Científics valencians alerten que el pic de la pandèmia podria retardar-se fins a juny

 

La quarantena per la pandèmia del coronavirus, que ha obligat a la població en les seues cases, «està fent efecte» i la previsió és que el pic de casos «es retarde» fins a finals de maig o principis de juny i que el número de casos actius disminuïsca de dos milions i mig a uns 800.000.

 

D’esta manera ho assenyala l’estimació de l’evolució del Covid-19 del grup d’investigació MUNQU de l’Institut de Matemàtica Multidisciplinària (IMM) de la Universitat Politècnica de València (UPV), que indica que esperen que esta baixada «puga mantindre’s».

 

La UPV ha creat un lloc web que publica diàriament, a tres dies de vista, l’estimació de casos per la pandèmia, encara que els resultats poden variar respecte a la realitat, segons ha explicat l’investigador Rafael Villanueva, membre de l’equip d’investigació del IMM.

 

«Si eixim abans, molta gent no infectada pot fer tornar a remuntar el pic»

«La quarantena està fent efecte i baixarà el número d’infectats en el pic més alt», ha indicat, per a afegir que això implica un retard en el temps d’este pic, que podria ser «un altiplà». Villanueva ha subratllat que cal continuar evitant els contagis i, per a això, s’ha de mantindre el confinament en casa i ha aprofitat per a advertir que, si eixim abans del compte, molta gent no infectada pot fer tornar a remuntar el pic.

 

La informació publicada correspon als resultats obtinguts d’un model SIR (les inicials de susceptible, infectat i recuperat) i el calibratge del model s’actualitza diàriament amb les dades oferides pel Ministeri de Sanitat, publicades el dia previ a la data de l’informe. Segons les fonts, donada la naturalesa del Covid-19, les circumstàncies en les que ha sorgit i les decisions que es van prenent contra la infecció, el model assumix que les taxes de contagi varien cada dia.

 

«El número d’infectats no concidix amb el número de reportats per les autoritats»

En referència als resultats obtinguts i d’acord amb diferents consultes a experts, l’informe indica que el número d’infectats per coronavirus en Espanya no coincidix amb el número de reportats per les autoritats sanitàries, ja que aquelles persones asimptomàtiques o amb símptomes lleus estan en quarantena sense acudir a cap centre hospitalari o fins i tot desconeixen que patixen esta infecció.

 

L’investigador destaca com a dada positiva que s’està notant que les mesures adoptades per les autoritats sanitàries estan donant una resposta «positiva» i que amb l’establiment de la quarantena s’espera que «el pic del contagi siga el més baix possible» i «tarde més en arribar». L’estimació inicial és que el pic es produïsca entre el 20 de maig i el 6 de juny.

Últimes notícies

Aubameyang remunta a Vila-real i deixa el Villarreal sense victòria

El Deportivo de A Coruña ha remuntat al camp del Villarreal (2-3) amb un Aubameyang decisiu, autor del gol final i de dues assistències.

Golejada del Torrent en l’estrena en Tercera davant l’Español de San Vicente

El Torrent CF ha debutat en Tercera Federació amb una contundent victòria per 4-0 davant el CD Español de San Vicente a Sant Gregori i es presenta com un dels candidats a l’ascens.

Uns 200 menors s’ajunten a Elx per a batalles de farmeo d’aura convocades per xarxes socials

Al voltant de 200 jóvens, la majoria menors d’edat, s’han reunit al centre d’Elx per a participar en batalles de farmeo d’aura convocades a través de les xarxes socials. La trobada, difosa en poques hores amb un cartell generat amb IA, ha reunit adolescents que busquen guanyar reputació imitant balls de videojocs.

Els Gallos es classifiquen per a la final del SailGP i lluitaran pel volant de València

Els Gallos, equip espanyol del Rolex SailGP, s’han classificat per a la final del gran premi de València després de sumar dues victòries en tres regates classificatòries. L’equip ha tancat la jornada al capdavant del seu grup i este diumenge es jugarà el volant contra tres rivals més.

El Llevant necessita estar al cent per cent per a puntuar a Màlaga

Luís Castro alerta que el Llevant haurà d’estar al cent per cent este diumenge a La Rosaleda davant un Màlaga invicte a casa i remarca que no hi ha partits fàcils en una LALIGA molt competitiva.

Corberán aparca el mercat i demana centrar-se en donar-ho tot al valencianisme

Carlos Corberán rebutja valorar el mercat d’estiu del Valencia CF, qualifica la finestra de fitxatges com a passat i reclama centrar-se en el rendiment de l’actual plantilla i en donar-ho tot pel valencianisme.

El Barça busca la fuga en Mestalla davant un València en tensió

El Barcelona visita este diumenge Mestalla amb opcions d’augmentar l’avantatge sobre el Real Madrid, mentre el València arriba en mala dinàmica esportiva i amb protesta anunciada a la graderia.

Màlaga i Llevant arriben a La Rosaleda amb necessitats oposades

El Màlaga necessita guanyar per eixir de l’últim lloc davant un Llevant en ratxa positiva i reforçat per la golejada al Betis. El partit es juga diumenge a La Rosaleda, on els granotes mai han guanyat en Primera.