16.2 C
València
Diumenge, 26 octubre, 2025

Científics valencians alerten que el pic de la pandèmia podria retardar-se fins a juny

 

La quarantena per la pandèmia del coronavirus, que ha obligat a la població en les seues cases, «està fent efecte» i la previsió és que el pic de casos «es retarde» fins a finals de maig o principis de juny i que el número de casos actius disminuïsca de dos milions i mig a uns 800.000.

 

D’esta manera ho assenyala l’estimació de l’evolució del Covid-19 del grup d’investigació MUNQU de l’Institut de Matemàtica Multidisciplinària (IMM) de la Universitat Politècnica de València (UPV), que indica que esperen que esta baixada «puga mantindre’s».

 

La UPV ha creat un lloc web que publica diàriament, a tres dies de vista, l’estimació de casos per la pandèmia, encara que els resultats poden variar respecte a la realitat, segons ha explicat l’investigador Rafael Villanueva, membre de l’equip d’investigació del IMM.

 

«Si eixim abans, molta gent no infectada pot fer tornar a remuntar el pic»

«La quarantena està fent efecte i baixarà el número d’infectats en el pic més alt», ha indicat, per a afegir que això implica un retard en el temps d’este pic, que podria ser «un altiplà». Villanueva ha subratllat que cal continuar evitant els contagis i, per a això, s’ha de mantindre el confinament en casa i ha aprofitat per a advertir que, si eixim abans del compte, molta gent no infectada pot fer tornar a remuntar el pic.

 

La informació publicada correspon als resultats obtinguts d’un model SIR (les inicials de susceptible, infectat i recuperat) i el calibratge del model s’actualitza diàriament amb les dades oferides pel Ministeri de Sanitat, publicades el dia previ a la data de l’informe. Segons les fonts, donada la naturalesa del Covid-19, les circumstàncies en les que ha sorgit i les decisions que es van prenent contra la infecció, el model assumix que les taxes de contagi varien cada dia.

 

«El número d’infectats no concidix amb el número de reportats per les autoritats»

En referència als resultats obtinguts i d’acord amb diferents consultes a experts, l’informe indica que el número d’infectats per coronavirus en Espanya no coincidix amb el número de reportats per les autoritats sanitàries, ja que aquelles persones asimptomàtiques o amb símptomes lleus estan en quarantena sense acudir a cap centre hospitalari o fins i tot desconeixen que patixen esta infecció.

 

L’investigador destaca com a dada positiva que s’està notant que les mesures adoptades per les autoritats sanitàries estan donant una resposta «positiva» i que amb l’establiment de la quarantena s’espera que «el pic del contagi siga el més baix possible» i «tarde més en arribar». L’estimació inicial és que el pic es produïsca entre el 20 de maig i el 6 de juny.

Últimes notícies

Renfe mostra a València com revisa i repara els seus trens a Font de Sant Lluís

Renfe ha celebrat una jornada de portes obertes en la Base de Manteniment de València Font de Sant Lluís i ha mostrat a més de 300 persones els seus processos de revisió i reparació. La companyia ha detallat una inversió de 20 milions per a modernitzar i digitalitzar el taller dins del Pla Integral 2025-2030.

Aida Samit va destacar el torneig Tornem com a impuls per als xiquets després de la DANA

La directora de futbol femení del CD Castelló va subratllar a Massanassa la importància de recuperar esdeveniments com el torneig Tornem per a retornar la normalitat després de la DANA.

El torneig ‘Tornem!’ culmina el retorn del futbol a la zona zero de la DANA un any després

Massanassa va acollir el torneig de futbol 8 'Tornem!' com a símbol del retorn de l'esport a la zona més afectada per la DANA, amb seleccions sub12 i pedreres de la Comunitat.

El torneig Tornem porta l’alegria de l’esport a l’aniversari de la dana a Massanassa

El torneig Tornem, en format futbol 8 sub12 masculí i femení, se celebra a Massanassa per a convertir el primer aniversari de la dana en una festa comunitària.

María Cienfuegos va destacar la unitat del futbol com a exemple per a la societat en el torneig Tornem

La jugadora del Vila-real i entrenadora del sub-12 femení va valorar la presència dels principals equips valencians en l'estadi Vicente Moreno. Va recalcar que la unitat mostrada després de la riuada hauria d'estendre's a tota la societat

Paula Sánchez destaca que el torneig Tornem ha retornat el futbol a la normalitat

L'entrenadora de l'aleví femení del Llevant va subratllar el valor del torneig celebrat en l'estadi Vicente Moreno com a símbol de recuperació després de la riuada.

Funeral d’Estat per la dana: 800 assistents i protagonisme per a les famílies

El funeral d'Estat per la dana se celebrarà en el Museu Príncep Felip amb unes 800 persones i donarà veu a les famílies. Hi haurà tres intervencions d'afins i un discurs del rei en un acte laic.

La Generalitat acusa el Govern d’ignorar les seues peticions d’ajudes postdana per a les famílies

La Generalitat sosté que el Govern ha rebutjat la majoria de les seues propostes per a la reconstrucció després de la DANA del 29 d'octubre, amb escàs finançament directe i retards en mesures clau.