8.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

El Clínic de València inicia un programa per a monitorar remotament a pacients d’alta després del Covid-19

 

El Servici de Medicina Interna de l’Hospital Clínic de València ha iniciat un programa pilot de monitoratge remot dels malalts donats d’alta per Covid-19, en el que al pacient se li facilita a l’alta un dispositiu paregut a un rellotge, sense cables, i que està connectat a les dades del seu telèfon mòbil.

 

D’eixa manera, a través del mòbil, els professionals poden portar un seguiment en temps real de la seua saturació en sang, la freqüència respiratòria, i el pols. En el programa estan col·laborant també els servicis de Pneumologia i Anestesiologia i Reanimació, segons ha informat la Generalitat en un comunicat.

 

L’objectiu és poder portar un control i seguiment dels pacients que durant l’ingrés han presentat «baixos nivells d’oxigen amb l’avantatge de fer-ho de manera remota i en temps real», segons ha detallat. Els pacients reben el paquet abans d’eixir de l’hospital, al costat d’una explicació de com funciona. Es tracta d’un dispositiu «còmode i simple» que únicament necessita aparellar-se a un telèfon amb dades d’internet, les dades es transmeten de manera ‘en línia’ i professionals de l’hospital poden fer el seguiment des de l’ordinador. El sistema compta amb totes les mesures de seguretat quant a informació i protecció de dades.

 

Tal com han explicat responsables del Servici Medicina Interna de l’Hospital Clínic de València, «hem començat esta prova pilot amb 20 pacients i els fem un seguiment durant dos períodes de quatre dies després de l’alta, amb un interval de 10 dies entre els monitoratges, amb el que es perseguix reduir el temps d’hospitalització dels pacients».

Últimes notícies

Dimecres amb ruixats febles en la Comunitat Valenciana i màximes en lleuger ascens

Ruixats dispersos que avançaran de l'interior al litoral i nuvolositat en augment a la vesprada. Mínimes sense canvis, ponent fluix a moderat i cota de neu alta.

Activat un dispositiu de busca per a localitzar a una dona desapareguda a Favara

Els bombers de València s'han unit a l'operatiu per a localitzar a una dona desapareguda en una zona rural de Favara. El desplegament inclou drons i unitats forestals.

98-84: la defensa del València Basket sotmet al París i decidix el dol d’anotadors

La muralla taronja es va imposar a un dels atacs més productius del torneig i va tancar el triomf per 98-84. Taylor va sumar 28 punts i Pedro Martínez va firmar un rècord.

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.

El temporal esfondra una terrassa a la platja de Tavernes i obliga a desallotjar un edifici

El fort onatge ha arrossegat sediments en els fonaments de l'edifici Neptú i ha provocat el col·lapse de la terrassa d'un primer pis. La Policia Local ha desallotjat als ocupants i ha acordonat la zona mentres tècnics revisen l'estructura i els immobles confrontants.

LaLiga denuncia càntics ofensius: ‘Ayoze és una rata’ i insults a Hugo Duro

LaLiga va incloure en la seua denúncia de la jornada 20 diversos càntics i insults en Betis-Vila-real, Getafe-València i Espanyol-Girona. També va arreplegar llançaments d'objectes.