Els ciberatacs dupliquen la cerca en formació en ciberseguretat

Està sent un any negre per a les empreses en matèria de ciberatacs. Només al maig d’enguany, la quantitat de ciberatacs produïts en el continent americà ha augmentat un 70% i en EMEA s’ha disparat un 97% si es compara amb el volum registrat en el mateix mes de 2020. No és una qüestió menor, ja que la situació d’inseguretat per la qual passen els negocis està portant a les empreses espanyoles a disparar en un 35% la contractació d’assegurances de ciberatacs.

Ciberatacs

Coincidint amb esta situació de vulnerabilitat de les empreses, Semrush, la plataforma SaaS líder en gestió de visibilitat en línia i màrqueting de continguts, ha analitzat els termes associats als ciberatacs més buscats en Internet i ha descobert que, en paral·lel amb l’augment de ciberatacs en l’últim any, s’han incrementat un 100% les cerques relacionades amb formació en ciberseguretat, la qual cosa posa en relleu que l’especialització en esta matèria puga elevar-se a la categoria de professió de futur entre els espanyols.

Fernando Angulo, responsable internacional de comunicació de Semrush ho explica així; «estem vivint un escenari desconegut, no és casual que les empreses estiguen sofrint un major nombre d’atacs«. Per al directiu l’explicació de la proliferació dels atacs i del renovat interés dels espanyols en la formació en disciplines tecnològiques de ciberseguretat té un origen clar: «la pandèmia ha impulsat la digitalització de les empreses i això augmenta el risc que estes siguen atacades, sense importar la seua grandària. No és d’estranyar, que hi haja professionals que vegen en este context una oportunitat per a reorientar, fins i tot impulsar les seues carreres en el marc de la ciberseguretat. Les cerques en internet sobre formació en graus superiors de ciberseguretat s’han disparat, però no han estat les úniques; expressions com a «treball de ciberseguretat han crescut un 1.600%».

Seguretat digital

La companyia, ha analitzat també, quins són els grups de paraules associats als ciberatacs que s’han buscat més al nostre país i ha descobert que la cerca en internet de l’expressió «seguretat digital» s’ha incrementat un 400% en el rang de temps comprés entre juny de 2018 i abril de 2021.

Descripció generada automàticament

L’estudi de Semrush sobre l’interés dels espanyols en matèria de ciberseguretat revela que cada vegada hi ha major preocupació per la nostra seguretat en la xarxa. Més enllà dels mètodes tradicionals de les contrasenyes creatives, hi ha encara més precaucions que tant els individus com les empreses poden prendre per a protegir la seua informació personal i confidencial.

En este sentit, Eugene Levin, CSO en Semrush, comenta algunes de les mesures que tant ciutadans com empreses poden prendre per a protegir-se dels riscos de seguretat en relació amb les seues dades personals: «A més de crear contrasenyes llargues, o amb diferents tipus de caràcters i números, una altra mesura que es pot prendre per a estar més segur en l’univers digital és utilitzar mètodes d’autenticació de múltiples factors, com tokens biomètrics o de maquinari. La formació dels empleats i l’actualització constant en matèria de seguretat digital és fonamental en este context. No podem relaxar-nos davant links sospitosos o casos de phishing per email, ja que qualsevol clic o qualsevol descàrrega sospitosa que es faça en la xarxa, pot resultar en un problema irremeiable i és susceptible de posar en escac els sistemes de tota una companyia«.

Últimes notícies

Un xiquet de 2 anys, ferit greu en caure d’una tribuna a Castalla abans d’un acte taurí

Un xiquet de 2 anys ha resultat ferit greu amb un traumatisme cranioencefàlic en caure d’una tribuna al carrer Hornos de Castalla, abans d’una suelta de vaques. Ha sigut evacuat en helicòpter al departament de pediatria de l’Hospital Doctor Balmis d’Alacant.

Mor el jove de 27 anys agredit a la platja de Sant Joan d’Alacant

El jove de 27 anys agredit dijous a la zona de la platja de Sant Joan d’Alacant ha mort a l’hospital. El presumpte agressor, de 22 anys, està detingut i a l’espera de passar a disposició judicial.

Avís taronja per fortes pluges este divendres a l’interior de València

Aemet ha activat per a este divendres a la vesprada l’avís taronja a l’interior de València per pluges de fins a 40 l/m² en una hora, i manté diversos avisos grocs per tempestes, vent fort i temperatures de fins a 38 graus.

Llibertat amb càrrecs per al fill del mort momificat en una casa de camp de Vilamarxant

L’home detingut per la troballa del cadàver momificat del seu pare en una vivenda de Vilamarxant ha quedat en llibertat amb obligació de comparéixer periòdicament davant el jutjat, que l’investiga per abandonament i delicte contra la Seguretat Social.

Xàtiva fregua els 40 graus i lidera les màximes a la província de València

Xàtiva ha registrat este dijous 39,3 graus i Bicorp 39, les màximes de la jornada a la província de València, amb valors també molt alts en altres punts de l’interior.

Els elefants de Terra Natura Benidorm emeten sons inusuals durant l’eclipsi solar

Terra Natura Benidorm ha detectat vocalitzacions anòmales en elefants, flamencs i cérvols barasingha i un breu canvi de conducta en els monos ardilla durant l’eclipsi solar observat este dimecres.

La Fiscalia investiga si un diputat de Vox va rebre dades judicials secretes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana ha obert diligencies penals per aclarir una possible filtracio d’una fiscal de Nules al diputat de Vox David Munoz, que hauria fet servir dades d’un procediment secret per vincular inmigracio i delincuencia.

Els animals de Bioparc responen a l’eclipsi amb refugi, son i intents de còpula

L’eclipsi solar total ha alterat el comportament d’espècies de Bioparc València i Bioparc Fuengirola, que han buscat refugi, han avançat el descans i, en alguns casos, han incrementat la conducta sexual.