10.2 C
València
Divendres, 16 gener, 2026

Compte enrere en octubre pel canvi d’hora: Les 3 seran les 2

 

Queden pocs dies per a deixar arrere l’horari d’estiu i ficar-se de ple en el d’hivern. Este dia caldrà retardar una hora el rellotge i els dies pareixeran des d’este moment més curts, ja que es farà de nit molt abans. La pregunta que es planteja ara és en quin moment es durà a terme el canvi horari d’esta tardor-hivern.

 

Diumenge 25 d’octubre s’ha de retardar l’hora 

El canvi d’hora de 2020 es produirà en este cas durant la matinada del pròxim dissabte 24 al diumenge 25 d’octubre. Caldrà retardar els rellotges una hora, raó per la que a les 03.00 hores seran les 02.00 hores, mentres que en les Illes Canàries a les 02.00 hores serà la 01.00. Amb això, guanyarem una hora de descans.

 

Este canvi d’hora es produïx l’últim diumenge d’octubre de cada any i forma part de la Directiva Europea 200/84CE que també establix l’aplicació de l’horari d’estiu a finals de març. Esta normativa és d’obligatòria aplicació en tots els països membres de la UE i té com a objectiu conseguir un estalvi energètic i aprofitar les hores de llum natural.

 

La Comissió Europea va proposar acabar amb esta pràctica a partir de març de 2019

Esta mesura suposa, a demés, un clar benefici per a sectors com el transport i les comunicacions, per a la seguretat viària, les condicions de treball, la salut, el turisme i l’oci, segons argumentava la Comissió Europea allà per 1999.

 

Esta mateixa institució va fer en 2018 una consulta a tots els ciutadans europeus en la que més del 80% dels 4,6 milions de persones que van participar es van mostrar a favor d’acabar amb els canvis d’hora. Amb este resultat, la Comissió va proposar acabar amb esta pràctica i que el març de 2019 es produïra l’últim canvi d’hora. La falta d’acord entre els estats i d’avaluacions d’impacte ha fet que Europa retarde fins a 2021 la possible anul·lació del canvi horari.

 

Pel que durant este 2020 encara s’haurà de produir esste canvi d’hora. Recordem que tindrà lloc el pròxim diumenge, 25 d’octubre, i que a les 3 de la matinada passaran a ser les dos i tindrem una hora més de son.

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.