Els casos de xiquets amb coronavirus pugen de l’1 al 12% en la segona ona

Ejemplo de shortcode con estilo
  Els casos de xiquets infectats per coronavirus han crescut de l’1% en la primera ona (quan 1.400 menors van ser diagnosticats) al 12% del total de casos informats per Sanitat a la fi de setembre, amb més de 66.000 xiquets infectats pel virus.   Segons ha informat la Societat Espanyola de Pneumologia i Cirurgia […]

 

Els casos de xiquets infectats per coronavirus han crescut de l’1% en la primera ona (quan 1.400 menors van ser diagnosticats) al 12% del total de casos informats per Sanitat a la fi de setembre, amb més de 66.000 xiquets infectats pel virus.

 

Segons ha informat la Societat Espanyola de Pneumologia i Cirurgia Toràcica (SEPAR), els quadres de Covid-19 en xiquets en la segona ona són més lleus i de menor duració, amb menys símptomes i menys probabilitat de contagiar a altres persones.

 

En general, els símptomes que patixen són quadres febrils, catarrals o gastrointestinals i encara que alguns evolucionen a pneumònies es tracta de quadres menys greus que en adults. Segons la SEPAR, els quadres més greus s’observen a partir dels 10 i 11 anys quan els símptomes es pareixen als que presenten els adults.

 

Per a la Societat de Pneumologia, l’augment del percentatge de casos obeeix al fet que cada volta es fan més tests diagnòstics a tota la població, mentres que en la primera ona es van estudiar xiquets amb símptomes importants.

 

Els xiquets contagien menys que els adults

La doctora Cristina Calvo, cap de Pediatria a l’hospital La Paz i membre de la SEPAR, ha explicat que a la fi d’abril i maig amb l’avanç de la pandèmia també es van detectar casos en xiquets que cursaven amb unes síndromes inflamatòries associades amb la infecció del coronavirus, més greus i que van requerir ingressos en UCI.

 

No obstant això i segons esta doctora, «no s’han identificat factors de risc que facen pensar que el Covid-19 vaja a evolucionar estes síndromes. Habitualment els xiquets es contagien en l’ambient familiar i no en el col·legi. «És clar que els xiquets contagien menys. És l’adult infectat el que contagia al xiquet», ha assegurat.

 

Igual que els adults, els xiquets que pertanyen a un grup de risc, com a asmàtics o amb patologies respiratòries cròniques, han de vacunar-se en la campanya de vacunació de la grip a fi d’evitar la infecció de les dos malalties que puga derivar en casos més greus.

Últimes notícies

Detenen 27 persones per explotar sexualment dones en pisos ocupats

La Guàrdia Civil ha detingut 27 persones per obligar dones captades amb enganys a prostituir-se. La banda també ocupava vivendes i traficava amb drogues.

Catalá encapçalarà la candidatura del PP per València el 29-N

María José Catalá ha acceptat encapçalar la candidatura del PP al Congrés per València en les generals del 29 de novembre. Mantindrà l’alcaldia de la ciutat.

El Valencia incorpora 100 millones tras vender el 42% a Pitchwise

Peter Lim ha venut el 42% del Valencia a Pitchwise Holdings, que aportarà 100 milions d’euros de capital immediat. El club manté Lim com a accionista majoritari.

La Comunitat Valenciana suma 6.576 víctimes de violència de gènere

La Comunitat Valenciana ha registrat 6.576 víctimes i 7.284 denúncies per violència de gènere entre abril i juny de 2026. València ha comptabilitzat 3.152 denúncies i 2.799 víctimes.

Hércules B-Vall de Uxó, el partit més destacat de la jornada en Tercera

Hércules B i Vall de Uxó, quart i tercer classificats, protagonitzen el duel principal de la huitena jornada del grup VI. La jornada arriba després dels ajornaments per les alertes meteorològiques.

La Mitja Marató de València esquivarà la pluja, però patirà calor i ponent

La prova d’este diumenge evitarà la pluja, però tindrà temperatures superiors als 20 graus des de les 10. També es preveu vent de ponent, amb ratxes de fins a 20 km/h.

Arxiven la denúncia del PSPV per les tanques de Pérez Llorca

La Junta Electoral ha arxivat la denúncia del PSPV-PSOE contra les tanques del PP amb la imatge de Juanfran Pérez Llorca. Gerardo Camps ha afirmat que els cartells s’instal·laren abans de la convocatòria electoral i ja s’han retirat.

Kwizera aspira a guanyar a València i a batre el rècord europeu

Rodrigue Kwizera arriba a la Mitja Marató de València amb opcions de guanyar, batre el rècord d’Espanya i superar la plusmarca europea. La prova reunirà més de 26.500 corredors.