Castelló suspén durant 15 dies els actes promoguts per l’Ajuntament i l’ocupació de via pública

Un treballador de Tailàndia desinfectant una sala de reunions el 10 de març de 2020

Suspesos els actes públics en Castelló  | València Diari

 

L‘Ajuntament de Castelló aprovarà en la pròxima Junta de Govern la suspensió durant 15 dies de tots els actes promoguts pel consistori i els permisos d’ocupació de la via pública, tal com s’ha proposat en la comissió de seguiment del coronavirus que s’ha celebrat este dijous.

 

L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco ha assenyalat en roda de premsa que ha rebut una telefonada de la consellera de Sanitat, Ana Barceló, per a dir-li que este dijous faran arribar instruccions als ajuntaments sobre la crisi del coronavirus.

 

D’eixa manera, la primera edil, ha destacat que se suspendran durant 15 dies tots els permisos d’ocupació de la via pública i totes les activitats de l’Ajuntament de Castelló que suposen la congregació de veïns. A demés, es tancaran els centres de persones majors, la biblioteca, el Planetari i les instal·lacions esportives.

 

Més neteja en les zones públiques de la ciutat

També ha explicat que es reforçarà la neteja en el transport públic i es recomana que es limite la seua utilització per part de la població en risc. De la mateixa manera, es reforçarà la neteja en parcs públics i jocs infantils, s’augmentarà la presència policial per a què es complisca el decret de suspensió de les festes de la Magdalena i que no hi haja ningú que convoque a altres persones.

 

Marco ha indicat que hi haurà especial cura en el desmuntatge de les instal·lacions de festes i s’ha instat que s’agiliten les ajudes als ens festers una volta estiga aprovat el pressupost municipal. L’alcaldessa ha transmés un missatge de tranquil·litat, «perquè els casos de coronavirus en la ciutat continuen sent dos», i -ha dit- «estes mesures són de caràcter preventiu». «Tenim la responsabilitat de prendre mesures per a minimitzar el risc de contagi», ha apuntat l’alcaldessa, qui ha apel·lat a la responsabilitat individual.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.