18 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

La Comunitat Valenciana supera els 3 milions de PCR des de l’inici de la pandèmia

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha realitzat ja un total de 3.022.424 test o proves de diagnòstic de coronavirus a través de PCR a la Comunitat Valenciana, segons han informat fonts de la Generalitat.

Per províncies, València i Alacant han superat el milió de proves diagnòstiques a través de PCR (sigles de la reacció en cadena de la polimerasa). En concret, Alacant ha realitzat ja un total d’1.096.559 test (dels quals 874.760 van ser negatius), mentre que a València les proves realitzades ascendeixen a 1.630.733 (1.400.925 negatius).
Per la seua banda, en la província de Castelló, s’han realitzat ja 295.132 test PCR (dels quals van ser negatius 256.724).

El nombre de persones a les quals se’ls ha realitzat el test ascendeix a 1.656.443, atés que a una mateixa persona se li pot haver realitzat més d’una d’estes proves.
Per províncies, a València han sigut 946.412 persones a les quals se’ls ha realitzat este test des de l’inici de la pandèmia, 529.171 a Alacant i 180.860 persones en la província de Castelló.

 

Més d’1milió de PCR en tres mesos

La primera setmana de gener el nombre de PCR se situava entorn de 2 milions. En concret, el 4 de gener la xifra d’este tipus de prova diagnòstica ascendia a 1.953.713 PCR realitzats.

D’esta forma, des de l’inici d’enguany, a Alacant s’han realitzat 394.384 test, a Castelló 105.234 i a València 569.093 test PCR.

 

Últimes notícies

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.

L’IVAM prorroga fins al 22 de febrer l’exposició de Cristina García Rodero

L'IVAM ha estés la mostra de Cristina García Rodero fins al diumenge 22 de febrer pel gran acolliment del públic. Hi haurà visites guiades i un recital.

Desarticulada una trama d’explotació laboral en obradors de pa: 12 migrants alliberats

La Policia ha desarticulat una xarxa que explotava a migrants en obradors de pa de Palència. Hi ha 12 víctimes alliberades, 5 detinguts i dos locals clausurats.