Els casos de xiquets amb coronavirus pugen de l’1 al 12% en la segona ona

Ejemplo de shortcode con estilo
  Els casos de xiquets infectats per coronavirus han crescut de l’1% en la primera ona (quan 1.400 menors van ser diagnosticats) al 12% del total de casos informats per Sanitat a la fi de setembre, amb més de 66.000 xiquets infectats pel virus.   Segons ha informat la Societat Espanyola de Pneumologia i Cirurgia […]

 

Els casos de xiquets infectats per coronavirus han crescut de l’1% en la primera ona (quan 1.400 menors van ser diagnosticats) al 12% del total de casos informats per Sanitat a la fi de setembre, amb més de 66.000 xiquets infectats pel virus.

 

Segons ha informat la Societat Espanyola de Pneumologia i Cirurgia Toràcica (SEPAR), els quadres de Covid-19 en xiquets en la segona ona són més lleus i de menor duració, amb menys símptomes i menys probabilitat de contagiar a altres persones.

 

En general, els símptomes que patixen són quadres febrils, catarrals o gastrointestinals i encara que alguns evolucionen a pneumònies es tracta de quadres menys greus que en adults. Segons la SEPAR, els quadres més greus s’observen a partir dels 10 i 11 anys quan els símptomes es pareixen als que presenten els adults.

 

Per a la Societat de Pneumologia, l’augment del percentatge de casos obeeix al fet que cada volta es fan més tests diagnòstics a tota la població, mentres que en la primera ona es van estudiar xiquets amb símptomes importants.

 

Els xiquets contagien menys que els adults

La doctora Cristina Calvo, cap de Pediatria a l’hospital La Paz i membre de la SEPAR, ha explicat que a la fi d’abril i maig amb l’avanç de la pandèmia també es van detectar casos en xiquets que cursaven amb unes síndromes inflamatòries associades amb la infecció del coronavirus, més greus i que van requerir ingressos en UCI.

 

No obstant això i segons esta doctora, «no s’han identificat factors de risc que facen pensar que el Covid-19 vaja a evolucionar estes síndromes. Habitualment els xiquets es contagien en l’ambient familiar i no en el col·legi. «És clar que els xiquets contagien menys. És l’adult infectat el que contagia al xiquet», ha assegurat.

 

Igual que els adults, els xiquets que pertanyen a un grup de risc, com a asmàtics o amb patologies respiratòries cròniques, han de vacunar-se en la campanya de vacunació de la grip a fi d’evitar la infecció de les dos malalties que puga derivar en casos més greus.

Últimes notícies

Quatre detinguts després d’un intent de desallotjament en un habitatge de Benimaclet (València)

La Policia Nacional ha detingut tres treballadors d’una empresa de desallotjament d’habitatges i una altra persona en un pis de Benimaclet. Els fets han ocorregut al carrer Vicente Zaragozá.

Dues marxes conflueixen al barranc del Poyo per les víctimes de la dana

Dues marxes d’Albal i Benetússer han recordat les 233 víctimes en el segon aniversari de la dana i han reclamat veritat, justícia i reparació.

La contaminació de la dana va amenaçar el medi ambient, però no la salut

Un estudi de l’IDAEA-CSIC conclou que els contaminants de la dana de 2024 van comportar un risc ambiental elevat, però no un perill tòxic directe per a les persones.

Ouigo cancel·la tots els trens de demà i del pròxim dilluns per la vaga de maquinistes

Ouigo ha cancel·lat tots els trens programats per al divendres 30 d’octubre i el dilluns 2 de novembre per la convocatòria de vaga de maquinistes del sindicat Semaf, una decisió que afectarà quasi 20.000 viatgers.

Novelda inicia la rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena

Novelda ha començat les obres de consolidació i rehabilitació del Santuario de Santa María Magdalena, tancat des de desembre de 2025 per les esquerdes de la torre est. Les obres duraran cinc mesos.

La jutgessa de la dana diu que era «exigible» vigilar els barrancs des del 28 d’octubre

La instructora de la causa per la gestió de la dana de 2024 considera que calia vigilar els barrancs des de la vespra. Ha demanat registres operatius als bombers.

El jutjat de Catarroja cita diversos alcaldes a declarar al desembre

Diversos alcaldes de localitats afectades per la dana de 2024 declararan al jutjat de Catarroja durant el pròxim mes de desembre.

Les institucions valencianes lamenten la mort de Fátima Báñez

Juanfran Pérez Llorca, María José Catalá, el PPCV i la CEV han expressat el seu condol per la mort de Fátima Báñez en l’accident ferroviari d’Urda.