El Clínic de València inicia un programa per a monitorar remotament a pacients d’alta després del Covid-19

 

El Servici de Medicina Interna de l’Hospital Clínic de València ha iniciat un programa pilot de monitoratge remot dels malalts donats d’alta per Covid-19, en el que al pacient se li facilita a l’alta un dispositiu paregut a un rellotge, sense cables, i que està connectat a les dades del seu telèfon mòbil.

 

D’eixa manera, a través del mòbil, els professionals poden portar un seguiment en temps real de la seua saturació en sang, la freqüència respiratòria, i el pols. En el programa estan col·laborant també els servicis de Pneumologia i Anestesiologia i Reanimació, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

L’objectiu és poder portar un control i seguiment dels pacients que durant l’ingrés han presentat «baixos nivells d’oxigen amb l’avantatge de fer-ho de manera remota i en temps real», segons ha detallat. Els pacients reben el paquet abans d’eixir de l’hospital, al costat d’una explicació de com funciona. Es tracta d’un dispositiu «còmode i simple» que únicament necessita aparellar-se a un telèfon amb dades d’internet, les dades es transmeten de manera ‘en línia’ i professionals de l’hospital poden fer el seguiment des de l’ordinador. El sistema compta amb totes les mesures de seguretat quant a informació i protecció de dades.

 

Tal com han explicat responsables del Servici Medicina Interna de l’Hospital Clínic de València, «hem començat esta prova pilot amb 20 pacients i els fem un seguiment durant dos períodes de quatre dies després de l’alta, amb un interval de 10 dies entre els monitoratges, amb el que es perseguix reduir el temps d’hospitalització dels pacients».

Últimes notícies

Morant recolza a Zapatero i acusa a Aznar de tindre a la mitat del seu Govern a la presó

Diana Morant defén el llegat de José Luis Rodríguez Zapatero, expressa la seua confiança en ell i contraposa la seua gestió a la de José María Aznar, a qui enlletgix que diversos dels seus ministres acabaren a la presó sense que ell fora investigat.

La comissió de les VPP citarà a Barcala i a 81 testimonis però deixa fora a Camarero i Pérez Llorca

La comissió d'investigació de Les Corts sobre les vivendes de protecció pública a Alacant cita a l'alcalde Luis Barcala i a 81 compareixents, però exclou a Susana Camarero i a Juanfran Pérez Llorca, la qual cosa enfronta als grups.

El professorat culmina la segona setmana de vaga amb protestes en el centre de València

El professorat de l'ensenyança pública no universitària de la Comunitat Valenciana tanca la seua segona setmana de vaga indefinida amb una gran manifestació a València i concentracions a Alacant i Castelló.

Catalá veu preocupant la imputació de Zapatero per delictes tan greus

María José Catalá considera preocupant que José Luis Rodríguez Zapatero siga el primer expresident imputat per delictes que qualifica de molt greus i reclama reflexió interna en el PSOE.

Sarabia apel·la a controlar tots els detalls davant el Girona per a amarrar la permanència

Eder Sarabia reclama màxima concentració davant el Girona en un dol directe per la permanència i assegura que l'Elx arriba amb confiança després del seu triomf davant el Getafe.

Marcelino s’acomiada del Vila-real després d’una etapa en la qual diu haver sigut molt feliç

Marcelino García Toral dirigirà davant l'Atlètic de Madrid el seu últim partit com a entrenador del Vila-real i afirma que marxa satisfet, agraït i sense haver tancat encara el seu pròxim destí.

Compromís reclama prudència davant la citació de Zapatero i descarta trencar el Govern de coalició

Joan Baldoví demana escoltar primer la declaració de José Luis Rodríguez Zapatero en l'Audiència Nacional i sosté que no hi ha motius per a posar en risc el Govern de coalició PSOE-Sumar.

València destinarà 58 milions al vell llit del Túria en els pròxims cinc anys

L'Ajuntament de València invertirà 58 milions d'euros en el vell llit del riu Túria en cinc anys, combinant obres de millora amb una gestió i manteniment integral del gran jardí urbà.