Els ciberatacs dupliquen la cerca en formació en ciberseguretat

Està sent un any negre per a les empreses en matèria de ciberatacs. Només al maig d’enguany, la quantitat de ciberatacs produïts en el continent americà ha augmentat un 70% i en EMEA s’ha disparat un 97% si es compara amb el volum registrat en el mateix mes de 2020. No és una qüestió menor, ja que la situació d’inseguretat per la qual passen els negocis està portant a les empreses espanyoles a disparar en un 35% la contractació d’assegurances de ciberatacs.

Ciberatacs

Coincidint amb esta situació de vulnerabilitat de les empreses, Semrush, la plataforma SaaS líder en gestió de visibilitat en línia i màrqueting de continguts, ha analitzat els termes associats als ciberatacs més buscats en Internet i ha descobert que, en paral·lel amb l’augment de ciberatacs en l’últim any, s’han incrementat un 100% les cerques relacionades amb formació en ciberseguretat, la qual cosa posa en relleu que l’especialització en esta matèria puga elevar-se a la categoria de professió de futur entre els espanyols.

Fernando Angulo, responsable internacional de comunicació de Semrush ho explica així; «estem vivint un escenari desconegut, no és casual que les empreses estiguen sofrint un major nombre d’atacs«. Per al directiu l’explicació de la proliferació dels atacs i del renovat interés dels espanyols en la formació en disciplines tecnològiques de ciberseguretat té un origen clar: «la pandèmia ha impulsat la digitalització de les empreses i això augmenta el risc que estes siguen atacades, sense importar la seua grandària. No és d’estranyar, que hi haja professionals que vegen en este context una oportunitat per a reorientar, fins i tot impulsar les seues carreres en el marc de la ciberseguretat. Les cerques en internet sobre formació en graus superiors de ciberseguretat s’han disparat, però no han estat les úniques; expressions com a «treball de ciberseguretat han crescut un 1.600%».

Seguretat digital

La companyia, ha analitzat també, quins són els grups de paraules associats als ciberatacs que s’han buscat més al nostre país i ha descobert que la cerca en internet de l’expressió «seguretat digital» s’ha incrementat un 400% en el rang de temps comprés entre juny de 2018 i abril de 2021.

Descripció generada automàticament

L’estudi de Semrush sobre l’interés dels espanyols en matèria de ciberseguretat revela que cada vegada hi ha major preocupació per la nostra seguretat en la xarxa. Més enllà dels mètodes tradicionals de les contrasenyes creatives, hi ha encara més precaucions que tant els individus com les empreses poden prendre per a protegir la seua informació personal i confidencial.

En este sentit, Eugene Levin, CSO en Semrush, comenta algunes de les mesures que tant ciutadans com empreses poden prendre per a protegir-se dels riscos de seguretat en relació amb les seues dades personals: «A més de crear contrasenyes llargues, o amb diferents tipus de caràcters i números, una altra mesura que es pot prendre per a estar més segur en l’univers digital és utilitzar mètodes d’autenticació de múltiples factors, com tokens biomètrics o de maquinari. La formació dels empleats i l’actualització constant en matèria de seguretat digital és fonamental en este context. No podem relaxar-nos davant links sospitosos o casos de phishing per email, ja que qualsevol clic o qualsevol descàrrega sospitosa que es faça en la xarxa, pot resultar en un problema irremeiable i és susceptible de posar en escac els sistemes de tota una companyia«.

Últimes notícies

El Llevant busca en La Cartoixa el punt decisiu per a assegurar la permanència davant un Betis ja classificat per a la Champions

Llevant i Betis es mesuren en La Cartoixa en un partit clau per a la salvació de l'equip valencià, que només necessita un empat davant un rival amb la Champions ja garantida.

Ferit el conductor d’una camioneta en xocar amb un tramvia a València

Un conductor de 55 anys va resultar ferit en col·lidir la seua camioneta frigorífica amb un tramvia en el barri de Benimaclet, a València, després de realitzar una maniobra prohibida.

La investigació de l’incendi a l’Hospital de Torrevieja descarta una fallada tècnica i se centra en el factor humà

La investigació de l'incendi en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja descarta un origen tècnic i s'orienta cap a una possible fallada humana, amb un pacient ingressat en l'UCI per inhalació de fum.

Detingut a València un menor de 16 anys per la violacion d’una jove en La Marina

La Policia Nacional ha detingut a València a un menor de 16 anys acusat de violar a una jove de 18 anys en els accessos a l'aparcament de La Marina. L'arrestat ha passat ja a disposicion de la Fiscalia de Menors.

Reoberta l’A-35 a Xàtiva després de dos hores tallada per un accident amb un ferit

L'A-35 ha romàs tallada unes dos hores a Xàtiva, sentit València, després d'un accident d'un turisme que ha deixat un home de 60 anys ferit i traslladat a l'hospital.

Desallotgen un càmping per un incendi forestal a Rugat ja controlat

Un incendi forestal declarat a Rugat va obligar a desallotjar de manera preventiva un càmping pròxim, encara que el foc va quedar controlat en menys d'una hora i els allotjats van poder preparar el seu retorn.

Atenes vibra amb la Final Four de l’Eurolliga i el somni de la corona europea

Atenes recupera la Final Four de l'Eurolliga dènou anys després i s'ompli d'aficionats de Reial Madrid, València Basket, Fenerbahce i Olympiacos que somien amb la corona europea.

La Nova Muixeranga d’Algemesí retrà homenatge a Catarroja a les víctimes de la dana de 2024

La Nova Muixeranga d'Algemesí celebrarà este dissabte en el Parc dels Barraques de Catarroja un acte d'homenatge a les víctimes mortals i persones afectades per la dana de 2024, amb figures humanes, ofrena floral i lliurament de fons solidaris.