L’Audiència requerix a 11 condemnats pel saqueig de la depuradora de Pinedo per a ingressar en presó

 

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de València ha requerit a onze dels condemnats per la peça principal de l’anomenat cas ‘Emarsa’, en el que es van desviar 23,5 milions d’euros de diners públics a través de la gestió de la depuradora de Pinedo, per a que ingressen en la presó.

 

S’ha fixat el pròxim 16 de novembre com a data límit per a que acudisquen voluntàriament a un centre penitenciari, informa el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

 

Entre els requerits figuren els principals condemnats en la causa, com l’expresident i el exgerent de Emarsa, Esteban Cuesta. Entre els considerats caps de la trama estan també Enrique Crespo, exvicepresident ‘popular’ de la Diputació de València, exalcalde de Manises i expresident de Emarsa; i José Juan Morenilla, exgerent de l’Entitat Pública de Sanejament d’Aigües Residuals de la Comunitat (Epsar), amb una condemna de 9 anys de presó.

 

La Sala ha notificat personalment estos manaments als acusats una volta rebuda la sentència de cassació del Tribunal Suprem que ratifica la majoria de les condemnes imposades en juny de 2018.

 

Sistema fraudulent de facturació

La Secció Primera l’Audiència Valenciana va declarar provat, recorda l’alt tribunal valencià, el desviament d’uns 23,5 milions d’euros de diners públics de l’empresa que gestionava la depuradora de la pedania valenciana de Pinedo a través d’un sistema fraudulent de facturació.

 

La Sala va condemnar a 24 acusats a penes d’entre nou mesos i 12 anys i mig de presó per delictes de blanqueig de capitals, malversació de cabals públics, suborn, prevaricació i falsedat.

Últimes notícies

Un incendi de canyars obliga a mobilitzar els bombers a les Salines de Santa Pola

Els bombers del Consorci Provincial d'Alacant treballen en l'extinció d'un incendi en una zona de canyars pròxima a Rio Safari que ha afectat el Parc Natural de les Salines de Santa Pola.

L’incendi d’Estivella queda estabilitzat i evoluciona de manera favorable

L’incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha quedat estabilitzat i presenta una evolució positiva, encara que continua sense controlar i amb mitjans terrestres treballant en l’extinció.

Preso provisional a Almenara per apunyalar mortalment la nova parella de la seua exdona

El jutjat de Nules ha acordat presó provisional sense fiança per a l’home detingut a Almenara per la mort a punyalades de la nova parella de la seua exdona durant una discussió en la vivenda d’ella.

Reuvers viatja amb el València Basket per intentar arribar al quart partit de la final

Nate Reuvers ha viatjat amb el València Basket a Barcelona tot i estar descartat per al tercer partit de la final contra el Barça, amb l’esperança de poder jugar el quart en cas de recuperar-se del seu esquinç de turmell.

Cárdenas marca el camí per al València Basket: agressivitat i físic per a colpejar el Barça

El base Álvaro Cárdenas assegura que el València Basket ha de ser agressiu en defensa i imposar el seu físic per a guanyar el tercer partit de la final de la Lliga Endesa en la pista del Barça.

Florida Portazgo es corona com la millor foguera Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026

La comissió Florida Portazgo ha aconseguit el primer premi de categoria Especial de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant amb el monument 'Génesi' de Josué Beitia. Baver-Els Antigons queda segona i Diputación-Renfe, tercera.

Una mascletà de Pirotecnia Mediterráneo arriba als 128 decibelis en la plaça dels Luceros

Pirotecnia Mediterráneo ha firmat la seua segona mascletà de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros amb un màxim de 128 decibelis i 150 quilos de pólvora, en el seu primer dispar oficial de concurs.

Tallada la N-234 i tancat el port de Sagunt per un incendi de vegetació a Estivella

Un incendi de vegetació declarat este migdia a Estivella ha obligat a tallar l’accés a la N-234 i a tancar el port de Sagunt, amb cinc mitjans aeris i nombrosos efectius terrestres treballant en l’extincio.