12.9 C
València
Dimecres, 18 febrer, 2026

L’Audiència requerix a 11 condemnats pel saqueig de la depuradora de Pinedo per a ingressar en presó

 

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de València ha requerit a onze dels condemnats per la peça principal de l’anomenat cas ‘Emarsa’, en el que es van desviar 23,5 milions d’euros de diners públics a través de la gestió de la depuradora de Pinedo, per a que ingressen en la presó.

 

S’ha fixat el pròxim 16 de novembre com a data límit per a que acudisquen voluntàriament a un centre penitenciari, informa el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

 

Entre els requerits figuren els principals condemnats en la causa, com l’expresident i el exgerent de Emarsa, Esteban Cuesta. Entre els considerats caps de la trama estan també Enrique Crespo, exvicepresident ‘popular’ de la Diputació de València, exalcalde de Manises i expresident de Emarsa; i José Juan Morenilla, exgerent de l’Entitat Pública de Sanejament d’Aigües Residuals de la Comunitat (Epsar), amb una condemna de 9 anys de presó.

 

La Sala ha notificat personalment estos manaments als acusats una volta rebuda la sentència de cassació del Tribunal Suprem que ratifica la majoria de les condemnes imposades en juny de 2018.

 

Sistema fraudulent de facturació

La Secció Primera l’Audiència Valenciana va declarar provat, recorda l’alt tribunal valencià, el desviament d’uns 23,5 milions d’euros de diners públics de l’empresa que gestionava la depuradora de la pedania valenciana de Pinedo a través d’un sistema fraudulent de facturació.

 

La Sala va condemnar a 24 acusats a penes d’entre nou mesos i 12 anys i mig de presó per delictes de blanqueig de capitals, malversació de cabals públics, suborn, prevaricació i falsedat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut l’exmarit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut a l'exmarit per infringir una orde d'allunyament vigent fins a 2027. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència i la Policia Judicial investiga.

Tècnics avaluen el retorn dels desallotjats per una solsida a Puçol

Els tècnics municipals revisaran este dimecres les vivendes desallotjades al carrer Sant Pere per a decidir si els veïns poden tornar. No hi ha ferits i 25 persones han sigut reallotjades en un hotel.

Cas Yelmo, Necessitat de canvis legals per a ‘les altres llengües’

Leo Giménez es lingüista y reclama un reforç legal del pluralisme lingüístic i del dret d’usar el valencià sense que això supose traves

Detingut el marit de la dona assassinada a Xilxes per infringir l’orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut al marit de la víctima per incomplir una orde que li prohibia acostar-se a 300 metres. Els cossos de la dona i la seua filla de 12 anys van ser trobats amb signes de violència.

Cel poc nuvolós i ratxes molt fortes a l’interior de València este dimecres

Dimecres amb cels poc nuvolosos i ratxes molt fortes de ponent a l'interior de València. El dijous es preveu un descens notable de les màximes, sobretot en el sud i l'interior de Castelló.

Dos actes per la unitat exhibixen les diferències a l’esquerra del PSOE

L'espai a l'esquerra del PSOE celebra dos cites per a reivindicar la unitat, però amb protagonistes i llistes de convidats diferents. Les presències i absències anticipen el pols pel lideratge i la marca.

Comença el ramadà a Espanya: dejuni diürn fins al 19 de març i ruptura amb el iftar

Més de 2,5 milions de musulmans a Espanya comencen este dimecres el ramadà, un mes d'oració, reflexió, caritat i dejuni durant les hores de sol, que es trencarà cada dia amb el iftar.

Detingut el marit de la dona assassinada a Xilxes per infringir una orde d’allunyament

La Guàrdia Civil ha detingut al marit de la dona assassinada al costat de la seua filla de 12 anys a Xilxes per infringir l'orde d'allunyament vigent. La víctima estava en VioGén amb risc mitjà i la Policia Judicial investiga el doble crim.