El Clínic de València inicia un programa per a monitorar remotament a pacients d’alta després del Covid-19

 

El Servici de Medicina Interna de l’Hospital Clínic de València ha iniciat un programa pilot de monitoratge remot dels malalts donats d’alta per Covid-19, en el que al pacient se li facilita a l’alta un dispositiu paregut a un rellotge, sense cables, i que està connectat a les dades del seu telèfon mòbil.

 

D’eixa manera, a través del mòbil, els professionals poden portar un seguiment en temps real de la seua saturació en sang, la freqüència respiratòria, i el pols. En el programa estan col·laborant també els servicis de Pneumologia i Anestesiologia i Reanimació, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

L’objectiu és poder portar un control i seguiment dels pacients que durant l’ingrés han presentat «baixos nivells d’oxigen amb l’avantatge de fer-ho de manera remota i en temps real», segons ha detallat. Els pacients reben el paquet abans d’eixir de l’hospital, al costat d’una explicació de com funciona. Es tracta d’un dispositiu «còmode i simple» que únicament necessita aparellar-se a un telèfon amb dades d’internet, les dades es transmeten de manera ‘en línia’ i professionals de l’hospital poden fer el seguiment des de l’ordinador. El sistema compta amb totes les mesures de seguretat quant a informació i protecció de dades.

 

Tal com han explicat responsables del Servici Medicina Interna de l’Hospital Clínic de València, «hem començat esta prova pilot amb 20 pacients i els fem un seguiment durant dos períodes de quatre dies després de l’alta, amb un interval de 10 dies entre els monitoratges, amb el que es perseguix reduir el temps d’hospitalització dels pacients».

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.