Bunyol suspén la Tomatina 2021

 

L’Ajuntament de Bunyol, en la comarca de la Foia de Bunyol (València), ha anunciat la suspensió de la seua festa més internacional, La Tomatina, per a l’edició de 2021, per a la que ha preparat novetats digitals amb la finalitat de mantindre viu l’esperit de la batalla més pacífica i coneguda a tot el món.

 

D’esta manera, La Tomatina un any més es conserva per a poder celebrar en plenitud la festa, que la pandèmia del coronavirus va obligar ja a suspendre l’any passat, i que ara haurà d’esperar que les previsions i les condicions sanitàries milloren.

 

No obstant això, segons ha informat l’Ajuntament de Bunyol, de nou mantindran viu l’esperit de la Tomatina, com ja han conseguit fer durant este passat any, a través d’un ‘challenge‘ amb el que es va conseguir la implicació de molts ciutadans d’Espanya, que van celebrar el seu particular llançament de tomaques a casa.

 

L’última Tomatina va reunir a 22.000 persones

Cal recordar que l’última volta que es va celebrar esta festa internacional -que té lloc l’últim dimecres d’agost, durant la setmana de festes de la localitat,- en l’any 2019, assistiren 22.000 persones que durant una hora van disfrutar amb el llançament de 145.000 quilos de tomàquet fresc.

 

La regidor de Turisme i Tomatina, María Valles, ha explicat que «enguany, ens veiem en l’obligació de reconéixer que la Tomatina tal com s’ha celebrat durant els últims 75 anys, haurà d’esperar a temps millors, perquè si no se celebra com una festa al carrer, de manera participativa i popular, el millor és deixar-se guiar per la prudència i esperar a celebrar-la en plenitud».

.

Segons el consistori, les noves tecnologies permeten, a través de multitud de ferramentes, «no sols connectar a les persones que anhelen la celebració de la Tomatina, sinó que a demés es bolquen a conservar els valors d’una festa que és aglutinadora, tolerant i alegre. Una batalla que ha traspassat davanteres, que és sinònim d’igualtat i que és un referent en matèria de coordinació i seguretat».

 

Una alternativa digital

«Els bunyolencs mai van pensar que la Tomatina, que es va cancel·lar per motius polítics en 1956, deixaria de tenyir de roig les parets del municipi, però la prudència ha obligat a això», ha afegit l’alcaldessa, que assegura que este és un «municipi creatiu, terra de músics i d’emprenedors, a on no ens deixem véncer davant l’adversitat pel que des de l’Ajuntament estem treballant tots braç a braç, perquè enguany, la Tomatina continue viva i tornem a gaudir-la».

 

Per part seua, María Valles ha anunciat que el consistori «farà un pas més cap a la parcel·la digital, establint un pla en el que tot el món torne a sentir-se partícip, a on tots puguem gaudir de la nostra Tomatina, encara que siga des d’un punt de vista diferent, fent que romanga viva en la nostra ment i els nostres cors, perquè estem segurs que la Tomatina tornarà i ho farà en tota la seua esplendor».

Últimes notícies

Ontinyent encapçala la nova pujada de temperatures amb 40,6 graus

La calor s’ha intensificat este dimarts a la Comunitat Valenciana, amb 40,6 graus a Ontinyent i valors pròxims als 40 en diverses localitats de València i Alacant.

L’economia valenciana se situa entre les que més creixen amb un 2,9 % del PIB

L’economia de la Comunitat Valenciana ha crescut un 2,9 % interanual en el segon trimestre de 2026, per damunt de la mitjana espanyola i només per darrere d’Illes Balears. El PIB valencià també ha avançat un 0,8 % respecte al trimestre anterior.

Unai Elgezabal posa fi a la seua etapa al Llevant amb la rescissió del contracte

El central basc Unai Elgezabal i el Llevant han acordat rescindir el contracte, que acabava en juny de 2027, després de dos temporades al club i 54 partits oficials.

El Consell es planteja comprar els pisos de Les Naus per frenar l’especulació a Alacant

El Consell estudia adquirir les vivendes de Les Naus, a Alacant, com a única opció que considera viable per evitar operacions especulatives, mentres defensa l’impuls del Pla Vive amb 6.000 pisos públics en tres anys.

L’oli de les serres Espadà i Calderona obté la protecció de la UE

La Unió Europea ha inscrit l’oli d’oliva de les serres Espadà i Calderona, produït entre València i Castelló, en el registre d’indicacions geogràfiques protegides. Este distintiu reconeix la qualitat del producte i el vincle amb el territori de la Comunitat Valenciana.

El Consell només coneix per la premsa l’arribada de menors migrants a la Comunitat

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, assegura que la Generalitat només ha sabut pels mitjans de comunicació de la possible arribada de menors migrants a la Comunitat Valenciana procedents de Ceuta i denuncia la manca de comunicació del Govern central.

El Consell reclama penes més dures per als piròmans i estudiarà personar-se en l’incendi de la Vall d’Uixó

El Consell ha demanat endureir el Codi Penal contra els piròmans arran de l’incendi de la Vall d’Uixó i estudiarà personar-se en la causa per reclamar les pèrdues si es confirma que va ser provocat.

Les reserves hoteleres arriben al 86 % a l’agost i apunten a un quasi ple als hotels valencians

La Comunitat Valenciana ha tancat la segona quinzena de juliol amb un 90,2 % d’ocupació hotelera i afronta la primera mitat d’agost amb el 86 % de places ja reservades, amb Benidorm i la província de València com a principals motors turístics.
FILMOTECA D'ESTIU