Els col·lectius LGTB+ de València planten cara davant l’augment de les agressions

Els col·lectius LGTB+ de València planten cara davant l'augment de les agressions | Lambda València

Lambda, col·lectiu LGTB+ per la diversitat sexual, de gènere i familiar, junt a la resta de col·lectius LGTB+ de València ha plantat cara davant l’augment de les agressions a la ciutat de València i arreu de tot el país en els últims mesos perquè no volen deixar «cap agressió sense resposta, i és el moment de dir prou» després de la quarta agressió en la mateixa zona prop de l’avinguda de Blasco Ibáñez.

Durant la concentració s’ha fet lectura d’un text què insisteix en la capacitat de «resiliència» de les persones LGTB+ i de la seua capacitat de «reapropiar-se dels insults i traure allò positiu de la pitjor situació».

«El nostre moviment mai pararà perquè si parem nosaltres, l’odi avança», una situació que no es pot permetre en una societat democràtica com la nostra i sort d’estar en València, «una ciutat segura per al col·lectiu LGTB+, malgrat l’augment de les agressions dels últims mesos» i que es mostra, una vegada més, disposada a acompanyar-nos en el rebuig de l’LGTBfòbia, ha assegurat Fran Fernández, coordinador general de Lambda.

Els atacs que estan ocorrent

Estos atacs, que també pateixen altres entitats socials, són «una desagradable conseqüència de la proliferació del feixisme com a discurs legítim», continua el coordinador de Lambda, i «és feina de totes les persones combatre el feixisme unides».

Més de 400 persones

Més de 400 persones han acudit a la concentració en la plaça del Cedre per a mostrar el seu rebuig a les agressions LGTBfòbiques en esta zona de la ciutat i en altres punts de l’Estat espanyol. També s’han sumat representants de les institucions valencianes i de partits polítics com a la vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, i el director general d’Igualtat en la Diversitat, José de Lamo, entre altres.

Els col·lectius LGTB+ de València planten cara davant l'augment de les agressions | Lambda València

Cap agressió sense resposta

Després de la lectura s’han cantant diverses consignes com «Cap agressió sense resposta», «Si toquen a una, ens toquen a totes», «Fora feixistes dels nostres barris», «Denúncia arxivada, marica assassinada» i s’ha tingut un record per a Samuel, assassinat este estiu en A Coruña en altre cas d’LGTBfòbia.

Es recorda

El col·lectiu recorda que en cas de patir una agressió o de presenciar-la –perquè qualsevol testimoni d’estes situacions també pot denunciar-les–, anima a contactar amb Orienta, l’Oficina LGTBI de la Generalitat Valenciana, que ofereix de forma gratuïta atenció social, psicològica i legal, segons les necessitats de cada persona. El telèfon d’Orienta per a demanar atenció és el 900 101 015 i no té cost.

Què fer en cas de patir o presenciar una agressió

En cas de patir una agressió, el primer de tot és assegurar la integritat física. Es recomana acudir a un hospital quant abans millor on facen un part de les lesions que després es presentarà junt a la denúncia, encara que no és imprescindible i la policia té obligació de recollir tota denúncia que es presente.

En segon lloc, acudir amb eixe part de lesions a la comissaria més propera al lloc del succés deixant passar el menor temps possible des que s’han produït els fets, perquè serà una unitat d’eixa comissaria l’encarregada d’investigar, i interposar una denúncia sobre l’agressió patida, i exigir que es faça constar a la mateixa denúncia l’LGTBfòbia com a causa de l’agressió.

També es recomana acudir amb la denúncia de comissaria a la fiscalia de delictes d’odi perquè són dos denúncies complementàries i no excloents. Recordem que en cas de patir una agressió per LGTBfòbia a la Comunitat Valenciana es pot comptar amb el recolzament d’Orienta, l’Oficina LGTBI de la Generalitat Valenciana, que acompanyarà tot este procés. El telèfon de contacte és 900 101 015.

 

 

 

Últimes notícies

Compromís dona llum verda a Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València

L’executiva de Compromís per València ha aprovat per consens iniciar el procés per a convocar una assemblea extraordinària que ratifique Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València, a proposta de l’exalcalde Joan Ribó.

El Valencia Basket remunta a temps i castiga el Bilbao en un final d’infart (83-80)

El Valencia Basket remunta tretze punts en tres minuts i mig davant el Surne Bilbao Basket al Roig Arena (83-80) i s’avança en l’eliminatòria de quarts de final de la Lliga Endesa després d’un partit que els visitants havien controlat durant 34 minuts.

Justícia elevarà el pressupost de 2026 fins als 613 milions amb un increment del 5,6 %

La Conselleria de Justícia, Transparència i Participació disposarà en 2026 de 612,9 milions d’euros, 32,7 milions més que en 2025, per avançar cap a un model judicial més modern, àgil i eficient, en un context d’infrafinançament estructural.

Mora una dona de 61 anys en un greu accident de trànsit al centre d’Alcoi

Una dona de 61 anys ha mort este dimecres a migdia en un atropellament al centre d’Alcoi després que un cotxe col·lisionara, arrancara dos arbres i impactara contra ella. Una altra dona de 79 anys ha resultat ferida amb politraumatismes i ha sigut traslladada a l’Hospital d’Alcoi.

El pressupost dana de 2026 destina 445 milions per a impulsar la recuperació i tancar la reconstrucció

El vicepresident tercer del Consell, Vicente Martínez Mus, anuncia que el pressupost dana de 2026 inclou més de 445 milions, dins d’unes comptes de 1.100 milions, per a culminar la reconstrucció després de les riuades de 2024 i reforçar la prevenció davant fenòmens extrems.

El CSN eleva a nivell 2 un incident a la central nuclear de Cofrents del 2 de maig

El Consell de Seguretat Nuclear ha classificat com a incident de nivell 2 a l'escala internacional el sucsés ocorregut el 2 de maig a la central nuclear de Cofrents, relacionat amb el funcionament anòmal de huit vàlvules d'aïllament de vapor, sense conseqüències per a persones ni medi ambient.

Un club de futbol base investiga un possible espectacle eròtic en una festa amb menors

El CB Bonrepòs i Mirambell ha obert una investigació interna per aclarir si en una celebració del seu equip juvenil en una instal·lació municipal es va fer un espectacle eròtic amb menors presents i ja ha pres mesures cautelars.

Pérez Llorca anuncia una línia rècord de 50 milions per a modernitzar el camp valencià

Juanfran Pérez Llorca anuncia en Carlet la major línia d’ajudes de la història de la Comunitat Valenciana per a modernitzar explotacions agràries, dotada amb 50 milions d’euros i amb especial suport a jóvens i zones rurals.