Els col·lectius LGTB+ de València planten cara davant l’augment de les agressions

Els col·lectius LGTB+ de València planten cara davant l'augment de les agressions | Lambda València

Lambda, col·lectiu LGTB+ per la diversitat sexual, de gènere i familiar, junt a la resta de col·lectius LGTB+ de València ha plantat cara davant l’augment de les agressions a la ciutat de València i arreu de tot el país en els últims mesos perquè no volen deixar «cap agressió sense resposta, i és el moment de dir prou» després de la quarta agressió en la mateixa zona prop de l’avinguda de Blasco Ibáñez.

Durant la concentració s’ha fet lectura d’un text què insisteix en la capacitat de «resiliència» de les persones LGTB+ i de la seua capacitat de «reapropiar-se dels insults i traure allò positiu de la pitjor situació».

«El nostre moviment mai pararà perquè si parem nosaltres, l’odi avança», una situació que no es pot permetre en una societat democràtica com la nostra i sort d’estar en València, «una ciutat segura per al col·lectiu LGTB+, malgrat l’augment de les agressions dels últims mesos» i que es mostra, una vegada més, disposada a acompanyar-nos en el rebuig de l’LGTBfòbia, ha assegurat Fran Fernández, coordinador general de Lambda.

Els atacs que estan ocorrent

Estos atacs, que també pateixen altres entitats socials, són «una desagradable conseqüència de la proliferació del feixisme com a discurs legítim», continua el coordinador de Lambda, i «és feina de totes les persones combatre el feixisme unides».

Més de 400 persones

Més de 400 persones han acudit a la concentració en la plaça del Cedre per a mostrar el seu rebuig a les agressions LGTBfòbiques en esta zona de la ciutat i en altres punts de l’Estat espanyol. També s’han sumat representants de les institucions valencianes i de partits polítics com a la vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, i el director general d’Igualtat en la Diversitat, José de Lamo, entre altres.

Els col·lectius LGTB+ de València planten cara davant l'augment de les agressions | Lambda València

Cap agressió sense resposta

Després de la lectura s’han cantant diverses consignes com «Cap agressió sense resposta», «Si toquen a una, ens toquen a totes», «Fora feixistes dels nostres barris», «Denúncia arxivada, marica assassinada» i s’ha tingut un record per a Samuel, assassinat este estiu en A Coruña en altre cas d’LGTBfòbia.

Es recorda

El col·lectiu recorda que en cas de patir una agressió o de presenciar-la –perquè qualsevol testimoni d’estes situacions també pot denunciar-les–, anima a contactar amb Orienta, l’Oficina LGTBI de la Generalitat Valenciana, que ofereix de forma gratuïta atenció social, psicològica i legal, segons les necessitats de cada persona. El telèfon d’Orienta per a demanar atenció és el 900 101 015 i no té cost.

Què fer en cas de patir o presenciar una agressió

En cas de patir una agressió, el primer de tot és assegurar la integritat física. Es recomana acudir a un hospital quant abans millor on facen un part de les lesions que després es presentarà junt a la denúncia, encara que no és imprescindible i la policia té obligació de recollir tota denúncia que es presente.

En segon lloc, acudir amb eixe part de lesions a la comissaria més propera al lloc del succés deixant passar el menor temps possible des que s’han produït els fets, perquè serà una unitat d’eixa comissaria l’encarregada d’investigar, i interposar una denúncia sobre l’agressió patida, i exigir que es faça constar a la mateixa denúncia l’LGTBfòbia com a causa de l’agressió.

També es recomana acudir amb la denúncia de comissaria a la fiscalia de delictes d’odi perquè són dos denúncies complementàries i no excloents. Recordem que en cas de patir una agressió per LGTBfòbia a la Comunitat Valenciana es pot comptar amb el recolzament d’Orienta, l’Oficina LGTBI de la Generalitat Valenciana, que acompanyarà tot este procés. El telèfon de contacte és 900 101 015.

 

 

 

Últimes notícies

Pérez Llorca culpa el PSOE de la mort de Maricarmen Abascal per limitar-se a resistir

Juanfran Pérez Llorca ha acusat el PSOE de ser responsable de la mort de Maricarmen Abascal per dedicar-se a resistir i no a governar, en una sessió de control marcada pel cas dels desnonaments i la crisi de la vivenda.

Una avaria en la senyalització provoca retards en les línies C1, C2 i C6 de rodalia

Una incidència en el sistema de senyalització entre Alfafar-Benetússer i València Font de Sant Lluís està causant retards en les línies de Rodalia C1, C2 i C6. Renfe calcula demores mitjanes de 15 minuts, amb diferències segons cada línia.

Pérez Llorca acusa el PSPV d’usar “clavegueres” i els retreu el cas de la jutgessa d’Extremadura

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat el PSPV en Les Corts d’usar “clavegueres, dosiers i informes” per a atacar-lo i ha celebrat que la Fiscalia haja demanat arxivar la querella pel seu viatge a la final del Mundial.

Pérez Llorca acusa el PSPV d’usar les clavegueres i els retreu el cas de la jutgessa d’Extremadura

El president Juanfran Pérez Llorca carrega en Les Corts contra el PSPV per, segons diu, usar dosiers i informes per a atacar-lo, i es reafirma després que Fiscalia haja demanat arxivar la querella per les entrades del Mundial.

Pérez Llorca acusa el PSPV d’usar les clavegueres i els retreu el cas de la jutgessa d’Extremadura

Juanfran Pérez Llorca acusa al PSPV en Les Corts d’emprar dosiers i informes per a danyar-lo i els retreu, en to molt dur, el cas de la jutgessa d’Extremadura vinculada al procesament de David Sánchez.

Pérez Llorca acusa el PSPV d’usar “clavegueres” i parla de “sicari” en Les Corts

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat el PSPV en Les Corts d’usar “clavegueres, dosiers i informes” contra ell i ha afirmat que “ja només els falta demanar un sicari”, en referència al cas de la jutgessa que ha processat David Sánchez.

Pérez Llorca acusa el PSPV d’usar “clavegueres” i els retreu el cas de la jutgessa d’Extremadura

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, acusa el PSPV i el PSOE d’emprar “clavegueres, dosiers i informes” contra ell i compara la seua situació amb la de la jutgessa d’Extremadura que ha processat David Sánchez, germà de Pedro Sánchez, després que la Fiscalia haja demanat arxivar la querella pel cas de les entrades del Mundial.

Pérez Llorca acusa el PSPV d’usar dosiers i el compara amb el cas de la jutgessa d’Extremadura

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha acusat el PSPV en Les Corts d’emprar ‘cloacas, dosiers i informes’ per a danyar la seua imatge i ha insinuat que l’ataquen com, al seu juí, ha passat amb la jutgessa d’Extremadura que va processar David Sánchez.