Compte enrere en octubre pel canvi d’hora: Les 3 seran les 2

 

Queden pocs dies per a deixar arrere l’horari d’estiu i ficar-se de ple en el d’hivern. Este dia caldrà retardar una hora el rellotge i els dies pareixeran des d’este moment més curts, ja que es farà de nit molt abans. La pregunta que es planteja ara és en quin moment es durà a terme el canvi horari d’esta tardor-hivern.

 

Diumenge 25 d’octubre s’ha de retardar l’hora 

El canvi d’hora de 2020 es produirà en este cas durant la matinada del pròxim dissabte 24 al diumenge 25 d’octubre. Caldrà retardar els rellotges una hora, raó per la que a les 03.00 hores seran les 02.00 hores, mentres que en les Illes Canàries a les 02.00 hores serà la 01.00. Amb això, guanyarem una hora de descans.

 

Este canvi d’hora es produïx l’últim diumenge d’octubre de cada any i forma part de la Directiva Europea 200/84CE que també establix l’aplicació de l’horari d’estiu a finals de març. Esta normativa és d’obligatòria aplicació en tots els països membres de la UE i té com a objectiu conseguir un estalvi energètic i aprofitar les hores de llum natural.

 

La Comissió Europea va proposar acabar amb esta pràctica a partir de març de 2019

Esta mesura suposa, a demés, un clar benefici per a sectors com el transport i les comunicacions, per a la seguretat viària, les condicions de treball, la salut, el turisme i l’oci, segons argumentava la Comissió Europea allà per 1999.

 

Esta mateixa institució va fer en 2018 una consulta a tots els ciutadans europeus en la que més del 80% dels 4,6 milions de persones que van participar es van mostrar a favor d’acabar amb els canvis d’hora. Amb este resultat, la Comissió va proposar acabar amb esta pràctica i que el març de 2019 es produïra l’últim canvi d’hora. La falta d’acord entre els estats i d’avaluacions d’impacte ha fet que Europa retarde fins a 2021 la possible anul·lació del canvi horari.

 

Pel que durant este 2020 encara s’haurà de produir esste canvi d’hora. Recordem que tindrà lloc el pròxim diumenge, 25 d’octubre, i que a les 3 de la matinada passaran a ser les dos i tindrem una hora més de son.

Últimes notícies

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.