Científics valencians alerten que el pic de la pandèmia podria retardar-se fins a juny

 

La quarantena per la pandèmia del coronavirus, que ha obligat a la població en les seues cases, «està fent efecte» i la previsió és que el pic de casos «es retarde» fins a finals de maig o principis de juny i que el número de casos actius disminuïsca de dos milions i mig a uns 800.000.

 

D’esta manera ho assenyala l’estimació de l’evolució del Covid-19 del grup d’investigació MUNQU de l’Institut de Matemàtica Multidisciplinària (IMM) de la Universitat Politècnica de València (UPV), que indica que esperen que esta baixada «puga mantindre’s».

 

La UPV ha creat un lloc web que publica diàriament, a tres dies de vista, l’estimació de casos per la pandèmia, encara que els resultats poden variar respecte a la realitat, segons ha explicat l’investigador Rafael Villanueva, membre de l’equip d’investigació del IMM.

 

«Si eixim abans, molta gent no infectada pot fer tornar a remuntar el pic»

«La quarantena està fent efecte i baixarà el número d’infectats en el pic més alt», ha indicat, per a afegir que això implica un retard en el temps d’este pic, que podria ser «un altiplà». Villanueva ha subratllat que cal continuar evitant els contagis i, per a això, s’ha de mantindre el confinament en casa i ha aprofitat per a advertir que, si eixim abans del compte, molta gent no infectada pot fer tornar a remuntar el pic.

 

La informació publicada correspon als resultats obtinguts d’un model SIR (les inicials de susceptible, infectat i recuperat) i el calibratge del model s’actualitza diàriament amb les dades oferides pel Ministeri de Sanitat, publicades el dia previ a la data de l’informe. Segons les fonts, donada la naturalesa del Covid-19, les circumstàncies en les que ha sorgit i les decisions que es van prenent contra la infecció, el model assumix que les taxes de contagi varien cada dia.

 

«El número d’infectats no concidix amb el número de reportats per les autoritats»

En referència als resultats obtinguts i d’acord amb diferents consultes a experts, l’informe indica que el número d’infectats per coronavirus en Espanya no coincidix amb el número de reportats per les autoritats sanitàries, ja que aquelles persones asimptomàtiques o amb símptomes lleus estan en quarantena sense acudir a cap centre hospitalari o fins i tot desconeixen que patixen esta infecció.

 

L’investigador destaca com a dada positiva que s’està notant que les mesures adoptades per les autoritats sanitàries estan donant una resposta «positiva» i que amb l’establiment de la quarantena s’espera que «el pic del contagi siga el més baix possible» i «tarde més en arribar». L’estimació inicial és que el pic es produïsca entre el 20 de maig i el 6 de juny.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Quart dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

El dispositiu de rescat seguix actiu per quart dia en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, per a localitzar a un home desaparegut el diumenge, amb efectius de Generalitat, Guàrdia Civil i Bombers.

Reoberta la Pista de Silla però es mantenen 13 km de retencions cap a València

La V-31 s'ha reobert al trànsit després de l'avaria d'una grua, però el col·lapse persistix amb 13 quilòmetres de retencions d'accés a València i problemes en vies pròximes.

Els preus industrials cauen un 2,4% al febrer en la Comunitat Valenciana

Els preus industrials van descendir al febrer un 2,4% en la Comunitat Valenciana, en un context de fort abaratiment de l'energia que va portar la caiguda mitjana a Espanya fins al 7% interanual.

Sanitat amplia i reforça el calendari de vacunació de la Comunitat Valenciana per a 2026

La Conselleria de Sanitat actualitza el calendari vacunal de la Comunitat Valenciana per a 2026 amb noves vacunes enfront del VRS en adults, canvis en meningitis i pallola i més protecció enfront de grip i VPH.

Una avaria en una grua col·lapsa la Pista de Silla i provoca 13 quilòmetres d’embossos cap a València

L'avaria d'una grua que treballava de nit en la Pista de Silla obliga a tallar l'eixida de València cap a Alacant i manté 13 quilòmetres de retencions d'entrada a la ciutat.

Ratxes de vent molt fort a Castelló i pujada de temperatures este dimecres en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta este dimecres intervals de núvols alts, pujada generalitzada de les temperatures i vent molt intens a Castelló, que podria registrar ratxes molt fortes durant la segona mitat del dia.

Avís taronja a l’interior de Castellon per ratxes de vent de mes de 100 km/h

Deu comunitats estan hui sota avisos per vent, onatge, pluja i neu, amb nivell taronja en Castellon per ratxes molt fortes i en Cataluna per ones de fins a 10 metres.

El València Basket tomba al Olympiacos amb dos tirs lliures finals de De Larrea (85-84)

Dos tirs lliures de Sergio De Larrea a 2,9 segons del final donen al València Basket una agònica victòria davant el Olympiacos i reforcen les seues opcions de passada directa a quarts de l'Eurolliga.