L’Audiència requerix a 11 condemnats pel saqueig de la depuradora de Pinedo per a ingressar en presó

 

La Secció Primera de l’Audiència Provincial de València ha requerit a onze dels condemnats per la peça principal de l’anomenat cas ‘Emarsa’, en el que es van desviar 23,5 milions d’euros de diners públics a través de la gestió de la depuradora de Pinedo, per a que ingressen en la presó.

 

S’ha fixat el pròxim 16 de novembre com a data límit per a que acudisquen voluntàriament a un centre penitenciari, informa el Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV).

 

Entre els requerits figuren els principals condemnats en la causa, com l’expresident i el exgerent de Emarsa, Esteban Cuesta. Entre els considerats caps de la trama estan també Enrique Crespo, exvicepresident ‘popular’ de la Diputació de València, exalcalde de Manises i expresident de Emarsa; i José Juan Morenilla, exgerent de l’Entitat Pública de Sanejament d’Aigües Residuals de la Comunitat (Epsar), amb una condemna de 9 anys de presó.

 

La Sala ha notificat personalment estos manaments als acusats una volta rebuda la sentència de cassació del Tribunal Suprem que ratifica la majoria de les condemnes imposades en juny de 2018.

 

Sistema fraudulent de facturació

La Secció Primera l’Audiència Valenciana va declarar provat, recorda l’alt tribunal valencià, el desviament d’uns 23,5 milions d’euros de diners públics de l’empresa que gestionava la depuradora de la pedania valenciana de Pinedo a través d’un sistema fraudulent de facturació.

 

La Sala va condemnar a 24 acusats a penes d’entre nou mesos i 12 anys i mig de presó per delictes de blanqueig de capitals, malversació de cabals públics, suborn, prevaricació i falsedat.

Últimes notícies

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.

Josep Puerto rebaixa la pressió al València Basket: Les expectatives són cosa dels altres

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha assegurat en l’inici dels entrenaments que l’equip se centra en treballar i competir, i que les expectatives pel triplet de la passada temporada corresponen a l’entorn.

Arcadi España insta el PP a revisar la jurisprudència del Suprem sobre l’expulsió de menors

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el PP a llegir la jurisprudència del Tribunal Suprem sobre expulsions de menors després del recurs presentat pels populars pel plant dels ministres al Senat. Ha defensat que el Govern actuarà dins de l’Estat de dret amb criteris humanitaris davant la crisi migratòria de Ceuta.