Cinc municipis alcen les restriccions locals davant del descens de contagis per coronavirus

 

Els ajuntaments d’Alzira, Altura, Banyeres de Mariola, Canals i Onil han suprimit les mesures locals restrictives que havien aplicat per a frenar l’avanç de la pandèmia de coronavirus.

 

D’esta forma ho han indicat els consistoris en les seues xarxes socials. En concret, en Alzira, en la comarca de la Ribera Alta (València), es reobriran els parcs, jardins i zones de joc, les instal·lacions deportives, la biblioteca i els tallers de la casa de la Cultura i es permetran activitats culturals i es podrà acudir a dependències municipals amb cita prèvia.

 

En el cas d’Altura, en la comarca de l’Alt Palància (Castelló), es reprendran les activitats extraescolars i deportives i es reobriran les zones de joc, el centre de jubilats i la unitat de respir.

 

Tant Canals, en la comarca de la Costera (València), com Onil, en la comarca de l’Alcoià (Alacant), han suprimit algunes de les mesures que van adoptar en novembre. En el cas d’Onil, es reobrin les instal·lacions municipals, però el consistori insta a «reduir al màxim les trobades socials» i recomana a la població de risc i major de 65 anys que evite la mobilitat.

 

Canals, per part seua, mantindrà tancats els parcs infantils, jardins i zones d’oci i les instal·lacions deportives, però començarà a reprendre les activitats culturals.

 

Descens de contagis

Mentrestant, en Banyeres, en l’Alcoià (Alacant), es reprendrà a partir del dijous les activitats formatives i culturals davant el descens de contagis. El consistori ha assenyalat que esta eliminació no ha de suposar una relaxació de la responsabilitat. «Hem de continuar alerta estes setmanes per a poder disfrutar d’un Nadal sense casos actius», han agregat.

 

Els positius en Alzira van descendint progressivament des de conseguir un màxim de 183 casos actius a mitat de novembre. Actualment, hi ha 97 positius detectats en les últimes dos setmanes, amb el que la incidència acumulada se situa en 218,70 casos per cada 100.000 habitants.

 

En el cas d’Altura, el municipi ha anat sumant detectant casos i s’han registrat diferents brots. Un d’ells va afectar fins i tot l’alcaldessa, Rocío Ibáñez. En l’actualitat, no hi ha casos actius en esta localitat de l’Alt Palància.

 

Banyeres de Mariola ha sigut un dels municipis del territori valencià més afectats durant esta segona ona. Amb una població de 7.068 habitants, ha tingut 313 casos, i va arribar a sumar pràcticament 100 casos en tot just una setmana a mitat de novembre. En estos moments, hi ha 21 casos actius i la incidència acumulada a 14 dies és de 297,11 casos per cada 100.000 habitants.

 

Canals manté una incidència acumulada pareguda a la de Banyeres, amb 272,34 casos per cada 100.000 habitants. En estos moments hi ha 37 contagis actius, una dada que s’ha mantingut en xifres similars en les últimes dos setmanes.

 

En Onil, per part seua, els casos actius s’han reduït a la mitat esta setmana, i hi ha 26 després d’ascendir a 52 fa set dies. La incidència acumulada a 14 dies arriba a 346,34 casos per cada 100.000 habitants.

Anuncios

Últimes notícies

Nova marxa lenta de taxis a València contra el servici dels VTC

Set associacions del taxi a València convoquen per a este dijous una marxa lenta amb els vehicles i una concentració a peu per a denunciar l'augment dels VTC sense resposta de la Conselleria.

Jutgen a un advocat d’Elx per quedar-se 65.000 euros de la indemnització d’una clienta

Un advocat d'Elx s'enfronta a tres anys de presó acusat d'apropiar-se de 65.000 euros de la indemnització que havia de cobrar una dona per un greu accident de trànsit patit al costat de la seua filla menor.

Detingut a Alginet per una onada d’estirades a ancianes a Benifaió i Carlet

Un home de 44 anys ha sigut detingut a Alginet acusat d'almenys cinc robatoris amb violència a ancianes a Benifaió i Carlet, a més de diversos robatoris en vehicles durant les Falles.

El Suprem encara l’última sessió del juí a Ábalos, Koldo García i Aldama per presumpta corrupció

El Tribunal Suprem celebra la catorzena i previsiblement última sessió del juí per presumpta corrupció a José Luis Ábalos, la seua exasesor Koldo García i l'empresari Víctor de Aldama, centrada en els informes finals d'acusacions i defenses.

Baixen les temperatures i s’esperen ruixats a l’interior de la Comunitat Valenciana este dimecres

Este dimecres descendixen les temperatures en la Comunitat Valenciana i es preveuen ruixats febles, puntualment moderats amb tempesta a l'interior del terç nord, a més de canvis en el vent i l'estat de la mar.

Un robatori de cable entre Algemesí i Benifaió provoca retards als trens de rodalia i mitjana distància

Un robatori de cable entre Algemesí i Benifaió està provocant retards de fins a 18 minuts en trens de rodalia i mitjana distància, que només poden circular per una via en este tram.

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.