Compte enrere en octubre pel canvi d’hora: Les 3 seran les 2

 

Queden pocs dies per a deixar arrere l’horari d’estiu i ficar-se de ple en el d’hivern. Este dia caldrà retardar una hora el rellotge i els dies pareixeran des d’este moment més curts, ja que es farà de nit molt abans. La pregunta que es planteja ara és en quin moment es durà a terme el canvi horari d’esta tardor-hivern.

 

Diumenge 25 d’octubre s’ha de retardar l’hora 

El canvi d’hora de 2020 es produirà en este cas durant la matinada del pròxim dissabte 24 al diumenge 25 d’octubre. Caldrà retardar els rellotges una hora, raó per la que a les 03.00 hores seran les 02.00 hores, mentres que en les Illes Canàries a les 02.00 hores serà la 01.00. Amb això, guanyarem una hora de descans.

 

Este canvi d’hora es produïx l’últim diumenge d’octubre de cada any i forma part de la Directiva Europea 200/84CE que també establix l’aplicació de l’horari d’estiu a finals de març. Esta normativa és d’obligatòria aplicació en tots els països membres de la UE i té com a objectiu conseguir un estalvi energètic i aprofitar les hores de llum natural.

 

La Comissió Europea va proposar acabar amb esta pràctica a partir de març de 2019

Esta mesura suposa, a demés, un clar benefici per a sectors com el transport i les comunicacions, per a la seguretat viària, les condicions de treball, la salut, el turisme i l’oci, segons argumentava la Comissió Europea allà per 1999.

 

Esta mateixa institució va fer en 2018 una consulta a tots els ciutadans europeus en la que més del 80% dels 4,6 milions de persones que van participar es van mostrar a favor d’acabar amb els canvis d’hora. Amb este resultat, la Comissió va proposar acabar amb esta pràctica i que el març de 2019 es produïra l’últim canvi d’hora. La falta d’acord entre els estats i d’avaluacions d’impacte ha fet que Europa retarde fins a 2021 la possible anul·lació del canvi horari.

 

Pel que durant este 2020 encara s’haurà de produir esste canvi d’hora. Recordem que tindrà lloc el pròxim diumenge, 25 d’octubre, i que a les 3 de la matinada passaran a ser les dos i tindrem una hora més de son.

Últimes notícies

Castelló llança la seua nova marca turística per a un model sense massificacions

L'Ajuntament de Castelló presenta la marca turística 'Castelló, viure l'autèntic' per a posicionar la ciutat com a destí mediterrani de qualitat, pròxim i allunyat de la massificació.

La jutgessa imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a acusar en el cas de VPP d’Alacant

La magistrada de la Plaça 5 del Tribunal d'Instància d'Alacant imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a personar-se com acusacion popular en la causa sobre les VPP de la Platja de Sant Joan.

Sindicats convoquen una vaga educativa en la Comunitat Valenciana el 31 de març

Els sindicats STEPV, CSIF, CCOO i UGT criden a una vaga educativa el 31 de març en la Comunitat Valenciana per a reclamar millores salarials i laborals i desbloquejar la negociació amb la Conselleria d'Educació.

Quatre anys de presó per vendre la casa del seu pare malalt i quedar-se amb tots els diners

L'Audiència Provincial d'Alacant condemna a quatre anys de presó a un home que va aprofitar la deterioració cognitiva del seu pare de 78 anys per a buidar els seus comptes i vendre la seua vivenda per 90.000 euros.

Ford Almussafes fixa deu dies d’atur al maig per l’ERTO Xarxa

Ford Almussafes detindrà la producció de vehicles huit dies i la de motors dos dies al maig dins de l'ERTO Xarxa, que afecta de manera rotativa a tota la plantilla.

Alacant reforça els controls per a adjudicar les noves vivendes públiques

L'Ajuntament d'Alacant actualitza per decret els criteris d'adjudicació i control de les vivendes de protecció pública, mentres l'oposició critica el model triat per a la promoció del carrer Ceuta.

Quasi 400.000 escolars valencians celebren el Dia de l’Esport amb jocs tradicionals

Prop de 400.000 alumnes de més de 1.100 centres de la Comunitat Valenciana van participar en el Dia de l’Esport, una jornada que recupera jocs tradicionals i fomenta l'activitat física a l'aire lliure.

Condemnats cinc membres de la secta de Vistabella per abusos sexuals a menors

L'Audiència de Castelló ha condemnat a penes d'entre 3,5 i 7 anys de presó a cinc membres d'una comunitat pseudoreligiosa de Vistabella del Maestrat per la seua implicació en abusos sexuals a menors comesos durant anys.