108 classes acaben confinades en la 22a setmana del curs escolar valencià

 

La setmana del 22 al 26 de febrer, dels pràcticament 47.000 grups que hi ha a les escoles i els instituts valencians sostinguts amb fons públics, el 99,8 % ha seguit les classes presencials sense que s’haja presentat cap incidència. Dels 1.845 centres educatius que constituïxen el sistema educatiu valencià, ha acabat la setmana sense cap aula confinada el 96,3 %, és a dir, 1.776 centres.

 

Estes dades s’extrauen de la determinació de grups nous confinats durant l’última setmana de febrer, grups que continuen confinats de setmanes anteriors i grups que ja s’han desconfinat. S’ha determinat el confinament de 48 grups de 34 centres educatius, 20 grups menys que en la setmana anterior. Això suposa una caiguda del 29 % en el ritme de nous confinaments. Esta és la segona xifra més baixa de nous confinaments des de l’inici de curs.

 

S’han desconfinat 154 grups de 95 centres educatius. Des que el passat 7 de gener es van reobrir els centres educatius després de les vacacions, esta setmana és la quinta consecutiva en la que els desconfinaments d’aules superen els aïllaments preventius. Continuen confinats d’altres setmanes 60 grups de 35 centres educatius.

 

Per tant, el total de grups confinats en finalitzar la setmana passada ha sigut de 108 aules de 69 centres educatius. L’acumulat d’aules confinades s’ha reduït a la mitat respecte a les 214 d’ara fa set dies i se situa en el nivell més baix de curs des que el passat 11 de setembre culminà la incorporació progressiva a les aules de tot l’alumnat.

Últimes notícies

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.

Quatre persones ateses a la Tomatina de Bunyol per gas pebre enmig de la festa

Quatre persones han hagut de rebre atenció sanitària lleu després d’un llançament de gas pebre durant la Tomatina de Bunyol. L’incident, que també es va produir l’any passat, no ha provocat ferits greus.