Castelló cobreix 58 places d’agent de Policia Local i aprova la creació d’altres 13 més

L’Ajuntament de Castelló està abordant un procés de millora i reforç de la plantilla de la Policia Local a través de diferents processos de selecció que, entre places cobertes entre enguany i principis del següent, així com les noves places creades, sumen 71 nous funcionaris i funcionàries de la plantilla d’agents del cos local de policia.

L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha destacat que el «reforç de la plantilla és un objectiu prioritari» i que «estos processos són un reflex del nostre compromís de dotar a la Policia Local dels millors recursos materials, humans i de formació per a l’òptim acompliment de servei a la ciutadania«. En este sentit, el regidor de Seguretat Pública i Emergències, David Donate, ha recordat que el mes de juliol passat es van cobrir un total de 30 places d’agent de Policia Local, de les quals 22 van ser amb oposició per torn lliure i huit per torn de mobilitat, mitjançant concurs.

Així mateix, la regidora de Recursos Humans, Monica Barabás, ha explicat que, en estos moments, «està en marxa altres processos selectius per a continuar reforçant la plantilla i s’han aprovat nous i futurs processos per a noves places d’agent de la Policia Local de Castelló«.

Entre elles, destaca un altre procés selectiu per a la provisió de 31 places d’agent, vacants en la plantilla i pertanyent a l’oferta d’ocupació pública extraordinària de l’exercici 2018 i la seua ampliació, en execució de l’els processos de consolidació i estabilització de l’ocupació temporal. Es tracta d’un procés que va haver de ser interromput a causa de l’emergència sanitària per la covid-19 i que està en la seua fase final, amb previsió de presa de possessió en el mes vinent de gener. D’esta convocatòria han quedat vacants tres places, que s’afegiran i tornaran a ser oferides en els pròxims processos.

En concret, estes tres places se sumaran a altres deu noves places d’agent de Policia Local que han sigut aprovades per acord de Junta de Govern Local del passat 28 d’octubre dins de l’Oferta d’Ocupació Pública (OEP) Extraordinària de 2021. Una OEP per la qual es creen, en total, 14 places del Cos de la Policia Local, corresponent a les baixes voluntàries per jubilació anticipada produïdes durant els exercicis 2020 i 2021, així com les previstes fins al final d’este exercici 2021 que s’han presentat davant l’òrgan gestor de recursos humans amb anterioritat a l’aprovació d’esta oferta d’ocupació.

Així, este acord va crear a més dos places d’Inspector/a, dos places d’Oficial/a, així com les deu places d’agent anteriorment citades.

«És a dir, entre processos ja finalitzats, pendents de finalitzar pròximament i noves places creades, estem parlant de 71 nous funcionaris i funcionàries de Policia Local en la categoria d’agent«, ha indicat Donate. El regidor ha explicat que en estos moments s’està en una fase de reestructuració del Cos Local de Policia per a reforçar el seu caràcter social i de proximitat a la ciutadania.

També cal destacar que, a estes places d’agent de policia se sumen processos per a reforçar altres llocs, com han sigut els dos inspectors que han pres possessió a la fi de novembre per torn de mobilitat; un procés de provisió de dos places d’inspector/per torn lliure (pendent de finalitzar a principis de 2022); així com els processos per a cobrir de manera temporal, mitjançant comissions de servei, les vacants de la plantilla.

Des de l’aprovació del Reial decret 144/2018 de 14 de desembre, pel qual s’estableix el coeficient reductor de l’edat de jubilació en favor dels policies locals al servei de les entitats que integren l’administració local, s’han jubilat a Castelló un total de 19 agents, cinc oficials, un inspector i un intendent.

Últimes notícies

Messi negocia per a convertir-se en màxim accionista de l’Eldense

Leo Messi ha arribat a un principi d’acord amb els actuals propietaris de l’Eldense per a convertir-se en el seu màxim accionista, pendent encara de tràmits legals i del vistiplau del CSD.

Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal contra un Borussia liderat per Guirassy

Peter Gulácsi debuta en la porteria del Villarreal en el primer partit de la Lliga de Campions davant el Borussia Dortmund, que es presenta amb Serhou Guirassy com a gran amenaça ofensiva.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua ingressada en l’UCI

La Guàrdia Civil investiga l’apunyalament d’una dona aquest dilluns a Carcaixent. La víctima està ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.

Ontinyent i Xàtiva freguen els 42 graus en un setembre de calor extrema

Ontinyent i Xàtiva han registrat prop de 42 graus en un dimarts de setembre amb avís taronja per calor al sud de València. Moltes altres localitats valencianes han superat els 37 graus, tot i que s’espera un descens notable de temperatures dimecres.

L’incendi forestal de Polop ja crema unes 36 hectàrees i força a tallar dues carreteres

L’incendi declarat en un bancal de difícil accés a Polop de la Marina ha arribat a unes 36 hectàrees i ha obligat a tallar la CV-70 i la CV-7621, segons el Consorci Provincial de Bombers i el 112 CV.

Mor un home de 84 anys en un xoc entre camió i cotxe a la N-340 a Alcalà de Xivert

Un home de 84 anys ha mort i una dona de 74 ha resultat ferida en un accident entre un camió i un turisme a la N-340, al terme d'Alcalà de Xivert, este migdia.

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.