Els col·lectius LGTB+ de València planten cara davant l’augment de les agressions

Els col·lectius LGTB+ de València planten cara davant l'augment de les agressions | Lambda València

Lambda, col·lectiu LGTB+ per la diversitat sexual, de gènere i familiar, junt a la resta de col·lectius LGTB+ de València ha plantat cara davant l’augment de les agressions a la ciutat de València i arreu de tot el país en els últims mesos perquè no volen deixar «cap agressió sense resposta, i és el moment de dir prou» després de la quarta agressió en la mateixa zona prop de l’avinguda de Blasco Ibáñez.

Durant la concentració s’ha fet lectura d’un text què insisteix en la capacitat de «resiliència» de les persones LGTB+ i de la seua capacitat de «reapropiar-se dels insults i traure allò positiu de la pitjor situació».

«El nostre moviment mai pararà perquè si parem nosaltres, l’odi avança», una situació que no es pot permetre en una societat democràtica com la nostra i sort d’estar en València, «una ciutat segura per al col·lectiu LGTB+, malgrat l’augment de les agressions dels últims mesos» i que es mostra, una vegada més, disposada a acompanyar-nos en el rebuig de l’LGTBfòbia, ha assegurat Fran Fernández, coordinador general de Lambda.

Els atacs que estan ocorrent

Estos atacs, que també pateixen altres entitats socials, són «una desagradable conseqüència de la proliferació del feixisme com a discurs legítim», continua el coordinador de Lambda, i «és feina de totes les persones combatre el feixisme unides».

Més de 400 persones

Més de 400 persones han acudit a la concentració en la plaça del Cedre per a mostrar el seu rebuig a les agressions LGTBfòbiques en esta zona de la ciutat i en altres punts de l’Estat espanyol. També s’han sumat representants de les institucions valencianes i de partits polítics com a la vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, i el director general d’Igualtat en la Diversitat, José de Lamo, entre altres.

Els col·lectius LGTB+ de València planten cara davant l'augment de les agressions | Lambda València

Cap agressió sense resposta

Després de la lectura s’han cantant diverses consignes com «Cap agressió sense resposta», «Si toquen a una, ens toquen a totes», «Fora feixistes dels nostres barris», «Denúncia arxivada, marica assassinada» i s’ha tingut un record per a Samuel, assassinat este estiu en A Coruña en altre cas d’LGTBfòbia.

Es recorda

El col·lectiu recorda que en cas de patir una agressió o de presenciar-la –perquè qualsevol testimoni d’estes situacions també pot denunciar-les–, anima a contactar amb Orienta, l’Oficina LGTBI de la Generalitat Valenciana, que ofereix de forma gratuïta atenció social, psicològica i legal, segons les necessitats de cada persona. El telèfon d’Orienta per a demanar atenció és el 900 101 015 i no té cost.

Què fer en cas de patir o presenciar una agressió

En cas de patir una agressió, el primer de tot és assegurar la integritat física. Es recomana acudir a un hospital quant abans millor on facen un part de les lesions que després es presentarà junt a la denúncia, encara que no és imprescindible i la policia té obligació de recollir tota denúncia que es presente.

En segon lloc, acudir amb eixe part de lesions a la comissaria més propera al lloc del succés deixant passar el menor temps possible des que s’han produït els fets, perquè serà una unitat d’eixa comissaria l’encarregada d’investigar, i interposar una denúncia sobre l’agressió patida, i exigir que es faça constar a la mateixa denúncia l’LGTBfòbia com a causa de l’agressió.

També es recomana acudir amb la denúncia de comissaria a la fiscalia de delictes d’odi perquè són dos denúncies complementàries i no excloents. Recordem que en cas de patir una agressió per LGTBfòbia a la Comunitat Valenciana es pot comptar amb el recolzament d’Orienta, l’Oficina LGTBI de la Generalitat Valenciana, que acompanyarà tot este procés. El telèfon de contacte és 900 101 015.

 

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després d'una denúncia d'una dona per presumpte assetjament sexual en la via pública.

La Policia investiga la desaparició d’una xiqueta de 12 anys a Sagunt

La Policia Nacional investiga la desaparició d'una xiqueta de 12 anys a Sagunt, mentres el Centre Nacional de Persones Desaparegudes ha emés una alerta per a recaptar la col·laboració ciutadana.

Cessen l’alcalde pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia d’assetjament sexual

L'alcalde d'Elx destituïx de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol després que una veïna presentara una denúncia per assetjament sexual davant la Policia Nacional.

Rescaten a tres banyistes atrapats pels corrents en els penya-segats de Peníscola

Tres hòmens que nadaven en la zona de penya-segats del castell de Peníscola han sigut rescatats després de quedar atrapats pels corrents. Van ser trets per terra i només presentaven arraps lleus.

L’alcalde d’Elx destituïx el pedani d’Arenals del Sol després d’una denúncia per assetjament sexual

L'alcalde d'Elx ha destituït de manera immediata a l'alcalde pedani d'Arenals del Sol, Alejandro García Raduán, després que una dona presentara una denúncia per assetjament sexual contra ell.

La Generalitat reclama al Govern comprar les parcel·les agrícoles afectades per la nova zona de domini hidràulic

La Generalitat exigix que el Ministeri per a la Transició Ecològica valore i adquirisca les parcel·les agrícoles afectades per una possible nova delimitació del domini públic hidràulic i complisca el seu compromís de reposar els terrenys danyats per la dana.

El Consell destina 1,9 milions a frenar la malaltia de Newcastle en granges avícoles

El Consell declara l'emergència sanitària i aprova actuacions per 1,9 milions d'euros per a previndre i controlar la malaltia de Newcastle en explotacions avícoles en un termini màxim de tres mesos.

El Consell obri la negociació per a implantar la jornada de 35 hores en 2027

La Generalitat inicia les negociacions en les taules sectorials per a aplicar la jornada setmanal de 35 hores a partir de l'1 de gener de 2027, condicionada a la viabilitat pressupostària i al compliment de les regles de gasto estatals i europees.