Els ciberatacs dupliquen la cerca en formació en ciberseguretat

Està sent un any negre per a les empreses en matèria de ciberatacs. Només al maig d’enguany, la quantitat de ciberatacs produïts en el continent americà ha augmentat un 70% i en EMEA s’ha disparat un 97% si es compara amb el volum registrat en el mateix mes de 2020. No és una qüestió menor, ja que la situació d’inseguretat per la qual passen els negocis està portant a les empreses espanyoles a disparar en un 35% la contractació d’assegurances de ciberatacs.

Ciberatacs

Coincidint amb esta situació de vulnerabilitat de les empreses, Semrush, la plataforma SaaS líder en gestió de visibilitat en línia i màrqueting de continguts, ha analitzat els termes associats als ciberatacs més buscats en Internet i ha descobert que, en paral·lel amb l’augment de ciberatacs en l’últim any, s’han incrementat un 100% les cerques relacionades amb formació en ciberseguretat, la qual cosa posa en relleu que l’especialització en esta matèria puga elevar-se a la categoria de professió de futur entre els espanyols.

Fernando Angulo, responsable internacional de comunicació de Semrush ho explica així; «estem vivint un escenari desconegut, no és casual que les empreses estiguen sofrint un major nombre d’atacs«. Per al directiu l’explicació de la proliferació dels atacs i del renovat interés dels espanyols en la formació en disciplines tecnològiques de ciberseguretat té un origen clar: «la pandèmia ha impulsat la digitalització de les empreses i això augmenta el risc que estes siguen atacades, sense importar la seua grandària. No és d’estranyar, que hi haja professionals que vegen en este context una oportunitat per a reorientar, fins i tot impulsar les seues carreres en el marc de la ciberseguretat. Les cerques en internet sobre formació en graus superiors de ciberseguretat s’han disparat, però no han estat les úniques; expressions com a «treball de ciberseguretat han crescut un 1.600%».

Seguretat digital

La companyia, ha analitzat també, quins són els grups de paraules associats als ciberatacs que s’han buscat més al nostre país i ha descobert que la cerca en internet de l’expressió «seguretat digital» s’ha incrementat un 400% en el rang de temps comprés entre juny de 2018 i abril de 2021.

Descripció generada automàticament

L’estudi de Semrush sobre l’interés dels espanyols en matèria de ciberseguretat revela que cada vegada hi ha major preocupació per la nostra seguretat en la xarxa. Més enllà dels mètodes tradicionals de les contrasenyes creatives, hi ha encara més precaucions que tant els individus com les empreses poden prendre per a protegir la seua informació personal i confidencial.

En este sentit, Eugene Levin, CSO en Semrush, comenta algunes de les mesures que tant ciutadans com empreses poden prendre per a protegir-se dels riscos de seguretat en relació amb les seues dades personals: «A més de crear contrasenyes llargues, o amb diferents tipus de caràcters i números, una altra mesura que es pot prendre per a estar més segur en l’univers digital és utilitzar mètodes d’autenticació de múltiples factors, com tokens biomètrics o de maquinari. La formació dels empleats i l’actualització constant en matèria de seguretat digital és fonamental en este context. No podem relaxar-nos davant links sospitosos o casos de phishing per email, ja que qualsevol clic o qualsevol descàrrega sospitosa que es faça en la xarxa, pot resultar en un problema irremeiable i és susceptible de posar en escac els sistemes de tota una companyia«.

Últimes notícies

Concentracions davant els hospitals denuncien la situacion limite de la sanitat publica valenciana

UGT convoca concentracions davant hospitals de la Comunitat Valenciana per a denunciar la situacion limite de la sanitat publica, la deterioració laboral i la falta de respostes de la Conselleria.

Descobrim una de les serralleries millor valorades de València i per què tants clients la recomanen

Cerrajeros disponibles 24 hores a València. Troba els millors serveis de serralleria amb rapidesa i professionalitat.

Uns 250 correctors de la PAU amenacen amb renunciar en bloc el dia dels exàmens

La Assemblea de Professorat Corrector de les PAU, amb uns 250 especialistes, estudia no acudir als tribunals del 2 de juny o renunciar en bloc davant la falta d'avanços en la vaga educativa en la Comunitat Valenciana.

Unai Sord reclama presumpció d’innocència per a Zapatero davant la investigació per Plus ultra

Unai Sord defén que, mentres no hi haja proves categòriques de tràfic d'influències contra José Luis Rodríguez Zapatero en el cas Plus ultra, ha de prevaldre la presumpció d'innocència i demana rigor i prudència en el debat públic.

Carlos Espí opta al premi a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports

Carlos Espí, davanter del Llevant, ha sigut nominat al premi a millor jugador sub-23 de la temporada en LaLiga EA Sports després de firmar 13 gols entre Lliga i Copa.

CCOO ix al carrer a València per a exigir salaris dignes, vivenda assequible i servicis públics forts

CCOO es manifesta a València per a reclamar un nou model de salaris, vivenda i servicis públics, amb menys precarietat laboral i una fiscalitat més justa.

Iberdrola eleva a 1.108 milions la seua aportació econòmica a la Comunitat Valenciana en 2025

L'activitat d'Iberdrola va generar en 2025 un impacte econòmic de 1.108 milions en la Comunitat Valenciana, amb 450 milions en contribució fiscal i un fort impuls inversor i renovable.

Sergi Campillo deixa l’Ajuntament de València i tanca una etapa de 15 anys en política municipal

El regidor de Compromís Sergi Campillo renuncia a l'acta a l'Ajuntament de València després de 15 anys i obri una nova etapa vinculada als moviments socials, rebent elogis del seu grup i de l'alcaldessa.