El Clínic de València inicia un programa per a monitorar remotament a pacients d’alta després del Covid-19

 

El Servici de Medicina Interna de l’Hospital Clínic de València ha iniciat un programa pilot de monitoratge remot dels malalts donats d’alta per Covid-19, en el que al pacient se li facilita a l’alta un dispositiu paregut a un rellotge, sense cables, i que està connectat a les dades del seu telèfon mòbil.

 

D’eixa manera, a través del mòbil, els professionals poden portar un seguiment en temps real de la seua saturació en sang, la freqüència respiratòria, i el pols. En el programa estan col·laborant també els servicis de Pneumologia i Anestesiologia i Reanimació, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

L’objectiu és poder portar un control i seguiment dels pacients que durant l’ingrés han presentat «baixos nivells d’oxigen amb l’avantatge de fer-ho de manera remota i en temps real», segons ha detallat. Els pacients reben el paquet abans d’eixir de l’hospital, al costat d’una explicació de com funciona. Es tracta d’un dispositiu «còmode i simple» que únicament necessita aparellar-se a un telèfon amb dades d’internet, les dades es transmeten de manera ‘en línia’ i professionals de l’hospital poden fer el seguiment des de l’ordinador. El sistema compta amb totes les mesures de seguretat quant a informació i protecció de dades.

 

Tal com han explicat responsables del Servici Medicina Interna de l’Hospital Clínic de València, «hem començat esta prova pilot amb 20 pacients i els fem un seguiment durant dos períodes de quatre dies després de l’alta, amb un interval de 10 dies entre els monitoratges, amb el que es perseguix reduir el temps d’hospitalització dels pacients».

Últimes notícies

La Diputació de València amplia l’abocador de Pedralba amb un nou àmbit d’abocament

La Diputació de València i l'empresa pública GIRSA han ampliat l'abocador de Pedralba amb un nou àmbit d'abocament d'uns 15.000 metres quadrats per a reforçar la seua capacitat i garantir la gestió segura de residus no perillosos.

Les associacions de VTC denuncien multes per servicis urbans malgrat l’aval del TSJCV

UNAUTO-VTC i MOVVA critiquen que ajuntaments mantinguen campanyes de multes contra els servicis urbans de VTC malgrat que el TSJCV ha validat esta activitat dins del marc autonòmic vigent.

Ford cridarà els sindicats a renovar l’acord per l’electrificació d’Almussafes

Ford convoca als sindicats d'Almussafes per a obrir una nova negociació sobre l'acord per l'electrificació firmat en 2022, en plena aplicació de l'ERTO en la planta.

Faconauto preveu 109.000 matriculacions en la Comunitat Valenciana malgrat la fi de les ajudes per la dana

Faconauto calcula que en 2026 es matricularan 109.000 turismes en la Comunitat Valenciana, un 14,7% menys que en 2025 per les ajudes per la dana, però amb un creixement estructural del 7,5% sense eixe efecte extraordinari.

El Festival 10 Sentits complix 15 anys amb l’emergència climàtica com a eix central

El Festival 10 Sentits celebra el seu quinzé aniversari a València del 14 al 26 de maig amb el lema Naturalesa Viva Vol. 02 i un programa centrat en l'emergència climàtica.

Bigsound trasllada la seua sexta edició al Parc Central de Torrent i manté dates i cartell

El festival Bigsound celebrarà la seua sexta edició els dies 26 i 27 de juny en el Parc Central de Torrent, mantenint íntegre el seu cartell i totes les entrades vàlides malgrat el canvi de recinte per les restriccions acústiques a València.

El professorat valencià manté la vaga indefinida a l’espera d’una nova oferta el dilluns

Els sindicats mantenen la vaga indefinida i les mobilitzacions en considerar insuficient la proposta d'Educació, mentres preparen noves negociacions per al dilluns amb el salari com a punt clau.

La contenció de preus als supermercats fa baixar l’IPC dels aliments fins al 2,6% a l’abril

Els supermercats absorbixen 51 milions en costos extra de gasoil des del març i contenen els preus dels aliments, que baixen al 2,6%.