Els casos de xiquets amb coronavirus pugen de l’1 al 12% en la segona ona

Ejemplo de shortcode con estilo
  Els casos de xiquets infectats per coronavirus han crescut de l’1% en la primera ona (quan 1.400 menors van ser diagnosticats) al 12% del total de casos informats per Sanitat a la fi de setembre, amb més de 66.000 xiquets infectats pel virus.   Segons ha informat la Societat Espanyola de Pneumologia i Cirurgia […]

 

Els casos de xiquets infectats per coronavirus han crescut de l’1% en la primera ona (quan 1.400 menors van ser diagnosticats) al 12% del total de casos informats per Sanitat a la fi de setembre, amb més de 66.000 xiquets infectats pel virus.

 

Segons ha informat la Societat Espanyola de Pneumologia i Cirurgia Toràcica (SEPAR), els quadres de Covid-19 en xiquets en la segona ona són més lleus i de menor duració, amb menys símptomes i menys probabilitat de contagiar a altres persones.

 

En general, els símptomes que patixen són quadres febrils, catarrals o gastrointestinals i encara que alguns evolucionen a pneumònies es tracta de quadres menys greus que en adults. Segons la SEPAR, els quadres més greus s’observen a partir dels 10 i 11 anys quan els símptomes es pareixen als que presenten els adults.

 

Per a la Societat de Pneumologia, l’augment del percentatge de casos obeeix al fet que cada volta es fan més tests diagnòstics a tota la població, mentres que en la primera ona es van estudiar xiquets amb símptomes importants.

 

Els xiquets contagien menys que els adults

La doctora Cristina Calvo, cap de Pediatria a l’hospital La Paz i membre de la SEPAR, ha explicat que a la fi d’abril i maig amb l’avanç de la pandèmia també es van detectar casos en xiquets que cursaven amb unes síndromes inflamatòries associades amb la infecció del coronavirus, més greus i que van requerir ingressos en UCI.

 

No obstant això i segons esta doctora, «no s’han identificat factors de risc que facen pensar que el Covid-19 vaja a evolucionar estes síndromes. Habitualment els xiquets es contagien en l’ambient familiar i no en el col·legi. «És clar que els xiquets contagien menys. És l’adult infectat el que contagia al xiquet», ha assegurat.

 

Igual que els adults, els xiquets que pertanyen a un grup de risc, com a asmàtics o amb patologies respiratòries cròniques, han de vacunar-se en la campanya de vacunació de la grip a fi d’evitar la infecció de les dos malalties que puga derivar en casos més greus.

Últimes notícies

Sánchez viurà de primera mà els danys de la DANA a Oliva este dimarts

Pedro Sánchez visitarà dimarts el Puesto de Mando Avanzado dOliva, on es reunirà amb responsables demergències i alcaldes afectats per la DANA. La visita acabarà amb una declaració institucional als mitjans.

Gerard Moreno confia que el Vila-real pot guanyar a Anfield

Gerard Moreno assegura abans del partit de Champions contra el Liverpool que el Vila-real està preparat per guanyar a Anfield i encadenar la segona victòria europea seguida, després d’imposar-se al Nàpols.

Sis municipis de la ‘zona zero’ de la dana Adam suspenen les classes dimarts

Sis municipis del litoral sud de València i del nord d’Alacant, situats en la ‘zona zero’ de la dana Adam, han decidit suspendre les classes este dimarts 20 d’octubre per precaució. Afecta centres educatius de Miramar, Oliva, Bellreguard, Piles, El Verger i Els Poblets.

S’alcen els confinaments per la DANA i la UME es retira de la Comunitat

La Generalitat ha alçat el confinament als huit municipis de la Comunitat Valenciana on encara estava actiu per la DANA i ha anunciat la desmobilització de la UME davant la millora de l'oratge i del temporal marítim.

Morata defensa la força de l’economia valenciana davant la incertesa

El president de Cambra València, José Vicente Morata, reivindica els actius de l’economia valenciana per a afrontar la incertesa i reclama més suport a les pimes i a les infraestructures clau. La intervenció ha tingut lloc durant la Nit de l’Economia de Cambra València, on s’han entregat diversos premis empresarials.

Les pluges desallotgen 380 veïns d’Oliva: molts ho han perdut tot

Les inundacions provocades per la dana Adam han obligat a desallotjar 380 veïns d’Oliva, molts dels quals han perdut béns a les seues vivendes. El Centre Polivalent acull les persones evacuades, mentre Cruz Roja i els serveis d’emergència continuen l’assistència.

La dana obliga a rescats amb helicòpter i a suspendre les classes a la Marina Alta

La dana Adam ha deixat almenys 19 rescats en cases aïllades a la Marina Alta i 179 avisos als bombers, mentres El Verger suspén les classes i tota l’activitat cultural i esportiva per a este dimarts.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al litoral sud d’Alacant des de les 21.00

Aemet ha activat l’avís taronja per pluges intenses al litoral sud d’Alacant des de les 21.00 fins a les 3.00, amb fins a 40 litres per metre quadrat en una hora, i manté avisos grocs per pluja i tronades en tot el litoral alacantí.