Castelló cobreix 58 places d’agent de Policia Local i aprova la creació d’altres 13 més

L’Ajuntament de Castelló està abordant un procés de millora i reforç de la plantilla de la Policia Local a través de diferents processos de selecció que, entre places cobertes entre enguany i principis del següent, així com les noves places creades, sumen 71 nous funcionaris i funcionàries de la plantilla d’agents del cos local de policia.

L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha destacat que el «reforç de la plantilla és un objectiu prioritari» i que «estos processos són un reflex del nostre compromís de dotar a la Policia Local dels millors recursos materials, humans i de formació per a l’òptim acompliment de servei a la ciutadania«. En este sentit, el regidor de Seguretat Pública i Emergències, David Donate, ha recordat que el mes de juliol passat es van cobrir un total de 30 places d’agent de Policia Local, de les quals 22 van ser amb oposició per torn lliure i huit per torn de mobilitat, mitjançant concurs.

Així mateix, la regidora de Recursos Humans, Monica Barabás, ha explicat que, en estos moments, «està en marxa altres processos selectius per a continuar reforçant la plantilla i s’han aprovat nous i futurs processos per a noves places d’agent de la Policia Local de Castelló«.

Entre elles, destaca un altre procés selectiu per a la provisió de 31 places d’agent, vacants en la plantilla i pertanyent a l’oferta d’ocupació pública extraordinària de l’exercici 2018 i la seua ampliació, en execució de l’els processos de consolidació i estabilització de l’ocupació temporal. Es tracta d’un procés que va haver de ser interromput a causa de l’emergència sanitària per la covid-19 i que està en la seua fase final, amb previsió de presa de possessió en el mes vinent de gener. D’esta convocatòria han quedat vacants tres places, que s’afegiran i tornaran a ser oferides en els pròxims processos.

En concret, estes tres places se sumaran a altres deu noves places d’agent de Policia Local que han sigut aprovades per acord de Junta de Govern Local del passat 28 d’octubre dins de l’Oferta d’Ocupació Pública (OEP) Extraordinària de 2021. Una OEP per la qual es creen, en total, 14 places del Cos de la Policia Local, corresponent a les baixes voluntàries per jubilació anticipada produïdes durant els exercicis 2020 i 2021, així com les previstes fins al final d’este exercici 2021 que s’han presentat davant l’òrgan gestor de recursos humans amb anterioritat a l’aprovació d’esta oferta d’ocupació.

Així, este acord va crear a més dos places d’Inspector/a, dos places d’Oficial/a, així com les deu places d’agent anteriorment citades.

«És a dir, entre processos ja finalitzats, pendents de finalitzar pròximament i noves places creades, estem parlant de 71 nous funcionaris i funcionàries de Policia Local en la categoria d’agent«, ha indicat Donate. El regidor ha explicat que en estos moments s’està en una fase de reestructuració del Cos Local de Policia per a reforçar el seu caràcter social i de proximitat a la ciutadania.

També cal destacar que, a estes places d’agent de policia se sumen processos per a reforçar altres llocs, com han sigut els dos inspectors que han pres possessió a la fi de novembre per torn de mobilitat; un procés de provisió de dos places d’inspector/per torn lliure (pendent de finalitzar a principis de 2022); així com els processos per a cobrir de manera temporal, mitjançant comissions de servei, les vacants de la plantilla.

Des de l’aprovació del Reial decret 144/2018 de 14 de desembre, pel qual s’estableix el coeficient reductor de l’edat de jubilació en favor dels policies locals al servei de les entitats que integren l’administració local, s’han jubilat a Castelló un total de 19 agents, cinc oficials, un inspector i un intendent.

Últimes notícies

Setembre clau per al Valencia amb Barcelona, Sevilla, Alavés i Real Sociedad

El Valencia encararà un mes de setembre molt dur a LaLiga, amb quatre partits davant rivals de la part alta, després d’haver iniciat la Lliga en zona de descens.

L’or mundial de Marina Cortelles i Lucía Muñoz ompli d’orgull l’esport valencià

Marina Cortelles i Lucía Muñoz, integrants de la selecció espanyola de gimnàstica rítmica, han sigut rebudes per Juanfran Pérez Llorca després d’aconseguir un or mundial a Frankfurt. El president ha remarcat que el seu èxit és un orgull per a la Comunitat Valenciana i un referent per a milers de jóvens esportistes.

Alicant accelera els tràmits per a impulsar més de 10.000 vivendes en nous barris

L’Ajuntament d’Alacant ha avançat en el desbloqueig i tramitació de diversos sectors urbanístics que permetran construir més de 10.000 vivendes en diferents barris, combinant habitatge lliure i protegit. El pla s’emmarca en el nou Pla General Estructural, que preveu fins a 44.000 vivendes noves a la ciutat.

Dinou noves places estructurals al Clínic de València per a reforçar l’assistència en 2026

La Conselleria de Sanitat ha creat des de gener 19 places estructurals al Clínic de València, 17 de facultatius i 2 de zeladors, per a reforçar l’atenció i estabilitzar les plantilles.

Compromís exigeix a Caballero explicacions per la gestió de l’incendi de la Devesa de El Saler

Compromís ha reclamat la compareixença del regidor Juan Carlos Caballero per a aclarir la gestió del dispositiu en l’incendi de la Devesa de El Saler i ha denunciat possibles mancances de mitjans, inversió en prevenció i places vacants en Bombers. La coalició vincula la resposta a l’emergència amb la baixa execució d’inversions municipals i amb la no sol·licitud d’ajudes autonòmiques enguany.

Nou pont sobre el barranc del Poyo a Paiporta amb quasi 9 milions d’euros europeus

Paiporta destinarà 8,97 milions del Pla EDIL DANA a construir un nou pont sobre el barranc del Poyo, vivendes socials i un centre intergeneracional, a més de millores de mobilitat.

El PSPV es desmarca de la concentració de suport a Ceuta convocada per PP i Vox

Diana Morant ha confirmat que el PSPV-PSOE no participarà en la concentració de dimecres en suport a Ceuta, que associa a PP i Vox, i ha reivindicat una resposta centrada en la crisi humanitària i la protecció de la infància.

Pérez Llorca acusa Compromís de “contradicció” per recórrer lleis valencianes al Constitucional

El president Juanfran Pérez Llorca considera “molt contradictori” que Compromís es declare nacionalista i recórrega davant el Constitucional les lleis aprovades a la Comunitat Valenciana dins de les seues competències.