12.1 C
València
Dimecres, 17 desembre, 2025

Compte enrere en octubre pel canvi d’hora: Les 3 seran les 2

 

Queden pocs dies per a deixar arrere l’horari d’estiu i ficar-se de ple en el d’hivern. Este dia caldrà retardar una hora el rellotge i els dies pareixeran des d’este moment més curts, ja que es farà de nit molt abans. La pregunta que es planteja ara és en quin moment es durà a terme el canvi horari d’esta tardor-hivern.

 

Diumenge 25 d’octubre s’ha de retardar l’hora 

El canvi d’hora de 2020 es produirà en este cas durant la matinada del pròxim dissabte 24 al diumenge 25 d’octubre. Caldrà retardar els rellotges una hora, raó per la que a les 03.00 hores seran les 02.00 hores, mentres que en les Illes Canàries a les 02.00 hores serà la 01.00. Amb això, guanyarem una hora de descans.

 

Este canvi d’hora es produïx l’últim diumenge d’octubre de cada any i forma part de la Directiva Europea 200/84CE que també establix l’aplicació de l’horari d’estiu a finals de març. Esta normativa és d’obligatòria aplicació en tots els països membres de la UE i té com a objectiu conseguir un estalvi energètic i aprofitar les hores de llum natural.

 

La Comissió Europea va proposar acabar amb esta pràctica a partir de març de 2019

Esta mesura suposa, a demés, un clar benefici per a sectors com el transport i les comunicacions, per a la seguretat viària, les condicions de treball, la salut, el turisme i l’oci, segons argumentava la Comissió Europea allà per 1999.

 

Esta mateixa institució va fer en 2018 una consulta a tots els ciutadans europeus en la que més del 80% dels 4,6 milions de persones que van participar es van mostrar a favor d’acabar amb els canvis d’hora. Amb este resultat, la Comissió va proposar acabar amb esta pràctica i que el març de 2019 es produïra l’últim canvi d’hora. La falta d’acord entre els estats i d’avaluacions d’impacte ha fet que Europa retarde fins a 2021 la possible anul·lació del canvi horari.

 

Pel que durant este 2020 encara s’haurà de produir esste canvi d’hora. Recordem que tindrà lloc el pròxim diumenge, 25 d’octubre, i que a les 3 de la matinada passaran a ser les dos i tindrem una hora més de son.

Últimes notícies

Seguixen les pluges en la Comunitat Valenciana amb ruixats forts i tempestes en zones

Cel molt nuvolós i precipitacions generalitzades, amb major intensitat en el nord de Castelló, sud de València i nord d'Alacant. Les temperatures tendixen a pujar i el vent bufa moderat en la costa.

Pablo Marín rescata a la Real a Elda i segella el passe a octaus

La Reial Societat va guanyar 1-2 al Eldense amb un gol de Pablo Marín en el 95 i va avançar a octaus de Copa del Rei. L'equip va patir malgrat el relleu en la banqueta.

Pablo Marín rescata a la Reial Societat en el 95 i segella la passada a Elda

Un gol de Pablo Marín en el minut 95 va donar a la Reial Societat un patit 1-2 davant el Eldense i el passe a octaus de la Copa del Rei, en una estrena de Ansotegi sense millora de joc.

València mana en El Molinón i elimina al Sporting en la Copa del Rei (0-2)

El València es va imposar 0-2 en El Molinón amb gols primerencs de Beltrán i Raba després de dominar els dos temps. Christian Joel va evitar un marcador més inflat.

92-99: un arreón final del València Basket silencia El Pireu i estira la seua ratxa

El València Basket va remuntar en els últims onze minuts i va véncer 92-99 a Olympiacos. Va igualar la seua millor ratxa històrica en l'Eurolliga i es va afermar en la segona plaça.

92-99: el València Basket firma un arreón final i silencia a Olympiacos al Pireu

El València Basket va remuntar en els minuts finals i va véncer 92-99 a Olympiacos després d'un parcial demolidor. Va encadenar la seua quinta victòria seguida i va consolidar la segona plaça.

0-1 en Ipurua: l’Elx avança amb gol de Boayar i penal detingut per Dituro

L'Elx s'ha classificat per als octaus de la Copa del Rei després de véncer 0-1 a l'Eibar en Ipurua. Boayar va marcar en la primera part i Dituro va detindre un penal.

Un camió bolcat curta l’A-3 a Buñol sentit València i obliga a desviar per la N-3

La bolcada d'un camió ha tallat l'A-3 a Buñol en sentit València i ha obligat a desviar el trànsit per la N-3. A les 18.30 persistixen retencions en la zona.