El doctor César Carballo detalla com evitar una quarta ona del Covid-19

 

Fa dies que pareix que Espanya ha superat el pitjor moment de la tercera onada. Després de la relaxació de mesures durant Nadal, vam viure un ràpid creixement del número de contagis que es va disparar a xifres diàries mai vistes al llarg de la pandèmia, tot i que és cert que fent més proves que a la primera onada.

 

Al mateix temps, va tornar a provocar el col·lapse dels hospitals i en moltes comunitats es va arribar a superar la pressió assistencial que es va viure durant els primers mesos de la pandèmia.

 

Les dades d’este mateix dijous mostren com se seguix millorant un dels indicadors que millor reflectixen l’evolució de la situació, la incidència acumulada. I és que després de baixar als 320 casos per cada 100.000 habitants a 14 dies, tot pareix indicar que la setmana que ve Espanya podria estar fora del límit que marca un risc extrem, els 250 casos.

 

L’opinió de César Carballo de la situació en Espanya

Tot i que esta situació és molt millor a diferència de fa unes setmanes i dies, els antecedents que s’han viscut durant els últims mesos fan que els experts temen un excés de confiança per part de la població. A demés, creuen que això pot acabar tenint una altra volta conseqüències no desitjades.

 

És per això que els sanitaris que es troben en la primera línia contra el coronavirus seguixen advertint el mateix durant les últimes setmanes: la possibilitat que una quarta onada arribe ben prompte. Un bon exemple d’este missatge eren les paraules del doctor César Carballo, adjunt del servici d’Urgències de l’Hospital Ramon y Cajal, en el programa ‘Buenos Días Madrid’ de Telemadrid.

 

Segons el metge espanyol, encara estem a temps d’evitar que es produisca un repunt tan gran com el que vam viure després de Nadal. «S’ha de pensar a on anem, si volem baixar o no la corba de contagis, i s’han de prendre mesures més dures perquè ja va avisar l’OMS que no s’ha de relaxar, no estem per llançar coets», seguix demanant Carballo.

 

El metge d’urgències insistia que caure en els errors ja viscuts pot ocasionar el mateix problema. «Si fem el mateix que la segona o la tercera onada, tornarem a tindre una quarta, no respectem resultats diferents», comentava. A la volta, marcava un objectiu a conseguir pels pròxims mesos: «S’ha d’arribar a un objectiu de Covid zero. S’ha de baixar la corba i no s’han de relaxar les mesures fins que tinguem la pandèmia controlada».

 

Les incògnites que produïxen les noves variants del Covid-19

César Carballo també advertia sobre la idea que seguixen mantenint alguns governs autonòmics que «hem començat a rebaixar la corba i ja pensem a rebaixar mesures». I demana seguir l’exemple que ha passat en zones com Irlanda del Nord, a on la variant del Regne Unit és majoritària.

 

Allà s’ha comprovat, que una transmissió més gran d’esta variant fa que una relaxació ràpida de mesures fa que esta s’expandisca i es faça majoritària. «Quan baixa, el percentatge passa al 40% i encara en algunes zones d’Espanya no hem arribat a este percentatge de la variant britànica així que compte», advertia.

 

I és que sobre estes noves variants feia diferents avisos. Per un costat, recordava que amb una incidència acumulada tan alta, soques com la britànica o la sud-africana són molt perilloses per la seua alta capacitat de transmissió i recordant que «no està clar que ni amb anticossos puguem enfrontar-nos a esta», perquè no hi ha estudis que demostren que les vacunes són totalment eficaces contra estes.

 

Finalment, afirma que «s’hauria d’estudiar a famílies senceres contagiades. Ens afecta el dia a dia i veiem famílies senceres ingressades».

Últimes notícies

La Justícia avala l’ampliació nord del port de València i rebutja el recurs ecologista

El TSJCV ha desestimat el recurs d’Acció Ecologista Agró contra el projecte del nou moll de contenidors de l’ampliació nord del port de València, valorat en més de 660 milions d’euros, en considerar vigent la seua declaració d’impacte ambiental.

Mathew Ryan es consolida com un dels porters amb més parades de LaLiga

El porter del Levante Mathew Ryan suma 17 parades en quatre jornades i compartix liderat estadístic amb Álex Remiro i Unai Simón, reforçant el seu pes en l’inici de LaLiga EA Sports.

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La Guàrdia Civil manté el cas del robatori del Tresor de Villena com una prioritat i guarda el màxim sigil mentres avancen les investigacions per localitzar els tres encaputxats i les peces sostretes, valorades en uns 5 milions d’euros.

El Consell culpa el Botànic i Sánchez dels mals resultats de l’informe PISA

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha atribuït els mals resultats de l’informe PISA a les reformes educatives del Govern de Pedro Sánchez i ha assegurat que, en la Comunitat Valenciana, s’han agreujat per la gestió del Botànic.

La comunitat noruega de l’Alfàs seguirà en directe el funeral del rei Harald V

El Club Noruego Costa Blanca i la Iglesia Noruega de l'Albir han anunciat que seguiran en directe el funeral del rei Harald V des de l'Alfàs del Pi, en una jornada de dol molt sentida per a la nombrosa colònia noruega del municipi.

254 conductors acaben davant del jutge a l’agost per delictes de trànsit a la Comunitat Valenciana

La Agrupación de Tráfico de la Guàrdia Civil ha posat a disposició judicial 254 conductors a l’agost per delictes contra la seguretat viària, amb especial incidència de l’alcohol i la falta de permís. A la província de València s’han registrat 121 d’estos fets.

Fiscalia demana 4 anys i mig de presó per un presumpte alçament de béns a Alacant

Una dona, la seua parella i el fill d’ell s’enfronten a 4 anys i mig de presó per un presumpte delicte d’alçament de béns per eludir una deuda amb Hisenda, en un juí que es farà a l’Audiència d’Alacant.

El València torna a ser cuer quasi dos anys després

El València és cuer de LaLiga amb un punt després de la quarta jornada, situació que no vivia des de gener de 2025. L’equip de Carlos Corberán encadena tres derrotes i un empat i només supera l’Elx en gols.