Penses que la caça és una activitat necessària per al medi rural?

 

La majoria dels espanyols considera la caça com una activitat necessària i creu que té un impacte positiu en l’activitat econòmica del medi rural i en el medi rural en el seu conjunt. A més, gran part de la població creu que contribueix a la protecció del medi ambient i a la conservació de la biodiversitat animal.

Així es desprén de l’estudi ‘Opinions i actituds de la societat espanyola davant la caça’ elaborat per la consultora GAD3 per a Fundació Artemisan, a través de més de 3.000 enquestes telefòniques aleatòries realitzades en tot el país durant els mesos de març i abril de 2021.

Entre els principals resultats de l’estudi destaca que més del 60% dels espanyols coincideixen que no estan disposats a pagar més imposats perquè l’Administració Pública es faça càrrec del control de poblacions de fauna silvestre i, a més, el 71% dels enquestats es posiciona a favor d’utilitzar la caça per a dur a terme aqueix control.

Per a la major part dels espanyols, la caça prevé danys a cultius, evita que animals salvatges s’endinsen en nuclis urbans i redueix el nombre d’accidents en carretera. Una gran part dels enquestats creu també que evita malalties que poden transmetre’s a l’ésser humà.

Cal assenyalar que 9 de cada 10 espanyols declaren estar preocupats per la progressiva despoblació de les zones rurals a Espanya i, en este sentit, la major part dels enquestats creu que la caça suposa una font de generació d’ocupació i una eina per a fixar la població en el medi rural.

A més, també asseguren estar preocupats per la protecció animal i el medi ambient i, preguntats sobre quins són els actors que més contribueixen a això, el 70% creu que la població del medi rural és el principal actor, si bé un de cada tres enquestats creu que els caçadors compleixen també esta funció i que ho fan molt per damunt de la societat en el seu conjunt o dels partits polítics.

Este estudi, impulsat per Fundació Artemisan, va sorgir davant l’evident augment de la preocupació de la societat pel medi ambient, unit al distanciament entre una societat cada dia més urbana i el món rural, la qual cosa ha provocat que grans decisions que afecten l’Espanya buidada es prenguen des de grans ciutats.

Decisions guiades en moltes ocasions per determinats interessos, sense suport científic, tècnic ni, com evidencien els resultats d’este estudi, social, però que estan provocant greus conseqüències en la forma de vida i en la supervivència de milions d’habitants del món rural.

I és que cal recordar que, segons l’‘Informe Impacte Econòmic i Social de la Caça a Espanya’, elaborat per Deloitte per a Fundació Artemisan, la caça genera a Espanya cada any prop de 6.500 milions d’euros i dona ocupació a 187.000 persones, principalment en el món rural.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.