L’Audiència requerix a 11 condemnats pel saqueig de la depuradora de Pinedo per a ingressar en presó

 

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de València ha requerit a onze dels condemnats per la peça principal de l’anomenat cas ‘Emarsa’, en el que es van desviar 23,5 milions d’euros de diners públics a través de la gestió de la depuradora de Pinedo, per a que ingressen en la presó.

 

S’ha fixat el pròxim 16 de novembre com a data límit per a que acudisquen voluntàriament a un centre penitenciari, informa el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

 

Entre els requerits figuren els principals condemnats en la causa, com l’expresident i el exgerent de Emarsa, Esteban Cuesta. Entre els considerats caps de la trama estan també Enrique Crespo, exvicepresident ‘popular’ de la Diputació de València, exalcalde de Manises i expresident de Emarsa; i José Juan Morenilla, exgerent de l’Entitat Pública de Sanejament d’Aigües Residuals de la Comunitat (Epsar), amb una condemna de 9 anys de presó.

 

La Sala ha notificat personalment estos manaments als acusats una volta rebuda la sentència de cassació del Tribunal Suprem que ratifica la majoria de les condemnes imposades en juny de 2018.

 

Sistema fraudulent de facturació

La Secció Primera l’Audiència Valenciana va declarar provat, recorda l’alt tribunal valencià, el desviament d’uns 23,5 milions d’euros de diners públics de l’empresa que gestionava la depuradora de la pedania valenciana de Pinedo a través d’un sistema fraudulent de facturació.

 

La Sala va condemnar a 24 acusats a penes d’entre nou mesos i 12 anys i mig de presó per delictes de blanqueig de capitals, malversació de cabals públics, suborn, prevaricació i falsedat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Castro avisa abans de visitar al Vila-real: No és fàcil, però tampoc és fàcil guanyar-nos

Luís Castro reconeix la dificultat de visitar al Vila-real en La Ceràmica, però reivindica el moment competitiu del Llevant i la solidesa defensiva de les últimes jornades.

Arcadi España defén la contundència del PSOE enfront del juí a José Luis Ábalos

Arcadi España assegura que el PSOE ha actuat amb celeritat i contundència davant el cas Ábalos i marca distàncies amb altres partits, als quals retrau homenatges i falta de resposta. Diana Morant subratlla que el partit esperarà al moment processal adequat per a personar-se en la causa.

Rescatat després de deu hores perdut en una zona boscosa de Millares

La Guàrdia Civil ha localitzat amb vida a un home de 69 anys després de passar deu hores desaparegut en una zona boscosa i escarpada de Millares, a València. En l'operatiu van participar mitjans terrestres, aeris, bombers i brigades forestals.

Divendres festiu amb cels molt nuvolosos, ruixats i baixada de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta el divendres festiu amb cels molt nuvolosos, ruixats amb tempesta a Castelló i València i un descens de les temperatures màximes, mentres les mínimes pugen lleugerament.

Detingut a Benidorm un fugitiu britànic reclamat per narcotràfic i blanqueig

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm a un britànic de 32 anys buscat pel Regne Unit per integrar una xarxa de drogues i blanqueig entre 2022 i 2024, que podria enfrontar-se a cadena perpètua.

Arranca la manifestació del Primer de Maig a València marcada per la pluja i les reivindicacions socials

La manifestació del Primer de Maig a València se celebra sota un cel gris i amb la presència de dos ministres, centrada en la defensa de salaris dignes, vivenda i drets socials.

Immobilitzat un camió amb l’eix trencat que circulava de manera temerària per la A-7 a Bétera

La Guàrdia Civil de Trànsit ha interceptat en l'A-7, entre Museros i Bétera, un camió carregat de taronges que circulava de manera temerària amb l'eix trencat i 26 defectes tècnics detectats.

Corberán consolida a Pepelu com a central al València

Carlos Corberán reforça la defensa del València amb Pepelu com a central després del seu bon rendiment en els últims dos partits i valora mantindre'l davant l'Atlètic de Madrid a Mestalla.