20.6 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Bunyol suspén la Tomatina 2021

 

L’Ajuntament de Bunyol, en la comarca de la Foia de Bunyol (València), ha anunciat la suspensió de la seua festa més internacional, La Tomatina, per a l’edició de 2021, per a la que ha preparat novetats digitals amb la finalitat de mantindre viu l’esperit de la batalla més pacífica i coneguda a tot el món.

 

D’esta manera, La Tomatina un any més es conserva per a poder celebrar en plenitud la festa, que la pandèmia del coronavirus va obligar ja a suspendre l’any passat, i que ara haurà d’esperar que les previsions i les condicions sanitàries milloren.

 

No obstant això, segons ha informat l’Ajuntament de Bunyol, de nou mantindran viu l’esperit de la Tomatina, com ja han conseguit fer durant este passat any, a través d’un ‘challenge‘ amb el que es va conseguir la implicació de molts ciutadans d’Espanya, que van celebrar el seu particular llançament de tomaques a casa.

 

L’última Tomatina va reunir a 22.000 persones

Cal recordar que l’última volta que es va celebrar esta festa internacional -que té lloc l’últim dimecres d’agost, durant la setmana de festes de la localitat,- en l’any 2019, assistiren 22.000 persones que durant una hora van disfrutar amb el llançament de 145.000 quilos de tomàquet fresc.

 

La regidor de Turisme i Tomatina, María Valles, ha explicat que «enguany, ens veiem en l’obligació de reconéixer que la Tomatina tal com s’ha celebrat durant els últims 75 anys, haurà d’esperar a temps millors, perquè si no se celebra com una festa al carrer, de manera participativa i popular, el millor és deixar-se guiar per la prudència i esperar a celebrar-la en plenitud».

.

Segons el consistori, les noves tecnologies permeten, a través de multitud de ferramentes, «no sols connectar a les persones que anhelen la celebració de la Tomatina, sinó que a demés es bolquen a conservar els valors d’una festa que és aglutinadora, tolerant i alegre. Una batalla que ha traspassat davanteres, que és sinònim d’igualtat i que és un referent en matèria de coordinació i seguretat».

 

Una alternativa digital

«Els bunyolencs mai van pensar que la Tomatina, que es va cancel·lar per motius polítics en 1956, deixaria de tenyir de roig les parets del municipi, però la prudència ha obligat a això», ha afegit l’alcaldessa, que assegura que este és un «municipi creatiu, terra de músics i d’emprenedors, a on no ens deixem véncer davant l’adversitat pel que des de l’Ajuntament estem treballant tots braç a braç, perquè enguany, la Tomatina continue viva i tornem a gaudir-la».

 

Per part seua, María Valles ha anunciat que el consistori «farà un pas més cap a la parcel·la digital, establint un pla en el que tot el món torne a sentir-se partícip, a on tots puguem gaudir de la nostra Tomatina, encara que siga des d’un punt de vista diferent, fent que romanga viva en la nostra ment i els nostres cors, perquè estem segurs que la Tomatina tornarà i ho farà en tota la seua esplendor».

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.

Compromís critica la persecució a Mónica Oltra i demana democratitzar la justícia

Compromís ha denunciat una persecució judicial i política contra Mónica Oltra i ha demanat democratitzar la justícia després de l'obertura de juí oral. La coalició ha invocat decisions en la instrucció i el criteri de la Fiscalia per a defendre que 'no existix cas Mónica Oltra'.

La jutgessa veu decisiva l’exclusió voluntària de Mazón en les 230 morts de la DANA a València

La instructora atribuïx a Carlos Mazón una omissió equiparable a l'acció per la seua absència de coordinació durant la DANA i eleva el cas al TSJCV. Sosté un nexe causal amb la falta d'avisos que, al seu juí, va ser clau en 230 morts i múltiples lesions.

Govern i oposició demanen al PP que exigisca l’acta a Carlos Mazón després de la decisió de la jutgessa de la dana

Govern, PSPV-PSOE i Compromís han exigit al PP que demane a Carlos Mazón la seua acta de diputat autonòmic després de l'elevació al TSJCV de la causa per la dana. La pressió s'ha intensificat per la seua condició d'aforat.

El canvi climàtic augmenta la freqüència i la magnitud de les precipitacions extremes

La freqüència i la intensitat de les precipitacions extremes ha augmentat amb el calfament global, encara que de manera desigual segons la geografia. A Espanya, l'orografia, el bloqueig de tempestes i la major eficiència de les pluges tardorenques i hivernals han sigut determinants en els rècords més recents.

L’exclusió voluntària de Mazón en la dana va ser decisiva en les morts, segons la jutgessa

La magistrada que instruïx la gestió de la dana a València sosté que l'exclusió voluntària de Carlos Mazón durant l'emergència va tindre un paper decisiu en els 230 morts i en les lesions del 29 d'octubre de 2024.

El València Basket es reforça amb l’exterior francesa Kendra Chery després de la seua eixida del Jairis

El València Basket ha fitxat l'exterior francesa Kendra Chery després de rescindir amb el Jairis. Recuperada de la seua lesió de genoll, ha passat la revisió mèdica i se suma als entrenaments.