Bunyol suspén la Tomatina 2021

 

L’Ajuntament de Bunyol, en la comarca de la Foia de Bunyol (València), ha anunciat la suspensió de la seua festa més internacional, La Tomatina, per a l’edició de 2021, per a la que ha preparat novetats digitals amb la finalitat de mantindre viu l’esperit de la batalla més pacífica i coneguda a tot el món.

 

D’esta manera, La Tomatina un any més es conserva per a poder celebrar en plenitud la festa, que la pandèmia del coronavirus va obligar ja a suspendre l’any passat, i que ara haurà d’esperar que les previsions i les condicions sanitàries milloren.

 

No obstant això, segons ha informat l’Ajuntament de Bunyol, de nou mantindran viu l’esperit de la Tomatina, com ja han conseguit fer durant este passat any, a través d’un ‘challenge‘ amb el que es va conseguir la implicació de molts ciutadans d’Espanya, que van celebrar el seu particular llançament de tomaques a casa.

 

L’última Tomatina va reunir a 22.000 persones

Cal recordar que l’última volta que es va celebrar esta festa internacional -que té lloc l’últim dimecres d’agost, durant la setmana de festes de la localitat,- en l’any 2019, assistiren 22.000 persones que durant una hora van disfrutar amb el llançament de 145.000 quilos de tomàquet fresc.

 

La regidor de Turisme i Tomatina, María Valles, ha explicat que «enguany, ens veiem en l’obligació de reconéixer que la Tomatina tal com s’ha celebrat durant els últims 75 anys, haurà d’esperar a temps millors, perquè si no se celebra com una festa al carrer, de manera participativa i popular, el millor és deixar-se guiar per la prudència i esperar a celebrar-la en plenitud».

.

Segons el consistori, les noves tecnologies permeten, a través de multitud de ferramentes, «no sols connectar a les persones que anhelen la celebració de la Tomatina, sinó que a demés es bolquen a conservar els valors d’una festa que és aglutinadora, tolerant i alegre. Una batalla que ha traspassat davanteres, que és sinònim d’igualtat i que és un referent en matèria de coordinació i seguretat».

 

Una alternativa digital

«Els bunyolencs mai van pensar que la Tomatina, que es va cancel·lar per motius polítics en 1956, deixaria de tenyir de roig les parets del municipi, però la prudència ha obligat a això», ha afegit l’alcaldessa, que assegura que este és un «municipi creatiu, terra de músics i d’emprenedors, a on no ens deixem véncer davant l’adversitat pel que des de l’Ajuntament estem treballant tots braç a braç, perquè enguany, la Tomatina continue viva i tornem a gaudir-la».

 

Per part seua, María Valles ha anunciat que el consistori «farà un pas més cap a la parcel·la digital, establint un pla en el que tot el món torne a sentir-se partícip, a on tots puguem gaudir de la nostra Tomatina, encara que siga des d’un punt de vista diferent, fent que romanga viva en la nostra ment i els nostres cors, perquè estem segurs que la Tomatina tornarà i ho farà en tota la seua esplendor».

Últimes notícies

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim rescata de matinada una pastera amb 19 migrants, 18 hòmens i una dona, a 44 milles de la costa d'Alacant i els trasllada al port.

Rescatada una pastera amb 19 migrants enfront de la costa d’Alacant

Salvament Marítim va rescatar de matinada una pastera amb 19 persones a bord, a 44 milles nàutiques de la costa d'Alacant, i les va traslladar al port de la ciutat.

Aitana transforma el Roig Arena a la seua Habitació Blava en una nit de Superestrella

Aitana convertix el Roig Arena de València a la seua Habitació Blava en el primer de dos concerts consecutius, amb un xou que alterna vulnerabilitat, espectacle i missatges d'autoestima.

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.