Penses que la caça és una activitat necessària per al medi rural?

 

La majoria dels espanyols considera la caça com una activitat necessària i creu que té un impacte positiu en l’activitat econòmica del medi rural i en el medi rural en el seu conjunt. A més, gran part de la població creu que contribueix a la protecció del medi ambient i a la conservació de la biodiversitat animal.

Així es desprén de l’estudi ‘Opinions i actituds de la societat espanyola davant la caça’ elaborat per la consultora GAD3 per a Fundació Artemisan, a través de més de 3.000 enquestes telefòniques aleatòries realitzades en tot el país durant els mesos de març i abril de 2021.

Entre els principals resultats de l’estudi destaca que més del 60% dels espanyols coincideixen que no estan disposats a pagar més imposats perquè l’Administració Pública es faça càrrec del control de poblacions de fauna silvestre i, a més, el 71% dels enquestats es posiciona a favor d’utilitzar la caça per a dur a terme aqueix control.

Per a la major part dels espanyols, la caça prevé danys a cultius, evita que animals salvatges s’endinsen en nuclis urbans i redueix el nombre d’accidents en carretera. Una gran part dels enquestats creu també que evita malalties que poden transmetre’s a l’ésser humà.

Cal assenyalar que 9 de cada 10 espanyols declaren estar preocupats per la progressiva despoblació de les zones rurals a Espanya i, en este sentit, la major part dels enquestats creu que la caça suposa una font de generació d’ocupació i una eina per a fixar la població en el medi rural.

A més, també asseguren estar preocupats per la protecció animal i el medi ambient i, preguntats sobre quins són els actors que més contribueixen a això, el 70% creu que la població del medi rural és el principal actor, si bé un de cada tres enquestats creu que els caçadors compleixen també esta funció i que ho fan molt per damunt de la societat en el seu conjunt o dels partits polítics.

Este estudi, impulsat per Fundació Artemisan, va sorgir davant l’evident augment de la preocupació de la societat pel medi ambient, unit al distanciament entre una societat cada dia més urbana i el món rural, la qual cosa ha provocat que grans decisions que afecten l’Espanya buidada es prenguen des de grans ciutats.

Decisions guiades en moltes ocasions per determinats interessos, sense suport científic, tècnic ni, com evidencien els resultats d’este estudi, social, però que estan provocant greus conseqüències en la forma de vida i en la supervivència de milions d’habitants del món rural.

I és que cal recordar que, segons l’‘Informe Impacte Econòmic i Social de la Caça a Espanya’, elaborat per Deloitte per a Fundació Artemisan, la caça genera a Espanya cada any prop de 6.500 milions d’euros i dona ocupació a 187.000 persones, principalment en el món rural.

Últimes notícies

La pluja permet estabilitzar l’incendi forestal de Tuéjar després de cremar 835 hectàrees

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar s’ha donat per estabilitzat gràcies a les fortes pluges de la vesprada, després de calcinar 835 hectàrees i amb evacuats que podran tornar a casa prompte.

Com la nutrició de precisió vol acabar arribant al plat del consumidor

Especialistes i empreses han analitzat a València com aconseguir que la nutrició de precisió i la innovació alimentària arriben realment al plat del consumidor, amb l’ajuda de formació, regulació i dades.

Les sales de cinema valencianes poden perdre més d’un milió en ajudes per un canvi de criteri estatal

Les sales de cinema de la Comunitat Valenciana es juguen 1,07 milions d’euros en ajudes després d’un canvi de criteri del Govern central, i el Consell ha anunciat recursos jurídics i una estratègia conjunta amb altres autonomies per a defensar la continuïtat de la finançació.

La valenciana Laura Pérez s’endinsa en la memòria infantil amb la novel·la gràfica ‘El iglú’

La il·lustradora valenciana Laura Pérez, Premi Eisner 2026, presenta 'El iglú', una novel·la gràfica gairebé muda sobre infància, records i desarrelament, creada amb el guionista Guillermo Corral van Damme i ambientada a la ciutat suïssa de La Chaux-de-Fonds.

Rescaten un home en caure per un barranc de 30 metres a l’Alqueria d’Asnar

Un helicòpter del Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha rescatat un home que ha caigut per un barranc d’uns 30 metres a l’Alqueria d’Asnar i l’ha traslladat a l’Hospital d’Alcoi.

Investiguen l’origen humà de l’incendi forestal de Tuéjar, encara actiu

L’incendi forestal declarat a Tuéjar continua actiu però amb evolució favorable i s’han descartat causes naturals en el seu origen, després de calcinar 835 hectàrees del paratge, part de la reserva de la Biosfera de l’Alt Túria.

Així serà el desembassament preventiu a la presa de Buseo i com pot afectar els pobles riu avall

La Generalitat ha informat els ajuntaments situats riu avall de la presa de Buseo d’un desembassament preventiu de cabal i els demana reforçar la vigilància i avisar la població en zones pròximes al riu.

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.