Bunyol suspén la Tomatina 2021

 

L’Ajuntament de Bunyol, en la comarca de la Foia de Bunyol (València), ha anunciat la suspensió de la seua festa més internacional, La Tomatina, per a l’edició de 2021, per a la que ha preparat novetats digitals amb la finalitat de mantindre viu l’esperit de la batalla més pacífica i coneguda a tot el món.

 

D’esta manera, La Tomatina un any més es conserva per a poder celebrar en plenitud la festa, que la pandèmia del coronavirus va obligar ja a suspendre l’any passat, i que ara haurà d’esperar que les previsions i les condicions sanitàries milloren.

 

No obstant això, segons ha informat l’Ajuntament de Bunyol, de nou mantindran viu l’esperit de la Tomatina, com ja han conseguit fer durant este passat any, a través d’un ‘challenge‘ amb el que es va conseguir la implicació de molts ciutadans d’Espanya, que van celebrar el seu particular llançament de tomaques a casa.

 

L’última Tomatina va reunir a 22.000 persones

Cal recordar que l’última volta que es va celebrar esta festa internacional -que té lloc l’últim dimecres d’agost, durant la setmana de festes de la localitat,- en l’any 2019, assistiren 22.000 persones que durant una hora van disfrutar amb el llançament de 145.000 quilos de tomàquet fresc.

 

La regidor de Turisme i Tomatina, María Valles, ha explicat que «enguany, ens veiem en l’obligació de reconéixer que la Tomatina tal com s’ha celebrat durant els últims 75 anys, haurà d’esperar a temps millors, perquè si no se celebra com una festa al carrer, de manera participativa i popular, el millor és deixar-se guiar per la prudència i esperar a celebrar-la en plenitud».

.

Segons el consistori, les noves tecnologies permeten, a través de multitud de ferramentes, «no sols connectar a les persones que anhelen la celebració de la Tomatina, sinó que a demés es bolquen a conservar els valors d’una festa que és aglutinadora, tolerant i alegre. Una batalla que ha traspassat davanteres, que és sinònim d’igualtat i que és un referent en matèria de coordinació i seguretat».

 

Una alternativa digital

«Els bunyolencs mai van pensar que la Tomatina, que es va cancel·lar per motius polítics en 1956, deixaria de tenyir de roig les parets del municipi, però la prudència ha obligat a això», ha afegit l’alcaldessa, que assegura que este és un «municipi creatiu, terra de músics i d’emprenedors, a on no ens deixem véncer davant l’adversitat pel que des de l’Ajuntament estem treballant tots braç a braç, perquè enguany, la Tomatina continue viva i tornem a gaudir-la».

 

Per part seua, María Valles ha anunciat que el consistori «farà un pas més cap a la parcel·la digital, establint un pla en el que tot el món torne a sentir-se partícip, a on tots puguem gaudir de la nostra Tomatina, encara que siga des d’un punt de vista diferent, fent que romanga viva en la nostra ment i els nostres cors, perquè estem segurs que la Tomatina tornarà i ho farà en tota la seua esplendor».

Últimes notícies

Un incendi en un motor obliga a desallotjar un edifici de laboratoris a la UPV

Un incendi en un motor de combustió interna en una sala d’assaig del bloc 8P de la UPV ha obligat a desallotjar l’edifici de laboratoris fins que els bombers han controlat les flames i han ventilat la zona.

DIGI arriba a 100 botigues a Espanya amb una nova obertura a Torrent

DIGI ha inaugurat a Torrent la seua cinquena botiga pròpia a la província de València, amb la qual aconseguix les 100 tendes a tot Espanya i reforça el seu compromís amb la Comunitat Valenciana.

La Comunitat Valenciana, a la cua en ús de portàtils i tauletes a les aules

La Comunitat Valenciana és, junt amb Aragó, una de les autonomies amb menor ús de portàtils i tauletes a les aules, amb un 54 %, segons el Ministeri d'Educació, malgrat l’augment generalitzat de la digitalització als centres educatius.

Sis tigres rescatats a Alemanya arriben a Villena per a recuperar-se en el centre d’AAP

Una tigressa i els seus cinc cadells, criats en remolcs d’un polígon industrial a Saxònia, viatgen al centre de rescat d’AAP a Villena, on disposaran, per primera vegada, d’un recinte ampli i adaptat a les seues necessitats.

Detingut a Elx per amenaçar diverses persones amb una pistola d’aire comprimit en locals comercials

La Policia Local d’Elx ha detingut un home que ha amenaçat diverses persones amb una pistola d’aire comprimit en un bar, un camió i una autoescola, fet que ha generat una forta alarma a la zona.

Iker Losada s’acomiada del Llevant agraït i torna al Betis després de la cessió

Iker Losada ha posat fi a la seua cessió al Llevant després de la temporada 2025-26 i torna al Real Betis, agraït pel tracte del club, els companys i l’afició granota.

El TSJCV alerta dels perjudicis per la falta de reforços als jutjats valencians

El TSJCV ha advertit dels perjudicis que causarà al servici públic de justícia la decisió del Ministeri de Justícia de denegar la dotació econòmica per a 18 mesures de reforç als òrgans judicials valencians, entre elles les dels jutjats de clàusules sòl. La Sala de Govern ha demanat al CGPJ que inste el Ministeri a reconsiderar la seua decisió.

Jesús Lancis, nou rector de l’UJI, exigix una financiació suficient i estable per a les universitats públiques

El nou rector de la Universitat Jaume I, Jesús Lancis, ha defensat una financiació suficient i estable per a les universitats públiques i el desplegament íntegre de l’acord plurianual 2026-2029, i ha reivindicat la universitat com a motor de cohesió social i ascensor social.