L’Audiència requerix a 11 condemnats pel saqueig de la depuradora de Pinedo per a ingressar en presó

 

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de València ha requerit a onze dels condemnats per la peça principal de l’anomenat cas ‘Emarsa’, en el que es van desviar 23,5 milions d’euros de diners públics a través de la gestió de la depuradora de Pinedo, per a que ingressen en la presó.

 

S’ha fixat el pròxim 16 de novembre com a data límit per a que acudisquen voluntàriament a un centre penitenciari, informa el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

 

Entre els requerits figuren els principals condemnats en la causa, com l’expresident i el exgerent de Emarsa, Esteban Cuesta. Entre els considerats caps de la trama estan també Enrique Crespo, exvicepresident ‘popular’ de la Diputació de València, exalcalde de Manises i expresident de Emarsa; i José Juan Morenilla, exgerent de l’Entitat Pública de Sanejament d’Aigües Residuals de la Comunitat (Epsar), amb una condemna de 9 anys de presó.

 

La Sala ha notificat personalment estos manaments als acusats una volta rebuda la sentència de cassació del Tribunal Suprem que ratifica la majoria de les condemnes imposades en juny de 2018.

 

Sistema fraudulent de facturació

La Secció Primera l’Audiència Valenciana va declarar provat, recorda l’alt tribunal valencià, el desviament d’uns 23,5 milions d’euros de diners públics de l’empresa que gestionava la depuradora de la pedania valenciana de Pinedo a través d’un sistema fraudulent de facturació.

 

La Sala va condemnar a 24 acusats a penes d’entre nou mesos i 12 anys i mig de presó per delictes de blanqueig de capitals, malversació de cabals públics, suborn, prevaricació i falsedat.

Últimes notícies

Oratge estable amb més calor i ruixats aïllats al sud interior hui a la Comunitat

L’oratge d’este dimecres ve marcat per més calor, vents fluixos i algun ruixat puntual a l’interior sud de la Comunitat Valenciana. Dijous es mantindrà l’ambient estable, amb núvols d’evolució i xàfecs aïllats poc probables.

Onze parlaments autonòmics paguen més que el Congrés i el Senat

Els parlamentaris de 11 comunitats tenen un sou base més alt que els diputats del Congrés i els senadors. La Comunitat Valenciana se situa en la part baixa de la taula retributiva autonòmica.

Calor extrem i tempestes posen en alerta quinze comunitats, amb deu en nivell taronja

La Aemet ha activat avisos en quinze comunitats per fortes calorades, pluges i tempestes, amb deu territoris en nivell taronja de risc greu. La Comunitat Valenciana es troba en nivell groc per temperatures elevades.

Com vore hui l’històric eclipsi total de Sol que creuarà Espanya

La vesprada d’este 12 d’agost es produïx un eclipsi total de Sol visible com a total en bona part d’Espanya i com a parcial en tot el territori, amb milions de desplaçaments previstos i importants recomanacions de seguretat.

La maièutica ens fa falta

Maièutica és una veu que no pronunciem tots els...

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.