Els col·lectius LGTB+ de València planten cara davant l’augment de les agressions

Els col·lectius LGTB+ de València planten cara davant l'augment de les agressions | Lambda València

Lambda, col·lectiu LGTB+ per la diversitat sexual, de gènere i familiar, junt a la resta de col·lectius LGTB+ de València ha plantat cara davant l’augment de les agressions a la ciutat de València i arreu de tot el país en els últims mesos perquè no volen deixar «cap agressió sense resposta, i és el moment de dir prou» després de la quarta agressió en la mateixa zona prop de l’avinguda de Blasco Ibáñez.

Durant la concentració s’ha fet lectura d’un text què insisteix en la capacitat de «resiliència» de les persones LGTB+ i de la seua capacitat de «reapropiar-se dels insults i traure allò positiu de la pitjor situació».

«El nostre moviment mai pararà perquè si parem nosaltres, l’odi avança», una situació que no es pot permetre en una societat democràtica com la nostra i sort d’estar en València, «una ciutat segura per al col·lectiu LGTB+, malgrat l’augment de les agressions dels últims mesos» i que es mostra, una vegada més, disposada a acompanyar-nos en el rebuig de l’LGTBfòbia, ha assegurat Fran Fernández, coordinador general de Lambda.

Els atacs que estan ocorrent

Estos atacs, que també pateixen altres entitats socials, són «una desagradable conseqüència de la proliferació del feixisme com a discurs legítim», continua el coordinador de Lambda, i «és feina de totes les persones combatre el feixisme unides».

Més de 400 persones

Més de 400 persones han acudit a la concentració en la plaça del Cedre per a mostrar el seu rebuig a les agressions LGTBfòbiques en esta zona de la ciutat i en altres punts de l’Estat espanyol. També s’han sumat representants de les institucions valencianes i de partits polítics com a la vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, i el director general d’Igualtat en la Diversitat, José de Lamo, entre altres.

Els col·lectius LGTB+ de València planten cara davant l'augment de les agressions | Lambda València

Cap agressió sense resposta

Després de la lectura s’han cantant diverses consignes com «Cap agressió sense resposta», «Si toquen a una, ens toquen a totes», «Fora feixistes dels nostres barris», «Denúncia arxivada, marica assassinada» i s’ha tingut un record per a Samuel, assassinat este estiu en A Coruña en altre cas d’LGTBfòbia.

Es recorda

El col·lectiu recorda que en cas de patir una agressió o de presenciar-la –perquè qualsevol testimoni d’estes situacions també pot denunciar-les–, anima a contactar amb Orienta, l’Oficina LGTBI de la Generalitat Valenciana, que ofereix de forma gratuïta atenció social, psicològica i legal, segons les necessitats de cada persona. El telèfon d’Orienta per a demanar atenció és el 900 101 015 i no té cost.

Què fer en cas de patir o presenciar una agressió

En cas de patir una agressió, el primer de tot és assegurar la integritat física. Es recomana acudir a un hospital quant abans millor on facen un part de les lesions que després es presentarà junt a la denúncia, encara que no és imprescindible i la policia té obligació de recollir tota denúncia que es presente.

En segon lloc, acudir amb eixe part de lesions a la comissaria més propera al lloc del succés deixant passar el menor temps possible des que s’han produït els fets, perquè serà una unitat d’eixa comissaria l’encarregada d’investigar, i interposar una denúncia sobre l’agressió patida, i exigir que es faça constar a la mateixa denúncia l’LGTBfòbia com a causa de l’agressió.

També es recomana acudir amb la denúncia de comissaria a la fiscalia de delictes d’odi perquè són dos denúncies complementàries i no excloents. Recordem que en cas de patir una agressió per LGTBfòbia a la Comunitat Valenciana es pot comptar amb el recolzament d’Orienta, l’Oficina LGTBI de la Generalitat Valenciana, que acompanyarà tot este procés. El telèfon de contacte és 900 101 015.

 

 

 

Últimes notícies

Xodos registra 112 litres de pluja i continua sota xàpars intenses

Xodos ha acumulat 112 l/m2 de pluja, 80 dels quals en l’última hora, mentres altres pobles pròxims quasi no han registrat precipitació. Avamet alerta que la lentitud de les tronades incrementa el risc de pluges torrencials molt localitzades.

Aemet esten l’alerta roja per pluges a tota la província de Castelló

Aemet ha estès l’avís roig per pluges intenses a tot Castelló, mentres València manté el nivell roig al litoral i Alacant el taronja al nord.

Renfe cancel·la tres Euromed per l’alerta roja per pluges entre la Comunitat i Catalunya

Renfe ha cancel·lat tres trens Euromed de llarga distància amb connexió entre la Comunitat Valenciana i Catalunya per l’alerta roja per pluges activada per Aemet.

Lluita d’aigua a Argelita: 40 litres en només 20 minuts

Diversos municipis de l’interior de Castelló han registrat este dimarts pluges torrencials, amb 40 l/m2 en 20 minuts a Argelita i més de 60 l/m2 a Xodos.

Més bombers i reforç als parcs de València per l’alerta roja per pluges

El Consorcio Provincial de Bomberos de Valencia ha activat un dispositiu especial amb 340 efectius davant l’alerta roja per pluges intenses en gran part de la província.

Bombers forestals de Buñol relaten que no els van mobilitzar durant la DANA

El subjefe de la Unitat de Bombers Forestals de Buñol i un company han declarat davant la jutgessa que investiga la gestió de la DANA que el 29 d’octubre de 2024 només van ser activats breument i després desmobilitzats, sense rebre més ordres ni instruccions la resta del dia.

Mompó reclama en el 9 d’Octubre una finançació justa i no agenollar-se més

Vicent Mompó defensa que el 9 d’Octubre ha de servir per a exigir una finançació justa, infraestructures clau i respecte per la llengua, i ajorna alguns actes per les previsions de pluges.

Dénia cancel·la les activitats a l’aire lliure per l’avís taronja de pluges intenses

Dénia ha suspés des de les 14 hores totes les activitats municipals a l’aire lliure i el mercat de divendres per l’avís taronja per pluges. Es reforcen els dispositius policials i s’activa un retén de Protecció Civil davant el risc d’episodis intensos a partir de la nit.