Científics valencians alerten que el pic de la pandèmia podria retardar-se fins a juny

 

La quarantena per la pandèmia del coronavirus, que ha obligat a la població en les seues cases, «està fent efecte» i la previsió és que el pic de casos «es retarde» fins a finals de maig o principis de juny i que el número de casos actius disminuïsca de dos milions i mig a uns 800.000.

 

D’esta manera ho assenyala l’estimació de l’evolució del Covid-19 del grup d’investigació MUNQU de l’Institut de Matemàtica Multidisciplinària (IMM) de la Universitat Politècnica de València (UPV), que indica que esperen que esta baixada «puga mantindre’s».

 

La UPV ha creat un lloc web que publica diàriament, a tres dies de vista, l’estimació de casos per la pandèmia, encara que els resultats poden variar respecte a la realitat, segons ha explicat l’investigador Rafael Villanueva, membre de l’equip d’investigació del IMM.

 

«Si eixim abans, molta gent no infectada pot fer tornar a remuntar el pic»

«La quarantena està fent efecte i baixarà el número d’infectats en el pic més alt», ha indicat, per a afegir que això implica un retard en el temps d’este pic, que podria ser «un altiplà». Villanueva ha subratllat que cal continuar evitant els contagis i, per a això, s’ha de mantindre el confinament en casa i ha aprofitat per a advertir que, si eixim abans del compte, molta gent no infectada pot fer tornar a remuntar el pic.

 

La informació publicada correspon als resultats obtinguts d’un model SIR (les inicials de susceptible, infectat i recuperat) i el calibratge del model s’actualitza diàriament amb les dades oferides pel Ministeri de Sanitat, publicades el dia previ a la data de l’informe. Segons les fonts, donada la naturalesa del Covid-19, les circumstàncies en les que ha sorgit i les decisions que es van prenent contra la infecció, el model assumix que les taxes de contagi varien cada dia.

 

«El número d’infectats no concidix amb el número de reportats per les autoritats»

En referència als resultats obtinguts i d’acord amb diferents consultes a experts, l’informe indica que el número d’infectats per coronavirus en Espanya no coincidix amb el número de reportats per les autoritats sanitàries, ja que aquelles persones asimptomàtiques o amb símptomes lleus estan en quarantena sense acudir a cap centre hospitalari o fins i tot desconeixen que patixen esta infecció.

 

L’investigador destaca com a dada positiva que s’està notant que les mesures adoptades per les autoritats sanitàries estan donant una resposta «positiva» i que amb l’establiment de la quarantena s’espera que «el pic del contagi siga el més baix possible» i «tarde més en arribar». L’estimació inicial és que el pic es produïsca entre el 20 de maig i el 6 de juny.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022

Puente destaca la inversió en els ports espanyols per a reforçar la seua competitivitat

Óscar Puente ha posat en valor el pla Horitzó 2030 de Ports de l'Estat, amb 7.000 milions fins a 2029. Dos terços aniran a modernitzar infraestructures i a millorar accessos, sostenibilitat i digitalització.

Enagás garantix el subministrament de gas a Espanya malgrat la tensió en el Golf

El conseller delegat de Enagás ha assegurat que Espanya no tindrà problemes de subministrament gràcies a la baixa dependència de Catar i a reserves al 58%. Advertix de tensions de preus després de quasi duplicar-se en una setmana, encara que inferiors a 2022.

Carrera, Buenavida, Araújo i Fam entren en la llista d’Espanya per al Premundial de Puerto Rico

Raquel Carrera torna i encapçala una convocatòria continuista per al Premundial de Puerto Rico, amb cinc interiors i forta presència del València Basket. Espanya afronta un calendari exigent amb dos places en joc a més dels Estats Units.

Abascal compara el cas de la regidora del PP de Palència amb el d’Alacant i el titlla de ‘horrible’

Abascal ha equiparat la compra d'una VPO per una regidora del PP a Palència amb les adjudicacions d'Alacant i l'ha titllat de 'horrible'. Ha carregat contra el 'bipartidisme' i les ajudes en campanya que interpreta com 'comprar vots'.

El Llevant atribuïx a l’ajust de 16,2 milions la caiguda del seu límit de gasto a 17,4 milions

LaLiga ha retallat el topall de gasto del Llevant de 35,5 a 17,4 milions després d'aflorar 16,2 milions en pèrdues no registrades. El club queda amb el menor marge de Primera.

Més de 650 assistents analitzen a València els reptes del sector portuari

Més de 650 assistents han participat en la inauguració del primer Congrés Nacional Portuari a València, que durant tres dies aborda els reptes del sector. El pla preveu 7.000 milions fins a 2029 amb focus en descarbonització, connectivitat ferroviària i modernització.

Alacant acollirà a l’octubre tres conferències iberoamericanes de ciència i innovació

El 21 i 22 d'octubre se celebraran a Alacant tres conferències iberoamericanes sobre ciència, tecnologia, innovació i educació superior en el marc de la XXX Cimera.