Penses que la caça és una activitat necessària per al medi rural?

 

La majoria dels espanyols considera la caça com una activitat necessària i creu que té un impacte positiu en l’activitat econòmica del medi rural i en el medi rural en el seu conjunt. A més, gran part de la població creu que contribueix a la protecció del medi ambient i a la conservació de la biodiversitat animal.

Així es desprén de l’estudi ‘Opinions i actituds de la societat espanyola davant la caça’ elaborat per la consultora GAD3 per a Fundació Artemisan, a través de més de 3.000 enquestes telefòniques aleatòries realitzades en tot el país durant els mesos de març i abril de 2021.

Entre els principals resultats de l’estudi destaca que més del 60% dels espanyols coincideixen que no estan disposats a pagar més imposats perquè l’Administració Pública es faça càrrec del control de poblacions de fauna silvestre i, a més, el 71% dels enquestats es posiciona a favor d’utilitzar la caça per a dur a terme aqueix control.

Per a la major part dels espanyols, la caça prevé danys a cultius, evita que animals salvatges s’endinsen en nuclis urbans i redueix el nombre d’accidents en carretera. Una gran part dels enquestats creu també que evita malalties que poden transmetre’s a l’ésser humà.

Cal assenyalar que 9 de cada 10 espanyols declaren estar preocupats per la progressiva despoblació de les zones rurals a Espanya i, en este sentit, la major part dels enquestats creu que la caça suposa una font de generació d’ocupació i una eina per a fixar la població en el medi rural.

A més, també asseguren estar preocupats per la protecció animal i el medi ambient i, preguntats sobre quins són els actors que més contribueixen a això, el 70% creu que la població del medi rural és el principal actor, si bé un de cada tres enquestats creu que els caçadors compleixen també esta funció i que ho fan molt per damunt de la societat en el seu conjunt o dels partits polítics.

Este estudi, impulsat per Fundació Artemisan, va sorgir davant l’evident augment de la preocupació de la societat pel medi ambient, unit al distanciament entre una societat cada dia més urbana i el món rural, la qual cosa ha provocat que grans decisions que afecten l’Espanya buidada es prenguen des de grans ciutats.

Decisions guiades en moltes ocasions per determinats interessos, sense suport científic, tècnic ni, com evidencien els resultats d’este estudi, social, però que estan provocant greus conseqüències en la forma de vida i en la supervivència de milions d’habitants del món rural.

I és que cal recordar que, segons l’‘Informe Impacte Econòmic i Social de la Caça a Espanya’, elaborat per Deloitte per a Fundació Artemisan, la caça genera a Espanya cada any prop de 6.500 milions d’euros i dona ocupació a 187.000 persones, principalment en el món rural.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.