Penses que la caça és una activitat necessària per al medi rural?

 

La majoria dels espanyols considera la caça com una activitat necessària i creu que té un impacte positiu en l’activitat econòmica del medi rural i en el medi rural en el seu conjunt. A més, gran part de la població creu que contribueix a la protecció del medi ambient i a la conservació de la biodiversitat animal.

Així es desprén de l’estudi ‘Opinions i actituds de la societat espanyola davant la caça’ elaborat per la consultora GAD3 per a Fundació Artemisan, a través de més de 3.000 enquestes telefòniques aleatòries realitzades en tot el país durant els mesos de març i abril de 2021.

Entre els principals resultats de l’estudi destaca que més del 60% dels espanyols coincideixen que no estan disposats a pagar més imposats perquè l’Administració Pública es faça càrrec del control de poblacions de fauna silvestre i, a més, el 71% dels enquestats es posiciona a favor d’utilitzar la caça per a dur a terme aqueix control.

Per a la major part dels espanyols, la caça prevé danys a cultius, evita que animals salvatges s’endinsen en nuclis urbans i redueix el nombre d’accidents en carretera. Una gran part dels enquestats creu també que evita malalties que poden transmetre’s a l’ésser humà.

Cal assenyalar que 9 de cada 10 espanyols declaren estar preocupats per la progressiva despoblació de les zones rurals a Espanya i, en este sentit, la major part dels enquestats creu que la caça suposa una font de generació d’ocupació i una eina per a fixar la població en el medi rural.

A més, també asseguren estar preocupats per la protecció animal i el medi ambient i, preguntats sobre quins són els actors que més contribueixen a això, el 70% creu que la població del medi rural és el principal actor, si bé un de cada tres enquestats creu que els caçadors compleixen també esta funció i que ho fan molt per damunt de la societat en el seu conjunt o dels partits polítics.

Este estudi, impulsat per Fundació Artemisan, va sorgir davant l’evident augment de la preocupació de la societat pel medi ambient, unit al distanciament entre una societat cada dia més urbana i el món rural, la qual cosa ha provocat que grans decisions que afecten l’Espanya buidada es prenguen des de grans ciutats.

Decisions guiades en moltes ocasions per determinats interessos, sense suport científic, tècnic ni, com evidencien els resultats d’este estudi, social, però que estan provocant greus conseqüències en la forma de vida i en la supervivència de milions d’habitants del món rural.

I és que cal recordar que, segons l’‘Informe Impacte Econòmic i Social de la Caça a Espanya’, elaborat per Deloitte per a Fundació Artemisan, la caça genera a Espanya cada any prop de 6.500 milions d’euros i dona ocupació a 187.000 persones, principalment en el món rural.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler queda controlat però continuen tancats accessos i platges

L’incendi forestal intencionat a la Devesa d’El Saler, que ha cremat 36 hectàrees, ha quedat controlat i la majoria de veïns ja han tornat a les seues vivendes, tot i que continuen tancats el bosc, les platges i diversos accessos viaris.

Les víctimes de la DANA tornen a València per denunciar que encara no tenen respostes

Les associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 s’han concentrat a la plaça de la Verge de València per exigir la fi de l’aforament de Carlos Mazón i reclamar respostes sobre la gestió de la tragèdia en què moriren 231 persones.

Brugué es lluïx amb un doblet en la golejada del Levante al Betis

Roger Brugué ha firmat dos gols en la victòria del Levante per 5-2 davant el Betis i ha explicat que tenia moltes ganes de marcar en casa en Primera Divisió. El davanter reivindica el treball de l’equip i demana un any tranquil per a l’afició granota.

El Levante goleja el Betis i s’estrena amb un 5-2 al Ciutat

El Levante ha derrotat el Betis per 5-2 al Ciutat de València en la jornada 3 de LaLiga EA Sports, amb un doblet decisiu de Roger Brugué en la segona part.

La modernització del viver de La Yesa reforça la producció de planta autòctona

La Conselleria de Medi Ambient ha modernitzat el viver forestal de La Yesa amb un nou túnel de cultiu i 30 taules de producció per a incrementar la planta autòctona destinada a projectes de restauració ecològica a la Comunitat Valenciana.

Desallotgen un hotel de Benidorm per un incendi en un transformador

Un incendi en un transformador d'Iberdrola ha obligat a desallotjar de manera preventiva l'hotel Mont Park de Benidorm. No s'han registrat ferits ni persones ateses pels servicis sanitaris.

Mor un home de 70 anys en colpejar-se el cap a la platja el Trampolí de Dénia

Un home de 70 anys ha mort este dissabte a la platja el Trampolí de Dénia després de colpejar-se el cap mentre es banyava, segons ha informat el CICU.

Dépor i València busquen a Riazor la seua primera victòria de Lliga

Deportivo i València es retroben huit anys després en Primera a Riazor, on els dos equips necessiten estrenar el seu compte de victòries.