Els col·lectius LGTB+ de València planten cara davant l’augment de les agressions

Els col·lectius LGTB+ de València planten cara davant l'augment de les agressions | Lambda València

Lambda, col·lectiu LGTB+ per la diversitat sexual, de gènere i familiar, junt a la resta de col·lectius LGTB+ de València ha plantat cara davant l’augment de les agressions a la ciutat de València i arreu de tot el país en els últims mesos perquè no volen deixar «cap agressió sense resposta, i és el moment de dir prou» després de la quarta agressió en la mateixa zona prop de l’avinguda de Blasco Ibáñez.

Durant la concentració s’ha fet lectura d’un text què insisteix en la capacitat de «resiliència» de les persones LGTB+ i de la seua capacitat de «reapropiar-se dels insults i traure allò positiu de la pitjor situació».

«El nostre moviment mai pararà perquè si parem nosaltres, l’odi avança», una situació que no es pot permetre en una societat democràtica com la nostra i sort d’estar en València, «una ciutat segura per al col·lectiu LGTB+, malgrat l’augment de les agressions dels últims mesos» i que es mostra, una vegada més, disposada a acompanyar-nos en el rebuig de l’LGTBfòbia, ha assegurat Fran Fernández, coordinador general de Lambda.

Els atacs que estan ocorrent

Estos atacs, que també pateixen altres entitats socials, són «una desagradable conseqüència de la proliferació del feixisme com a discurs legítim», continua el coordinador de Lambda, i «és feina de totes les persones combatre el feixisme unides».

Més de 400 persones

Més de 400 persones han acudit a la concentració en la plaça del Cedre per a mostrar el seu rebuig a les agressions LGTBfòbiques en esta zona de la ciutat i en altres punts de l’Estat espanyol. També s’han sumat representants de les institucions valencianes i de partits polítics com a la vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, i el director general d’Igualtat en la Diversitat, José de Lamo, entre altres.

Els col·lectius LGTB+ de València planten cara davant l'augment de les agressions | Lambda València

Cap agressió sense resposta

Després de la lectura s’han cantant diverses consignes com «Cap agressió sense resposta», «Si toquen a una, ens toquen a totes», «Fora feixistes dels nostres barris», «Denúncia arxivada, marica assassinada» i s’ha tingut un record per a Samuel, assassinat este estiu en A Coruña en altre cas d’LGTBfòbia.

Es recorda

El col·lectiu recorda que en cas de patir una agressió o de presenciar-la –perquè qualsevol testimoni d’estes situacions també pot denunciar-les–, anima a contactar amb Orienta, l’Oficina LGTBI de la Generalitat Valenciana, que ofereix de forma gratuïta atenció social, psicològica i legal, segons les necessitats de cada persona. El telèfon d’Orienta per a demanar atenció és el 900 101 015 i no té cost.

Què fer en cas de patir o presenciar una agressió

En cas de patir una agressió, el primer de tot és assegurar la integritat física. Es recomana acudir a un hospital quant abans millor on facen un part de les lesions que després es presentarà junt a la denúncia, encara que no és imprescindible i la policia té obligació de recollir tota denúncia que es presente.

En segon lloc, acudir amb eixe part de lesions a la comissaria més propera al lloc del succés deixant passar el menor temps possible des que s’han produït els fets, perquè serà una unitat d’eixa comissaria l’encarregada d’investigar, i interposar una denúncia sobre l’agressió patida, i exigir que es faça constar a la mateixa denúncia l’LGTBfòbia com a causa de l’agressió.

També es recomana acudir amb la denúncia de comissaria a la fiscalia de delictes d’odi perquè són dos denúncies complementàries i no excloents. Recordem que en cas de patir una agressió per LGTBfòbia a la Comunitat Valenciana es pot comptar amb el recolzament d’Orienta, l’Oficina LGTBI de la Generalitat Valenciana, que acompanyarà tot este procés. El telèfon de contacte és 900 101 015.

 

 

 

Últimes notícies

Setmana d’oratge estable i calor forta a l’interior de València

La setmana comença amb cels poc nuvolosos o rasos en la Comunitat Valenciana i màximes elevades a l’interior de la província de València, mentre el vent bufarà fluix i de direcció variable.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 27,7 graus

La Comunitat Valenciana ha encadenat una nova nit tòrrida, amb una mínima de 27,7 graus a Benidorm i valors per damunt dels 25 graus en nombrosos municipis, inclosa la ciutat de València.

Aemet activa avís groc per calor extrema a l’interior de València fins a 38 graus

Aemet ha activat l’avís groc este dilluns a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus i eleva a taronja el risc per calor dimecres, quan es podrien assolir 40 graus en punts de València i l’interior d’Alacant.

Axel Werner renova amb l’Elx fins a 2028 i se’n va cedit a Rosario Central

El porter argentí Axel Werner ha renovat amb l’Elx fins a juny de 2028 i jugarà cedit la pròxima temporada en Rosario Central, on ja ha militat anteriorment.

Mor un home ofegat al riu Xúquer mentre es banyava a Sumacàrcer

Els Bombers del Consorci Provincial de València han localitzat sense vida un home que havia desaparegut mentre es banyava al riu Xúquer, al terme de Sumacàrcer. La víctima és el segon mort en pocs dies en este municipi mentre es banyava al mateix riu.

Localitzen sense vida l’home de 66 anys amb demència desaparegut a Aldaia

Els Bombers del Consorci Provincial de València han trobat mort l’home de 66 anys amb demència que havia desaparegut divendres a Aldaia, després d’un ampli dispositiu de recerca en zones agrícoles.

Pols en suspensió i nits molt càlides a València per l’oratge de nord-est

El vent de nord-est ha deixat este diumenge mínimes molt altes a la Marina Baixa, núvols baixos a València i nord d’Alacant i menys visibilitat per pols en suspensió. Este dilluns hi haurà avís groc a l’interior de València per màximes de fins a 38 graus.

El foc de Lucena del Cid queda controlat i la Generalitat activa mitjans a Cabanes

L’incendi forestal declarat divendres a Lucena del Cid (Castelló) ha quedat controlat i en Fase 3 del PEIF, mentres Emergències ha mobilitzat mitjans aeris i terrestres per un altre foc de vegetació a Cabanes.