8.5 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

Científics valencians alerten que el pic de la pandèmia podria retardar-se fins a juny

 

La quarantena per la pandèmia del coronavirus, que ha obligat a la població en les seues cases, «està fent efecte» i la previsió és que el pic de casos «es retarde» fins a finals de maig o principis de juny i que el número de casos actius disminuïsca de dos milions i mig a uns 800.000.

 

D’esta manera ho assenyala l’estimació de l’evolució del Covid-19 del grup d’investigació MUNQU de l’Institut de Matemàtica Multidisciplinària (IMM) de la Universitat Politècnica de València (UPV), que indica que esperen que esta baixada «puga mantindre’s».

 

La UPV ha creat un lloc web que publica diàriament, a tres dies de vista, l’estimació de casos per la pandèmia, encara que els resultats poden variar respecte a la realitat, segons ha explicat l’investigador Rafael Villanueva, membre de l’equip d’investigació del IMM.

 

«Si eixim abans, molta gent no infectada pot fer tornar a remuntar el pic»

«La quarantena està fent efecte i baixarà el número d’infectats en el pic més alt», ha indicat, per a afegir que això implica un retard en el temps d’este pic, que podria ser «un altiplà». Villanueva ha subratllat que cal continuar evitant els contagis i, per a això, s’ha de mantindre el confinament en casa i ha aprofitat per a advertir que, si eixim abans del compte, molta gent no infectada pot fer tornar a remuntar el pic.

 

La informació publicada correspon als resultats obtinguts d’un model SIR (les inicials de susceptible, infectat i recuperat) i el calibratge del model s’actualitza diàriament amb les dades oferides pel Ministeri de Sanitat, publicades el dia previ a la data de l’informe. Segons les fonts, donada la naturalesa del Covid-19, les circumstàncies en les que ha sorgit i les decisions que es van prenent contra la infecció, el model assumix que les taxes de contagi varien cada dia.

 

«El número d’infectats no concidix amb el número de reportats per les autoritats»

En referència als resultats obtinguts i d’acord amb diferents consultes a experts, l’informe indica que el número d’infectats per coronavirus en Espanya no coincidix amb el número de reportats per les autoritats sanitàries, ja que aquelles persones asimptomàtiques o amb símptomes lleus estan en quarantena sense acudir a cap centre hospitalari o fins i tot desconeixen que patixen esta infecció.

 

L’investigador destaca com a dada positiva que s’està notant que les mesures adoptades per les autoritats sanitàries estan donant una resposta «positiva» i que amb l’establiment de la quarantena s’espera que «el pic del contagi siga el més baix possible» i «tarde més en arribar». L’estimació inicial és que el pic es produïsca entre el 20 de maig i el 6 de juny.

Últimes notícies

91-81: Costello guia al València Basket en un dol de cames teses davant el Baskonia

València Basket es va imposar 91-81 a Baskonia en un partit marcat pel cansament i liderat per Matt Costello. Els taronja van gestionar millor el tram final.

Costello lidera al València Basket en un exigent 91-81 davant el Baskonia

L'equip taronja es va imposar 91-81 en un partit aspre i de cames pesades gràcies a la lectura de Matt Costello. La victòria va tallar dos derrotes seguides.

Detinguts dos hòmens atrinxerats a Elx després de matar a dos i ferir a un tercer

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de la Marina, a Elx, després de matar a dos i ferir greument a un tercer. El cas està sota secret i es descarta, ara com ara, un ajust de comptes.

Detinguts dos atrinxerats a Elx després de la mort de dos hòmens i un ferit greu

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de La Marina. Abans havien matat a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.

El València preveu multiplicar per dotze els ingressos amb butaques especials del Nou Mestalla

El club espera multiplicar per dotze els ingressos de les zones amb servicis extra del nou estadi. Presenta un centre d'experiència per a comercialitzar 6.500 seients, una mica més del 9% de l'aforament.

L’assistència al Ciutat de València cau en el primer tram del curs

El Llevant tanca 2025 amb la pitjor entrada del curs en el Ciutat de València. De l'impuls inicial davant Barça i Madrid s'ha passat a 17.346 espectadors.

Marcelino convertix La Ceràmica en un fortí

El Vila-real ha patit només huit derrotes en 41 partits com a local des del retorn de Marcelino. En 2024 i 2025 l'equip només va cedir quatre vegades per any a casa.

La mort del valencianisme en que m’he format

Intentaré seguir treballant com a gramàtic, i mirar, buscar i ajudar a conformar un valencianisme social i polític que no tinga les idees errònies del valencianisme que, este dilluns, vaig vore morir.