Científics valencians alerten que el pic de la pandèmia podria retardar-se fins a juny

 

La quarantena per la pandèmia del coronavirus, que ha obligat a la població en les seues cases, «està fent efecte» i la previsió és que el pic de casos «es retarde» fins a finals de maig o principis de juny i que el número de casos actius disminuïsca de dos milions i mig a uns 800.000.

 

D’esta manera ho assenyala l’estimació de l’evolució del Covid-19 del grup d’investigació MUNQU de l’Institut de Matemàtica Multidisciplinària (IMM) de la Universitat Politècnica de València (UPV), que indica que esperen que esta baixada «puga mantindre’s».

 

La UPV ha creat un lloc web que publica diàriament, a tres dies de vista, l’estimació de casos per la pandèmia, encara que els resultats poden variar respecte a la realitat, segons ha explicat l’investigador Rafael Villanueva, membre de l’equip d’investigació del IMM.

 

«Si eixim abans, molta gent no infectada pot fer tornar a remuntar el pic»

«La quarantena està fent efecte i baixarà el número d’infectats en el pic més alt», ha indicat, per a afegir que això implica un retard en el temps d’este pic, que podria ser «un altiplà». Villanueva ha subratllat que cal continuar evitant els contagis i, per a això, s’ha de mantindre el confinament en casa i ha aprofitat per a advertir que, si eixim abans del compte, molta gent no infectada pot fer tornar a remuntar el pic.

 

La informació publicada correspon als resultats obtinguts d’un model SIR (les inicials de susceptible, infectat i recuperat) i el calibratge del model s’actualitza diàriament amb les dades oferides pel Ministeri de Sanitat, publicades el dia previ a la data de l’informe. Segons les fonts, donada la naturalesa del Covid-19, les circumstàncies en les que ha sorgit i les decisions que es van prenent contra la infecció, el model assumix que les taxes de contagi varien cada dia.

 

«El número d’infectats no concidix amb el número de reportats per les autoritats»

En referència als resultats obtinguts i d’acord amb diferents consultes a experts, l’informe indica que el número d’infectats per coronavirus en Espanya no coincidix amb el número de reportats per les autoritats sanitàries, ja que aquelles persones asimptomàtiques o amb símptomes lleus estan en quarantena sense acudir a cap centre hospitalari o fins i tot desconeixen que patixen esta infecció.

 

L’investigador destaca com a dada positiva que s’està notant que les mesures adoptades per les autoritats sanitàries estan donant una resposta «positiva» i que amb l’establiment de la quarantena s’espera que «el pic del contagi siga el més baix possible» i «tarde més en arribar». L’estimació inicial és que el pic es produïsca entre el 20 de maig i el 6 de juny.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.