Els ciberatacs dupliquen la cerca en formació en ciberseguretat

Està sent un any negre per a les empreses en matèria de ciberatacs. Només al maig d’enguany, la quantitat de ciberatacs produïts en el continent americà ha augmentat un 70% i en EMEA s’ha disparat un 97% si es compara amb el volum registrat en el mateix mes de 2020. No és una qüestió menor, ja que la situació d’inseguretat per la qual passen els negocis està portant a les empreses espanyoles a disparar en un 35% la contractació d’assegurances de ciberatacs.

Ciberatacs

Coincidint amb esta situació de vulnerabilitat de les empreses, Semrush, la plataforma SaaS líder en gestió de visibilitat en línia i màrqueting de continguts, ha analitzat els termes associats als ciberatacs més buscats en Internet i ha descobert que, en paral·lel amb l’augment de ciberatacs en l’últim any, s’han incrementat un 100% les cerques relacionades amb formació en ciberseguretat, la qual cosa posa en relleu que l’especialització en esta matèria puga elevar-se a la categoria de professió de futur entre els espanyols.

Fernando Angulo, responsable internacional de comunicació de Semrush ho explica així; “estem vivint un escenari desconegut, no és casual que les empreses estiguen sofrint un major nombre d’atacs“. Per al directiu l’explicació de la proliferació dels atacs i del renovat interés dels espanyols en la formació en disciplines tecnològiques de ciberseguretat té un origen clar: “la pandèmia ha impulsat la digitalització de les empreses i això augmenta el risc que estes siguen atacades, sense importar la seua grandària. No és d’estranyar, que hi haja professionals que vegen en este context una oportunitat per a reorientar, fins i tot impulsar les seues carreres en el marc de la ciberseguretat. Les cerques en internet sobre formació en graus superiors de ciberseguretat s’han disparat, però no han estat les úniques; expressions com a “treball de ciberseguretat han crescut un 1.600%”.

Seguretat digital

La companyia, ha analitzat també, quins són els grups de paraules associats als ciberatacs que s’han buscat més al nostre país i ha descobert que la cerca en internet de l’expressió “seguretat digital” s’ha incrementat un 400% en el rang de temps comprés entre juny de 2018 i abril de 2021.

Descripció generada automàticament

L’estudi de Semrush sobre l’interés dels espanyols en matèria de ciberseguretat revela que cada vegada hi ha major preocupació per la nostra seguretat en la xarxa. Més enllà dels mètodes tradicionals de les contrasenyes creatives, hi ha encara més precaucions que tant els individus com les empreses poden prendre per a protegir la seua informació personal i confidencial.

En este sentit, Eugene Levin, CSO en Semrush, comenta algunes de les mesures que tant ciutadans com empreses poden prendre per a protegir-se dels riscos de seguretat en relació amb les seues dades personals: “A més de crear contrasenyes llargues, o amb diferents tipus de caràcters i números, una altra mesura que es pot prendre per a estar més segur en l’univers digital és utilitzar mètodes d’autenticació de múltiples factors, com tokens biomètrics o de maquinari. La formació dels empleats i l’actualització constant en matèria de seguretat digital és fonamental en este context. No podem relaxar-nos davant links sospitosos o casos de phishing per email, ja que qualsevol clic o qualsevol descàrrega sospitosa que es faça en la xarxa, pot resultar en un problema irremeiable i és susceptible de posar en escac els sistemes de tota una companyia“.

Últimes notícies

Recuperen el cadàver d’un home en una zona rocosa al costat del castell de Sagunt

Bombers i el grup de rescat aeri GERA han recuperat el cadàver d'un home en una zona rocosa i de difícil accés prop del castell de Sagunt, després de l'avís d'una persona que el va albirar des de la distància.

El CSN recolza més de 100 inspeccions nuclears i radiològiques de la Generalitat per a 2026

El Consell de Seguretat Nuclear valguda la planificació de la Generalitat per a 2026, amb més d'un centenar d'inspeccions en instal·lacions radioactives, sanitàries i de transport de material radioactiu.

Pugen les temperatures i s’imposa el temps estable en quasi tota Espanya

Un anticicló sobre Europa manté el temps estable en la major part d'Espanya, amb cels buidats i un ascens generalitzat de les temperatures, notable en el sud-oest i el sud de Galícia.

Troben un dofí mular mort i molt descompost a la platja de Almardá a Sagunt

Un dofí mular, l'espècie de dofí més comú al Mediterrani, apareix mort en avançat estat de descomposició a la platja de Almardá de Sagunt després de l'avís d'un vianant.

Educació fixa fins demà el termini perquè els sindicats docents firmen l’acord

Educació dona de termini fins a este dimecres a les 17.00 hores perquè els sindicats docents accepten l'última oferta, que manté la pujada salarial de 200 euros fins a 2028 i retira canvis sobre valencià i substitucions.

El Gómez Ulla prepara visites segures per als 13 aïllats per hantavirus després de donar de nou negatiu

L'Hospital Gómez Ulla organitza visites escalonades i controlades per als 13 contactes de hantavirus, que han tornat a donar negatiu, mentres l'únic cas positiu evoluciona de manera favorable.

Aagesen veu fonamental que l’ex alt càrrec investigat per l’àudio de Aemet rendisca comptes

Sara Aagesen considera fonamental que el exsubsecretario de Justícia valencià rendisca comptes per la filtració de l'àudio manipulat de Aemet durant la dana de 2024 a València.

Diana Morant reivindica el seu doble paper de ministra i candidata a la Generalitat Valenciana

Diana Morant defén que el seu càrrec de ministra reforça, i no resta, la seua candidatura a la Generalitat Valenciana i reivindica que la seua prioritat és presidir el govern autonòmic.