaris.

L’equip de govern d’Alacant resta importància a la citació de Barcala en Les Corts per les vivendes de la Platja de Sant Joan

L'equip de govern d'Alacant assegura no estar preocupat per la citació de l'alcalde Luis Barcala en la comissió de Les Corts sobre les adjudicacions de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan, mentres l'oposició exigix explicacions i transparència.

Nova manifestació a València per a exigir que Mazón perda el seu aforament

Més de 200 entitats socials, sindicals i cíviques convoquen una nova marxa a València per a reclamar que Carlos Mazón perda el seu aforament i denunciar la falta de canvis després de la dana.