Compte enrere en octubre pel canvi d’hora: Les 3 seran les 2

 

Queden pocs dies per a deixar arrere l’horari d’estiu i ficar-se de ple en el d’hivern. Este dia caldrà retardar una hora el rellotge i els dies pareixeran des d’este moment més curts, ja que es farà de nit molt abans. La pregunta que es planteja ara és en quin moment es durà a terme el canvi horari d’esta tardor-hivern.

 

Diumenge 25 d’octubre s’ha de retardar l’hora 

El canvi d’hora de 2020 es produirà en este cas durant la matinada del pròxim dissabte 24 al diumenge 25 d’octubre. Caldrà retardar els rellotges una hora, raó per la que a les 03.00 hores seran les 02.00 hores, mentres que en les Illes Canàries a les 02.00 hores serà la 01.00. Amb això, guanyarem una hora de descans.

 

Este canvi d’hora es produïx l’últim diumenge d’octubre de cada any i forma part de la Directiva Europea 200/84CE que també establix l’aplicació de l’horari d’estiu a finals de març. Esta normativa és d’obligatòria aplicació en tots els països membres de la UE i té com a objectiu conseguir un estalvi energètic i aprofitar les hores de llum natural.

 

La Comissió Europea va proposar acabar amb esta pràctica a partir de març de 2019

Esta mesura suposa, a demés, un clar benefici per a sectors com el transport i les comunicacions, per a la seguretat viària, les condicions de treball, la salut, el turisme i l’oci, segons argumentava la Comissió Europea allà per 1999.

 

Esta mateixa institució va fer en 2018 una consulta a tots els ciutadans europeus en la que més del 80% dels 4,6 milions de persones que van participar es van mostrar a favor d’acabar amb els canvis d’hora. Amb este resultat, la Comissió va proposar acabar amb esta pràctica i que el març de 2019 es produïra l’últim canvi d’hora. La falta d’acord entre els estats i d’avaluacions d’impacte ha fet que Europa retarde fins a 2021 la possible anul·lació del canvi horari.

 

Pel que durant este 2020 encara s’haurà de produir esste canvi d’hora. Recordem que tindrà lloc el pròxim diumenge, 25 d’octubre, i que a les 3 de la matinada passaran a ser les dos i tindrem una hora més de son.

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU